• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu

Maciej Korolczuk
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu. Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. GrunwaldzkiejMapka. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.



Stan nawierzchni głównych arterii w Gdańsku jest:

Remont prawie dwukilometrowego odcinka w Oliwie będzie ostatnią modernizacją głównej arterii Gdańska w kierunku Sopotu. Przypomnijmy, że w poprzednich latach drogowcy modernizowali aleję kawałek po kawałku.

Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.

Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.

Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km. Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
  • odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).

Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.

  • Dokumentacja projektowa ma być gotowa najpóźniej w lipcu 2022 r.
  • Jeśli tego terminu uda się dotrzymać, wówczas same prace budowlane mogłyby ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Ma być mniej trawników



Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.

- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.

Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • Tramwaj od Opackiej do AWF i SKM Żabianka (4)

    A najlepiej do pętli na Reja. Warto o tym pomyśleć, póki jeszcze jest rezerwa, bo za 5 lat będą drugie Łostowice (tylko gęściej zabudowane) z kompletnie niewydolną infrastrukturą odziedziczoną po wiosce Gospódka

    • 6 5

    • (2)

      na 1-2 przystanki?
      do AWF byłby jeden przystanek z pętli Oliwa.
      Do Reja może ze dwa-trzy, jeszcze byłaby strefa.
      Nie ma sensu tego robić, skoro mamy SKMkę, którą dojedziesz tam w 5 minut. Tory były kiedyś w miejscu gdzie jest teraz Grunwaldzka. I co znowu mieliby to zrywać i kłaść tory?
      I tak gdyby ludzie chcieli dojechać do Sopotu to wolą pojechać pociągiem, a z tego tramwaju korzystaliby może ludzie mieszkający nieopodal, bo nikomu raczej nie chciałoby się wybrać w przejażdżkę krajoznawczą po całym Gdańsku.

      • 0 2

      • Nic nie trzeba zrywać, wzdłuż Grunwaldzkiej od strony AWF jest trawa i substandardowe baraki czekające na rozbiórkę (1)

        Każdy przystanek SKM na terenie Gdańska powinien być zintegrowany z przebiegającymi prostopadle do linii SKM połączeniami tramwajowymi, które pełniłyby, niczym żebra, rolę pomocniczą wobec kręgosłupa komunikacyjnego. Priorytetem jest oczywiście Kołobrzeska-Bażyńskiego i Klonowa-Kościuszki, w dalszej perspektywie też Jana Pawła II-Wojska Polskiego i funkcjonalna przebudowa Węzła Kliniczna.

        • 1 1

        • rozwój sieci dróg rowerowych załatwiłby problem docierania pasażerów do stacji SKM dużo taniej

          o tym nie pomyślałeś? Oczywiście trzeba byłoby podnieść częstotliwość połączeń SKM do 12 na godzinę. (czyli wprowadzenie taktu 5 minutowego w godzinach szczytu).

          • 0 0

    • juz tamtedy jechal, 50 lat temu, do sopotu

      • 4 0

  • Gdańsk stał się zakałą drogową przez brak nowych inwestycji, każdego miesiąca są oddawane następne osiedla do użytku (6)

    a nie ma żadnych nowych planów rozwoju drogowego Gdańska, jakby rządzący stosowali zasadę "jakoś to będzie!". Najgorsza prezydentura Gdańska odkąd się tutaj urodziłem.

    • 31 3

    • przykładowo od 30 lat są nasypy pod estakadę nad Łosowicką (1)

      A te ofiary z UMG nie wiedzą po co ;-)

      • 3 1

      • całe szczęście coraz więcej osób rozumie, że wtłaczanie kolejnych samochodów drogami pseudoszybkiego ruchu

        nie jest dobrym sposobem rozwijania systemu komunikacyjnego miasta Gdańska

        • 0 3

    • Tunel pod martwą wisłą, takich właśnie usprawnień i inwestycji brakuje (2)

      • 7 1

      • tunel niczego nie rozwiązał (1)

        wtłoczył tylko kolejne samochody do miasta.

        • 4 10

        • Dokładnie - wtłoczono ruch niemalże tranzytowy bezpośrednio na tereny nie przygotowanych do tego osiedli mieszkaniowych! Dzielnice te stały się chcąc nie chcąc szkieletem drogowym nowego połączenia, dlatego jest teraz tutaj taki Armageddon drogowy! Przecież nie o to mieszkańcom chodziło aby żyło sie gorzej!

          • 1 3

    • Brak? Żadnych? Obudź sie człowieku

      • 5 2

  • Przywrócić drogi samochodom! (1)

    Będzie mniej korków.

    • 3 1

    • Amerykanie próbowali od ponad 100 lat

      Rosjanie próbują od pięćdzięsięciu lat. Obecnie w USA brakuje środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej.

      • 0 0

  • Tylko nie zapomnijcie psychopaci (1)

    Zawęzić do 1 pasa 3 wysepki 4 ronda 5 garbow i ograniczenie do 30km/h.

    • 6 1

    • napisał człowiek, który cierpiąc na chorobę psychiczną odmawia poddania się terapii

      to zjawisko często występujące wśród osób uzależnionych mentalnie od samochodu

      • 0 2

  • Przebudowywac i ulepszac infrastrukture drogowa w Gdansku trzeba!!! (1)

    A nie tylko asfalt nowy rozwijac na glownej arterii!!
    Kto zarzadza tym miastem? Czemu buduje sie osiedla, bloki, biura na potege a nie ma planu ulepszenia infrastruktury drogowej???
    Gdansk staje sie jakims zasciankiem, brak wielkomiejskosci, brak rozwiazywania problemow drogowych/ transportu publicznego.

    • 10 2

    • plan ulepszania infrastruktury drogowej istnieje i jest realizowany

      Brakuje całościowej wizji ulepszania systemu komunikacyjnego i odpowiednich form komunikowania tej wizji mieszkańcom.

      • 0 0

  • (2)

    Miłościwie nam panującą królowo Aleksandro my mieszkańcy trójmiasta i okolic prosimy o zwężenie głównej arteria miasta do jednego pasa dzięki temu korki będą już od Oruni co niewątpliwie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa na drodze, a stojące w korku samochody skutecznie zwiększą zanieczyszczenie powietrza. Bo jak powszechnie wiadomo samochód najwięcej szkodliwych spalin wydziela ruszając i stojąc w korku. Niestety ta wiedza do Gdańskich włodarzy i urzędników jeszcze nie dotarła.

    • 15 2

    • jak taki z ciebie ekolog przesiądź się na rower wspomagany elektrycznie

      w ten sposób rzeczywiście przestaniesz narzekać na korki, które sam generujesz. Poznaj także fachowe teksty na temat wpływu zwężeń i systemów uspokajania ruchu na emisję zanieczyszczeń - badania empiryczne nie potwierdzają twoich wniosków.

      • 0 0

    • Ciekawe?

      Jak będą tak przerabiać jak dawną Słowackiego /stara/ to życzę szczęścia? Bo stara Słowackiego to jest około 1,5 km to robią już ponad dwa lata, to ten odcinek daję 10 lat!

      • 2 1

  • Czemu to tak dlugo trwa? (4)

    To tylko 2 km. Przecież to nie budowa metra.

    • 39 5

    • tia, ze szwagrem zrobiłbyś to w tydzień za połowę kosztów

      • 0 0

    • Bo to Gdańsk.

      • 3 2

    • (1)

      Jaka prezydentka, takie tempo robót.

      • 13 4

      • Mili kochani i drodzy. Brak inwestycji dewejlopera na R powoduje, że się nie spieszę. Całuję Was tęczowo

        • 5 2

  • Gdańsk potrzebuje Komisarza! (2)

    • 15 2

    • komisarz, owszem, przydał by się, ale nie dla Gdańska
      tylko dla całego Trójmiasta na raz

      wziął by za mordę towarzystwo które
      - nie daje rady jednolitej polityce śmieciowej
      - nie daje rady integracji dróg
      - nie daje rady jednej taryfie biletowej na wszystko
      (mówię o spójnej taryfie a nie o planowanym elektro-gadżecie
      utrwalającym wielość taryf a będący tylko skarbonką i alternatywą
      dla biletów NBP)
      - nie daje rady systemowi rowerów publicznych
      - topi miliony w i**otyzmy typu rydwan, kolejka górska, droga rowerowa po schodach itd itp

      • 0 0

    • Dulkiewicz ntychmiast do Lipska poszła w ....

      • 0 0

  • hehehe

    i będzie to trwało, że ho ho ho............. tak,jak remont J. Słowackiego !!!!
    żenada !!!!!!

    • 3 0

  • może od razu zmiany poprawiające bezpieczeństwo? (2)

    długie kilkupasmowe proste w mieście to zło, ciągłe wypadki na skrzyżowaniu pomorskiej z grunwaldzka nie sa przypadkiem. Trzeba przerobić to skrzyzowanie, najlepiej zamienic w duże rondo, bez mozliwosci przelecenia prosto

    • 5 13

    • (1)

      Wystarczy postawić patrol policji. Koszt niewielki, a działa tysiąc razy lepiej niż jakieś rondo. Do tego wpadnie trochę kasy do budzetu państwa.

      • 3 1

      • nie da się, musiałby na każdym skrzyżowaniu stać

        tak, fotoradary także by się przydały, ale taka szykana w postaci ronda, akurat na środku "wyścigowego " odcinka by pomogła znacznie więcej

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane