• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aplikacja pomoże rozładować korki na A1?

Maciej Naskręt
5 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Aplikacja może usprawnić pobór opłat za przejazd autostradą A1. Kierowcy muszą ją pobrać na telefon i wprowadzić dane samochodu i karty bankowej. Aplikacja może usprawnić pobór opłat za przejazd autostradą A1. Kierowcy muszą ją pobrać na telefon i wprowadzić dane samochodu i karty bankowej.

Aplikacja do poboru opłat na autostradzie A1 ma rozładować korki na bramkach. Pomoże ci, jeśli prowadzisz osobówkę, motocykl lub dostawczak oraz skorzystasz z przeznaczonej do obsługi systemu bramki w Rusocinie lub Toruniu.



Czy aplikacja zdoła rozładować korki na autostradzie?

Koncesjonariusz Autostrady A1 - spółka Gdańsk Transport Company - wraz z Ministerstwem Infrastruktury uzgodnili wprowadzenie od 1 lipca 2019 roku nowego, automatycznego systemu poboru opłat - bez biletów i bez dokonywania płatności metodą tradycyjną na bramkach wyjazdowych.

Nowy system nosi nazwę AmberGO. Jego pilotaż rozpoczął się 4 lipca. System dostępny jest dla kierowców samochodów osobowych i dostawczych, które wyposażone są w polskie numery rejestracyjne i podróżują najdłuższym odcinkiem autostrady - Rusocin - Nowa Wieś w obu kierunkach (nie mogą zjechać na którejś z bramek pośrednich).

- To proste, bezpieczne i szybkie rozwiązanie, które zwiększy komfort i skróci czas uiszczania opłaty, pozwalając tym samym zmniejszyć zatory w ruchu na bramkach w okresie największego natężenia wakacyjnych podróży - zapewnia dział prasowy GTC.
Co trzeba zrobić, by skorzystać z systemu AmberGO?

Przede wszystkim trzeba ściągnąć na telefon aplikację "Autopay Transport" (jej twórcą jest sopocka spółka IT Blue Media) z Google Play lub App Store, zarejestrować się w niej podając rejestrację swojego auta oraz numer karty płatniczej. Po trwającej kilka chwil weryfikacji, można już korzystać z aplikacji. I z autostrady.

Na bramkach wjazdowych oznaczonych znakiem AmberGO (na razie tylko w Rusocinie i Toruniu) system identyfikuje numer rejestracyjny auta użytkownika, sam pobiera opłatę z karty, automatycznie zmienia sygnalizację świetlną z czerwonego na zielony i automatycznie podnosi szlaban.

W momencie pisania tej informacji, ze sklepu App Store (telefony z iOS) aplikację pobrano ok. 30 razy, a ze sklepu Google Play (system Android) około 100 razy.

By zapłacić aplikacją na autostradzie trzeba przejechać cały 140-kilometrowy fragment autostrady - z Gdańska do Torunia. By zapłacić aplikacją na autostradzie trzeba przejechać cały 140-kilometrowy fragment autostrady - z Gdańska do Torunia.

Ogromne korki na bramkach latem



W letnie weekendy, także w tym roku, można autostradą przejechać za darmo w sytuacji korków do zjazdów w Rusocinie i Nowej Wsi. Wprowadzenie nowego systemu może sprawić, że korki będą sprawniej rozładowywane, więc problem - a wraz z nim darmowe przejazdy - znikną.

Warto zwrócić uwagę, że to kolejne wakacje, w czasie których na A1 wprowadzony zostanie czasowo darmowy przejazd. Po raz pierwszy rząd na taki krok zdecydował się w 2014 r. W ubiegłoroczne wakacje z autostrady A1 prowadzącej w kierunku Gdańska skorzystało ponad 4,5 mln pojazdów.

Średnie dobowe natężenie ruchu wyniosło 73 tys. pojazdów w lipcu i 73,8 tys. w sierpniu. Rekordy padły 22 lipca, kiedy to autostradą na płatnym odcinku przejechały 92 tys. pojazdów oraz 12 sierpnia 101 tys. pojazdów. Łącznie w 2017 r. przejechało prawie 20 mln samochodów.

Szlabany na bramkach podnoszono wtedy 55 razy.

Miejsca

  • GTC S.A. Sopot, Powstańców Warszawy 19

Opinie (173)

  • Dobre rozwiązanie

    Do wszystkich maruderów na wstępie mam apel. Zanim zaczniecie marudzić, że system jest zły, bo na bramce Ambergo da się też płacić tradycyjnie i pobierać bilet przypominam, że projekt jest w fazie testów oraz polecam ruszyć wyobraźnie i spróbować wyobrazić sobie, co by było, gdyby teraz w wakacje w weekend zostawili 1 bramkę tylko dla Ambergo biorąc pod uwagę, że system jest nowy i korzysta z niego pewnie 20 aut dzienne. Kiedy ludzie się do tego przyzwyczają i będą korzystać z systemu powszechnie to wtedy na pewno taka bramka tylko dla Ambergo powstanie. Póki co nie ma to sensu i bardzo dobrze, że jest jak jest. Jedna mała uwaga jest taka, że taka bramka powinna być skrajna prawa, bądź skrajna lewa a nie po środku. Co do oznakowania bramki też nie mam zastrzeżeń. Widziałem ją spokojnie z daleka i nie musiałem się przeciskać (jechałem w piątek i niedzielę w dużym tłoku) więc jak ktoś nie widzi tabliczki to radzę rozważyć zaprzestanie prowadzenia pojazdu, bo z takim wzrokiem stwarza zagrożenie na drogach. Mimo, że zaoszczędziłem może minutę system mi się bardzo podoba. Nie musiałem się zatrzymywać, tylko powoli się toczyłem. Z pewnością gdy system się przyjmie a ludzie zaczną z niego korzystać to 1 bramka będzie tylko i wyłącznie do Ambergo.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane