- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (43 opinie)
- 2 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (453 opinie)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (15 opinii)
- 4 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (13 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (480 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (291 opinii)
Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem
Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.
Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.
Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania
Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.
Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.
Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.
Autobusem Chwarznieńską szybciej
Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.
- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:
- pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
- maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
- dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
- rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.
Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł
Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.
Rozkład ZKM Gdynia
Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.
Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Inwestycja jest planowana na 2022 rok.
Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-06 11:37
strategiczne inwestycje szczurek uwalił, za to jest farba i radosna twórczość (3)
radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód- 120 5
-
2019-05-06 11:48
(2)
Rozbudowa węzła Karwiny została zdjęta, bo według urzędników spowoduje to duże korki, kiedy rozpocznie się przebudowa wjazdu na obwodnicę w związku z budową trasy Kaszubskiej. Oczywiście pieniążki nie zostaną przesunięte na remonty dróg w innych miejscach.
- 20 0
-
2019-05-06 11:57
niech pokażą rzetelne wyliczenia, że to spowoduje większe korki niż zwykle (1)
- 20 1
-
2019-05-07 06:20
Nie wierzysz im?
Ciekawe dlaczego?
Jak w memie: wybudujemy wezel PKM i Chwarznienska - well, yes, but actually no.- 10 0
-
2019-05-06 12:51
hahahaah nowy pas - chyba namalowany :D (1)
- 29 0
-
2019-05-07 06:15
Jestes zepewne spoza Gdyni - to usprawiedliwia uzycie slowa "chyba" w powyzszym.
- 9 0
-
2019-05-07 06:08
Ci dwaj panowie ze zdjęcia mają poranny szczyt
- 15 3
-
2019-05-06 14:09
masakra_najpierw kontrpasy dla rowerów teraz idą dalej? (1)
- 21 9
-
2019-05-07 06:07
W przyszlej kadencji maja byc kontra-kontra-pasy dla rowerow na kontrabuspasach.
Swoja drogoa - zgodnie z przepisami samochody o napedzie elektrycznym moga poruszac sie buspasami....
- 7 3
-
2019-05-06 13:11
Zamiast przebudowy Witomino farba (2)
Czemu nikt nie zastanawia się skąd te korki. Przecież największym problemem jest droga na Witominie i skrzyżowanie. Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (z przejściem pod lub nadziemnym dla pieszych może pomóc). Farby pomogą w dezorganizacji oraz kolizji dla starszych osób i niedzielnych kierowców, których nie brakuje.
- 54 5
-
2019-05-06 14:46
Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (1)
Dla chwarznieńskiego słoika miasto ma ryć w środku dzielnicy jakieś tunele albo odcinać ją od lasu?
- 9 6
-
2019-05-07 05:46
Skoro sloikom z biurowca Bekona mozna za 20 mln+ wybudowac parking podziemny...
.... ryjac w centrum miasta.....
- 9 1
-
2019-05-07 05:26
Rozwiązanie jest proste
Od północy do 12:00 jeden kierunek ruchu z Chwarzna do Witawy a o 12;00 zmiana i robimy drogę jednokierunkowa od Witawy do Chwarzna.
- 8 3
-
2019-05-06 19:37
Kiedy w Gdyni jakieś realne inwestycje? (1)
- 25 1
-
2019-05-07 05:23
Szczurek bardzo realnie inwestuje.
W dom zapisany na zone.
- 3 8
-
2019-05-06 20:10
(1)
Szczurek wprowadź zakaz poruszania się po mieście autami! Takie to będzie nowoczesne, na miarę XXI wieku.
- 20 3
-
2019-05-07 05:23
... a krotko pozniej zrob "dalsza optymalizacje polaczen ZKM" obcinajac dofinansowanie i likwidujac kursy.
- 11 0
-
2019-05-07 05:21
Czy nasz najjasniejszy "wybrali mnie wiec mam racje i nie macie nic do gadania" przejezdza tam swoja limuzyna na Wiczlino....
.... jesli tak, to jest jakas nadzieja.
- 11 0
-
2019-05-06 17:12
(2)
Jeszcze zróbcie kretyni buspas na Rolniczej.
- 21 11
-
2019-05-07 00:32
b/t (1)
ulicę Rolniczą można poszerzyć o 2 kolejne pasy jest na to dużo miejsca.Miał być bus pas do skrętu w Chwarznieńską jest miejsce.Na całej tej ulicy można też poszerzyć i tak wyodrębnić dodatkowy pas,który w czasie szczytu byłby raz w jedną raz w drugą stronę. Widać że naszych włodarzy trzeba cofnąć do szkoły.
- 8 0
-
2019-05-07 04:54
Farba nie da rady poszerzyc...
.... deszcz zmyje z trawnikow biale pasy.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.