• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Havla: czytelnicy zgłaszają kolejne usterki

Maciej Naskręt
13 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska. Skrzyżowanie al. Havla i ul. Świętokrzyskiej na południu Gdańska.

Al. Havla zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku wciąż jest niedoskonała. O tym przekonują nas czytelnicy, którzy na co dzień poruszają się nią, tak piechotą jak i samochodem czy komunikacją miejską.



Czy urzędnicy kiedykolwiek dokonali usprawnienia na twoją prośbę?

W zeszłym tygodniu, w artykule o kłopotach na otwartej pod koniec 2011 r. al. Havla, poprosiliśmy czytelników o uwagi w sprawie utrudnień, jakie napotykają podczas poruszania się nową aleją. Oto część z nich.

Zamknięte i nieodśnieżane chodniki.

- Czy może ktoś mi wyjaśnić zagadkę chodników na al. Havla? Na niektórych odcinkach ruch dla pieszych jest teoretycznie zabroniony. Ustawione są znaki B-41 lub tabliczki "teren budowy". Dodatkowo w poprzek chodników ustawione są "barierki". Te same chodniki są odśnieżane i sypane piaskiem, a ustawione w poprzek barierki utrudniają przecież przejazd pługopiaskarkom - opowiada Krzysztof Bojanowski - czytelnik

Sygnalizacja uprzykrza życie pieszym.

- Światła dla pieszych na początku al. Havla, tuż przy ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska, funkcjonują fatalnie. Po zmianie na czerwone światło dla kierowców, pieszym nie zapala się zielone. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że jak spóźnię się z włączeniem przycisku o dosłownie cztery sekundy, to na zielone światło muszę czekać cały program sygnalizacji. Wszyscy piesi klną na sygnalizację i chodzą permanentnie na czerwonym świetle. Należy to bezzwłocznie naprawić - twierdzi czytelniczka z nickiem Atina.

Potrzebny lewoskręt w Trasę W-Z zobacz na mapie Gdańska.

- Ferie się skończyły i już widać duże korki w godzinach porannego szczytu. Sposób na ich rozładowanie jest relatywnie prosty - wystarczy wydłużyć lewoskręt w Trasę W-Z, kosztem wyspy centralnej, tak jak jest po przeciwnej stronie skrzyżowania - twierdzi nasz czytelnik pod pseudonimem - Baronie Niasty.

Bez przystanku przy ul. Wilanowskiej.

- Kiedy zostanie uruchomiony przystanek przy ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Nieborowskiej? Remont całej infrastruktury drogowej zakończył się prawie dwa miesiące temu, a przystanku jak nie ma tak nie ma, kostka jest już wyłożona tylko wystarczy przestawić znak. Czyżby ktoś zapomniał o tym fakcie? - zastanawia się Jarosław Żakowski.

Wąskie pasy ruchu i zła geometria.

- Jeżdżę autobusem komunikacji miejskiej i zauważyłem, że linia ciągła narysowana na jezdni do skrętu w prawo z ul. Świętokrzyskiej w al. Havla zobacz na mapie Gdańska jest przystosowana tylko dla samochodów osobowych bo niestety autobus i samochód osobowy nie mieszczą się razem przed zakrętem. Szczególnie dotyczy to prawego pasa - opowiada czytelnik Sebober.

- W efekcie autobus jadący prawym pasem przy skręcie musi lekko wypuścić przód, a to grozi kolizją z autem na lewym pasie, który też wiedzie do skrętu w prawo. Rozwiązaniem jest poszerzenie prawoskrętu - dodaje.

Urzędnicy obiecali nam, że ustosunkują się do pomysłów naszych czytelników. W ciągu kilku dni dowiemy się, które z nich można wprowadzić w życie.

Jak nasi czytelnicy oceniają al. Havla?
- dobrze - 27 proc.
- dostatecznie - 26 proc.
- miernie - 17 proc.
- niedostatecznie 16 proc.
- bardzo dobrze - 14 proc.
W ankiecie wzięło udział 890 osób.

Miejsca

Opinie (121) 6 zablokowanych

  • dla tej pani od sygnalizacji :P

    • 0 0

  • Przydałby się prawoskręt z ul.Biegańskiego na Armii krajowej. (3)

    A tak to trzeba stać w debilnym korku na krzyżówce z Chałubińskiego.Między przystankiem autobusowym (nie działającym) a parkingiem strzeżonym śmiało mógłby funkcjonować prawoskręt ze znakiem STOP.

    • 3 4

    • dlaczego nie? (2)

      • 0 0

      • (1)

        Bo debilstwo by wyjeżdżało bez zatrzymania, BO PRZECIEŻ JEŻDŻĄ BEZPIECZNIE.

        • 1 0

        • Tak jak w większości głąby traktują znaki "stop"?

          Zresztą nie rozumiem dlaczego...

          Powinni takim zabierać prawko i kierować na powtórny egzamin dla przykładu.

          • 1 0

  • Błędy zawsze się zdarzają! (2)

    Ale w tym wypadku pomyłki są kardynalne które można było przewidzieć przed stworzeniem projektu - zbyt wąskie uliczki i dziwaczny plac pętli tram.!!!
    Brakuje mi wypisania błędu trasy W-Z:
    - jadąc od strony starówki Armii Krajowej chcąc skręcić w lewo w Łostowicką trzeba przebijać się przez korek na wprost i tu pytanie:
    DLACZEGO ARMII KRAJOWEJ NIE MA DOPROWADZONEGO DO TEGO MIEJSCA PASA SKRĘTU W LEWO KTÓRY KOŃCZY SIĘ W DZIWNYM MIEJSCU OK. 200m PRZED TYM SKRZYŻOWANIEM???

    • 13 3

    • Trzeba patrzeć na plany (1)

      Bo docelowym układem jest wiadukt na wprost. Ten lewoskręt jest zbudowany jako tymczasowy. Po wybudowaniu wiaduktów nad Łostowicką te dwa pasy zostaną tylko do ruchu lokalnego. I wtedy dopiero ten układ się rozkorkuje

      • 1 3

      • marzyciel od wiaduktów.........za 100 lat !!!

        • 1 1

  • Za dużo błędów.

    • 6 1

  • Trolle, pisuary, tzw. młodzi w natarciu (3)

    co nigdy nie wyjeżdżali poza Gdańsk. Klikajcie, klikajcie i raz klikajcie. I raz jeszcie cytujecie Napoleona, albo gen. Erwina R. , możecie też Budionnego.

    • 2 8

    • (2)

      Lecz się platfomatole. Koniec p******ców jest już bliski.

      Gdańsk matecznik porąbów, ale może kiedyś część debili zmądrzeje. Wystarczy że przestaną czytać GWno i oglądać Tefałen48.

      • 3 5

      • pozdrów dzidziula jaworskiego (tego co chciał zostać prezydentem gdanska, hahaha) (1)

        i karła jarka z warszawy

        • 3 2

        • Pozdrów Tuska co chodzi jak piesek za Merkel i hrabiego Bula Komorowskiego, póki ci internetu nie wyłączą

          • 2 2

  • Za dużo błedów

    1. Jadąc Świętokrzyską z Orunii w kierunku Kowal - dziwaczne oznakowanie poziome pasa jazdy na wprost. Ruszając na pierwszych światłach na zielonym mamy za 50 m czerwone . 2. Zlikwidowano sygnalizator kierunkowy (lewoskręt) z Wilanowskiej na Chełm. 3.Złe ustawienie świateł przy prawoskręcie z Hawla w Wilanowską. Na całej budowie do projektanta nie doszło że ulicami jeźdzą nie tylko osobowe auta ale też autobusy i samochody ciężarowe które mają większy promień skrętu. Ostatnia uwaga dotyczy prawie wszystkich oddawanych dróg w Gdańsku - za małe promienie skrętu pomimo ze teren to umożliwia

    • 6 1

  • Nowa łódzka-ANTY al. Havla (1)

    Jak zwykle narzekają CI którzy dużo mają!!!!
    A co mają powiedzieć Ci którzy zostali odcięci od al. np: Mieszkańcy Ujeściska od strony ul.Warszawskiej.

    • 8 6

    • Mają płakać i błagać za swoje grzechy! Ci z warszawskiej zawsze mogą jechać cedrową do kartuskiej i swoją warszawską do Jabłoniowej i tam włączać się na W-Z. Wieczni malkontenci, wszystko wiecznie źle. Czy kiedykolwiek znajdzie się wśród naszej POLSKIEJ społeczności akcja zero narzekania?

      • 5 3

  • Błędy w projektowaniu kolejnego skrzyżowania

    Mały promień skrętu występuje też na wyremontowanym skrzyżowaniu Marynarki Polskiej i Uczniowskiej przy stadionie. Skręcający od strony Nowego Portu autobus (czy duży samochód ciężarowy) w ulicę Uczniowską zmuszony jest wjeżdżać na przeciwległy pas, pod warunkiem, że nie stoją na nim samochody oczekujące na zielone światło.

    • 2 2

  • Jak ruszą tramwaje to zobaczycie jak będzie wesoło!

    Te rozwiązania i wykonanie to lekka poraszka, ale tak jest gdy w grę wchodzą przetargi, najniższa cena i premie dla urzedasów za otwarcie.

    • 8 3

  • Inżynierski majstersztyk! (2)

    • 1 2

    • tego nie projektował inżynier tylko (1)

      kolega z PeŁo zdolny krawiec fryzjer czy też inny misio

      • 1 1

      • na szcześcienie nie z pisiooooo....

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane