- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (853 opinie)
W Gdańsku powstaje pierwsza antyzatoka
We Wrzeszczu powstaje nietypowy przystanek autobusowy. Zamiast w budowanej zazwyczaj zatoce autobus będzie zatrzymywał się w... antyzatoce. Co to takiego? - To miejsce do zatrzymywania się autobusów, które tworzone jest poprzez poszerzenie chodników i obustronne zawężenie jezdni - tłumaczą urzędnicy. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Gdańsku, które ma uspokoić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo w okolicy przystanku.
Drogowcy nie budują bowiem przy ul. Kochanowskiego zatoki, ale... tzw. antyzatokę autobusową. To pierwszy tego typu obiekt w całym Gdańsku.
Wspólny pas dla obu kierunków
- Antyzatoka to "odwrotność" tradycyjnej zatoki autobusowej. Klasyczna zatoka to miejscowe poszerzenie jezdni, kosztem np. chodnika, mające na celu umożliwienie zatrzymania się autobusu poza pasem ruchu. Antyzatoka to rozwiązanie odwrotne. Do wyznaczenia miejsca zatrzymania się autobusu poszerza się powierzchnię dla pieszych - tj. chodnik lub peron przystankowy - oraz obustronnie zawęża jezdnię - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Takie rozwiązanie ma podnieść bezpieczeństwo. W jaki sposób?
- Na fragmencie ulicy będzie jeden pas, z którego korzystać będą zarówno osoby jadące w stronę ul. Kościuszki, jak i w kierunku ul. Uczniowskiej. Dlatego kierowcy będą musieli zwrócić uwagę na możliwość nadjechania innego pojazdu z przeciwnego kierunku. Przełoży się to na większą ostrożność i mniejszą prędkość jazdy - tłumaczy Kiljan.
Kierowcy ignorują ograniczenie do 30 km/h
Pozostaje mieć nadzieję, że antyzatoka sprawi, iż kierowcy zaczną wreszcie przestrzegać obowiązującego na ulicy oznakowania. Na omawianym odcinku ul. Kochanowskiego obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, które jest notorycznie ignorowane. Z przeprowadzonych przez GZDiZ analiz ruchu wynika, że średnia prędkość na tym odcinku znacznie przekracza nawet dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym, czyli 50 km/h.
W związku z tym drogowcy zamontują także trzy komplety wyspowych progów zwalniających. Znajdą się one pomiędzy zjazdami do rodzinnych ogródków działkowych "Zaspa", przy skrzyżowaniu z ul. Klonowicza, a także w rejonie posesji przy ul. Grzegorza z Sanoka 6/4.
Wątpliwości okolicznego mieszkańca
Z naszą redakcją skontaktował się pan Maciej, który mieszka w pobliżu budowanego przystanku. Wjazd na jego posesję znajduje się tuż przy budowanym przystanku. Czytelnik przekazał nam swoje wątpliwości dotyczące prowadzonej budowy. Ich treść można streścić krótko - ona stwarza niebezpieczeństwo dla osób kierujących się na jego posesję.
- Na obecnym etapie brakuje wcześniejszej informacji o prowadzonych robotach drogowych z dwóch stron jezdni. To powoduje zagrożenie dla wjeżdżających na posesję przy ul. Wrzeszczańskiej 13, ponieważ nadjeżdżające samochody z przeciwnej strony, zza zakrętu, często z nadmierną prędkością, wyjeżdżają na zderzenie czołowe. Pozostawiony prosty odcinek za ogrodzeniem robót jest zbyt krótki, w związku z czym nie ma możliwości bezpiecznego skrętu w lewo na posesję - napisał pan Maciej.
Ponadto postuluje zmiany w projekcie inwestycji, m.in. przeniesienie planowanych przystanków na prosty odcinek drogi na wysokości ogródków działkowych czy wprowadzenie czasowych kontroli prędkości.
- Niedługo trzeba było czekać na pierwsze negatywne skutki prowadzonej inwestycji. We wtorek nastąpiło pierwsze naruszenie bezpieczeństwa, udokumentowane zdjęciami. Kierowca, który uderzył w pojazd poprzedzający, oświadczył, że zastanawiał się, czy wjechać w bramę i furtkę, przed którą stał człowiek, czy uderzyć w poprzedzający pojazd. Na szczęście dla mojej rodziny skończyło się to tym razem bezpiecznie, ponieważ samochód uderzył w auto poprzedzające, a nie w mojego syna - kwituje pan Maciej.
Tuż po publikacji artykułu, z naszą redakcją skontaktował się kierowca, który spowodował wspomnianą kolizję. Kategorycznie zaprzeczył, by zaistniało ryzyko potrącenia. Z jego relacji wynika, że w chwili zdarzenia nie było przed maską pojazdu żadnej osoby. - Być może był ktoś za ogrodzeniem, ale na pewno nie tuż przy ulicy - zapewnia sprawca kolizji.
Urzędnicy zapewniają, że będzie bezpieczniej
Urzędnicy zapewniają, że przyjrzą się zgłoszonym uwagom, i tłumaczą, że po zakończeniu inwestycji nie powinno dochodzić do podobnych zdarzeń.
- W możliwie szybkim terminie odniesiemy się szczegółowo do wątpliwości mieszkańca posesji. Wprowadzane zmiany są odpowiedzią na wnioski mieszkańców, które podnosi także w swoim e-mailu pan Maciej. Uspokajamy ruch, aby zwiększyć bezpieczeństwo na tej ulicy na dwa sposoby, czyli tworząc antyzatokę i montując progi wyspowe w trzech lokalizacjach. Podkreślić należy, że projekt uspokojenia ruchu na ul. Kochanowskiego został poprzedzony analizą i pomiarami ruchu. Kierowcy regularnie przekraczają tam prędkość. Pomiary wykazały, że jeżdżą ponad 50 km/h, podczas gdy na tej ulicy dozwolona maksymalna prędkość wynosi 30 km/h - komentuje rzecznik prasowy GZDiZ.
Zamknięta ul. Kochanowskiego we Wrzeszczu (18 opinii)
Miejsca
Opinie (530) ponad 20 zablokowanych
-
2021-12-22 16:07
Opinia wyróżniona
Urzędnicy nie rozumieja że dla kierowcy każdy inny kkierowca jest wrogiem nr.1 (16)
Jak sobie każdy pędził ta ulica to wystarczyło może faktycznie zrobić ze 2 progi. Teraz wspólna nienawiść skupi się nie tylko na kierowcy autobusu który zblokuje oba pasy to jeszcze kiedy nie będzie autobusu zacznie sie walka o jedyny dostepny pas. Urzędnik nie rozumie że kierowcami trzeba sterować jak kibicami z młyna a nie owcami. Albo im dasz
Jak sobie każdy pędził ta ulica to wystarczyło może faktycznie zrobić ze 2 progi. Teraz wspólna nienawiść skupi się nie tylko na kierowcy autobusu który zblokuje oba pasy to jeszcze kiedy nie będzie autobusu zacznie sie walka o jedyny dostepny pas. Urzędnik nie rozumie że kierowcami trzeba sterować jak kibicami z młyna a nie owcami. Albo im dasz dwa pasy albo jeden i sie pozabijają porozbijaja samochody i zdemoluja płoty okolicznych posesji. Bardzo się cieszę na powstanie tego wybryku. Spodwiewam się wielu relacji na raporcie z tego miejsca. Pan Macie niech zainwestuje w dobrą kamerke przy posesji bo będzie co nagrywać. Ja bym sobie zyczył żeby po 10 pierwszych wypadkach w tym miejscu do których to wczesniej nie dochodziło portal wybral się z kamerą do urzednika który zapewniał że będzie lepiej i niech go zapytaja czy dalej jest pewien że będzie lepiej.
- 258 68
-
2021-12-23 11:46
Sterowac jak kibicami
To dobrze powiedziane. Właśnie jak kibicami - trzeba dużo policji. Tylko policja i zakłady karne potrafia rozwiązać problem
- 2 3
-
2021-12-23 10:18
Niestey samochody to plaga naszych czasów
- 5 2
-
2021-12-23 00:31
Kierowca Autobusu
Brawo opinia zgodna z faktami
A jak ktoś to neguje to zapraszam na weneckie przystanki do Przeróbki z kamerą
Kierowcy autobusów i motorniczy swoich dzieci tam samych nigdy nie puszczą aby urzędnik spowalniał pieszymi samochody !- 4 1
-
2021-12-22 19:16
Kamerka top pomysł
Ale kierowców trzeba wychowywać i takie miejsca są doskonale
- 10 21
-
2021-12-22 19:12
jprdl, teraz to urzędników już pogięło na maksa, gdańsk 200%: nieważne co, byle na złość mieszkańcom (1)
- 36 7
-
2021-12-23 06:45
NIe mieszkańcom, tylko agresorom za kółkiem
Ja jestem mieszkańcem i prawie żadnych zmian nie odbieram jako negatywnych, a na pewno żadnej jako robionej mi na złość.
WIęc mów za siebie.- 8 21
-
2021-12-22 17:57
Pleciesz bzdury. (1)
Szykany na drogach nie są niczym nadzwyczajnym, tylko buduje się je na prostych odcinkach a nie za zakrętem. Na tej ulicy brakuje chodnika i robienie przystanku ze zwężeniem jedynie pogorszy sprawę.
- 23 6
-
2021-12-22 20:07
Tak się składa że ja tam jeżdżę codziennie od ponad 20 lat.
Zwykle wolno bo brakuje tam chodnika i złomiarze ubrani na czarno chodzą po ulicy z wózkami i w ogóle ich w tej ciemnicy nie widać. W deszczu i po zmroku już kompletnie. Tam brakuje oświetlenia a nie zwężonej ulicy z autobusem jadącym z naprzeciwka i stającym na środku drogi po to żebym ja musiał stanąć i czekać. Na co ja mam tam czekać skoro jadę
Zwykle wolno bo brakuje tam chodnika i złomiarze ubrani na czarno chodzą po ulicy z wózkami i w ogóle ich w tej ciemnicy nie widać. W deszczu i po zmroku już kompletnie. Tam brakuje oświetlenia a nie zwężonej ulicy z autobusem jadącym z naprzeciwka i stającym na środku drogi po to żebym ja musiał stanąć i czekać. Na co ja mam tam czekać skoro jadę w innym kierunku. Wy nie wiecie,wy wszystkiemu winni kierowcy dlaczego macie czekać. Bo na przystanku osły z autobusu wychodzą zza niego prosto pod auta. I to jest jedyny plus tego nowego przystanku. Staniecie i pozwolicie nie zginąć bezmyślnym pieszym osłom.
- 25 2
-
2021-12-22 17:54
Kontrbuspasy, (1)
antyzatoki...ćwierćinteligenci w urzędach...
- 42 7
-
2021-12-23 13:02
we francji ustawiają takie 30cm betonowe bloki 2m/2m
taniej i działają tak samo ... jak autko wpadnie na taki blok to w sek. ma totalnie zmasakrowane podwozie
- 3 0
-
2021-12-22 17:19
to raczej wielu kierowców nie rozumie, że dla kierowcy nadmiar samochodów (innych kierowców) (5)
jest źródłem największych kłopotów kierowców
- 10 22
-
2021-12-22 17:37
Nawet jak jest pusta droga to i tak muszę stać na czerwonym na każdych światłach, a za nie odpowiadają urzędnicy (4)
To urzędnicy i ich wrogie nastawienie do kierowców jest największym problemem kierowców, a nie inni kierowcy.
- 30 13
-
2021-12-22 22:28
za taki stan rzeczy odpowiadają kierowcy, nie urzednicy (3)
nauczyliby się jeździć to nie trzeba by było ich spowalniać światłami.
- 12 16
-
2021-12-22 22:57
(2)
Polacy sa koszmarnymi kierowcami. Na zachodzie nie ma takiej agresji za kierownica, a na drogach ginie wielokrotnie mniej osob.
- 13 5
-
2021-12-23 08:09
bo na zachodzie płacą mandaty i bydło zostało wychowanie (1)
- 8 1
-
2021-12-24 10:12
A u nas nawet maseczek nie nosi się. Inny poziom cywilizacji. Zresztą porównajcie u nas klasę rządząca, u nas poziom plemienny nadal
- 0 1
-
2021-12-22 15:57
Opinia wyróżniona
(21)
Takie coś sprawdza się na drogach jednokierunkowych, a nie na dwukierunkowych. Problemem są Ci co jadą za autobusem to oni doprowadzają do niebezpiecznych sytuacji, a nie Ci co jadą z naprzeciwka. Co jak co ale ktoś powinien zrobić ranking najgłupszych inwestycji w Gdańsku.
- 520 49
-
2022-01-24 12:33
nie ma po co, wygrało by przejście przy LOT-cie. murowany kandydat.
mając bezkolizyjny i bezpieczny tunel oni robią przejście. patologia co się tutaj wyprawia za nasze pieniadze
- 0 0
-
2021-12-23 06:47
to dosc wazny i czesto uczeszczany skrot
jak na taka boczna droge to mimo wzystko natezenie ruchu jest dosc spore - ta inwestycja negatywnie odbije sie na bezpieczenstwie.... wystarczyl by prog zwalniajacy
takich "poprawiajacych bezpieczenstwo" inwestycji jest wicej -np. szpaler slupkow odblaskowcych na przejscu dla pieszych przy galerii przymoze - zawszy gdy tamtendy jadejak na taka boczna droge to mimo wzystko natezenie ruchu jest dosc spore - ta inwestycja negatywnie odbije sie na bezpieczenstwie.... wystarczyl by prog zwalniajacy
takich "poprawiajacych bezpieczenstwo" inwestycji jest wicej -np. szpaler slupkow odblaskowcych na przejscu dla pieszych przy galerii przymoze - zawszy gdy tamtendy jade po zmroku lub w deszczu to zastasnawiam sie czy nie przewioze jakiegos pieszego na masce bo przez te i**otyczne slupki sa niewidoczni - progi bylyby lepsze- 5 1
-
2021-12-22 19:04
Po co ranking? (1)
Przecież zwycięzca jest tylko jeden. GZDiZ. To zagłębie pomysłów na nietrafione decyzje. To zmora Gdańska - nie ogarniają ani ruchu pieszego, ani rowerowego, ani samochodowego. A wpływ ich pomysłów na środowisko jest jeszcze gorszy. Z roku na rok jest jest coraz gorzej i ... głupiej. Jednego jestem pewna - GDZiZ nie powiedział wszystkiego - czeka nas jeszcze więcej absurdalnych, żeby nie napisać d..ych decyzji.
Szkoda tylko, ze ja za to muszę płacić.- 26 0
-
2021-12-23 12:23
Fakt !
Najgłupsze pomysły to budowa przejść przez jezdnię nad istniejącymi tunelami dla pieszych.
Lecz co zrobić gdy Wawrzonek nie wie co to takiego ruchome schody, rampy dla niepełnosprawnych i t.p. wynalazki?- 3 1
-
2021-12-22 17:39
take cos robiono zanim pojawily sie fotoradary
dzis to juz zenada
- 14 3
-
2021-12-22 16:42
Takie coś sprawdza się w Szwecji właśnie na drogach dwukierunkowych doskonale (12)
i notabene - jakby ludzie jeździli tam te 30 km/h to by nikt nie miał potrzeby robić antyzatok.
- 21 53
-
2021-12-23 08:22
zarażonym samochodozą nie wytłumaczysz (4)
sprawdza się w szwecji, w holandii, generalnie we wszystkich krajach które potrafią jeździć i które statystyki wypadków mają przyzerowe
no ale polskim mistrzom kierownicy wszędzie trzeba rozwinąć czerwony dywan bo inaczej cię zabiją, oni by chcieli autostradę przez środek swojej kuchni...- 6 9
-
2021-12-23 10:36
(1)
fakt zarażonym rowerochodozą nie wytłumaczysz ze rozbieranie linii kolejowych po to by budować ścieżki rowerowe nie wpływa na rozwój turystyki lecz prowadzi do wykluczenia komunikacyjnego. Nie wytłumaczysz także że nie po to się buduje drogi rowerowe aby oni wrzucali swe pojazdy do komunikacji miejskiej lub SKM.
- 7 5
-
2021-12-23 12:26
A która to aktywna linia kolejowa została niby rozebrana po to, by DDR budować?
weź już łyknij te poranne tabletki, południe minęło
- 4 1
-
2021-12-23 09:14
Ale ten etap w zasadzie był w większości krajów zurbanizowanych (1)
różnica polega na tym, że tak się zorientowali pół wieku temu, że to prowadzi donikąd. I nie ciągnęli tego kolejne dekady, tylko zareagowali szybciej. U nas też się zaczyna reagować, więc zarażeni samochodozą maja przed sobą ciężkie czasy. Już 5 lat temu zakrzykiwali, jak się im mówiło, by się na strefy płatnego parkowania szykowali...
- 3 5
-
2021-12-23 13:15
Stosujmy prawo takie jakie oni mieli jak się rozwijali, nie jak się zwijają.
- 2 2
-
2021-12-22 18:54
(1)
Tam nie ma strefy tempo 30. Nawet tego urzędnicy nie zweryfikowali. Strefa kończy sie wcześniej.
- 27 3
-
2021-12-22 19:18
Tym lepiej
Prędkość ma być dostawania do warunków a nie ile fabryka dała
- 7 18
-
2021-12-22 16:48
To wyjedź do Szwecji a nam nie utrudniaj życia (4)
- 56 22
-
2021-12-23 09:10
Bo utrudnianie swoim chamstwem parkingowym życia wszystkim innym już jest ok?
wyjedź do jakiegoś kraju arabskiego zgodnie ze swoją radą i się nie frustruj. Tam zawsze ten o centymetr bardziej z przodu ma pierwszeństwo
- 3 3
-
2021-12-22 18:47
To ty utrudniasz życie swoją roszczeniowością (2)
szofera.
- 12 32
-
2021-12-23 15:35
Zabawne... utrudnia życie swoją roszczeniowością koleś, który mówi, że lepiej nic nie zmieniać, nie kombinować, nie wyrzucać pieniędzy? Rzeczywiście roszczenia ma niesamowite.
- 4 4
-
2021-12-23 13:15
Nie ma grupy bardziej roszczeniowej od rowerowców.
- 6 4
-
2021-12-22 16:38
Jakie władze, taki stosunek do kierowców (2)
- 44 8
-
2021-12-22 16:59
kierowców roszczeniowców (1)
- 17 44
-
2021-12-22 17:07
Roszczeniowi to są rowerzyści
Nawet leśnicy tak twierdzą
- 52 17
Wszystkie opinie
-
2021-12-22 15:00
(20)
Przecież to tylko sparaliżuje ruch..ale pewnie fachowcy wiedza lepiej.Tylko żeby tam wiaty były porządne!4 metry długie, 2 szerokie i zabudowane,aby pasażer mógł bez uszczerbku czekać na transportowy autobus.
- 119 19
-
2021-12-22 15:16
(3)
Sparaliżować, to może przewrócony w poprzek drogi tir, a nie zatrzymujący się na chwilę co paręnaście minut czy rzadziej autobus.
Nick zmieniony ale kocopoły w komentarzach te same, byle coś napisać.- 11 28
-
2021-12-22 15:30
Jeszcze lepiej - widzę, że autobus ma częstotliwość od 30 minut do godziny.
- 10 1
-
2021-12-22 17:11
Będziesz płacił za zużyte do hamowania klocki i tarcze? Spaliny od zatrzymanych pojazdów zatrują okolice, a przez hałas nie będzie można otwierać okien. Takie oto bzdety przeciwników zmian.
- 12 7
-
2021-12-23 13:14
Bzdura. Codziennie o 7.30 w mojej dzielnicy ruch paraliżują stające co chwila śmieciarki.
- 1 1
-
2021-12-22 15:24
Tych lewaków juz całkiem pogięło... (14)
Albo jakiś kolejny układzik...
- 16 11
-
2021-12-22 15:27
Też tak uważam (13)
Lewackie, socjalne miejsca parkingowe powinny być zastąpione płatnym parkowaniem wszędzie.
- 13 18
-
2021-12-22 15:34
Puknij sie w czerep! (12)
W cenę paliwa wliczony jest podatek drogowy, z którego część wpływa do budżetu miasta.
Pobieranie dodatkowej opłaty jest zwykłą kradzieżą, tak typową dla lewactwa.- 19 9
-
2021-12-22 15:38
(1)
Podatek drogowy z paliwa idzie na drogi krajowe. Miejsca parkingowe na miejskich ulicach to nie są dogi krajowe.
- 9 9
-
2021-12-23 13:13
A drogi krajowe i wojewódzki przebiegają przez miasto...
- 2 1
-
2021-12-22 15:45
Do budżetu Miasta idzie dokładnie 0zł i 0gr z opłat za auto, wszystko trafia do budżetu centralnego. (6)
- 8 11
-
2021-12-22 16:18
Kierowca płaci 100zł za rejestrację pojazdu w urzędzie miasta (5)
To wciąż o 100zł więcej niż kiedykolwiek zapłaci rowerzysta
- 17 8
-
2021-12-22 16:24
(2)
I za te sto złotych raz na pare lat chcesz mieć darmowe parkowanie wszędzie?
- 8 12
-
2021-12-22 16:37
(1)
Rowerzyści za 0zł mają darmowe parkowanie wszędzie
- 11 2
-
2021-12-22 17:15
i bardzo dobrze
piesi także nie muszą płacić za parkowanie, a przecież zajmują przestrzeń miejską ;-)
- 6 3
-
2021-12-22 22:31
ale taki kierowca ciągnie z budżetu 10000x tyle ile rowerzysta (1)
także bilans i tak jest na korzyść rowerzystów.
- 2 4
-
2021-12-23 13:12
Co ciągnie?
- 1 1
-
2021-12-22 17:18
A co z drugą częścią?
- 0 2
-
2021-12-22 22:30
Podatek drogowy nie pokrywa nawet kosztów wypadków drogowych (1)
- 1 3
-
2021-12-23 10:40
wpływy z biletów nie pokrywają wszystkich napraw lub kupna nowych tramwajów
- 1 1
-
2021-12-25 06:44
A pod tą wiatą; mini barek, hostessy, nowości filmowe Netflixa etc. Chłopie co ty łykasz??
- 0 0
-
2021-12-22 15:04
Skoro ograniczenie prędkości jest (7)
notorycznie ignorowane, to czy nie można postawić fotoradaru- zwróciłby się w tydzień a potem zarabiał dla miasta.
- 102 19
-
2021-12-22 15:20
Miasto nie może już stawiać fotoradarów (2)
- 10 3
-
2021-12-22 16:32
Oczywiście, że może. Nie może tylko bezpośrednio (poprzez Straż Miejską) wystawiać mandatów, ale może przekazywać dowody do policji. Czemu tego nie robi?
- 7 6
-
2021-12-22 17:13
Jeden mądry!
Tacy już na wymarciu.- 1 2
-
2021-12-22 15:21
(1)
To od razu proponuję we wszystkich strefach tempo 30 w całym mieście, bo to norma.
- 17 1
-
2021-12-22 17:18
Mieszkam na Śródmieściu i wyobraź
sobie, że potrafimy tutaj żyć w tak "strasznie ciężkich warunkach" jakimi są ograniczenia prędkości.
- 5 9
-
2021-12-22 17:05
Nie można! Wedle prawa takie cudo postawić może ITD, a ewentualne kary będą wpływać na konto fundacji ofiar wypadków w Białymstoku bodaj. Podziękuj Emilowi pogromcy fotoradarów! W obecnych czasach nie wolno nawet mandatu za nieprawidłowe parkowanie zostawić za wycieraczką! Taki mamy klimat!
- 8 2
-
2021-12-22 20:23
Ale tam nie ma strefy 30. Ludzie strefa kończy sie za zakrętem w stronę uczniowskiej przy mercorze wiec co ten zdiz wygaduje
- 8 0
-
2021-12-22 15:05
Noo, jak urzędnicy zapewniają, to ja jestem od razu spokojniejszy (4)
Przecież to specjaliści w dziedzinie, prawda? :D
- 168 8
-
2021-12-22 20:22
Nawet geniusze (1)
Takie świetne inwestycje jak Piramowicza czy odchudzone wiaty reklamowe...
- 13 1
-
2021-12-23 06:56
Wiaty to wtopa. Ale Piramowiczato dobry pomysł.
- 0 5
-
2021-12-23 00:19
Specjaliści i to w każdej dziedzinie :)
Tak było, nie zmyślam :)
- 1 0
-
2021-12-23 08:31
w każdej dziedzinie ;)
jw
- 0 0
-
2021-12-22 15:05
Poprzez poszerzenie chodników (3)
tyle, że tam nie ma chodników.
- 155 2
-
2021-12-22 15:21
No to teraz będą
- 5 18
-
2021-12-22 17:06
No to teraz będą!
- 5 7
-
2021-12-22 20:23
Nie na chodników i nie ma strefy 30.
- 15 1
-
2021-12-22 15:05
słusznie (2)
zlikwidujmy wszystkie jezdnie, będzie 100% bezpiecznie...
- 168 8
-
2021-12-22 17:16
wystarczy wdrożyć program stopniowego uwalniania ulic od jeżdżących i parkujących samochodów (1)
w centrum miasta, w pobliżu szkół a także stacji SKM i PKM
- 2 21
-
2021-12-23 09:26
Mondry jestes
Właśnie po to są węzły przesiadkowe pkm by zlikwidować tam ruch samochodow
- 0 0
-
2021-12-22 15:06
Jaka linia tędy jeździ? (5)
- 30 5
-
2021-12-22 15:31
(3)
249 zdaje się.
- 10 1
-
2021-12-22 15:39
Oraz 149 (2)
- 8 1
-
2021-12-22 17:43
(1)
Rzadko kursują.
- 3 2
-
2021-12-22 23:22
Nic nietypowego tutaj
- 0 0
-
2021-12-22 16:33
Żadna
- 4 8
-
2021-12-22 15:06
Jeszcze zeby urzędnicy znali sie na czymkolwiek... (3)
To może można by im uwierzyć
- 125 5
-
2021-12-22 17:17
żeby trolle wpisywały opinię po zastanowieniu się, czy ma ona "ręce i nogi" (1)
pomarzyć zawsze dobra rzecz w niedzielę po południu
- 3 7
-
2021-12-24 12:33
Do budy
- 0 0
-
2021-12-24 12:33
Znaja sie dobrze na developerce
W tej branży to są specjalistami.
- 0 0
-
2021-12-22 15:07
lepsze niż milion garbów (2)
- 15 46
-
2021-12-22 19:18
Przecież 3 garby też będą napisane było (1)
Paranoja
- 2 0
-
2021-12-23 09:05
nie co 50 metrów jak to bywa
- 0 0
-
2021-12-22 15:08
Z antyzatokami trzeba uważać... (5)
...doświadczenia australijskie pokazały, że często lęgną się w nich agresywne antylopy.
- 80 3
-
2021-12-22 15:39
A Sofokles zachwalał.
- 5 0
-
2021-12-22 15:44
(2)
Za to Sofronow był przeciw.
- 3 2
-
2021-12-22 23:23
A Hematokryt? (1)
- 2 0
-
2021-12-23 08:13
Podobnie jak...
Sedes z Bakielitu.
- 2 0
-
2021-12-22 21:16
Aż popuściłem ze śmiechu
- 1 0
-
2021-12-22 15:08
Cofania w rozwoju (za kase podatnikow) ciag dalszy (5)
Niektorzy powinni po wypadkach sprawdzac czy ucierpialy tylko nogi
- 167 16
-
2021-12-22 16:00
Jak by kierowcy nie cofali się w rozwoju po wejściu do samochodu
to takie zabiegi nie byłyby konieczne
- 7 31
-
2021-12-22 17:25
no to specjalisto od ruchu drogowego - jeśli jesteś taki mądry to podaj rozwiązanie inne (3)
samochody jeżdżą średnio ponad 50 po tej ulicy gdzie bezpieczne jest 30 i co na to powiesz? może uważasz że to nie problem, no tak to jest problem tylko tego co zginie w najbliższym wypadku, ciekawe co wtedy napiszesz o nogach i głowie, a może już nic nie napiszesz bo to ty zginiesz...
- 3 22
-
2021-12-22 18:59
(1)
Niedawno mówiliscie, ze bezpieczne jest 50km/h. Już zrobiło się z tego 30?
- 23 1
-
2021-12-22 19:13
Uważam że najbezpieczniej będzie 0 km\h. Zostańmy wszyscy w domach.
- 13 0
-
2021-12-22 20:24
Chlopie, w tym nscu nie ma strefy 30. Wiec obowiązuje 50km/h
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.