• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą. Planowane zmiany na Chwarznie dotyczą skrzyżowania Chwarznieńskiej z obwodnicą.

- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdyni dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.



Która grupa użytkowników powinna być uprzywilejowana na Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy, że koperty z ofertami na zapowiadaną od lat przebudowę Chwarznieńskiej zostały otwarte pod koniec listopada 2018 roku. Okazało się, że jest dwóch chętnych do prowadzenia prac. Spółka MTM złożyła ofertę na kwotę 79 171 268,75 zł brutto, a Strabag na kwotę 103 025 535,62 zł brutto.

Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.


W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.

Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie



- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.

Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.

Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.

Obwodnicy przez las nie będzie



Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.

Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej. Zlecone analizy mają dać odpowiedź, jak rozwiązać problem korków na Chwarznieńskiej.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.

Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.

Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę



W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.

- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.

Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.

Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.

Miejsca

Opinie (192) 9 zablokowanych

  • a może wpierw ukarać i**otów którzy zatwierdzili i zbudowali tego potwora zwanego ;- Węzeł Chwarznieńska ? (1)

    Ile nazej Kasy zostało wywalonej w błoto ? .tak to jest jak tak ważne dla funkcjonowania i życia Miasta sprawy załatwiają ludzie niekompetentni , nie mający zielonego pojęcia o nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych siedzący latami w ciepłych biurach gdzie ich kontakt z rzeczywistością polega na tym ,że rano przemkną się przez Miasto do swoich biur gdzie siedzą i spędzają cały dzień nie wytykając z nich swych nosów i nie wiedząc co się w mieście dzieje ! Jak się dobrze przyjżeć temu Węzłowi to w chwili jego projektowania i rozpoczęcia budowy 45lat temu zakładano zjazd z Chwarznieńskiej w prawo na Obwodnice w kierunku Chyloni ,to samo - zjazd z Obwodnicy na Chwarznieńską w kierunku Wiczlina w prawo przed wiaduktem ! - tam gdzie d**ile w ubiegłym roku postawili ekran dzwiękochłonny !! . jedziesz się przyjrzyj !!! rynce opadają ! się zastanawiam !- czy w tym wszystkim chodzi tylko o wypompowywanie i trwonienie kasy czy o co ? . Powiem tak ;- To jest Sabotaż !!! Gdzie są za to odpowiedzialni ?

    • 34 11

    • odpowiedzialni? wciąż na niego głosujesz.

      • 19 0

  • Jak długi będzie ten dodatkowy pas

    Jeżeli dodatkowy pas będzie też taki krótki to po co się za to zabierać. Korek się i tak będzie robił bo jest za mała odległość między przejściem dla pieszych a obwodnicą. A na wysokości przejścia jest dom gdzie nie ma miejsca na dodatkowy pas. Więc szkoda ludziom oczy mydlić i wydawać pieniędzy na coś co i tak się nie sprawdzi.

    • 32 10

  • tylko przez las (1)

    ponieważ miasto promuje budowę osiedli za obwodnica, mieszkańcy tych osiedli mogą zjechać do centrum tylko przez Chwarzńieńską lub Wilkopolską. Istnieje też wariant przez Pustki Cisowskie, ale to wiąże się z dodatkowym ruchem na Morskiej. Nie ma innej alternatywy jak estakady, mimo że są one drogie w budowie, za duzo jest w Gdyni gruntów prywatnych, za dużo nieruchomości stoi blisko obecnych dróg aby poszerzać je. Niestety załozenie urzędników , że nie trzeba budowac estakady do 2035 już powoli jest nieaktualne, dużą ilośc mieszkańców w nowych osiedlach to dezaktualizuje.

    • 33 11

    • Potrzebna jest przebudowa dróg do portu by odciążyć Morską i estakadę, a nie nierealne projekty obwodnic. Przebudować Chwarznieńską na aleję i skrzyżowanie na duże rondo

      • 0 19

  • Większość gdynian to ludzie wątpliwej inteligencji, vide ostatnie wybory (2)

    Głosując na Szczurka głosowaliście na brak inwestycji

    • 32 15

    • a była jakaś alternatywa? (1)

      nie głosowałem. alternatywy brak. nikt sensowny nie startował.

      • 0 18

      • Jeśli pod uwagę wziąłeś tylko kosmitę z "Razem", to zgoda, nie było alternatywy.

        • 17 0

  • Chwarzienska

    Szczerze powiedziawszy,jeszcze do niedawna miałem nadzieje ze coś się zmieni odnośnie infrastruktury drogowej na i z Chwarzna...ale właśnie dzisiejszy artykuł już mnie i wielu innych mieszkańców Gdyni Zachód tej nadziei pozbawił...
    Szczurek i jego świta nie podołali obietnicom...skandal i zarazem jednocześnie spowodowali ze za 2 może 3 lata Wiczlino i Chwarzno będzie totalnie sparaliżowanymi komunikacyjnie dzielnicami...A Hossa kwitnie i ma się dobrze...Porażka i Skandal

    • 41 6

  • Rozwiązanie na dodatkowe pasy ruchu jest tanie, proste i sprawdzone w centrum Gdyni. Kupić dużo czerwonej farby i namalować.

    • 26 10

  • Tylko budowa obwodnicy Witomina ma sens.

    Nie można robić autostrady w połowie spokojnej dzielnicy. I tak światła zakorkuja to wszystko. Nic się nie zmieni.

    No i oczywiście z 2 lata będzie masakra, a przy budowie obwodnicy kierowcy by nie cierpieli

    • 29 11

  • rozwiązanie jest jedno: (1)

    - podwójna dwupasmówka (dwa pasy w dwie strony) od nowo budowanego osiedla Polanki do obwodnicy

    - pełna 'koniczyna' na węźle Chwarzno wraz z likwidacją sygnalizacji świetlnej

    - obwodnica Witomina od 'domu za falochronem' do węzła Cegielskiej

    • 39 4

    • Ok, to będzie jakieś 750 milionów. Drukuj banknoty.

      • 6 9

  • Nakupowali tanich mieszkań na Wiczlino-Ogród (2)

    A teraz krzyczą by wyciąć pół lasu bo za długo jedzie się do pracy. Kto kazał Wam tam mieszkać????

    • 20 27

    • milcz elblągu!

      • 6 8

    • nie takie tanie

      Hossa się lubi cenić

      • 17 3

  • dobudujcie jeszcze wjazd dla rowerów na obwodnicę, a na odcinku gdyńskim obwodowej domalujcie buspas..

    po co? nie wiem po co, ale doskonale wpisze się to w sposób działania władz gdyni...

    • 34 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane