• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9,7 mln zł trafiło na konto operatora Mevo

Arnold Szymczewski
28 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł. Mimo wielu niedociągnięć w systemie roweru metropolitalnego Mevo, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot i tak przelał na konto Nextbike Polska pierwszą transzę pieniędzy tj. 9,7 mln zł.

Facebookowe przemyślenia Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego, które opublikowaliśmy w artykule pt. "Kryzys w Mevo. Czy operator przetrwa?" wywołały spore poruszenie w środowisku osób zainteresowanych tematem Mevo. Wiele z nich w komentarzach obawia się, że system jest tak zrobiony, że jego upadek jest tylko kwestią czasu.



Czy obawiasz się o powodzenie projektu Mevo?

Jednym z najbardziej poruszających komentarzy pod facebookowym wpisem Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego jest ten, w którym Paulina Cyniak (kierownik projektu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo) informuje, że Obszar Metropolitalny wykonał przelew do Nextbike Polska na 9 mln 762 tys. zł. Kwota, jaką obszar miał zapłacić za pierwszy etap miała wynieść 10 mln 662 tys. zł, ale została pomniejszona o 900 tys. zł kary, którą zamawiający nałożył na operatora za opóźnienia w inauguracji systemu.

Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł. Paulina Cyniak (kierownik projektu Mevo) przyznaje, że obszar zapłacił pierwszą transzę pieniędzy na rzecz Nextbike z potrąceniem 900 tys. zł.
- Przyznam się, że słyszałem (ze źródeł medialnych) informację o tym, jakoby została dokonana płatność pierwszej transzy dla operatora, ale nie dowierzałem. Mam rozumieć, że państwo uważacie tę transzę rowerów i całość systemu (aplikacja, backend) za sprawnie działającą i zgodną z zapisami SIWZ oraz umowy i na tej podstawie ktoś podpisał polecenie przelewu na 9,5 mln zł? - dziwi się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.
Największy problem: baterie i serwis. Paulina Cyniak: uczymy się

Paulina Cyniak przyznaje w komentarzach, że największym problemem są baterie, serwis i niewydolność w obsłudze klientów. - To czas dla Nextbike, żeby się tego nauczył - dodaje.

- Proszę Państwa, zawsze będę powtarzać, że NB jak i nas obowiązuje umowa. Jakby były przesłanki do nieodbierania systemu, to tak by się właśnie stało. Przypominam, że w styczniu nie odebraliśmy etapu I. Drugie sprawdzenie systemu, które zaczęło się chyba w lutym, tak długo trwało, bo mieliśmy dużo wątpliwości, ale ostatecznie technicznie system był dobry. Nie wszytko da się sprawdzić np. to, co jest największym problemem, czyli baterie, serwis, czy niewydolność w obsłudze tylu klientów. Ten czas jest dla NB, żeby się tego nauczył, ale też dla nas, żeby zobaczyć jak system działa we wszystkich aspektach. Dlatego też dajemy czas, ale nie czekamy biernie - komentuje Paulina Cyniak.
Spółka NB Tricity czyli spółka - córka firmy Nextbike Polska, która wygrała przetarg na dostawę, uruchomienie oraz zarządzanie i kompleksową eksploatację systemu roweru metropolitalnego, dysponuje kapitałem zakładowym wynoszącym zaledwie 5 tys. zł. Kwota, jaką zaoferowało NB Tricity w przetargu to ponad 40 mln 272 tys. zł.

Pojawiają się obawy, że jeśli coś pójdzie nie tak, to ucierpi tylko NB Tricity, a Nextbike Polska, dalej będzie mogła startować w różnych przetargach.

Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów. Mimo że Nextbike GmbH jest światowym dostawcą usług wynajmu rowerów, to w polskiej spółce Nextbike Polska ma zaledwie 17, 86 proc udziałów.
Warto przypomnieć, że w przetargu złożone zostały jeszcze dwie oferty: konsorcjum z Irlandii składające się z firm: Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd., które za 35,5 mln oferowało 5 tys. sztuk rowerów w tym 10 proc. wspomaganych elektrycznie. Oferta została odrzucona ze względów formalnych - wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.

Druga ofertę złożyło konsorcjum: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa - Homeport s.r.o., Praga, BikeU Sp. z o.o. Warszawa, które oferowało 100 proc. wspomaganych elektrycznie rowerów (3900 szt.), ale w kwocie 76 mln zł.

Informacja z otwarcia ofert przetargowych from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (574) ponad 20 zablokowanych

  • Grant z UE, więc trzeba podpisać odbiór produktu, żeby nie przepadł.

    Oczywiście zakładam, że to odbiór warunkowy, a Wykonawca ma pousuwać usterki.

    • 5 1

  • Nowak kupi sobie zegarek

    Pomoc w cała aferę zamieszany jest złoty chłopak PO Nowak vel zegarek

    • 12 3

  • Zapomnieliśmy ankiecie dodać mam to w 4 literach

    • 5 2

  • Niezły przekręt... (2)

    Problem naczelny tkwi w tym, że 'ktoś' 'kogoś' przekonał do elektrycznych wersji rowerów...
    Drugi problem, to system parkowania bez blokad
    Trzeci problem...wyjdzie niebawem, to niskie koszty wynajmu / wystarczy chwila przy kalkulatorze żeby ocenić, że to się nie spina...koszty serwisowania, relokacji, koszty wymiany baterii...zjedzą ew. zyski...
    Ktoś wygrał ktoś przegrał...z pewnością są to gminy !!!

    • 11 1

    • zgadzam się z przedmówcą!

      • 0 0

    • To nie ma przynieść dochodu, to ma działać i służyć.

      Dochodem dla firmy miała być kasa za usługę od miasta. A nie barani móżdżku przychody z wypozyczania

      • 0 0

  • Żądam informacji

    Proszę o Informacje kto z nazwiska podpisał przelew ?

    • 23 0

  • Gdzie to zglosic? (1)

    Powaznie pytam, gdzie zglosic tzw. podejrzenie razacej niegospodarnosci urzednikow i finansowanie przekretu z naszej kasy?

    • 22 0

    • najlepiej do brukseli!

      • 1 0

  • wydmuszka z kapitalem 5 000 PLN wygrywa przetarg na 40 000 000 PLN... POwaznie?

    • 21 0

  • Firma Niemiecka - to wszystko tłumaczy (1)

    jak w tytule.. Co by nie było za MEVO pieniadze zgarna i zwiną się a my zostaniemy z przepłaconymi "damkami" :)

    • 11 2

    • Jak z Amber Gold

      • 3 0

  • Zapłacone prawie 10 mln za niedziałający system

    kary umowne tak śmieszne, że aż żal patrzeć. Zabezpieczenie prawne po stronie miasta dosłownie zerowe. NB oleje umowę, ale i tak zarobi na tym kupę kasy.

    • 11 0

  • Ile!??? (2)

    Czy oni zwariowali!??? Najtańsza opcja to 7,000pln za rower, najdrozsza to 19,000pln za rower!!!! Mozna now auto kupic za ta cene!!!!!

    • 9 0

    • (1)

      Można. Tylko po co? Tym rowerem udowodnimy niedowiarkom, że Pan Bareja jest wiecznie żywy.

      • 3 0

      • Takie cuda tylko w POlskich samorzadac.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane