• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Jej Sympatyczność na pewno wysłucha mieszkańców.Ta zmiana faktycznie była bez sensu i wprowadziła jedynie zamieszanie.Można tam tylko jeździć wkoło Macieju niczym Jaś Fasola na rondzie.

    • 110 15

    • (4)

      Wydawało mi się że urzędnicy są dla mieszkańców a nie odwrotnie!! Mają robić co ludzie chcą,bez łaski !!!!!!

      • 15 6

      • (3)

        czyli np. po 6 pasow w jedna strone i brak ograniczenia predosci?

        • 5 6

        • Smacznego, nieuku analfabeto.

          • 4 5

        • I darmowe parkownie

          Wszedzie

          • 3 1

        • Bezpłatne autobusy i kubełek KFC dla każdego. O. Tak.

          • 8 0

    • (2)

      No ale o to przecież chodziło - wprowadzili durną organizację, a teraz jaśnie wspaniałomyślna pani pozwoli na przywrócenie tej organizacji i znowu będzie sukces....
      Miasto z kartonu...

      • 3 2

      • Ciekawe ile czasu minie do przywrócenia dwóch pasów ruchu na Hallera...

        • 1 1

      • Mam nadzieję, że Pani Prezydent nie zmieni tam organizacji ruchu

        tylko wyraźniej opowie się za podejmowaniem działań prowadzących do poprawy komfortu i bezpieczeństwa oraz skali ruchu rowerzystów i pieszych w naszym mieście.

        • 1 1

    • Po raz kolejny (1)

      Panowie redaktorzy,
      Czy cenzura to Wasze drugie zajęcie ?
      Jakim prawem kasujecie lub blokujecie opinie , w której pada słowo krytyki wobec Was ?

      • 1 1

      • Na pytanie o Svencjusza , czy to Wasz etatowy redaktor, który dla niepoznaki od czasu do czasu napisał coś co nie trzymało się

        Neutralny wpis - przeszedł .
        Brawo .

        • 2 0

  • To już jest nudne. (10)

    • 27 46

    • (8)

      Prawda, jak długo można apelować o to samo i cały czas być olewanym?

      • 6 9

      • Apel bezzasadny

        Oddalam. Następny proszę

        • 6 6

      • To zaapeluj w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu (6)

        Apel "zróbcie tak jak było" nie przejdzie.

        • 3 2

        • Apeluję o przywrócenie poprzedniej organizacji ruchu i postawienie znaków "Stop" dla rowerów (5)

          Dzięki temu korki będą znacznie mniejsze i będzie bezpieczniej. Jeśli to nie wystarczy to trzeba dodać jeszcze progi zwalniające dla rowerów.

          • 1 2

          • dlaczego cierpieć mają zachowania komunikacyjne, które nie stwarzają zagrożenia? (1)

            rozwijanie czerwonego dywanu przed kierowcami nie ma sensu, ponieważ to oni sami stwarzają najwięcej utrudnień dla innych kierowców samochodów.

            • 1 1

            • Skoro w tym miejscu było dużo wypadków to pierwszeństwo dla rowerów przy małej widoczności dla samochodów stwarzało zagrożenie, a łatwiej zatrzymać i ruszyć rowerem niż samochodem.

              • 0 1

          • Ten znak będzie obowiązywał też wszystkich kierowców na wszystkich pasach Zwycięstwa, mistrzu (2)

            • 0 1

            • wystarczy dodać "Dotyczy rowerów", miszczu (1)

              • 0 1

              • Nie można - ale to już trzeba znać 2 rozporządzenia, a Ty nie znasz nawet ustawy

                • 0 0

    • dokładnie, kolejny artykul o "osiedlowej" uliczce, która powinna służyć jedynie mieszkancom okolicznych kamienic do dojazdu, a swego czasu stała się uzupełnieniem głównej arterii miasta. Zapomnijcie o niej. Tam było zwyczajnie niebezpiecznie i tyle, wcale nie trzeba było pędzić rowerem, nie pomagały progi, znaki, szykany, kierowcy tam po prostu nie patrzyli w prawo więc nawet tocząc się byli w stanie potrącic, lub wyjechać wsprost pod rowerzystę, który mógł miec wrazenie ze samochód prawidłowo ustępuje pierszenstwa.

      • 6 2

  • ***** lewackie brednie utrudniające życie normalnym ludziom (5)

    • 81 42

    • Serdeczna Festyniara ma gdzieś te apele

      wybieracie szkodników od lat - to macie za swoje

      • 29 12

    • Wolna sobota to też lewacka brednia. Prawo do płatnego urlopu także. Prawica czyli wolnorynkowycy na pewno są przeciwnikami tego (1)

      • 19 12

      • Wolna niedziela to też lewacka brednia. PiS partią lewicową.

        • 7 8

    • dokładnie. barierka powinna zostać usunięta.

      jezdnia jest prosta bez barierek to trasa rowerowa tez powinna być prosta bez barierek.

      • 6 4

    • jakie kryteria normalności ludzi stosujesz, prawaku?

      dla mnie normą jest zapewnienie bezpieczeństwa przede wszystkim dla pieszych i niezmotoryzowanych, nie chronionych przed wypadkiem blachą i poduszką powietrzną.

      • 1 0

  • Nauczcie się jeździć (88)

    Nie ma dnia by ktoś nie wymusił i nie zajechał mi drogi gdy jadę rowerem wzdłuż Grunwaldzkiej. Kierowcy patrzą tylko w kierunku z któego jadą auta, na rowerzystów już nie patrzą.

    • 165 422

    • kup sobie stacjonarny i nie becz (2)

      • 88 53

      • Brawo Jasiu. Musisz brylować w swojej wiejskiej szkole.

        • 51 28

      • i nastacjonarnym jechać do szkoły?
        czy ty masz już z mózgu gulasz?

        • 18 17

    • ale ty jesteś biedny i pokrzywdzony ? (21)

      a może to tu wymuszasz ? czy rowerzyści są z góry "rozgrzeszeni" i moga robic co chca na drogach ?

      • 71 42

      • Skąd przekonanie, że on robi co chce? (4)

        • 27 28

        • Po charakterze pisma (3)

          Ze szklanej kuli

          • 26 18

          • Masz zadatki na polityka partii rządzącej. Dorabiasz dowody do z góry ustalonej tezy obrażającej innego człowieka. (2)

            • 14 24

            • tu chodzi o racje kierofczyka szanującego tylko zachodnie przepisy

              • 0 15

            • Ty nie masz żadnych zadatków. Głupie argumenty głupiego człowieka.

              • 0 0

      • jak może rowerzysta na przejeździe dla rowerzysty wymusić? ty masz prawko z czipsów czy jak? (11)

        • 24 29

        • (4)

          To ze jest przejazd to nie znaczy że masz zamykać oczy!!!

          • 28 15

          • (2)

            Aaa... Czyli jak jedziesz autem przez skrzyżowanie i ktoś Ci wyjedzie z podporządkowanej, to też Ci powiem, że to Twoja wina.

            • 11 7

            • Gdy ktoś wyjedzie mi z podporządkowanej to mam obowiązek hamować i unikać za wszelka cene. (1)

              • 1 1

              • No i na 5 zatrzymasz się jadąc 60 ?

                • 1 0

          • Dlatego widząc rowerzyste blisko przejazdu wjezdzacie mu przed nos?

            • 8 3

        • (4)

          normalnie - przejeżdżając na swoim czerwonym. Albo co dużo bardziej częste nie da się go dojrzeć bo lampki zapomniał włączyć.

          • 18 3

          • (3)

            Jak się gapi w telefon to nie widać nawet w słoneczny dzień z metra biedaku

            • 5 5

            • (2)

              Niestety, ale brak oświetlenia to jeden z głównych grzechów rowerzystów. Naprawdę szkoda tych 30 zł na lampę?

              • 8 2

              • Oczywiście wiesz, że ta "lampa" obowiązująca jest po zmroku?

                Bo ja raczej ciągle słyszę jęki, że lampy rowerowe są za mocne lub że mrugają

                • 2 4

              • Nie znam mocniejszej lampy niz slonce a i jeszcze jedno za 30 to sobie możesz kupić slabiutki szajs ktory ci nie zapewnia oświetlenia drogi

                • 1 0

        • Np. przejeżdżając na czerwonym świetle.

          • 6 1

      • Są przepisy id..to czy ich nie ma? Po co sa te ścieżki rowerowe jeżeli jazda nimi jest bardziej niebezpieczna niż po ulicy?

        • 18 7

      • Zasadniczo tak, bo rowerzysta nikomu niczego nie zrobi a kierowca bardzo łatwo może kogoś zamordować.

        Tak samo jak rzucanie piłką ma inne restrykcje jak strzelanie z broni maszynowej.

        • 16 13

      • rowery nie zabijają luzi po pijaku

        • 3 9

      • Akurat na skrzyżowaniu Al. Zwycięstwa z Piramowicza to kierowcy popełniali niemal zawsze błąd:

        spoglądali w stronę Hallera, ignorując to, że przed maskę może im wjechać rower od Wrzeszcza

        • 7 3

    • (27)

      w twojej gestii jest uważać na auta , ludzi i wszystko co wokół a nie pedałować ile się da bo jadę ścieżką rowerową i jestem panem , jest miejsce niebezpieczne zwolnij dla własnego zdrowia ... ciekawe czy zatrzymujesz się i przepuszczasz pieszych ? zacznij zmiany od siebie

      • 75 45

      • Jedzie wdłuż Grunwaldzkiej i ma czuwać czy ktoś skręcający, obowiązany do ustąpienia, mu drogę zajeżdża? (26)

        Zacznij zmiany od ogarnięcia się i nie pisania głupot.

        • 44 45

        • (25)

          Tak, ma czuwać, bo jest uczestnikiem ruchu i przejeżdża przez skrzyżowanie, gdzie ma obowiązek zachować szczególną ostrożność. Ja wiem że cyklonaziści uważają że przepisy to coś, co przytrafia się innym, ale czas z tą obcisłobrunatną zarazą zrobić porządek.

          • 58 33

          • taa, a czy ty chociaz zatrzymujesz sie przed skrzyzowaniem jak masz zielone? (4)

            pamietaj, ze 30 ton TIRa ma gdzies twoje zielone. Zeby potem nie bylo placzu

            • 28 17

            • (3)

              A żebyś wiedział. Kiedyś się zatrzymałem, bo widziałem na skrzyżowaniu przy Placu Zebrań Ludowych że mi bawara jadąca od lewej się nie zatrzyma - chociaż to ja miałem zielone. I nie zatrzymała się. I dzięki temu że wtedy stanąłem teraz z tobą piszę - bo jakby we mnie wjechała, to chyba by mnie zmiotką na szufelkę zbierali.

              • 27 9

              • potwierdzam - to trefne miejsce

                łagodny luk, mała ilość ludzi na przejściu i kierofczyki zapominają, ze skręcili w poprzeczną

                • 5 11

              • No to teraz wyobraż sobie, że sytuację, którą miałaś raz dawno temu rowerzyści mają średnio raz w tygodniu. (1)

                • 2 0

              • Raczej raz na każdy wyjazd rowerem

                • 0 0

          • Czyli tylko rowerzyści mają zachować szczególną ostrożność na skrzyżowaniach? (6)

            Kierowcy samochodów nie muszą? Wyborny żart!

            • 22 34

            • (5)

              Wszyscy muszą - ale jedni jedyni rowerzyści drą japy że ich ten obowiązek nie dotyczy.

              • 36 14

              • Bo nie dotyczy ty cymbale

                • 1 7

              • Jak wszyscy muszą, to czemu kierowcy tego nie robią? (3)

                Bo jak wsiadasz do samochodu to nagle wolno ci wszystko:
                - stawać na środku przejazdu rowerowego,
                - stawać na srodku przejścia dla pieszych,
                - za wszelka cenę próbować włączać się do ruchu, mając w poważaniu wszystko co nie jest innym samochodem
                - zajmować większość albo całość szerokosci chodnika
                -parkować na trawnikach
                A ja w tym wszystkim mam jako jedyny zachować ostrożność, żeby panu i władcy przypadkiem nie zarysować skodziny, którą będzie spłacał pół życia.

                • 5 14

              • Opisywane przez Ciebie podejście do życia (bo o to chodzi ) (2)

                reprezentuje może z 5% kierowców (pewnie mniej) i jakieś 70% rowerzystów. Gdy jadę rowerem problemy i groźne sytuacje sprawiają prawie wyłącznie rowerzyścizwłaszcza ci w profesjonalnych strojach

                • 10 3

              • Bardzo ciekawe bo kolarze znają przepisy lepiej niż niedzielne zł..masy jeżdżące zygzakiem bez żadnych zasad i techniki jazdy

                • 3 13

              • Jasne, to rowerzyści zajmują parkując te całe chodniki, notorycznie zasuwają 70+ na 50-ce i wjeżdżają na przejazdy bez

                otwórz oczy

                • 0 2

          • (4)

            Id..to podstawy podstaw przejazd rowerowy nie jest skrzyżowaniem o czym ty chcesz dyskutować jak ty nie ogarniasz podstaw

            • 6 20

            • (3)

              Skoro mówimy o miejscu gdzie boczna ulica dochodzi do Grunwaldzkiej - to ewidentnie przejazd jest w obrębie skrzyżowania. Ale rozumiem że cyklonaziol zajęty wyzywaniem innych tego nie ogarnia - za to potem się dziwi ze pedauoaryjczyków nikt nie lubi.

              • 18 8

              • (2)

                Przejazd rowerowy nie jest skrzyżowaniem dzbanie

                • 4 8

              • Ty nawet nie rozumiesz tej tu rozmowy, wracaj do cyrku jeździć na monocyklu, malpko. (1)

                • 4 2

              • Co tu jest do zrozumienia przepisy jasno definiuja co to jest przejazd rowerowy co to jest szczególna ostrożność to banda kr..tynow ktora nie potrafi robić tego czego przepisy od nich wymagają szuka ciągle glupich wymowek

                • 2 1

          • Fajnie! (7)

            Rowerzysta ma zachować szczególną ostrożność, a kierowca samochodu może rozjeżdżać wszystkich z prawej, bo on patrzy tylko w lewo...

            • 18 20

            • (6)

              Czyli nie będziesz zachowywał szczególnej ostrożności tylko dlatego, że ktoś inny jeździ jak the bill? Ja w takiej sytuacji tym bardziej bym ją zachował. Niestety - zbyt wielu ludzi myśli pierwszeństwem, a zbyt niewielu rozumem. Ale podobno u św. Piotra jest miejsca dla takich, co na jezdni mieli rację.

              • 16 11

              • (4)

                Przecież to na kierowcę czubie ustawa nakłada obowiązek zachowania szczególnej ostrożności przy przejazdach kolejowych rowerowych i przejściach dla pieszych. Szczegolna ostrożność nie jest na przejeździe rowerowym wymagana od rowerzysty skończ pierw kurs teorii prawa jazdy

                • 12 22

              • (3)

                Sąd zauważył, że kierująca samochodem przyznała, że do ostatniego momentu nie widziała rowerzysty, zaś biegły ocenił, że powinna była go dostrzec najpóźniej 2 sekundy przed kolizją co oznacza, że nie obserwowała sytuacji po swojej prawej stronie.
                Nie można jednak twierdzić, iż rowerzysta jako niechroniony uczestnik ruchu jest uprzywilejowany wobec samochodów sam fakt, że obwiniony jechał rowerem po DDR, nie zwalnia go z obowiązku obserwowania drogi, stosowania zasady ograniczonego zaufania do innych uczestników ruchu (art. 4 pord). Rowerzysta dojeżdżał do przejazdu dla rowerów bardzo szybko i nie dochował wymaganych reguł ostrożności (nie zatrzymał roweru, chociaż widział, że samochód nie zamierza się zatrzymać przed przejazdem), nie można mówić, iżby nie był współodpowiedzialny za wypadek.

                • 19 10

              • Sąd nie stanowi prawa

                • 2 3

              • Kierująca nie widząc nie powinna była jechać i tyle. W omawianym miejscu niestety jechanie i niewidzenie było nagminne.

                • 2 3

              • I adwokat w tym momencie prosi o zacytowanie zasady ograniczonego zaufania

                sprawa zamknięta

                • 5 0

              • To już problem nagminnie jeżdżących jak the bille został naprawiony

                pozostały tylko lamenty nad konsekwencjami ich czynów

                • 1 2

    • jak zaczniesz schodzić z roweru na przejściach dla pieszych ;) (7)

      • 30 20

      • Wzdłuż Grunwaldzkiej są przejazdy dla rowerów. Masz jeszcze coś "mądrego" do dodania? (6)

        • 24 18

        • I właśnie na tym polega problem. Zlikwidujmy te przejazdy a będzie i bezpieczniej, i bez korków. (5)

          • 2 1

          • (4)

            Przepchnij sobie samochod id..to przez skrzyżowanie

            • 1 2

            • Id..to (3)

              Kierowcy zatrzymują się jak widzą znak "Stop", i dzięki temu nie muszą przepychać samochodów. Jeśli rowerzyści nie potrafią zatrzymać się przy znaku "Stop" to przeprowadzanie roweru jest jedyną opcją żeby nakazać im zatrzymanie.

              • 1 1

              • Właśnie to skrzyżowanie pokazało, jak skutecznie się zatrzymują, gdy są do tego zobowiązani

                • 0 2

              • Tak id. to zatrzymują się widać na każdym skrzyżowaniu z warunkowym skretem w prawo?

                • 0 1

              • Zacznijmy od podstaw dlaczego id. To chcesz zabrać rowerzystom pierwszeństwo tam gdzie mają je oni zapewnione?? na jakiej podstawie?

                • 0 1

    • (1)

      Może coś z tobą jest nie tak? Ja jeśli chcę to też mogę prowokować na każdym przejeździe przez ulicę albo skrzyżowaniu. Tylko po co. Są dni że jestem kierowcą, a są takie że jestem rowerzystą. Szanujcie się ludzie i nie skaczcie sobie do gardeł. Twoja wcale nie musi być najtwojsza ani moja najmojsza.

      • 18 2

      • Tak szanuj nie wpit..laj się na przejazd Kiedy widac że nie wjedziesz w ulicę z pierwszeństwem stój i czekaj przed swiatlami

        • 10 6

    • (1)

      Zmień sposób jazdy jak codziennie wpadasz komuś w auto. Lub zainwestuj w lampkę.

      • 14 9

      • Nie stawiaj swojego grata id..to na przejeździe rowerowym proste

        • 10 14

    • (1)

      A może rowerzyści zaczęli by patrzeć też na innych uczestników ruchu drogowego a nie jadą bezmyślnie!! Przecierz wy tak jeździcie że sami na siebie na waszej drodze rowerowej wpadacie!! Wystarczy się trochę rozglądnąć!!!!!!

      • 17 8

      • Może id. To prowadząc samochód skup się na jeździe id..to a nie na grzebaniu w telefonie czy komputerze pokładowym

        • 6 13

    • Widać się na ciebie zawzięli!!! Jedz inną drogą!!!!!!

      • 10 1

    • Podobna sytuacja wobec rowerzystów z perspektywy pieszego (1)

      Tylko, że problem nie dotyczy "Grunwaldzkiej", a całego kraju. Rowerzyści zasuwają sobie chodnikiem i mają gdzieś pieszych, którzy teraz dzięki rowerom nie ma bezpiecznej przestrzeni tak jak kiedyś. Swoją drogą to jeszcze nie widziałem rowerzysty, aby stanął przed pasami wymalowanymi na ścieżce rowerowej.

      • 11 6

      • Ja się zatrzymuję. Ale to jest niebezpieczne, gdy jedze za mną

        rowerzysta w obcisłych gaciach. Zawsze słyszę pisk opon i przekleństwa. d**il jest zdziwiony, że pieszy ma pierwszeństwo.

        • 12 1

    • (2)

      Rowerzyści jeżdżą jak święte ky. Trzeba jeździć troche wolniej i rozważniej czego również wymaga się od kierowców. Przydałyby się kontrole prędkości rowerzystów bo co niektórzy myślą ze są na wyścigach. Rowerzyści bardzo roszczeniowa grupa.

      • 10 6

      • (1)

        Czy rowerzyści jeżdżą tak szybko jak auta dzbanozo?

        • 5 7

        • W sumie powinny

          Obie te grupy obowiązuje dokładnie to samo ograniczenie prędkości. Tylko jego łamanie na rowerze jest co do zasady niewykonalne. Nie przeszkadza to łamiącym ograniczenie kierowcom marudzić, że to rowerzyści jeżdżą szybko

          • 1 3

    • rowerzyści to połowa problemu, zobaczcie co robią na hulajnogach elektrycznych (1)

      zap... ją ok. 40km/h

      • 6 2

      • Jojo hulajnog jadących tak szybko jest bardzo mało

        • 3 4

    • (2)

      Nie ma dnia bym nie widział rowerzystów przejeżdżających przez przejście dla pieszych zamiast z zejść z roweru i przeprowadzić go na drugą stronę jezdni, nawet nie spojrzą w lewo i prawo tylko jadą przed siebie. Co gorsza uczone są tego małe dzieci, kto ponosi odpowiedzialność za bezmyślność rowerzystów ???

      • 8 3

      • Zobacz sobie ile samochodów poprawnie skręca warunkowo w prawo

        • 9 3

      • Nie ma dnia, żebym nie widział kierowców przekraczających dozwoloną prędkość. Co gorsza uczą się tego małe dzieci jadące jako pasażer i widzące co się dzieje. Kto ponosi odpowiedzialność za bezmyślność kierowców???

        • 3 3

    • (1)

      to niech rowerzyści patrzą na auta będzie bezpiecznie

      • 4 3

      • Nie wjeżdżaj komuś jak nie masz pierwszeństwa

        • 4 2

    • (1)

      Proponuję jako następny krok zamienić al. Grunwaldzką w deptak, bo "kierowcy nie umieją jeździć i przekraczają tam pięćdziesiątkę"

      • 6 2

      • Jeśli ignorowanie strzałki warunkowego skrętu doprowadza do kolizji

        przy przebudowie strzałka jest demontowana. Jeśli nieustępujący pierwszeństwa wjeżdżając z podporządkowanej powodują wypadki ze skutkiem śmiertelnym, ruch jest odwracany (Piramowicza to modelowy przykład). Nadejdzie też moment, gdy wskutek nagminnego przekraczania prędkości na Grunwaldzkiej pasy ruchu zostaną zwężone, a ich liczba zostanie pomniejszona. Wtedy będziesz mógł wrócić pamięcią do swojego komentarza. Tylko to już trzeba będzie "dziękować" nie ZDiZ/władzom miasta, tylko piratom drogowym.

        • 0 1

    • A Ciebie nie dotyczą przepisy? (2)

      A Ty święta krowa jesteś? Rowerzystę obowiązują takie same przepisy jak kierowców więc o co masz pretensje? Że wjeżdżasz na full speedzie na pasy nie patrząc na nic dookoła?

      • 9 2

      • Ale id. To co ma rowerzysta do tego że wy w samochodziku nie potraficie zrobić prostej rzeczy jaką jest rozejrzeć się bo wjezdzasz deb..lu w miejsce gdzie nie masz pierwszeństwa

        • 1 6

      • Rozróżniasz pasy od przejazdu rowerowego?

        Przejazd to kontynuacja DDR. Wjeżdżałeś z Piramowicza na Grunwaldzką zamaszyście bez patrzenia, co po niej jedzie? W końcu rowerzystów i kierowców obowiązują te same przepisy, dlaczego chcesz stosować się do nich tylko w stosunku do jednej grupy użytkowników dróg, a drugą ignorować?

        • 1 0

    • Rowerzyści jeżdżą bezmyślnie (2)

      Często widzę jak zasuwają swoją drogą i nawet nie spojrzą czy przypadkiem samochód z boku nie wyjeżdża. Rowerzysta taki sam uczestnik ruchu powinien zachować szczególną ostrożność przy przejazdach. O tym, że często powinien przejść przez pasy nie wspomnę!

      • 3 2

      • a wypadki zawsze powodują kierowcy

        jak to wytłumaczyć?

        • 1 2

      • Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem (...)

        Proszę wskazać analogiczny przepis dla rowerzysty. Konkretnie - artykuł, ustęp.

        • 1 1

  • Tym miastem rządzą ludzie bez pomyślunku, bez inteliencji (5)

    nastawieni na jedno: kombinacje, chapanie kasy, okazji. Tak było, jest i jeśli nic z tym nie zrobicie - tak dalej będzie. Oczywiście nie mam na myśli głosowania na kandydata PiSu!

    • 95 24

    • tylko na Brauna z konfederacji hahaha (3)

      • 4 4

      • (2)

        to jest problem. w tym kraju nie ma na kogo głosować

        • 2 2

        • Więc całe wybory nie mają sensu. Tak naprawdę nie potrzebujemy rządu.

          • 1 1

        • To fakt który powtarzam od lat. Powinno się rozgonić t całe towarzystwo wzajemnej adoracji.

          • 0 1

    • od niej nie można zbyt dużo wymagać, wystarczy posłuchac jej

      • 0 0

  • Apel został rozpatrzony - negatywnie. (6)

    Dziękuję za obywatelską czujność i zaangażowanie.

    • 92 9

    • Oby został "olany" (5)

      Kierofczyki niech najpierw naucza sie jeżdzic a potem wysuwać rzadania.

      • 13 38

      • (1)

        Odezwał się cyklonazista, który beczał że znak "Stop" na DDR jest niekonstytucyjny.

        • 22 8

        • Bo byl i zniknął w Sopocie

          • 6 5

      • Weź czasami książkę do ręki, poprawi ci to ortografię. Ale ją poczytaj, nie podkładaj pod krótszą nogę od stołu.

        • 9 1

      • (1)

        Gdyby chodniki, drogi dla rowerów i pasy ruchu w ogóle by się nie przecinały, tych problemów by nie było.

        • 3 2

        • wizja miasta pełnego "bezkolizyjnych" skrzyżowań dróg szybkiego ruchu nie ma sensu

          ale wielu kierofczykom się wydaje, że jest możliwa do realizacji. Korki na autostradach 2x4 pasy są bardziej uciążliwe niż korki w mieście zapewniającym krótkie odległości wszystkim mieszkańcom.

          • 0 1

  • Poczekamy zobaczymy,można to odkręcić przecież jedną decyzją.Bo palmy już niestety się nie uratuje.

    • 69 11

  • Nie kierujcie niczego do Pani Prezydętki (3)

    Jedyne co zrobi to pogorszy sprawę.

    Głupotą było wprowadzenie obecnego rozwiązania, ale postępowo-festynowe Miasto Gdańsk nie wycofa się ze swoich postanowień, to więcej niż pewne.

    Obecna władza chyba ma za zadanie utrudniać życie mieszkańcom i marnotrawić ich pieniądze.

    Taka polityka miejska...

    • 127 16

    • Humanista: Prezydętki. (2)

      • 1 4

      • Ironia.. (1)

        • 6 1

        • Co? Chcesz, żebym nóż w kieszeni otworzył?

          • 0 2

  • (12)

    Tyle razy wałkowane i zero porozumienia. My jesteśmy urzędnicy - zdecydowaliśmy, kto ma stołek ten ma władzę. Nie będziemy brać pod uwagę opinii mieszkańców - i co pan nam zrobi.

    • 109 17

    • Nic. Wybiorę was ponownie

      • 5 3

    • Przecież o tym jest artykul, że urzędnicy biorą pod uwagę wasze głupie pomysły.

      • 2 1

    • rowerzyści to też mieszkańcy! (4)

      • 11 5

      • (3)

        No to chyba czas zrobić referendum, i zobaczymy kto ma więcej głosów. W końcu jest demokracja. Podobno. Jeszcze.

        • 7 7

        • Zdziwiłbyś się

          • 6 1

        • (1)

          Organizacji ruchu nie ustala się w referendum. Wtedy mielibyśmy ciąg Grunwaldzka-Zwycięstwa w postaci 5-pasmowej autostrady bez przejść i świateł.

          • 3 1

          • badania wykazują, że większość mieszkańców krajów UE zauważa uciążliwości wynikające z nadmiaru samochodów w mieście

            • 1 1

    • coz, gdyby zapytac o opinie mieszkancow czy grunwaldzka ma miec 10 pasow ruchu to tez wiekszosc byla by za ..

      • 8 4

    • Wyprowadzę się. Powiedziało 460 tys osób. Ludziom poza miastem lub w mieście bez ludzi będzie mieszkać się lepiej.

      • 1 0

    • Pieszych rowerzystów i ludzi korzystajacych z komunikacji miejskiej jest 10 razy wiecej niz kierowców blachosmrodów (1)

      To własnie blachosmrody blakują komunikacje miejską i sa szkodnikami dla pieszych i rowerzystów!! Wiec gdyby było referendum w sprawie dostasosowanie trójmiasta do
      standardów jakie są w europie zachodniej to blachosmrodziarze przegrały by z kretesem!!

      • 6 8

      • Z kretem i dresem? Ale nie.

        • 0 0

    • Dokładnie tak jest. Władze miasta to kasta. Ich decyzja jest niepodważalna. Pycha,pycha,pycha

      • 0 0

  • Łaska pańska, mysimy p r o s i ć (3)

    żeby było lżej

    • 58 8

    • (1)

      Jak mamy wybór albo bezpieczniej, albo lżej, to chyba jednak bezpieczeństwo jest ważniejsze.

      • 4 9

      • To nie wychodź z domu, tam najbezpieczniej.

        • 2 3

    • lżej samochodom = ciężej wszystkim, również kierowcom

      to naprawdę nie jest trudne do ogarnięcia

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane