• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Automaty SKM zawyżały cenę biletu za psa

Piotr Weltrowski
7 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Czy automat może nas oszukać? Jeśli ma błąd w oprogramowaniu, to owszem. Czy automat może nas oszukać? Jeśli ma błąd w oprogramowaniu, to owszem.

Według cennika SKM przewóz psa kosztuje 1 zł, według automatów z biletami... 2,5 zł. Kilka godzin po naszej interwencji przedstawiciele SKM poinformowali nas, że problem został usunięty.



Gdzie kupujesz bilety SKM?

Według taryfy ważnej od 1 stycznia bieżącego roku, przewóz psa pociągiem SKM kosztuje 1 zł. Wcześniej za podróż naszego pupila zapłacić trzeba było więcej: 2,50 zł. Jeden z naszych czytelników zwrócił nam jednak uwagę, iż teoria znacząco rozmijała się w ostatnich miesiącach z rzeczywistością i automaty za bilet na przewóz psa żądały zapłaty według starej taryfy.

- Dlaczego władze trójmiejskiej SKM-ki wprowadzają ludzi w błąd? Osoby mniej zainteresowane na pewno nie raz przepłacały i za swojego pupila płaciły 2,50 zł. A jeżeli ktoś nawet był dobrze poinformowany, to, chcąc uniknąć dopłaty u kierownika pociągu, wolał zapłacić te 2,50 zł niż później mieć problemy przy zakupie u kierownika pociągu biletu za złotówkę - mówi pan Łukasz, czytelnik Trojmiasto.pl.

W poniedziałek rano skierowaliśmy pytanie w tej sprawie do przedstawicieli SKM. Przyznali, że problem znają, gdyż z przerwami pojawiał się on od marca br. Po kilku godzinach poinformowali nas, że problem został rozwiązany.

- Mimo naszych licznych interwencji, dostawca oprogramowania do automatów dopiero w dniu dzisiejszym dostarczył wersję z prawidłową ceną, dotyczącą opłaty za przewóz psa. Prawidłowa wersja została wgrywana wcześniej kilkukrotnie, jednak wciąż znajdowaliśmy w niej błędy - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zaznacza też, że większość biletów na przewóz psa sprzedawana była w ostatnim czasie w kasach i u kierowników pociągów. - Mimo to chciałbym za zaistniałą sytuację przeprosić wszystkich podróżnych i oczywiście zapewnić, że zwrócimy naszym klientom pieniądze za źle naliczone bilety. Podstawą będzie wysłanie do nas takiego biletu - deklaruje Głuszek.

- Przypomnę, że bardzo duża operacja logistyczna, przeprowadzona przez nas w nocy z 31 grudnia 2010 na 1 stycznia 2011, związana ze zmianą cen, wejściem nowych ulg ustawowych i stawką podatku VAT, przebiegła absolutnie bez żadnych zakłóceń. Finalne prace legislacyjne nad tymi przepisami dokonały się w samym końcu grudnia i z tego powodu, tak jak inni przedsiębiorcy, mieliśmy bardzo krótki czas na wprowadzenie i przetestowanie wersji oprogramowania. Niektóre firmy nie rozpoczęły działalności z powodu nieprzystosowania urządzeń fiskalnych do nowych przepisów, PKP SKM z oczywistych względów nie mogła sobie na to pozwolić - kończy.

Miejsca

Opinie (94) 3 zablokowane

  • ot, kolejny przykład na to, że SKM jest "na bieżąco" :)

    • 74 5

  • rower (8)

    automat sprzedaje także bilet na rower, chociaż można go wozić za darmo

    • 94 2

    • kupiłeś?

      • 2 5

    • osoby z Trójmiasta może o tym wiedzą (2)

      ale turystów naciągają- zwykłe złodziejstwo. A potem ci powiedzą, że na podstawie biletu może nastąpić zwrot- kup bilet n skm dojedź do pukntu , w którym zwracają- normalnie interes roku!

      • 21 1

      • automaty nie tylko oszukują (1)

        fakt,

        wczoraj przyjechałem autobusem z Warszawy w towarzystwie Warszawiaków i obcokrajowców. W większości jechali na Półwysep, więc ich poinformowałem że muszą z Gdyni, albo PKSem, albo busikiem, albo koleją, albo statkiem (z wyjątkiem ostatniej) wszystkie te opcje wymuszają dojazd do Gdyni. Zaprowadziłem ich do automatu SKM, ale sam wsiadłem do kolejki, bo miałem duży bagaż, nie mogłem im patrzeć na ręce.

        Ale potem w kolejce do mnie dołączyli. Byli różni, młodzi, starzy, raczej wszyscy wykształceni. Polacy z Wawy i Niemcy. Każdy z bagażem troje z rowerami. ŻADEN nie miał właściwego biletu, prawie wszyscy jakoś poprzepłacali. Działał pośpiech i upał, ale coś w tym jest. Te automaty są pogięte.

        Zresztą troje kupiło bilety papierowe, z tych tylko jednemu udało się je skasować. Pozostali musieli iść do przodu kupić jeszcze jeden w kolejce. Wepchnięcie miękkiego biletu w nasz kasownik wymaga małpiego treningu, my przywykliśmy, ale dla innych to egzotyka.

        • 16 2

        • dlaczego

          Acha, przejechałem autobusem, nie tylko bo tańszy, ale też bo jedzie krócej niż pociąg, a dodatkowo o tej godzinie nie ma żadnego pociągu. duzo ludzi kupuje przez portale wszystkich przewoźników, jak e-podroznik lub Deutsches Bahn i jeśli chcą jechać o siódmej rano, program sugeruje autobus a nie pociąg, ale to faktycznie nie na temat.

          SKM zaś znacznie poprawiła usługi: wpuściła przewóz rowerów za friko, rowerzyści pilnują, żeby im nie palono i wandalizowano w ich przedziałach, SKM inwestuje w nowy tabor, jest widoczny postęp. My tylko chcielibyśmy żeby to szło szybciej. Bo widzimy normalność w innych miastach i wstydzimy się za jaja u nas. A daleko nie trzeba szukać.

          • 4 3

    • nie wiem (3)

      nie wiem w czym oni mają problem, żeby do każdego automatu wgrywać oprogramowanie, zamiast połączyć je w jedną sieć (infrastruktura wzdłuż torów zapewne już istnieje) i z bazy danych pobierać informacje. ot kosmiczna technologia.

      • 8 1

      • (2)

        fakt. zwłaszcza że system operacyjny wewnątrz mają sieciowy z natury. a przez siec mają informacje i utargu każdego automatu (informacje od naprawiacza rozbebeszonego automatu, rozmowa dla zabicia czasu do przyjazdu kolejki)

        • 4 0

        • (1)

          Bo systemó siem nie amktulazizuje przes sieć z obawy pszed chakierami

          • 1 5

          • to cena jest częścią systemu operacyjnego?
            masz w swej windzie jakiegos Aućluka Expressa?
            czy jak wgrałeś zamiast XP Vistę, a potem zamiast Visty, Sys7
            traciłeś całą pocztę?
            pokraczne...

            • 1 2

  • o nie!! (6)

    jestem rozgoryczony, nigdy nie będe jeździł juz skm,
    przesiadam sie do innych przewoźników

    • 37 6

    • Proszę ciebie (1)

      Do jakich innych przewoźników...zwariowałaaś kobieto

      • 3 11

      • ale to mężczyzna się wypowiedział a nie kobieta

        no

        • 10 0

    • ta, do rakiety

      na marsa

      • 2 1

    • widzę że co po niektórzy na tym forum nie maja wyczucia ironii! (2)

      • 8 0

      • większość nie ma (1)

        • 0 1

        • ironia ironią

          alez sa inni przewoznicy:
          koleje regionalne
          ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk
          taksówki
          wlasny samochod, skuter, rower

          i to sie to oplaca, wiec nie trzeba wykluczać takich opcji

          • 1 3

  • jak ja sie ciesze,

    ze nie musze jezdzić skm.. :)

    • 27 7

  • Skoro naprawili TO NIE RÓBCIE Z TEGO PROBLEMU (12)

    Była awaria, zostało zgłoszone, zostało naprawione. Nie znęcajmy się nad SKM.

    Sam nie korzystam, bo nie chcę i (całe szczęście) nie musze. Sporo komentujących wyżywa się jednak podczas awarii i potknięć bardzo nieproporcjonalnie do sytuacji. Trochę dystansu!!!

    • 23 53

    • Awaria? (2)

      Awaria to by była gdyby automat nie działał. Tutaj świadomie wyłudzał kasę

      • 12 2

      • (1)

        od kiedy automat jest świadomy?

        • 1 2

        • Nie zauważasz, że zawsze "myli się" w jedną stronę?

          • 0 1

    • skoro nie korzystasz (5)

      to skąd wiesz czy ludzie wyżywają się proporcjonalnie czy nie? Nie widzisz tych dantejskich scen, które się rozgrywają podczas coraz to nowych remontów, zmian rozkładów, zerwanych trakcji itp. Frustracja rodzi agresję, nic nie poradzisz.

      • 11 1

      • SKM Cię zmusza do korzystania? (3)

        Chcesz uniknąć "dantejskich scen"? Nie podróżuj SKM! Czy może Pan Głuszek nawiedza nocą i zmusza do korzystania z SKM? To taka sama usługa jak każda inna, nie podoba się Tobie - nie zmuszaj się.

        • 1 14

        • to usługa miejska, niestety nie ma w mieście prywatnego metra, prywatnych linii autobusowych itp., żeby korzystać z wybranego usługodawcy :P

          • 10 0

        • to co, mam chodzić na piechotę 40 km?

          Nie zapominaj, że ja za to płacę, tak samo jak tysiące innych pasażerów, i chyba mamy prawo chociażby do rzetelnej informacji i uczciwości. To, że nie ma alternatywy, nie daje nikomu prawa do nabijania w butelkę pasażerów. Niestety z taką mentalnością Polaków, która jest niezmienna od czasów PRL, zmian na lepsze raczej nie będzie.

          • 5 0

        • Idąc dalej tym tokiem rozumowania

          dojdziemy do wniosku, że jeśli życie nam się nie podoba, to nie próbujmy tego zmienić, tylko popełnijmy zbiorowe samobójstwo.

          • 3 0

      • to mają nie remontować?

        • 0 1

    • nieproporcjonalne do sytuacji znikomej przyjemności z podróżowania SKM to sa ceny biletów kolego Sajmon

      • 3 0

    • DO sajmona....

      ...Panie Sajmon czytaj Pan ze zrozumieniem problem był od marca a naprawili w czerwcu. To o jaki dystans tobie chodzi.

      • 2 0

    • To nie MY robimy problem SKM, tylko SKM NAM

      Jakiego dystansu, skoro mnie samej automat w Sopocie Wyścigach sorzedał bilet do Gdańska Przymorza za 4,80 zł?! Wcale nie dziwią mnie negatywne reakcje innych, dołączam się do nich!

      • 0 0

  • W normalnym kraju chciałbym mieć możliwość np zrezygnowania z reszty jesli automat nie ma wydać

    niestety w złodziejskim kraju cwaniaków uwłaszczonych po okrągłym stole takie coś nie jest możliwe. Robiliby wałki i celowo nie napełniali kasetek.

    • 12 4

  • Wszędzie trzeba uważać,

    żeby człowieka nie orżnęli. Co to za kraj?

    • 29 3

  • SKM

    Lepiej jezdzic autobusem-pies za darmo i nie orzna

    • 13 5

  • SKM jest ŚMIESZNA!!! (1)

    Przez kilka miesięcy nie dało się nic z tym problemem zrobić, a tu nagle po rozdmuchaniu sprawy wszystko załatwione...
    I jeszcze "zwrócimy naszym klientom pieniądze za źle naliczone bilety. Podstawą będzie wysłanie do nas takiego biletu" - no, to już kpina!! Kto trzyma zużyte bilety przez kilka miesięcy??
    Oj, panie Głuszek, nieładnie!!

    • 48 1

    • Aha.. i jeszcze "wysłanie biletu"

      Na samą wysyłkę wyda się tą różnicę, więc nic się nie odzyska

      • 14 0

  • NA ULGOWE BILETY TEŻ BYŁY ZAWYŻONE CENY! (6)

    W automatach przy stacji SKM Politechnika bilet ulgowy, który powinien kosztować 1,18 zł był w cenie 2,36 zł (ponad 2 tygodnie!). Ciekawe ile osób przez niewiedzę kupiło droższy bilet.

    • 41 2

    • to samo (4)

      jest na przystanku SKM Gd. Zaspa. Bilet studencki z Zaspy do Redłowa z automatu SKM kosztuje 4,40 zł, podczas gdy powrotny, kupiony w kasie w Redłowie to nieco ponad 2 zł.

      Nieświadome naciąganie klientów? Nikt tego nie sprawdza?

      • 19 0

      • kamyku (2)

        trochę logiki studencie, skoro wiesz że masz zapłacić 2 zł za przejazd to szukaj takiej zniżki i kup wtedy bilet

        • 1 8

        • widzę (1)

          że czytanie ze zrozumieniem to trudna sprawa. Nawet logika działa na opak.

          Obydwa bilety to biletu ulgowe tylko cena na nich ulgowa nie jest.

          • 4 0

          • A bo to jedna tylko ulga jest?
            Nie, i nie jest temu wina SKM, tylko rzad polski, który natworzył miliony różnych ulg.

            • 0 0

      • To samow Cisowej

        Mimo iż wybiera się ulgę 51% liczy za cały - a na bilecie wydrukowane jest że jest z ulgą studencką a cena zawyżona.

        • 0 0

    • Jak se głupolu wciskasz ,,tam i powrotny'' to nie dziw się że kosztuje dwa razy więcej.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane