• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem

Patryk Szczerba
6 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską. Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską.

Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.



Na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej kierowcy korzystają z dwóch oddzielnych jezdni w obu kierunkach. Każda posiada dwa pasy ruchu. W godzinach porannego szczytu jezdnia prowadząca do centrum Gdyni jest notorycznie zakorkowana, co powoduje spore opóźnienia autobusów, które przyjeżdżają z tego powodu zatłoczone.

Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.

Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania



Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.

Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.

Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.

Autobusem Chwarznieńską szybciej



Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.

- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:

  • pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
  • maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
  • dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
  • rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.

Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł



Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.

Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku. Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.

Rozkład ZKM Gdynia


Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.

Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.

Inwestycja jest planowana na 2022 rok.

Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie

Miejsca

Opinie (257) ponad 10 zablokowanych

  • Flip i Flap

    • 32 3

  • po pieknym rondzie na Puckiej to kolejny sukces Szczurka i Łucyka:)

    • 39 2

  • (2)

    Panie Prezydencie. Przeciez nie musi Pan byc wiecznie Prezydetem. Jest wiele innych zajeć w ktory moze Pan lepiej sie sprawdzic i to poczynajac od Pana zawodu wyuczonego, do pracy na lotnisku, skoro tak Pan lubi lotnictwo. Ale odpusc Pan sobie Prezydenturę,bo niszczy Pan miasto , a zmiany są niestety juz neodwracalne. Nawet poparcie społeczne/mylne/ nie zwalnia Pana od samokrytyki i samooceny przydatności do zajmowanegi stanowiska. Ten artykuł, to kolejny przyklad skutecznosci Pana działań W Gdansku dyskutuje sie o nowych mostach, estakadach, ulicach, a u nas o kolorze farby na jezdni , a ulice remontuje sie byle jak i po 50 m. Jest roznica, dostrzaga Pan ją.?

    • 60 6

    • przyspawany do koryta (1)

      • 12 0

      • Przecież on nic nie umie.

        • 5 3

  • Opinia wyróżniona

    Kilka faktów (11)

    1. Korek generowany jest przez zwężenie drogi przed Witominem, więc tak naprawdę ten buspas niewiele zmienia, przesunie problem kilka metrów dalej.

    2. Autobusy przez Witomino jeżdżą praktycznie puste - nie każdy chce jechać do / z centrum, brakuje jednego biletu na komunikację, podróż do Sopotu autobusem i kolejką zajmuje 1,5h autem około 30min.

    3. Skupiamy się znowu na odcinku, który jest nowy ładny i wygodny, a problem Chwarznieńskiej na odcinku Witomina pozostaje nierozwiązany, z olbrzymimi nierównościami, bez ścieżki rowerowej.

    • 169 19

    • (1)

      Jakim cudem ta opinia została wyróżniona? Braki faktograficzne silne, a wystarczy wpisać sobie w jakdojade i widać, że jazda z Witomina do centrum Sopotu komunikacją zbiorową trwa ok. 30 minut.

      • 13 8

      • 30 minut w rozkładzie jazdy, a w rzeczywistości?

        • 12 3

    • (1)

      Fakt nr 1 o przesunięciu korka kilku metrów dalej jest niezbyt przemyślany. Z perspektywy jechania komunikacją publiczną masz dużo krótszy czas dojazdu i po to ten buspas. To daje nawet 10-15 minut szybszy dojazd, co znacząco poprawia komfort dojazdu do pracy i "teoretyczną" większą konkurencyjność komunikacji publicznej nad samochodem. Zgadzam się że problemem jest Witomino, ale ilość ludzi w autach jeżdżących bezsensu jest też problemem.

      • 16 7

      • Skąd ta pewność, że ludzie jeżdżą autami bez sensu?

        Masz jakieś wiarygodne badania na ten temat, czy tylko tak ci się wydaje?!

        • 1 6

    • widać że szczurek nie ma żadnej wizji rozwoju miasta.

      • 19 1

    • Witam
      1) nie przesunie bo 50 m wcześniej i 300 m dalej też korek
      2) problem można rozwiązać wprowadzając opłatę za wjazd do Witomina. 15 zł za jeden wjazd i 75% samochodów znika. Pieniądze przeznaczyć w 100% na nową obwodnicę Witomina, jak powstanie obwodnica opłatę znieść.
      3) rowerem to po lesie można jechać

      • 7 16

    • (2)

      Pragnę ustosunkować się do punktu nr dwa. Uważam że lekką przesadą jest pisanie iż podróż z podanych punktów trwa półtorej godziny. Nie wiem o której porze piszesz, ale mi to zajmuje około 25 do 40 minut. Ten post to ewidentne bicie piany wynikające z braku wiedzy.

      • 5 3

      • No ale umówmy się że 40 min to strasznie dużo. to można w tym czasie z centrum gdyni do centrum gdańska samochodem przez miasto przejechać. A tutaj mówimy o podróży w ramach jednego miasta.

        • 3 2

      • 25 autobusem i skmka do Sopotu? Ze Wzgórza do Sopotu sama skmka jedzie 10 minut, a w 15 minut, rozumiem, że z dojściem i "trafieniem" na skmkę, autobusem z Wiczlina? :D Byłoby szybciej z Redłowa, ale tam nie dojeżdżają autobusy.

        • 5 1

    • Autobusy praktycznie puste? (1)

      Bezpodstawne marudzenie.
      Autobusy są puste - w jakich godzinach? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Poproszę statystyki.
      Przypomnę, że niektóre autobusy muszą być puste by zapewnić dostępność. Niektóre są zapchane. Myślenie rodem z lat 90tych - wszystko zlikwidować, zostawić tylko autobusy do i z pracy a potem wszyscy bedą zmuszeni do jazdy samochodem. Ludzie w ogóle nie pojadą autobusem kiedy nie będą mięli pewności, że wrócą - przez myślenie takie jak Twoje to będzie z korkami tylko gorzej. Więcej osób w autobusie to właśnie mniejsze korki. Priorytet komunikacji publicznej to w takim wypadku podstawa. Nawet jak w "praktycznie pustym" autobusie jedzie 10 osób to jest nawet 10 samochodów mniej na drodze. I w tym wypadku potrzebny jest jeszcze buspas przez całe Witomino.
      Poza tym jakie 90 minut komunikacją do Sopotu? Wpisuję w jakdojade.pl trasę Chwarzno-Sopot PKP i trasa zajmuje 35 minut.

      • 8 3

      • To co pokazuje jakdojade a to co jest realnym czasem dojazdu to dwie różne rzeczy. Szkoda że nie ma autobusów do Redłowa, no ale przecież nie sa potrzebne...

        • 5 1

  • Jeden z lepszych projektów w ostatnich latach

    przykre tylko jak ci panowie w garniturach i inni podobni tak chętnie przypisują sobie zasługi innych. #wGdyni dawno zapomnieli o rozwoju transportu zbiorowego, ale że to takie innowacyjne, to się pochwalimy...
    Brawo dla pomysłodawcy!

    • 11 27

  • łucyk na miejsce przyjechał luksusową służbową limuzyną (1)

    wysoko postawionego urzędasa ciężko spotkać w komunikacji:)

    • 46 0

    • mandacik dla panów

      Jak oni legalnie przeszli , żeby ustawić się do zdjęcia ?

      • 17 0

  • hahahaah nowy pas - chyba namalowany :D (1)

    • 29 0

    • Jestes zepewne spoza Gdyni - to usprawiedliwia uzycie slowa "chyba" w powyzszym.

      • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Popełniono podstawowy błąd już nie do naprawienia. (5)

    Zanim wydano pozwolenie na budowę nowych osiedli należało zbudować wpierw drogi dojazdowe. Na istniejące nieliczne w złym stanie drogi wpuszczono ciężki sprzed podczas budowania tych osiedli i zostały zdewastowane do końca. To jest przykład złej gospodarki przestrzennej i planowania.

    • 171 11

    • ale o co chodzi? Przecież inwestycje w infrastrukturę nie są potrzebne mieszkańcom co dobitnie pokazują przy okazji wyborów samorządowych.
      Gdyby było inaczej nie głosowali by na ekipę która nic w tej kwestii nie robi.

      • 31 5

    • nie ma takiego prawa (1)

      nie można wstrzymać wydania pozwolenia na budowę z tego powodu. Wręcz przeciwnie, teraz można budować w szczerym polu (zmiany uchwalone przez obecną ekipę w ramach Mieszkanie +). Więc do kogo te pretensje?

      • 17 6

      • Biadolenia nigdy za wiele.

        • 5 0

    • Antyszczur (1)

      Gdyby zamiast cwaniakować, mamić i kłamać wprost, od razu wykonano 2 pasy normalne tak jak są przez las aż do witomina centrum + rozszerzono Rolniczą przynajmniej o 1 pas w górę, to by dzisiaj nie trzeba było tych głupkowatych fotek pana Ubycha i Marka Ł. (btw.: od kiedy to temu drugiego powtórnie wydłużyło się nazwisko, bo miał jednoliterowe niedawno?)

      • 16 3

      • Czarny pasek na oczach też?

        • 4 1

  • Spóźniony news

    Na stronie Gdyni ta informacja jest od tygodnia

    • 18 0

  • Zamiast przebudowy Witomino farba (2)

    Czemu nikt nie zastanawia się skąd te korki. Przecież największym problemem jest droga na Witominie i skrzyżowanie. Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (z przejściem pod lub nadziemnym dla pieszych może pomóc). Farby pomogą w dezorganizacji oraz kolizji dla starszych osób i niedzielnych kierowców, których nie brakuje.

    • 54 5

    • Pomóc tylko może kiedyś planowana obwodnica Witomino lub przebudowane skrzyżowanie na bezkolizyjne (1)

      Dla chwarznieńskiego słoika miasto ma ryć w środku dzielnicy jakieś tunele albo odcinać ją od lasu?

      • 9 6

      • Skoro sloikom z biurowca Bekona mozna za 20 mln+ wybudowac parking podziemny...

        .... ryjac w centrum miasta.....

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane