• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Havla: czytelnicy zgłaszają kolejne usterki

Maciej Naskręt
13 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska. Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska.

Al. Havla zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku wciąż jest niedoskonała. O tym przekonują nas czytelnicy, którzy na co dzień poruszają się nią, tak piechotą jak i samochodem czy komunikacją miejską.



Czy urzędnicy kiedykolwiek dokonali usprawnienia na twoją prośbę?

W zeszłym tygodniu, w artykule o kłopotach na otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla, poprosiliśmy czytelników o uwagi w sprawie utrudnień, jakie napotykają podczas poruszania się nową aleją. Oto część z nich.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki.

- Czy może ktoś mi wyjaśnić zagadkę chodników na al. Havla? Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Ustawione są znaki B-41 lub tabliczki "teren budowy". Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem, a ustawione w poprzek barierki utrudniają przecież przejazd pługopiaskarkom - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym.

- Światła dla pieszych na początku al. Havla, tuż przy ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, funkcjonują fatalnie. Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszę czekać cały program sygnalizacji. Wszyscy piesi klną na sygnalizację i chodzą permanentnie na czerwonym świetle. Należy to bezzwłocznie naprawić - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z zobacz na mapie Gdańska.

- Ferie się skończyły i już widać duże korki w godzinach porannego szczytu. Sposób na ich rozładowanie jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej.

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? Remont całej infrastruktury drogowej zakończył się prawie dwa miesiące temu, a przystanku jak nie ma tak nie ma, kostka jest już wyłożona tylko wystarczy przestawić znak. Czyżby ktoś zapomniał o tym fakcie? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria.

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest przystosowana tylko dla samochodów osobowych bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem. Szczególnie dotyczy to prawego pasa - opowiada czytelnik Sebober.

- W efekcie autobus jadący prawym pasem przy skręcie musi lekko wypuścić przód, a to grozi kolizją z autem na lewym pasie, który też wiedzie do skrętu w prawo. Rozwiązaniem jest poszerzenie prawoskrętu - dodaje.

Urzędnicy obiecali nam, że ustosunkują się do pomysłów naszych czytelników. W ciągu kilku dni dowiemy się, które z nich można wprowadzić w życie.

Jak nasi czytelnicy oceniają al. Havla?
- dobrze - 27 proc.
- dostatecznie - 26 proc.
- miernie - 17 proc.
- niedostatecznie 16 proc.
- bardzo dobrze - 14 proc.
W ankiecie wzięło udział 890 osób.

Miejsca

Opinie (121) 6 zablokowanych

  • A urzednicy chyba po godzinach zostali dziś, żeby klikaniem i łapkami w dół dowieść głupoty czytelników czyli swoich kompetencji.

    • 4 3

  • I nagle w ogóle nie słychać o Dyrekcji RMG wzieli kase i umyli ręce.

    • 4 1

  • Dodatkowo

    Ja również pisałem już na łamach portalu o Gdańskich budowach i ich nie dociągnięciach :

    www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Chelm-trudno-chodzic-przy-placu-budowy-n44018.html

    Jak widać nasze miasto ma jeszcze daleką drogę przed sobą, a znaki zakazu ruchu pieszych to istna pożywka dla strażników miejskich :D

    • 2 1

  • Światła na starej Łódzkiej (2)

    Na wjeździe ze starej Łódzkiej na aleję Havla, niedalego stawku. Zupełnie bez sensu... tylko wstrzymują ruch, kierowcy poradziliby sobie i bez nich...

    • 7 4

    • kierowcy tak ale mordercy w samochodach nie! (1)

      kierowcy tak ale mordercy w samochodach nie!

      • 2 3

      • odezwał się głoopek od łapek w dół.............!!!! może wystarczy łapkowania,za mało WAS !!!!

        • 0 3

  • Światła, światła, światła.... (2)

    .... i po jaką cholerę one są włączone całą dobę? Wieczorem i w nocy żywej duszy, a ja stoję na czerwonym!
    BEZSENS!!!

    • 9 2

    • (1)

      Bo w Polsce wyłączone światła to zachęta dla debili do prucia stówą przez skrzyżowania bez patrzenia.

      • 1 3

      • iiiiiiiiiiii znowu TY, idź spać ,nie zapłacą CI za nadgodziny ....!!!!

        • 0 1

  • jedyna na świecie aleja bez drzew:D (2)

    • 4 0

    • No co Ty, przecież drzewa na jezdnie wyskakują ostrożnym, trzeźwym i umiejętnie jeżdzącycm kierowcom (1)

      I to zawsze grupami, po trzy na raz!

      • 0 0

      • tak, i w myśl tej filozofii drzew w Gdańsku tzn budyniowie nie będzie...

        • 0 1

  • Ścieżki rowerowe (2)

    W dniu oddania jezdni zamknięto ścieżki rowerowe. To chyba taki nowy wynalazek.
    W państwach UE rowerzysta jest najmniej tak ceniony jak kierowca samochodu.
    Jedynym wyjaśnienia może być to, że decydenci w Gdańsku nie jeżdżą na rowerach.
    Nadchodzi Wiosną!
    Pozdrawiam Decydentów.

    • 3 1

    • szkoda ze rowerzysci uznaja sie za rowniejszych-ich przepisy nie obowiazuja(jakis czas temu widzialem jak se na czerwonym swietle srodkiem havla jechal, przejezdzanie pieszych itp)

      • 1 1

    • antek cicho

      po co komu sciezka rowerowa zimą? jakiś durny jestes kto ciebie posklada jak sie wygwozdzisz

      • 1 0

  • (2)

    TROJMIASTO.PL - CZY WIADOMO COŚ NT. LINI TRAMWAJOWYCH JAKIE BĘDĄ DOJEŻDŻAĆ DO PĘTLI "ORUNIA GÓRNA - ŚWIĘTOKRZYSKA"?

    • 0 0

    • Ta puszczą starego konstala od pętli chełm (1)

      bo nowe tramwaje są zbyt cenne a opodal jest osiedle komunalne marzenie gdzie gina słupy oświetleniowe wiec sami wicie rozumicie no nie a w konstalu to ukradną tylko uchwyty a pozniej beda matolki na lezaco jezdzić :-)

      • 0 0

      • Ta, uważaj bo krowom i baranom z Kampinoskiej będzie się chciało dylać do pętli... raczej posadzą zady w starych bijemach i ałdicach i będą kwękać, jakie życie drogie :)

        • 0 0

  • Proponuję rozgonić ZDiZ, DRMG i BIEG na cztery wiatry, bo tylko marnują pieniądze! (1)

    A drogi wybuduje element patriotyczny w ramach czynu społecznego. Za udział w czynie społecznym przewidziane nagrody i np. za 100 godzin biegania z taczką - bilet na baraże, za 1000 - sezonowa przepustka stadionowa, a za 10000 - honorowa karta Dawcy Wzęby i dożywotnio darmowe przejazdy koleją (bo i tak przecież element patriotyczny nie ma nigdy sprawdzanych biletów w specjalnie podstawionych pociągach.)

    • 1 1

    • GIK się z pewnością by się wszystkim zajął o ile reszta by nie przeszkadzała:-)

      • 0 2

  • A po co tam wogóle światła??

    Jeżdżę lub przechodzę codziennie Aleja Havla i osobiście uważam (zresztą nie tylko ja) że sygnalizacja świetlna utrudnia tam tylko ruch i począwszy od skrzyżowania z ulica Świętokrzyską w górę ( skrzyżowanie z Wilanowska/Płocka oraz kolejne z "niby rondem) oraz sygnalizacje na ulicy Łódzkiej (obydwie) powinny zostać natychmiast wyłączone. Wskazuje na to fakt że w obrębie w/w ulic nie występuje tak duże natężenie ruchu, aby nie mógł się on odbywać płynnie według znaków pierwszeństwa przejazdu lub skrzyżowań równoległych, a piesi nie mogli się spokojnie poruszać po przejściach...

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane