- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (168 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (145 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (162 opinie)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
Autobus na gaz na ulicach Gdyni
- To zupełna nowość - mówi Gałkiewicz. - Tylko w czterech miastach w Polsce jeżdżą autobusy na gaz, ale są przerobione z normalnych aut spalinowych. Testowany przez nas pojazd MAN-a jest zupełnie nowy, od początku zaprojektowany na gaz. Takich w kraju nie ma.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej to jedna z dziewięciu firm w Gdyni, które świadczą usługi komunikacyjne. Firma dysponuje 88 autobusami na olej napędowy i jest największym przewoźnikiem w mieście.
Autobus na gaz jest droższy od standardowego - kosztuje 1 mln zł, podczas gdy ten ostatni ok. 700 tys. zł. Być może różnicę w cenie można by pokryć dzięki środkom z Unii Europejskiej, która zwykle wspiera projekty proekologiczne. Ewentualne zakupy pojazdów na gaz to na razie jednak melodia przyszłości.
- Ekologia jest bardzo ważna, ale Gdynia i tak pod tym względem nie może narzekać - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który w imieniu gminy organizuje komunikację w mieście. - Mamy przecież trolejbusy, nowoczesne autobusy niskopodwoziowe. Jeśli okaże się, że autobusy na gaz są korzystne ekonomiczne, na pewno przygotujemy projekt, jak wprowadzać je do komunikacji.
Program gdyńskiego PKM zakłada w ciągu kilku lat stopniową wymianę na autobusy gazowe. - Stare pojazdy, które mają około 10 lat, będziemy sprzedawać - mówi Gałkiewicz.
Opinie (110) 1 zablokowana
-
2005-09-23 08:29
KONIEC TEJ GLUPIEJ KLOTNI
zamiast marnowac inwencje na bezsensowne pyskowki stworzmy lepiej koalicje przeciw chamstwy kietowcow i motorniczych. ja co prawda nie korzystam z komunikacji miejskiej ale to co moje dzieci opowiadaja to przekracza ludzkie pojecie. oni stwarzaja bezposrednie zagrozenie zdrowia i zycia dla pasazerow i nagminnie lamia przepisy ruchu drogowego
tym powinnismy sie zajac a nie durna licytacja- 0 0
-
2005-09-23 08:31
Mili panowie do tematu, w obecnej sytuacji pojazdy alternatywne to perełki i ciesze się bardzo i gratuluje Gdyni wspaniałych wyborów.
Pamietam ze dwadziescia lat temu byłem w rumunskim CLUSZ i już wtedy jechałem takim autobusem na górę do pieknej restauracji Belwedere, były to futurystyczne autobusy z dwoma lub jednym zbiornikiem gazu na dachu w kształcie cygara.
Gdansk, zwiekszajace się koszty paliwa, niestety rekompensuje podwyzkami biletow, które dotykaja najbiedniejszych.- 0 0
-
2005-09-23 08:34
to jest autobus na gaz ziemny
a nie zwykły gaz ... takie instalacje pojawiły się stosunkowo niedawno.
- 0 0
-
2005-09-23 08:45
@@@
To dobrze, że Gdynia potrafi tak zarządzać komunikacją miejską, że opłacalne jest zatrudnienie przewoźników z dobrym skutkiem dla pasażerów.
Gdańsk może zrobić to samo. Wystarczy tylko chcieć.
Myślę, że nawet ci sami przewoźnicy byliby tym zainteresowani.Ale jeśli miasto woli podpisać umowę z jedynym monopolistą to później są takie skutki.- 0 0
-
2005-09-23 08:59
KS
Ten zwykły gaz to propan-butan
- 0 0
-
2005-09-23 09:10
ZKM prowadzi bardzo racjonalną politykę(równoległy zakup nowych i używanych autobusów). O skuteczności tej polityki świadczy fakt, że Gdynia jako pierwsze duże miasto w Polsce wymienila niemal cały tabor, dzięki temu na ulicach gdyni zoabczyć stare irakurusy to wyjątki. Sto razy wole podrózować 15 letnim odnowionym mercedesem niż polskim szrotem.
Gdańsk wziął przykłąd z sąsiada i robi to samo, więc skąd ta krytyka? Również w Gdyni od kilkunastu lat bilety miesięczne kupować można było na kązdj poczcie. Gdańskki ZKM zastosował to rozwiązanie od niedawna.
Inną równie ważną kwestia jest jakość zarządzania i spójna koncepacja rozwoju. W gdyni jest ona bardzo czytelna - EKOLOGIA i rozwój trakcji trolejbusowej. Nie są to tylko wizje urzędasów, mieszkańcy odczuwają zmiany i poprawę jakości.
Nie wspomnę już o skuteczności w pozyskiwaniu środków unijnych, czy systemie taryfowym.- 0 0
-
2005-09-23 09:31
Gdzie jest Galux?? Zaczynam sie martwić; )
- 0 0
-
2005-09-23 09:33
"Stare pojazdy, które mają około 10 lat, będziemy sprzedawać"
A kto te graty kupi? Korea Płn zadaleko stąd. Na złom, panowie szczurowate, na złom. Tyle że czy Gdynie stać na to. O europejskie funduszy jeszcze trzeba powalczyć z chentnymi z innych miast i nie tylko polskich.- 0 0
-
2005-09-23 09:41
Tak prawda boli
Oczywiście zapomniałem dodać że polowa tych autobusów to nie ich własność tylko wynajem więc raczej sobie nie posprzedawają.
- 0 0
-
2005-09-23 09:48
uprasza sie spolecznosc gdanska o nieleczenie kopleksow w zwiazku z pozyzszym. wiadomym jest ze gdynia jest lepiej zarzadznym miastem niz gdansk i powinniscie brac z gdyni przyklad. brawa dla gdynskich strategow, za pare lat wogole nie bedzie saplinowych autobusow poniewaz zostana wyparte trolejbusami i autobusami na gaz. tak trzymac
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.