• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • A wystarczyło by zrobić estakadę nad ciągiem Havla i Łostowickiej..... (4)

    Po co rozbudowywać skrzyżowanie o kolejne lewo i prawo skręty. Stworzy to kolejne większe prawdopodobieństwo kolizji.

    • 24 14

    • Rydwan następny raczej dokupić (2)

      • 4 6

      • masz obsesję, ale to się leczy (1)

        • 3 7

        • Sam się lecz...polszewiku

          • 1 3

    • Estakada to polepszy głównie ludziom spoza Gdańska

      Havla zaś to rozbudowa dla ludzi tu mieszkających.

      • 1 6

  • Zamiast wydawć kasę na półsrodki lepiej zbierać ja na estakadę.

    Pasy niewiele zmienią, i tak żeby przejechać z Wilanowskiej z Warszawską trzeba objeżdżać całe skrzyżowanie, dalej autobusy będą blokować pozostałych przy wyjeździe z przystanku i vice versa. Nawet jakbyśmy wybudowali w każdym kierunku podwójne lewo- i prawoskręty to temu skrzyżowaniu to nie pomoże. Szkoda kasy na to.

    • 4 4

  • To musiało być dzieło "miszcza" projektowania (1)

    Projekt całego węzeła Armii Krajowej , Havla, łostowicka, wilanowska,łódzka to jedna wielka wtopa, żeby przjechać 100-200m cztery razy trzeba stać na światłach. Kto mógł wymyśleć taki koszmarek?

    • 15 3

    • dokładnie, kiedyś z Milskiego w stronę obwodnicy i Warszawskiej mogłem przejechać omijając skrzyżowanie AK-Łostowicka a teraz muszę stać na pięciu różnych światłach i zastawiać to ogromne skrzyżowanie. A takich zawracających jest sporo.

      • 4 3

  • Drzewa też powinna zyskać

    Betonoza wszędzie.

    • 4 0

  • Urzędnicy nie da się.

    Po 5 latach batalii, jednak można, pojawi się za 2 lata. Kiedy lewo skręt z AK w Havla ? Urzędnicy nie da się. Po 10 latach .....

    • 5 2

  • Prawoskręt z Havla w Wilanowską za krótki

    Trzeba by wydłużyć prawoskręt z Havla w Wilanowską chociaż na kilka samochodów. Teraz wszyscy czekają kilka zmian świateł, żeby dojechać do prawoskrętu, a tam pusto. Miejsce na to jest. Ciekawe czy pojawią się chęci.

    • 2 2

  • Kiedy podwójny lewoskręt z armii krajowej w Havla?

    • 9 3

  • Lewoskręt

    Ale z havla w kierunku obwodnicy są już 2 pasy lewoskrętne czyli będą 3? :)

    • 2 4

  • Oni zawsze tak od d*py strony (2)

    Należy zacząć od przestawienia cyklu świateł na tym skrzyzowaniu, bo jak jedzie WZ to w obie strony, a jak jedzie lostowicka to Havla stoi bo zielone jest na wylocie z wilanowskiej, potem włącza się czerwo na skrzyżowaniu z WZ i stoją auta na Havla i te na łączniku z wilanowskiej do WZ. Wystarczy zapalić zielone dla obu kierunków Lostowicka i Havla w tym samym czasie a zielone na wilanowskiej włączać z Zielonym na WZ. W ten czas kiedy na na WZ jest zielone auta z wilanowskiej mogą wjeżdżać na łącznik a kiedy WZ dostanie sygnał czerwony puścić cała nitkę Havla Łostowicka.

    Lewoskręt to powinni zrobić ale z WZ do Havla... To moja subiektywna ocena. Mam nadzieję że coś z niej zrozumieliscie

    • 25 2

    • Prawda

      To jest szczera prawda ja jeżdżę tam parę lat i widzę to tak samo pozdrawiam

      • 4 0

    • Popieram, czemu jak jedzie Łostowicka to Havla ma czerwone

      • 6 0

  • prawoskręt z Hawla (2)

    Już teraz autobusy z przystanku Wilanowska mają problem z włączeniem się do jazdy na Łostowicką . A co będzie jak będą dwa pasy na Hawla do skrętu w prawo ? Współczuję kierowcom autobusów .

    • 20 0

    • U was w tej Wawie to są takie "dusigrosze" jak posłuchasz ludzi z Warszawy , którzy przyjadą do Trójmiasta to powiedzą że tu nie ma takiego pośpiechu i aż takiego chamstwa jak tam.

      • 0 0

    • Wiesz co. Wystarczy mieć w sobie trochę kultury

      I pojęcia na temat poruszania się pojazdem po drogach publicznych.

      Autobus nie jest problem, problemem są kierowcy, którzy jeżdżą jak cio*y i wydaje im się co to nie oni. Jak raz na 10 minut jeden z drugim umożliwi przejazd z zatoki na środkowy pas busowi to korona z głowy nie spadnie, a i przed dziećmi w domu będzie mógł się pochwalić, że zrobił dobry uczynek

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane