• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem

Patryk Szczerba
6 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską. Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską.

Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.



Na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej kierowcy korzystają z dwóch oddzielnych jezdni w obu kierunkach. Każda posiada dwa pasy ruchu. W godzinach porannego szczytu jezdnia prowadząca do centrum Gdyni jest notorycznie zakorkowana, co powoduje spore opóźnienia autobusów, które przyjeżdżają z tego powodu zatłoczone.

Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.

Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania



Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.

Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.

Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.

Autobusem Chwarznieńską szybciej



Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.

- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:

  • pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
  • maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
  • dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
  • rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.

Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł



Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.

Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku. Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.

Rozkład ZKM Gdynia


Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.

Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.

Inwestycja jest planowana na 2022 rok.

Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie

Miejsca

Opinie (257) ponad 10 zablokowanych

  • strategiczne inwestycje szczurek uwalił, za to jest farba i radosna twórczość (3)

    radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.

    Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

    • 120 5

    • (2)

      Rozbudowa węzła Karwiny została zdjęta, bo według urzędników spowoduje to duże korki, kiedy rozpocznie się przebudowa wjazdu na obwodnicę w związku z budową trasy Kaszubskiej. Oczywiście pieniążki nie zostaną przesunięte na remonty dróg w innych miejscach.

      • 20 0

      • niech pokażą rzetelne wyliczenia, że to spowoduje większe korki niż zwykle (1)

        • 20 1

        • Nie wierzysz im?

          Ciekawe dlaczego?

          Jak w memie: wybudujemy wezel PKM i Chwarznienska - well, yes, but actually no.

          • 10 0

  • hahahaah nowy pas - chyba namalowany :D (1)

    • 29 0

    • Jestes zepewne spoza Gdyni - to usprawiedliwia uzycie slowa "chyba" w powyzszym.

      • 9 0

  • Ci dwaj panowie ze zdjęcia mają poranny szczyt

    • 15 3

  • masakra_najpierw kontrpasy dla rowerów teraz idą dalej? (1)

    • 21 9

    • W przyszlej kadencji maja byc kontra-kontra-pasy dla rowerow na kontrabuspasach.

      Swoja drogoa - zgodnie z przepisami samochody o napedzie elektrycznym moga poruszac sie buspasami....

      • 7 3

  • Zamiast przebudowy Witomino farba (2)

    Czemu nikt nie zastanawia się skąd te korki. Przecież największym problemem jest droga na Witominie i skrzyżowanie. Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (z przejściem pod lub nadziemnym dla pieszych może pomóc). Farby pomogą w dezorganizacji oraz kolizji dla starszych osób i niedzielnych kierowców, których nie brakuje.

    • 54 5

    • Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (1)

      Dla chwarznieńskiego słoika miasto ma ryć w środku dzielnicy jakieś tunele albo odcinać ją od lasu?

      • 9 6

      • Skoro sloikom z biurowca Bekona mozna za 20 mln+ wybudowac parking podziemny...

        .... ryjac w centrum miasta.....

        • 9 1

  • Rozwiązanie jest proste

    Od północy do 12:00 jeden kierunek ruchu z Chwarzna do Witawy a o 12;00 zmiana i robimy drogę jednokierunkowa od Witawy do Chwarzna.

    • 8 3

  • Kiedy w Gdyni jakieś realne inwestycje? (1)

    • 25 1

    • Szczurek bardzo realnie inwestuje.

      W dom zapisany na zone.

      • 3 8

  • (1)

    Szczurek wprowadź zakaz poruszania się po mieście autami! Takie to będzie nowoczesne, na miarę XXI wieku.

    • 20 3

    • ... a krotko pozniej zrob "dalsza optymalizacje polaczen ZKM" obcinajac dofinansowanie i likwidujac kursy.

      • 11 0

  • Czy nasz najjasniejszy "wybrali mnie wiec mam racje i nie macie nic do gadania" przejezdza tam swoja limuzyna na Wiczlino....

    .... jesli tak, to jest jakas nadzieja.

    • 11 0

  • (2)

    Jeszcze zróbcie kretyni buspas na Rolniczej.

    • 21 11

    • b/t (1)

      ulicę Rolniczą można poszerzyć o 2 kolejne pasy jest na to dużo miejsca.Miał być bus pas do skrętu w Chwarznieńską jest miejsce.Na całej tej ulicy można też poszerzyć i tak wyodrębnić dodatkowy pas,który w czasie szczytu byłby raz w jedną raz w drugą stronę. Widać że naszych włodarzy trzeba cofnąć do szkoły.

      • 8 0

      • Farba nie da rady poszerzyc...

        .... deszcz zmyje z trawnikow biale pasy.

        • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane