• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Arena: praca przez sześć i pół dnia w tygodniu

Michał Stąporek
2 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Stadion w Letnicy ma być gotowy w grudniu 2010 roku. Poważne prace na budowie ruszają 15 grudnia 2008 r, czyli za dwa tygodnie. Stadion w Letnicy ma być gotowy w grudniu 2010 roku. Poważne prace na budowie ruszają 15 grudnia 2008 r, czyli za dwa tygodnie.

Jedynie na dwanaście godzin w tygodniu robotnicy będą schodzić z placu budowy stadionu w Letnicy. Początek prac ziemnych w poniedziałek 15 grudnia. Koniec - dokładnie 6 miesięcy później.



Czy Gdańsk zdąży z budową stadionu na Euro 2012?

Dwunastogodzinna przerwa w prowadzeniu robót ziemnych i melioracyjnych w Letnicy przypadnie w każdą niedzielę, między godz. 6 rano i 18. W pozostałe dni prace będą prowadzone przez całą dobę. To niezbędne, by wykonawca robót - firma Wakoz z Luzina pod Wejherowem - przygotował teren do wznoszenia konstrukcji stadionu na 15 czerwca.

- Będziemy bardzo skrupulatnie przestrzegać tego terminu, żeby kolejny etap budowy przebiegał zgodnie z harmonogramem - zapowiada Ryszard Trykosko, prezes spółki BIEG 2012, która w imieniu Gdańska prowadzi budowę Baltic Areny.

Czy pogoda może opóźnić prowadzenie prac w Letnicy? - Tak. O ile jednak lekki mróz nie stanowi problemu, a nawet jest wskazany, o tyle duże opady śniegu czy deszczu mogą sprawić kłopot - przyznaje prezes Wakozu, Jacek Wicki.

Ponieważ czas nagli, prace rozpoczną się tak szybko jak to możliwe, czyli dwa tygodnie po podpisaniu umowy. Jak tego dnia będzie wyglądał plac budowy? - Powinny być na nim cztery koparki, cztery spycharki i sześc wozideł. Później sprzętu będzie znacznie więcej. Trudno powiedzieć ilu robotników będzie pracowało w Letnicy, ale na pewno będzie 20 inspektorów nadzoru - wylicza Andrzej Mastalerz, dyrektor w Wakozie.

Rolą firmy będzie niwelacja terenu, wykonanie melioracji i wywiezienie torfu, który zajmuje większą część gruntu w Letnicy oraz pozbycie się górotworu z odpadów niebezpiecznych, których według badań jest 46 tys. ton (30 tys. m sześc.).

Torf zostanie wywieziony ciężarówkami - tylko do tego zadania będzie ich na placu budowy aż 60! Później trafi do znajdujących się za obwodnicą kopalni odkrywkowych, które zostaną w ten sposób zrekultywowane. Część torfu trafi także na barki, które wywiozą go na morze, gdzie zostanie porzucony.

Pewną niewiadomą stanowi góra niebezpiecznych odpadów piętrząca się na placu budowy. Jedynie ona może mieć wpływ na wypłatę dla Wakozu, która według podpisanego we wtorek kontraktu wynosi 102 mln zł. - Jeżeli odpadów będzie więcej niż przewidują nasze szacunki, firma dostanie dodatkową zapłatę - przyznaje Ryszard Trykosko. Jednak jego zdaniem nawet w najgorszym razie kwota kontraktu nie wzrośnie więcej niż o kilka milionów złotych.

102 mln zł jakie zażądał Wakoz za swoje usługi wciąż nie przestaje budzić zdumienia, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że startująca w przetargu Hydrobudowa wyliczyła swoje usługi na ponad 380 mln zł! Jak to możliwe? - Proszę pytać Hydrobudowy - uśmiecha się Jacek Wicki, zaraz jednak wylicza swoje przewagi nad konkurentami: własną flotę sprzętu budowlanego, który inni oferenci musieliby wynajmować oraz prawie 700 stałych pracowników.

Praca ziemne muszą być zakończone 15 czerwca, wtedy na budowie już od kilku tygodni będą robotnicy pracujący dla generalnego wykonawcy stadionu. - Zdążymy i to będzie prezent dla UEFA, która tego dnia będzie świętować rocznicę swojego powstania - przekonuje prezes Trykosko.

Oby, bo 18 czerwca przypada inna rocznica. Bitwy pod Waterloo.

Miejsca

Opinie (160) 4 zablokowane

  • wykopia wielka dziure, znajda jakies murki, szkielety... (4)

    i archeolodzy wejda z lopatkami i rok z glowy...
    taki scenariusz jest pewien jak oblodzony tupolew...

    • 0 0

    • pod Galeria Bałtycką (1)

      były też kosteczki ale i jakoś zdążyli wybudować, a przerwy nie pamietam

      • 0 0

      • Też się tego boję...

        To olbrzymi kłopot Gdańska. Położenie geograficzne mam takie, że od zawsze w okolicy ujścia Wisły były osady i osadnicy a Gdańskie prawo blokuje każdą większą inwestycję gdy tylko znajdą jakieś kosteczki. Oczywiście, o kulturę i historię trzeba dbać, ale nie można blokować takich inwestycji dla tego celu.

        • 0 0

    • hmmmm

      ta jeszcze sie okaże, ze w tym miejsc odkryją dawny cmentarz albo jakies mini miasteczko? :)

      • 0 0

    • no chociaz jeden komentarz jest sensowny,archeolodzy powinni miec jakis termin na badania , a ci maja wolą ręke... bzdura na maxa..

      • 0 0

  • Torf mieli usypac na fosforach (5)

    ale widać zawsze 'wizje' to są banialuki.

    Jakość prac będzie pewnie typowo 'polska' - czyli każdy wie jaka.

    • 0 0

    • jak nie wiesz to nie kłap ozorem (2)

      torf mieli wysypywać na fosforach ale ekooszołomy protestowali

      • 0 0

      • co ty pi...lisz? Ekolodzy byli za przykryciem hałdy torfem. (1)

        pewnie znowu coś komuś się zwzięło..

        • 0 0

        • ekolodzy ekologami, ale panowie od haldy nie zgodzili sie, aby im ten torf wcisnac bo jego jakosc jest delikatnie mowiac mierna. rekultywacja skladowisk to nie wysypanie ziemi z taczki wbrew pozorom

          • 0 0

    • BUDOWLANIEC

      PRACUJĘ Z WAKOZEM KILKA LAT KIEDYŚ ZAMAWIAŁEM OD TANIEJ FIRMY BETON I NIE MOGLI NIGDY ZDĄŻYĆ A JAK PRZYJECHALI STARYMI TATRAMI I JELCZEM Z POMPĄ TO ALBO SIĘ ZAKOPALI I TRZEBA BYŁO WZYWAĆ POMOC ALBO BETON BYŁ NIEODPOWIEDNI
      Wicki kupuje wszystkie samochody nowe ,pamiętam jak kupił 300 sztukę parę lat temu i jeśli ktoś ma wątpliwości to wystarczy spojrzeć na ich sprzęt ,zwykły przechodzień widzi te samochody na ulicy i myśli że to takie same jak tatra lub kraz ,czy jelcz ,ale fachowiec wie że to są woły robocze ,Wakoz postawił na profesjonalny sprzęt i to ich czyni profesjonalistami.

      • 0 0

    • nie wiem gdzie ty pracujesz i jaka jest TWOJA jakosc pracy ale ja z wakozem mialem do czynienia i nie widzialem amatorstwa ani troche !!!

      • 0 0

  • co komu po? (1)

    Co komu bo 'wspaniałej' arenie, skoro będzie do niej prowadzić 'działkowa' droga?

    pytam się?

    • 0 0

    • 6/10

      • 0 0

  • A z tyłu za stadionem........ (4)

    ...mroczne moczary (nawet na wizualizacji!) - pełne duchów kloszardów którzy poszli na dno razem ze swoimi skleconymi ze śmieci chatkami kiedy WAKOZ wjechał tam ze swoimi spychaczami śmierci, koparkami zagłady i walcami spustoszenia! Aa, nie, to chyba nie WAKOZ był, tylko p. Ryszard z Tczewa, kol. tow. Budynia jeszcze z czasów Technikum Obróbki Skrawaniem?

    Tak czy owak, duchy nasycą się na szczęście tłustymi Niemiaszkami do woli, kiedy ci niczego nieświadomi pójdą ulżyć pęcherzom obciążonym Żywczykiem za stadion.

    • 0 0

    • (3)

      Mam nadzieję, że nie jesteś w pracy ?!?!?

      • 0 0

      • rektor (1)

        wdu...pę się kopnij

        • 0 0

        • Dziękuję, dziękuję!

          Za tradycyjnie merytoryczny odzew :) "Ż szercza wam buoogosuawiem!"

          • 0 0

      • Pisanie głupot....

        ...na trojmiasto.pl to moja praca!

        • 0 0

  • "Dwunastogodzinna przerwa w prowadzeniu robót ziemnych i melioracyjnych w Letnicy przypadnie w każdą niedzielę, między godz. 6 rano i 18."

    Czyli na msze, na niedzielny rosol z kury do tesciowej i jazda dalej do roboty.

    • 0 0

  • Marnotrawstwo (4)

    Marnotrawstwem jest taka lokalizacja stadionu. 102 mln zł w błoto. Gdyby stadion miał powstać przy obwodnicy to tych kosztów by nie było bo tam grunty są stabilniejsze. Już teraz trudno dojechać do obwodnicy. Jak dojdą jeszcze te wywrotki z torfem i z piaskiem to będzie jeszcze trudniej. Ciekawe którą drogą będą jeździły? Marnotrawstwem jest również wywożenie torfu do morza. To zanieczyszczanie morza. Mam nadzieję, że Urząd Morski nie wyda zgody na takie działanie. Mówi się, że poziom mórz będzie się podnosił w wyniku ocieplenia a ci idioci chcą glebę sypać do morza zamiast podnosić teren na depresjach. Torf może być wykorzystany do rekultywacji np. hałdy fosfogipsów w Wiślince.

    • 0 0

    • mało myślący jesteś (1)

      pocztaj troche foruma internetowe, takie które zajmują się tą tematyką i będziesz wiedział czemu nie przy obwodnicy baranie jeden....aaaa ale ci polacy są tępi!

      • 0 0

      • to napisz człowieku bez podpisu, dlaczego nie przy obwodnicy?

        • 0 0

    • nie moze, poczytaj troche o rekultywacji potem pisz bzdury. wszystkim sie wydaje ze jak wywala to barachlo na halde to bedzie cacy. ale jak im ta halda poplynie po pierwszym deszczu to sie zdziwia

      • 0 0

    • ty myślący,jak nie znasz trasy to nie pytaj tylko sobie sprawdz w necie,to prostrze i bardziej obrazowe :-D i dowiesz sie ze głównie nocą będą jezdzic to nikt ci korków nie narobi !

      • 0 0

  • ale z torfu i reszty syfu (1)

    usypiom piramidę dla potomności!!!!
    Neron robił igrzyska dla tłuszczy, pospólstwa - czemu mamy być gorsi??????

    • 0 0

    • Ja proponuję

      Kopiec Adamowicza tyle żeby wraz ze swoją ekipą dobrowolnie się tam żywcem zamurował już teraz wzorem chińskich cesarzy chowanych ze wszystkim co się dało ze dworu i inwentarza.

      • 0 0

  • (1)

    "Jeżeli odpadów będzie więcej niż przewidują nasze szacunki, firma dostanie dodatkową zapłatę - przyznaje Ryszard Trykosko"

    no prosze, to pierwszy krok zeby najtańsza firma, powolutku podnosiła cene . a potem dojdzie jeszcze to i tamto, i siamto.
    i do tych 170 dociągnie.

    i tak bywa najczęściej, najtańsi ale: nieprzewidziane kable, rury, roboty, itp itd.
    mydlenie oczu.

    • 0 0

    • Przecież nie najtańsi też by podnieśli ceny w wypadku rozszerzenia zakresu prac.
      Lepiej mieć 102 mln + x niż 170 mln + x
      Wygrali efektywni, a nie inni lenie.

      • 0 0

  • postulaty

    solidarnosciowe wpisane do unesco nalezy je wycofac z wszelkimi konsekwencjami odpowiedzialnych sluzb pilne unijny obciach i lamanie prawa

    • 0 0

  • jeszcze kilka dni temu Adamowicz zapewniał że torf transportowany będzie pociągiem (6)

    aby cieżarówki nie rozjezdziły odnowionej ul. marynarki polskiej
    teraz okazuje się że jednak ulica za 2 lata pójdzie do remontu. Brawo

    • 0 0

    • (3)

      heh gadka o pociągu to była tylko pod publiczkę, zaraz wymyślą jakiś niby mądry argument, czemu nie można pociągiem, a prawda jest taka, że wybrali pozornie łatwiejsze i na chwilę obecną może tańsze rozwiązanie, ale jak to w Polsce - nikt nie pomyślał dalekowzrocznie, a więc właśnie o skutkach rozjeżdżenia ulicy : /

      • 0 0

      • nie było żadnej gadki o pociągu, przynajmniej na poważnie

        Może była taka koncepcja ale od dawna było wiadome, jak będzie to wywożone.

        • 0 0

      • wAKOZ ROZJEDZIE, wAKOZ NAPRAWI

        • 0 0

      • po co ulice?

        Czy ulica nie jest po to aby po niej jeździć?

        • 0 0

    • Taki duży a taki głupi

      Jeszcze wierzysz w historyjki dla plebsu tego nieokreślonej orientacji bajarza?

      • 0 0

    • dokładnie

      pociąg byłby najlepszy - ekologiczny, nie niszczy ulic i nie generuje korków!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane