• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autostrada A1 - ruszają prace na odcinku do Torunia

mb
25 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Najnowszy odcinek A1 ze Swarożyna do Nowych Marz nie został jeszcze oddany, a już zaczęły się prace na kolejnym odcinku do Torunia. Najnowszy odcinek A1 ze Swarożyna do Nowych Marz nie został jeszcze oddany, a już zaczęły się prace na kolejnym odcinku do Torunia.

Zaczęły się prace przygotowawcze na budowie odcinka autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. Roboty budowlane ruszą na wiosnę przyszłego roku.



Zanim zacznie się budowa drogi trzeba na całej długości zbadać grunt pod 62 km trasy - Na podstawie badań będziemy w stanie dokładnie określić sposoby wzmocnienia podłoża - mówi Piotr Janiszewski, dyrektor projektu z ramienia generalnego wykonawcy, Skanska-NDI. - W planach na ten rok mamy również przygotowanie placów składowych dla materiałów budowlanych oraz budowę dróg technologicznych i przygotowanie lokalizacji zapleczy budowy.

Gdy wszystko będzie gotowe na teren budowy wjedzie ciężki sprzęt. Nastąpi to najprawdopodobniej na wiosnę przyszłego roku.

Odcinek do toruńskich Czerniewic - ostatni budowany przez konsorcjum GTC - połączy się w przyszłości z obwodnicą tego miasta, która tym samym stanie się częścią autostrady A1. - Na razie jest to jednopasmowa droga ekspresowa - wyjaśnia Małgorzata Dobosz, menadżer w Skanska-NDI. - W przyszłości zmodernizujemy istniejącą trasę i dobudujemy do niej drugą nitkę jezdni.

W ramach tej inwestycji powstaną 62 kilometry autostrady: 51 km całkiem nowej drogi i 11 km nowej nitki do istniejącej już obwodnicy toruńskiej.

Projekt autostrady obejmuje remont 14 obiektów inżynieryjnych oraz budowę 51 nowych, w tym trzech mostów, z czego dwa będą przecinać Wisłę. Most pod Grudziądzem liczący ponad 2 km będzie najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce. Kosz trzech konstrukcji to 191 mln euro.

Średni koszt budowy kilometra nowej autostrady wyniesie 11,7 mln euro Przypomnijmy, że każdy kilometr odcinka ze Swarożyna do Nowych Marz kosztował średnio 5,6 mln euro.

- Taki skok wynika z rosnących kosztów pracy i cen materiałów budowlanych - tłumaczy Ewa Łydkowska, rzeczniczka prasowa GTC

Cały, 152-kilometrowy odcinek zostanie oddany w 2011 roku. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk liczy, że w tym samym czasie, gotowych będzie 569 km autostrady A1, aż do granicy z Czechami.
mb

Opinie (130) 4 zablokowane

  • pawlik

    a gdzie zdobende nume do oddzialu w toruniu ??

    • 0 0

  • bud.

    jestem przy budowie na co dzień i widzę że jakość wykonywanych prac jest niskiej jakości trwałości , parę lat po od daniu będzie do remontu.

    • 0 0

  • Czy ci z GTC dalej badaja grunt?

    Jakoś cicho o odcinku do Torunia.Może zgubili sie w terenie przy badaniu gruntu

    • 0 0

  • Z mojego miasta do stolicy województwa ( 15 km ) jadę dwoma autostradami !

    DTŚ i A4 ( Drogowa Trasa Średnicowa ) nie jest autostradą tylko z nazwy) a wy w Polsce tak sie tym podniecacie.

    • 0 0

  • A oni ciagle badają grunt

    Jest czerwiec 2009 a ci lenie ciągle tlumaczą sie że nie rozpoczęli bo musza zbadać grunt.POLACZEK CHCIAŁ ICH WYGONIĆ

    • 0 0

  • A oni ciagle badają grunt---weżcie się wreszcie do łopaty

    Od sierpnia 2008 do maja 2009 badaja grunt---śmierdzące lenistwo. CHCE WAM SIĘ COŚ ROBIĆ CZY NIE?

    • 0 0

  • 3miasto przy Krakowie i Wrocławiu to prowincja. (8)

    Porównując: Mniej więcej jak Elbląg prz 3mieście.

    • 2 0

    • to po co przyjeżdżasz tu co roku na urlop???

      • 0 0

    • a kraków i wrocław(o warszawie nie wspominając;) ) to prowincja przy takim np. berlinie, monachium czy hannowerze...i co z tego? a trójmiasto przynajmniej ladne jest:)))

      • 0 0

    • Szczęśliwa prowincja... (1)

      ...bo podobno w Trójmieście żyje się najszczęśliwiej. Możecie mieszkać w tych swoich "metropoliach" ale czy to czyni Was bardziej szczęśliwymi? Jak wykazały badania NIE. Jasne, można kilka rzeczy poprawić w 3mieście, zawsze się coś znajdzie ale i tak jest dobrze w porównaniu z... Krakowem czy Wrocławiem. Mi jest tu dobrze i jestem zadowolony, że mieszkam w 3mieście.

      • 0 0

      • dokładnie!

        zwał jak zwał, mnie tu dobrze i tyle!:)

        • 0 0

    • Trojmiasto to brzmi dumnie

      • 0 0

    • a Wrocek to miasto gdzie coraz więcej inwestycji typu montownie pralek itp... no cóż to jest rozwój?? już Kraków lepszy, ale przereklamowany również! Widac sile mediow

      • 0 0

    • spokojnie, spokojnie...nawet jeśli tak jest, (1)

      to już niedługo się to zmieni. Trójmiasto ma potężne możliwości, na rozwój. Rozwinięcie sieci dróg znacznie ożywi nasz region, a Gdańsk i Gdynia zostaną ponownie "oknem na świat" całej Polski.

      • 0 0

      • inni też się rozwijają

        Tak więć nawet mimo postępu w porównaniu z innymi metropoliami Trójmiasto może nadal być dziurą.
        Z drugiej strony - jakaś szansa jest.

        • 0 0

  • Wyrób autostradopodobny... (17)

    Dwa pasy w jedną stronę to nie autostrada, bynajmniej w Anglii są tylko trzypasmowe. Dziwne, że nikt nie podaje tego faktu porównując ceny budowy w Polsce i na zachodzie (choć i tak w Polsce są wyższe)

    • 1 1

    • Heh (6)

      A we Francji są pięciopasmowe potwory, i co? Szersze nam widać na razie nie potrzebne.

      • 0 0

      • ... (4)

        szersze nie potrzebne? żartujecie sobie. za 20 lat? o czym wy mówicie. lepiej spójrzcie w statystyki zwiększania się ilości samochodów w kraju. juz za max 5 lat te dwupasmowe autostrady będą zapchane niczym trójmiejska obwodnica teraz. za 10 lat będziemy stali w korkach na całej szerokości 2 pasów. :)

        • 0 0

        • nie, potrzebne.

          lekcje z ortografii, gramatyki i fleksji.

          • 0 0

        • za 20 lat to się ropa skończy ...

          ... bo Chińczycy i Hindusi wszystko zużyją. I będziemy jeździć po autostradach rowerami. ;-))

          • 0 0

        • r_acja będziemy stali w korkach,a to dlatego,że jakiśjełop wyjedzie na drogę szrotem i będzie wyprzedzał "oszczęnościowo" inne samochody ,przez 15 km-wyprzedzi 1 samochód, albo będzie się zastanawiał którym zjazdem zjechać, niestety takich debili-kierowców jest jeszcze cała masa.

          • 0 0

        • oni patrzą na to inaczej... za 20 lat 3/4 użytkowanych samochodów w Polsce się rozsypie... ;p

          • 0 0

      • szersze to z pewnoscia nie potrzebne, ale drozsze, sporo droższe, jeszcze drozsze, ach jak najdrozsze....

        • 0 0

    • tak to jest jak ktoś wyjeżdża pierwszy raz za granicę, to wypisuje takie pierdoły (1)

      nie masz pojęcia o co chodzi z autostradami, to się nie wypowiadaj

      wszystkie autostrady w Anglii są 3 pasmowe - to ciekawe - zjeździłeś wszystkie, czy tylko przejechałeś parę kilometrów najbardziej uczęszczanych?

      a wiesz, że te 3 pasmowe miały kiedyś tylko 2 pasy?

      no jak dziecko świeżo wyjechane za granicę może wiedzieć takie rzeczy

      ale pitolić można - czemu nie - może jeszcze skrytykujesz, że nie są 10 pasmowe... :)))

      jak myślisz, co jest lepsze brak dróg ekspresowych czy brak autostrad 3 pasmowych?

      • 0 0

      • Zgadzam sie. 3 pasmowe sa tylko te glowne (polnoc-podudnie). Mozliwe, ze w przeszlosci byly 2 pasmowymi drogami.

        • 0 0

    • ...polski standard (2)

      Taki jest standard. Dwa pasy i awaryjny. To tylko połowa problemu. W Niemczech każda autostrada, która jest przeznaczona na ciężkli transport jest betonowa. Ze względu na koleinowanie, koszty utrzymania, koszty oświetlenia, trwałość. Nasze A1 ma łączyć rozwijające się porty z resztą kraju a może i południem europy. Trzeba sobie zestawić obie informacje i wyciągnąć wnioski. Ten co przeznacza asfaltowe drogi pod ciążki transport musi być chyba nie spełna rozumi i świdomości kosztów jakie to za sobą pociąga. (Króre zersztą wszycy zapłacimy)

      • 0 0

      • Wiekszosc autostrad, ktore widzialem byly asfaltowe a bylem juz w niejednym kraju. Betonowe sa zazwyczaj glosniejsze.

        • 0 0

      • 90 % betonowych jest w stanach, w NIemczech tylko nieliczne sa a nie kazda bo sa bardzo drogie, na co stac tylko Ameryke niestety...

        • 0 0

    • Tylko ze w Angli jest wieksze natezenie ruchu niz na odcinku z Gdanska do Torunia. Na razie 2 pasy w jedna stone wystarcza.

      • 0 0

    • puki co moze nie potrzebne szersze ale za 20 lat znowu bedzie ciasno na tych dwoch pasach, a wtedy koszty beda jeszcze wyzsze i znowu czekanie przetargi itd.. gdzie tu terminowe planowanie?

      • 0 0

    • A teraz idź Sopotku po słownik...

      i zobacz co znaczy słowo "bynajmniej".

      • 0 0

    • pomyłka

      pomyłka : nie "bynajmniej" lecz powinno być
      "przynajmniej" .
      bynajmniej jest pejoratywne ,to coś czego nie
      powinno być/

      • 0 0

    • to podaj prosze koszt budowy trzypasmowej autostrady w UK zakontraktowany w tym roku.

      • 0 0

  • (1)

    Zatrudnijmy Chińczyków - będzie taniej 8-)))))

    • 1 0

    • 121

      byloby taniej ale kolesie by nie zarobili

      • 0 0

  • ale smiech

    budowa autostrady do Toruniu trwa od sierpnia 2008 roku i nie zrobiono nawet 1 cm autostrady ale za to biba pracowników i szefostwa w sobote była wielka wstyd kasiorrke to sie bierze ale pospiech tragedia

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane