- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (77 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (30 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (295 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Autobusy z SKM Redłowo do Chwarzna: brakuje czy jest w sam raz?
Pomiędzy SKM Redłowo i Chwarznem jeździ jedna linia autobusowa, która dziennie na tym odcinku wykonuje osiem kursów: cztery rano i cztery wieczorem. Część mieszkańców zwraca uwagę, że to zbyt mało, ale przedstawiciele ZKM Gdynia przekonują, że zapotrzebowania na więcej kursów nie ma.
Czytaj też: Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas
Pasażerowie: chcemy więcej kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Coraz więcej mieszkańców zwraca uwagę, że wobec stale rozbudowujących się osiedli warto spróbować rozszerzyć w tym miejscu ofertę przewozową. Wśród argumentów przemawiających za zmianami pojawiają się:
- wytyczony buspas,
- korki na ul. Rolniczej, w których grzęzną autobusy,
- duża liczba pracowników biurowców przy ul. Łużyckiej.
- Jazda autobusem z Chwarzna powinna zająć ok. 15 - 20 minut. Obecnie, żeby się dostać w te okolice, trzeba jechać dwoma autobusami z przesiadką. Czas przejazdu to około 40 minut - podkreśla pani Dominika.
ZKM: pasażerowie nie chcą kursów na trasie Chwarzno - Redłowo
Mimo takiej argumentacji nie zanosi się na to, by ul. Małokacką jeździło więcej autobusów. A to dlatego, że - jak przekonują przedstawiciele ZKM Gdynia - nie chcą tego sami pasażerowie.
Przypominają oni, że po wybudowaniu osiedla Chwarzno Sokółka, właśnie na wniosek mieszkańców, przedłużona została do tego osiedla linia 121 i uruchomiona została nowa linia 221 do nowej pętli w sąsiedztwie przystanku SKM Gdynia Redłowo.
- Kursy na obydwu liniach zaplanowane zostały naprzemiennie, z dość wysoką częstotliwością, w szczytach przewozowych co 15 minut (z Redłowa autobusy odjeżdżały naprzemiennie co 7,5 minuty). Nowa oferta przewozowa, delikatnie mówiąc, nie przyjęła się. W autobusach linii 221 do Redłowa SKM jeździło po 3-5 pasażerów - twierdzi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Czytaj też: Z Witomina do stacji PKM
Pasażerowie mieli zwracać się do organizatora gdyńskiej komunikacji, uznając SKM Redłowo jako mało atrakcyjny cel podróży.
- Zamiast ich zdaniem mało przydatnej linii 221 do Redłowa chcieli połączenia realizowanego ul. Łużycką (dojazdy do biur) i do północnych dzielnic miasta - w szczególności na Obłuże i do Chyloni. Przedłużono więc do Chwarzna Sokółki trasę linii 103, a trasa linii K objęła niemal całą dzielnicę Chwarzno-Wiczlino - dodaje Gromadzki.
Mieszkańcy zwracają też uwagę, że stacja SKM w Redłowie jest przyjaźniejsza, niż ta na Wzgórzu. W tej pierwszej wystarczy zejść na peron po schodach, zaś na Wzgórzu trzeba chodzić tunelem.
Korzystający na co dzień z usług SKM muszą zatem korzystać z linii 147, 140 i 160, które jadą przez Wzgórze. W momencie rozpoczęcia robót na Chwarznieńskiej częstotliwość ma zostać zwiększona.
Czytaj także: Baner przeciw korkom na Chwarznieńskiej
Sęk w tym, że zmiana będzie dotyczyć dni powszednich, tymczasem sporo pasażerów zwraca uwagę, ze problemów przybywa w niedziele. Po wprowadzeniu nowej trasy dla linii K, o co zabiegali m.in. radni dzielnicy, zlikwidowano niedzielne kursy 160.
Z centrum Gdyni na Chwarzno w niedzielę co 20 minut
W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok. Bywa, że na przystanku z powodu tłoku muszą zostawać rodzice z wózkami.
Pracownicy ZKM zapewniają, że sygnały o problemach z tym połączeniem do nich nie docierały.
- Od czasu zwiększenia intensywności obsługi tej dzielnicy w weekendy, które miało miejsce w 2017 roku nie było sygnałów w tym zakresie. Nie wykluczamy takiego działania w miarę rozwoju dzielnicy i wzrostu liczby jej mieszkańców. Napełnienie autobusów linii 147 jest stale monitorowane - zapewnia Gromadzki.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (145) 3 zablokowane
-
2018-09-12 08:35
Chwarzno- Obłuże przez Kwiatkowskiego! (2)
Tego połączenia brakuje. Dojazd z Chwarzna na Obłuże obwodnicą a dalej estakadą zajmuje 12-15 minut. Aktualnie autobusem można jechać albo z przesiadkami przez centrum (50 minut) albo linią K przez Chylonię (30 minut).
- 58 6
-
2018-09-12 20:52
Chwarzno-Obluze przez Malokacka, Zwyciestwa, Wisniewskiego, Estakada...
Wyjazd z Chwarzna o 06:45, dojazd na Obluze: okolo 11:30.
;))))))- 15 5
-
2018-09-12 16:25
Zamiast trasą K puściliby trasą X bezpośredni autobus z Wiczlina (Chwarzna) do Obluze centrum
- 21 0
-
2018-09-12 20:47
Uwazamy, ze to nawet zbyt wiele. Planujemy dalsze usprawnienie.
Aby autobusy nie tkwily w korkach - rano beda jezdzily tylko w strone Chwarzna, po poludniu w strone Redlowo SKM.
Dziekujemy za oddane glossy.- 31 15
-
2018-09-12 19:10
Brak punktów przesiadkowych (1)
Ani koło wzgórza ani koło Redłowa nie mozna przesiąsć się na trolejbus .
- 41 7
-
2018-09-12 19:22
Bo pętla w Redłowie nie jest dobrym rozwiązaniem
Autobus powinien obsługiwać przynajmniej jedną dzielnicę za torami: Wzgórze, Płytę redlowska lub Szpital pck. a tak kończyłby za wcześnie
- 21 0
-
2018-09-12 18:00
W nocy do Chwarzna nie pojedziesz (1)
„W efekcie do najdynamiczniej rozwijających się terenów Gdyni przez Witomino jeździ jedna linia 147, kursująca w ciągu dnia co 20 minut, a wieczorami co pół godziny. Kłopoty z wejściem do autobusu na przystanku Węzeł Cegielskiej to coraz częstszy widok.”
- 37 15
-
2018-09-12 18:59
Kłopoty z wejściem tak, ale w dni powszednie.
- 14 10
-
2018-09-12 06:55
mi brakuje linii która jeździłaby (2)
z Redłowo Szpital do Chylonia PKP przez Małokacką, Chwarznieńską, Wiczlińską i Marszewską w dni robocze.
Taka linia na 2-3 kursy rano i na 2-3 kursy po południu.
No i w niedzielę samo 147 na Chwarzno raz na 30 minut to trochę słabo...
No i 109 z Babich Dołów w soboty i niedziele handlowe powinna mieć wszystkie kursy do Redłowa skm. przecież nią ludzie do Riviery jeżdżą na zakupy !!!- 61 19
-
2018-09-12 16:27
Nie do Redłowa, tylko do pętli na Sandomierskiej
Mały Kack tez powinien mieć możliwość dostania sie do Riviery
- 17 0
-
2018-09-12 07:09
władza wie lepiej czego Ci brakuje:)
- 17 10
-
2018-09-12 06:55
Połączenie całodzienne Wiczlino - Redlowo jest potrzebne (9)
W Gdyni jak zwykle Szczur i urzędnik wie lepiej. 121 i 221 nie przyjęły się kilka lat temu, bo nie było buspasa. Teraz dzielnica jest przynajmniej 2 razy większa a buspasa na Malokackiej siła trzech wiader farby powstał rok temu. Żadna linia nie będzie atrakcyjna jeśli będa dwa kursy na krzyż. A zadam ważne pytanie - kiedy władze zauważa że Trójmiasto to jeden organizm? Kiedy linie łączące np Wiczlino i Gdańsk bezpośrednio?
- 105 14
-
2018-09-12 16:17
Otóż to. Dlaczego nie mogę dojechać bezpośrednio z Wiczlina do Karczemek ?
Kto mnie odpowie ? I co to znaczą granice w 3 city ? Bzdura. To jest jeden ciąg zabudowy.
- 13 8
-
2018-09-12 07:59
(3)
Chwarzno powinno mieć też autobus do pkm karwiny
- 33 6
-
2018-09-12 08:44
(1)
Jeszcze dodam, że to jest totalna kpina bo wraz z otwarciem PKM Karwiny z urzędy powinny zostać dopasowane rozkłady jazdy autobusów do odjazdów PKM.
- 28 3
-
2018-09-12 12:52
Tej Pkmki która co i rusz informuje o odwołany kursie
A na odcinku gdyńskim jeździ z częstotliwością jak PKS?
- 13 7
-
2018-09-12 08:38
Z trasą przez Wiczlino
- 31 0
-
2018-09-12 08:41
nie kilka a kilkanaście (2)
Sokółka była budowana ok 2001-2003 roku. Ile wtedy było biurowców na Łużyckiej?
- 32 0
-
2018-09-12 09:23
Osiedle sokółka zielenisz jest budowane od 2005r. Do czasów obecnych. (1)
- 13 9
-
2018-09-12 09:51
W artykule jest mowa o osiedlu Sokółka
a nie Sokółka Zielenisz. Sokółka (ul. Sokoła i okolice) była budowana od 2001 roku.
- 18 6
-
2018-09-12 07:11
szczurek jest teraz na długim zagranicznym urlopie ale jak wróci to załatwi wszystko w 5 minut:)!
- 31 0
-
2018-09-12 14:24
A kiedy to było tak wiele autobusów? (1)
Od 2016 na pewno nie ma autobusów, za to przybyło zarówno biurowców, jak i mieszkańców Chwarzna-Wiczlina.
Do pracy na Łużyckiej można dojechać bezpośrednio wyłącznie startując z Wiczlina o 7.
Do tego nie ma w ogóle opcji, żeby wrócić. Powrót wyłącznie z przesiadką. Najpierw czeka się na opóźniony autobus na dole, przy Stadionie albo SKM Redłowo, a potem czeka się na opóźniony 147 albo 140.
A na Wiczlinie będzie za rok liceum przeniesione z centrum. I czym te dzieci tam będą dojeżdżać? Ciekawe.- 47 11
-
2018-09-12 16:14
Widzę niemoc. Kompletną niemoc widzę
- 15 3
-
2018-09-12 14:58
ZKM powinno przemyśleć sprawę jeszcze raz. (1)
Autobus na trasie Chwarzno - SKM Redłowo to kluczowy element połączeń komunikacyjnych. Nie trzeba zbyt dużego wysiłku intelektualnego by zrozumieć kluczowe znaczenie tego połączenia. SKM-Redłowo umożliwia szybką redystrybucję pasażerów po Trójmieście. Politechnika, Uniwersytet, wszystkie szkoły średnie staną się szybciej dostępne dla mieszkańców Chwarzna i Wiczlina zarówno w kierunku na Gdańsk jak i na Wejherowo. Być może potrzebna jest głębsza analiza zapotrzebowania na takie połączenie. Miejmy nadzieję, że poprzednie wnioski nie były wyciągane na podstawie frekwencji w okresie wakacyjnym i przy małej świadomości mieszkańców o istnieniu takiego połączenia.
- 43 11
-
2018-09-12 16:08
Ależ tak właśnie wnioski te zostały wyciągnięte. Pętla była dla 5 tys mieszkańców. Dziś jes ich 15-20
- 13 5
-
2018-09-12 13:38
komunikacja (2)
komunikacja miejska w Gdynii to jedno wielkie nieporozumienie. Kiedyś uważana była za jedna z najlepszych, ale teraz to jedna wielka tragedia. Linie autobusowe i rozkłądy jazdy tworzone są bez jakiegoklwiek składu i ładu. Na chwarznie zabrali w weekendy 160, aby mógł pojechac tamtedy K. 147 ma teraz tak pokręconą trase jak mało który. Po co 147 puszczono przez Staniszewskiego - wystarczyło 160 tamtędy puścić i nie byłoby problemu. Ale po co 160 kończy kurs na Sokólce a bezproblemu może wjeżdzać w głab osiedla. Najlepszym przykladem na ograniczenia myśle nia w ZKM jest linia 182. zkm z jednej linii zrobil 4 linie - bez zwiększenia częstotliwości. 103,134,182 oraz 282 są całkowicei bezsensu. Mieszkańcy już przyzwyczili się do tej głupoty, ale turyści już nie. Jedyną róznića jest końcówka lini 134 do Orłowa - tylko rano, 103 - kilka kursów przez łużycką, kilka kursów przez Witomińską. Idąc dalej propounje jeszcze z 182 wydzielić kilka kursów do Witomina - kilka kursów na Płyte Redłowska. itp. Czyli z jednej linii można zribić i 20 nowych linii, a co tam - przecież powstały nowe linie autobusowe.
ps. Podobny przykład mamy na Karwinach - pełno linii autobusowych, ale częstotliwość kursowania oraz dziwne zajazdy w zupełności zniechęcają do orzystania z usług ZKM- 41 14
-
2018-09-12 14:33
160 nie zabrano "w weekendy" tylko w niedziele. I bardzo dobrze, bo ze 160 korzystało w te dni
bardzo mało osób, poza tym jest alternatywa w postaci linii 147, która w 100% pokrywa trasę linii 160. Linia K jest dobrą opcją dla 10 tys. osób, które zamieszkują teren w pobliżu przejazdu tej linii w nowym wariancie. Linia 147 ma pokręconą trasę dla kogoś, kto jest ograniczony umysłowo. Z przystanków na nowym odcinku korzysta dużo osób. Na którymś portalu czytałem, że nowy przebieg linii 147 wydłuża jej czas przejazdu o 10 minut. Jest to oczywiście bzdura. Chłop pewnie nigdy komunikacją miejską nie jechał, a tym bardziej linią 147. W kwestii 103/134 częściowa zgoda. Linie po kilka kursów na dzień to jakiś dramat w naszym mieście.
- 12 9
-
2018-09-12 14:28
Gdyni
jedno 'i'
- 0 19
-
2018-09-12 07:10
Po pierwsze (3)
Brakuje obwodnicy Witomina i śmiałej koncepcji oparcia transportu zbiorowego o szyny. Częstotliwość kursów to drobiazg w porównaniu z widokowo turystyczną linią K zatrzymującą się co 150 mrtrów. Hahaha pospieszna.
- 71 9
-
2018-09-12 07:46
Gdzie my las i park trójmiejski będziesz ciął jakimiś obwodnicami i czy przeprowadziłeś konsultacje z mieszkańcami Witomina? (1)
- 20 18
-
2018-09-12 13:20
Nie dość, że całe to Chwarzno to marnotrawstwo przestrzeni,
to jeszcze tereny zielone chcą niszczyć, żeby gość z przedmieść mógł sobie złomem dojechać do centrum. Czy istnieje gdzieś na świecie metropolia, w której przedmieścia byłyby bardziej prestiżowe i ważniejsze od centrum? To dlaczego siedziby najważniejszych firm znajdują się w Nowym Jorku na Manhattanie, a nie na zad*piu za lasem, gdzie gąski się pasą?
- 15 11
-
2018-09-12 07:13
koszt budowy obwodnicy jest taki sam jak koszt budowy nieczynnego lotniska.
Co bardziej jest potrzebne mieszkańcom?
- 37 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.