• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autem do Warszawy szybciej niż do tej pory

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy odcinek drogi S7 z Elbląga do Pasłęka. Nowy odcinek drogi S7 z Elbląga do Pasłęka.

Z Trójmiasta do Warszawy autem jeździmy szybciej. Otwarto nieco ponad 13-kilometrową drogę ekspresową miedzy Elblągiem a Pasłękiem. Na kolejne skrócenie czasu podróży autem do stolicy kierowcy muszą poczekać jeszcze rok.



Nowy odcinek drogi ekspresowej został udostępniony kierowcom między Elblągiem a Pasłękiem. Nowy odcinek drogi ekspresowej został udostępniony kierowcom między Elblągiem a Pasłękiem.
Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udostępnił dla ruchu 13,7-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7. Teraz mieszkańcy Trójmiasta będą mogli szybciej dotrzeć choćby do Warszawy. W porównaniu do dawnego przebiegu trasy kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut.

Budowa dwujezdniowego odcinka drogi między Elblągiem a Pasłękiem rozpoczęła się jesienią 2008 r. Inwestycja pochłonęła nieco ponad 660 mln zł. Dofinansowana została w 85 proc. przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. Pozostała część pochodziła z budżetu państwa.

Jak często podróżujesz autem z Trójmiasta do Warszawy?

W ramach przedsięwzięcia powstały: dwa węzły drogowe - w Bogaczewie i na północ od Pasłęka - trzy wiadukty nad liniami kolejowymi oraz sześć wiaduktów drogowych. Zainstalowano też tablice elektroniczne - znaki zmiennej treści. Na razie urządzenia nie działają. Ekspresówka nie została wpięta do systemu viaToll - systemu elektronicznego poboru opłat drogowych.

Generalnym wykonawcą budowy drogi ekspresowej było konsorcjum firm: Eurovia (lider), Warbud S.A., Ol Trans, Drogomex S.A. (partnerzy). Natomiast projekt trasy przygotowali gdańszczanie - pracownicy firmy Europrojekt, która ma swoją siedzibę na Wyspie Sobieszewskiej w Gdańsku.

Oddanie do ruchu głównej drogi ekspresowej S7 pod Elblągiem nie oznacza zakończenia prac. - Będą one trwały do jesieni tego roku, bowiem kontrakt obejmuje również remont starej "siódemki". Po wybudowaniu drogi ekspresowej dotychczasowa droga krajowa nr 7 stanie się drogą lokalną. Trafi ona w ręce samorządowców - wyjaśnia Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.

Na kolejne odcinki dwujezdniowej trasy S7, które skrócą nieco podróż mieszkańcom Trójmiasta do stolicy, będzie trzeba poczekać do lipca 2012 r. Wtedy ma zostać oddany do ruchu 37-kilometrowy odcinek ekspresówki między Pasłękiem a Miłomłynem oraz o pięć kilometrów krótszy fragment między Olsztynkiem i Nidzicą.

Kierowcy z Trójmiasta mają mieć zapewniony dojazd do Warszawy nie tylko trasą S7. W maju 2012 r. ma być zapewniona przejezdność autostradą A1 i A2 przez Stryków.

Miejsca

Opinie (225) 6 zablokowanych

  • (1)

    No i git. Cos sie dzieje pozytywnego w kraju. JEszcze paliwo niech stanieje...

    • 3 1

    • Ja tankuje po 4 zł 95 ;)

      No w Rosi tankuje. :)

      • 0 0

  • NOGA Z GAZU PANOWIE !!! I OKOLICZNA MLODZIEZ ODMÓŻDZONA (1)

    za kolkiem !!!, jezdze ta trasa czesto i powiem tak-jestem zdziwiona ze jeszcze żyję, za każdym razem jakiś bezmózg, albo przedstwiciel handlowy wpier...la się na 3-ciego, albo na 4-tego

    • 5 0

    • Przedstawiciel

      raczej nie jeździ tirem, a nie raz taki kolos się pcha na 3 na tej drodze - a osobówki to widok codzienny na tej drodze na 3. I koleżanko wyobraź sobie że Ci leci tir na 3 albo 4 (też takie akcje widziałem) Ty odruchowo odbijasz w prawo a tam zonk motor Cię wyprzedza z prawej - bo według nowych przepisów ma takie prawo. A pewnie jak uciekasz przed tirem to patrzysz w lusterko. Chory kraj

      • 1 0

  • Ten stary odcinek (2)

    od Elbląga do Pasłęka to była jakaś masakra koleina na koleinie dziura na dziurze do tego zakręt zakręt i jeszcze raz zakręt.Z Gdańska do Elbląga są miejsca gdzie swobodnie można wyprzedzać choć wiadomo drugi pas by się przydał.Z Elbląga do Pasłęka są już dwa pasy można sporo nadrobić już niedługo będzie tak do Miłomłyna.Szkoda że kryzys spowodował cięcia gdyż była szansa na pociągnięcie dwóch pasów z Elbląga do samej Nidzicy.Nie wiem jak mają się plany odcinka Nidzica-Płońsk bo jeżeli znalazły by się środki do może w 2017-2018 cała E7 stanie się S7???

    • 8 0

    • trochę z innej beczki

      Bo piszesz że zakręt na zakręcie, to chyba nie jechałeś drogą Elbląg - Malbork, tam to dopiero wąsko i zakręt za zakrętem i co jakiś czas tir w rowie, droga niby krajowa 22 ciekawe kiedy takimi drogami się zajmą. Bo ta Elbląg Pasłęk to kropla w morzu potrzeb w Polsce jest tysiące kilometrów dróg które czekają na remont.

      • 1 0

    • Po pierwsze, E77, a nie "E7". Po drugie, raczej nie "cała", bo E77 to korytarz europejski, sięgający od Pskowa do Budapesztu. A po trzecie, odcinka Żukowo-Karczemki i Tenczyn-Chyżne raczej szybko nie "wyekspresują"

      • 1 0

  • Gdańsk Elbląg (11)

    Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego w pierwszej kolejności robią odcinek Pasłęk - Ostruda, na którym to jechało się w miarę znośnie. Dlaczego nie zaczęto modernizacji "7" od odcinków o największym natężeniu ruchu np. Gdańsk - Elbląg. Tam oszczędność czasu w porównaniu do stanu obecnego byłaby na poziomie 20 min jak nie więcej.

    • 22 1

    • pracujący w Wa-wie, a uczący się w trawie

      Ostruda to jest wschodnia ruda, a miasto to jest Ostróda ;)

      • 0 0

    • proste..

      Olsztyńska GDDKiA potraktowala S7 poważnie i zdążyła z projektami / przetargami póki była kasa. Gdańska zajęła się czymś innym (czym?) i... nie przygotowała projektów, przetargów i innych formalności. W 2010 kasa się skończyła i teraz poczekamy na kawałek z Kiezmarka do 20XX roku

      • 0 0

    • Bo taniej...

      • 0 0

    • (1)

      Problemem jest most w kiezmarku, i to po czym ma jeździć ruch lokalny. Łatwiej się buduje na piachu, niż na bagnie (patrz obwodnica południowa). No i inne województwo...

      • 2 0

      • Powinni dla ruchu lokalnego odbudować stary most i tyle.

        • 0 0

    • Co na odcinku Elblag-Paslek bylo znosne? (1)

      Dziury, ostre zakręty czy wzniesienia, a może tereny zabudowane?

      • 3 3

      • Nie umiesz czytać, on pisze o Pasłęk-Ostróda, a nie Elbląg-Pasłęk.

        • 1 0

    • Bo to inne województwo robi. Warmińsko-mazurska GDDKiA jest dużo sprawniejsza, niż gdańskie ofermy.

      • 0 0

    • a co to takiego ostruda? warszawiaczek......k (1)

      • 4 2

      • brawo

        gratuluje merytorycznej odpowiedzi na pytanie:)

        • 1 1

    • bo dla wykonawcy było bliżej-nie kumasz?

      • 3 1

  • Czyli 55 mln zł na minutę

    "...W porównaniu do dawnego przebiegu trasy kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut.""...Budowa... pochłonęła nieco ponad 660 mln zł."

    • 1 0

  • A teraz fotoradarów nastawiaja i g...o szybciej. (6)

    Znam tę drogę bo od 25 lat raz w tygodniu ją jeżdżę. Kiedyś jechałem bez problemów 3,56 godz teraz 4,5 godz -przepisowo

    • 42 41

    • Jeśli masz dwupasmową ekspresówkę ... (1)

      ... podzieloną pasem zieleni to możesz pruć 120km/h. Najczęściej na siódemce są ograniczenia do 90 km/h. Kilka świateł za Gdańskiem, po drodze dwa i przed Wawą (zazwyczaj z zieloną falą). Ale i tak za wolno...O co chodzi? Gdzie tu się śpieszyć? Później każdy się dziwuje, że tyle wypadków. Jak się zapier.dala prawie 400 km w niecałe 4 godziny po dziurawych drogach to przestańmy liczyć te znicze przy drodze.

      • 3 0

      • Przed W-wą to trochę więcej niż dwa, a ograniczenie na 4-ro pasmówce tam jest 100km/h i z daleka wali po oczach podświetlonymi znakami.Gdzie jest napisane, że na drodze ekspresowej musi być pas zieleni, żeby jechać 120km/h? od stycznie ogólnie zwiększyli dopuszczalną v max o 10 km/h na ekspresówkach i autostradach i nie doczytałem się nic o pasie zieleni.

        • 1 0

    • jasne ;) (2)

      w 4,5h nie przejedziesz przepisowo trasy z Gdańska do Warszawy

      • 13 2

      • widać zna jakieś szortkaty przez przesieki leśne (1)

        • 8 2

        • albo go fantazja poniosła

          4,5h to ja jeżdżę z Gdyni do Warszawy, wyjeżdżam o 22 (od razu na obwodnicę, Kartuska, Elbląska) i po 4,5h dojeżdżam do tablicy "Warszawa". I przepisy naginam, jadę 110km/h, bo akurat taka prędkość mi odpowiada, oczywiście nie w terenie, czy obszarze zabudowanym.A gość mi tu będzie kit wciskać o 4,5h przepisowej jazdy, może jeszcze w dzień, kiedy ruch jest większy? bez sensu kłamać

          • 16 2

    • co dokładnie rozumiesz przez 3,56 godz?Zgaduję, że to są 3 godziny i 56/100 razy 60 minut, czyli 3h 33min i 36sek. To dość dokładny sposób podawania czasu

      • 10 2

  • No, gratuluję

    a z Elbląga do Gdańska jeszcze długo będzie trzeba się objazdem pchać, którym przejazd może wydłużyć ogólną podróż o dobre pół godziny jak nie więcej :)

    • 2 0

  • No, gratuluję

    a z Elbląga do Gdańska jeszcze długo będzie trzeba się objazdem pchać, którym przejazd może wydłużyć ogólną podróż o dobre pół godziny jak nie więcej :)

    • 1 0

  • (1)

    no te ok. 10 min to jest cóś!!! a za zakrętem radar i ile jeszcze zarobią

    • 2 2

    • Jak niektórzy nie zauważają, gdzie się ekspresówka kończy, to trzeba ich edukować.

      • 1 0

  • A ja sie pytam gdzie te autostraty ??? (18)

    Obiecywał oczywiście Tusk i jego poplecznik który obiecywał ze nawet rowerem pojedzie jeśli nie wybuduje i co...Autostrada we mgle czy jak?

    • 23 12

    • Trzeba trochę ruszyć du..ę, to zobaczysz co się w Polsce zmieniło. (11)

      Siedząc u mamy na balkonie i słuchając Radia Maryja i czytając Gazetę Polską masz bardzo ograniczone horyzonty.

      • 9 13

      • (9)

        Zmieniło się ... bardzo dużo ... podatki wzrosły. Niech żyje peło!!!

        • 6 3

        • Jeszcze jeden maminsynek z klapami na oczach. (8)

          Radzę wiecej czytać i słuchać a mniej pisać i mówić.

          • 1 6

          • (7)

            Chłopcze, jeśli chcesz wysilać swą wątpliwą inteligencję to napisz na forum co Słońce Peru i pracowite Peło takiego cudownego dla Polski zrobiły.

            • 7 5

            • Odp. (6)

              Utrzymuje takiego pustostana do n-tej potęgi jak ty.

              • 1 4

              • to chyba my utrzymujemy słońce peru (3)

                i wszystkie jego klony. a drogę finansuje nam UE.. więc gdzie te zasługi się pytam ?żal, że pomimo pieniędzy ze środków unijnych nie potrafi się wybudowac normalnej sieci dróg.i jeszcze sprawdź ile w każdym litrze benzyny płacisz podatku, który w zamyśle miał iśc na budowę dróg właśnie.co się z tą kasą dzieje ?

                • 6 2

              • (2)

                Opłaty paliwowej, która zasila Fundusz Drogowy, jest w litrze oleju 23 gr, w litrze benzyny 9 gr. Reszta podatków to VAT i akcyza, a wcale nie jest powiedziane, gdzie idą te środki. Za PiS, SLD, AWS... było dokładnie tak samo.

                • 1 1

              • 9 gr na litrze (1)

                na fundusz drogowy to według Ciebie jest mało ?Za PiS, SLD, AWS nie było dotacji unijnych, które w tej chwili pokrywają 85% wydatków na drogę. w takim razie czemu tak mało udało się zrobić?

                • 0 2

              • Po pierwsze, nie 85%, tylko maksymalnie 85%. Po drugie, nie wiem, czy 9 groszy to dużo, czy mało - wiem tylko, że to 1,7% ceny benzyny, a nie 53%. Dlatego co, jak co, ale ViaToll mnie raduje.

                • 0 0

              • (1)

                Pełen "bulu ale też nadzieji" pochylam się nad Tobą, typowy wyborco peło.

                • 5 3

              • Co za "ból"!!.

                Mówiłem więcej czytaj, bo z ortografią u ciebie na bakier. Chyba, że należysz do pokolenia dsortografów, dyslektyków, dysgrafów, czyli wątpliwych osiągnięć polskiej nowoczesnej edukacji. Pozdrawiam.

                • 0 6

      • To pojedź do Chin i zobacz co tam się zmieniło

        • 0 0

    • (3)

      Wystarczy przejechać się DK7 do Warszawy i zobaczyć, ile się buduje. Możesz też oczywiście zapoznać się ze stroną GDDKiA, tam też pozaznaczane są odcinki w budowie.

      • 2 2

      • jeżdżę często (1)

        i od kilku lat nie widac za wiele. fajnie, że otworzyli te 13 km..tylko trzeba wziąśc poprawkę na to, że te drogi sponsoruje nam Unia Europejska! i Tusk nie robi żadnej łaski. jak nie potrafi budowac, dzielic pieniędzy ze środków, wydawac ich to czemu się tak upiera przy tym stołku ? niedługo zacznie się czas spłacania dotacji i zostaje pozostanie pytanie co udało się zrobic

        • 1 0

        • A Unia to daje czyje pięniądze

          Póki co rzeczywiście więcej dostajemy niż dajemy, ale gro z tych piędzy co dostajemy to tak naprawdę nasze pieniądze wypracowane tu w naszym kraju, a tylko przekazane do UE, aby mogła je rozdzielić. Ale ty o tym już zapominasz.

          • 1 0

      • To wszystko jest kropla w morzu potrzeb. Do 2015 ma być wybudowane jakieś niecałe 39% docelowej długości drogi S7. Nieźle. Z bardzo potrzebną drogą S6 jest jeszcze gorzej. Nieco ponad 17% zaawansowania w tym samym okresie czasu.

        • 1 0

    • przeca pojechał rowerem

      przestań smucić i spróbuj kwestionować rozumne inaczej tezy lidera PIS

      • 0 0

    • WOW - cale 13,7 kilometra !!!

      Po co pisac tego typu pier....y? Brakuje jeszcze szampana i fajerwerkow bo w tym kraju znowu jezdzimy nowymi, dluuuuugimi odcinkami drogi ekspresowej

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane