• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bardzo męskie słodycze zamiast mlecznego wafla

Michał Brancewicz
19 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Strony z takim wafelkiem spodziewali się internauci chcący wziąć udział w konkursie Maxi King. Strony z takim wafelkiem spodziewali się internauci chcący wziąć udział w konkursie Maxi King.
...jednak po wejściu na stronę maxiking.pl znajdowali produkty równie słodkie, ale już niekoniecznie dla dzieci. ...jednak po wejściu na stronę maxiking.pl znajdowali produkty równie słodkie, ale już niekoniecznie dla dzieci.

Duże zaskoczenie może spotkać uczestników konkursu wafli mlecznych Maxi King. Po wejściu na stronę internetową o takiej nazwie trafia się na wyroby z marcepanu i czekolady w kształcie męskich genitaliów.



Maxi King to wafle międzynarodowej firmy Ferrero. Firma promuje swój produkt m.in. poprzez konkurs, o którym informują wyświetlane w telewizji spoty. Ponieważ pada w nich nazwa strony internetowej wafli, strona maxiking.pl zanotowała znaczny wzrost odwiedzin. Problem w tym, że nie należy ona do producenta wafli dla dzieci, lecz do sopockiej firmy produkującej "figlarne wyroby marcepanowe w czekoladzie". Tymczasem, żeby dowiedzieć się czegoś o waflach trzeba wejść na kindermaxiking.pl.

I właśnie taki zbieg okoliczności spowodował, że Ferrero zażądał od sopockiej firmy Max i King zablokowania jej witryny. Gigant twierdzi, że niewielka spółka narusza jego znak towarowy.

- Firma Ferrero w swoim spocie telewizyjnym powołuje się na adres naszej domeny, choć w przekazie wizualnym wymieniony jest właściwy adres. To jednak sprawiło, że ludzie zaczęli odwiedzać właśnie naszą stronę - mówi Stanisław Pobłocki, prezes zarządu firmy z Sopotu. - A teraz Ferrero próbuje nam udowodnić, że naruszyliśmy ich znak towarowy.

Zarząd spółki MAX i KING na swojej oficjalne stronie "wyraża przypuszczenie, że jedynym celem nagłośnienia przez firmę Ferrero Polska w mediach internetowych faktu istnienia strony internetowej maxiking.pl jest chęć zatuszowania konsekwencji własnej pomyłki w przygotowaniu materiału promującego kampanię produktu Kinder Maxi King oraz próba wykorzystania zaistniałej sytuacji do przejęcia domeny maxiking.pl."

Witryna maxiking.pl została zarejestrowana w 2007 roku, a jej logo jest chronione prawnie w całej Europie. Firma Ferrero swoją stronę założyła dwa lata wcześniej, jednak pod nazwą kindermaxiking.pl.

Po pierwszych działaniach Ferrero wydaje się wycofywać z dalszego sporu, chociaż robi to niejednoznacznie. - Ideologia i wyjaśnienia autorów działań, firmowanych przez spółkę Max i King w naszym przekonaniu zwalnia nas od polemiki - wyjaśnia Małgorzata Szleszyńska, odpowiedzialna za public relations w Ferrero Polska. - Ferrero nie będzie więcej komentować działań i propozycji, składanych przez spółkę Max i King, bowiem przysparza to jej tylko rozgłosu i służy złej sprawie.

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • miało byc ukazał

    :-)

    • 0 0

  • i znow lapówka

    ktoś pewnie dał troszkę kasy żeby ten artykuł się ulazła,
    reklama dźwignią handlu :-)))

    • 0 1

  • Oralnie niebezpieczna reklama

    Panie na ogół loda (i wafla) tylko energicznie oblizują wszerz i w głąb.
    A opisana firma lansuje wyłącznie obgryzanie po kawałku 30-centymetrowego wyrobu.

    I co się stanie, jeżeli spragniona szybkiej słodyczy niewiasta pomyli osobistego loda z firmowym wafelkiem ???????

    Moja wyobraźnia tego zdarzenia nie obejmuje - przeto zalecam ostrożność = czyli każdorazowy instruktaż damy PRZED konsumpcją.

    Tępię zatem trenowanie bolesnych nawyków na wafelkach nie tylko firmy w/w.
    GRĄDŹL

    • 2 2

  • A ja się od jutra odchudzam - dziś jest dzień pączka :)

    • 0 0

  • Afera z cyklu "koperkowa", sopocka firma pewnie zaciera łapki bo reklama darmowa jak nic, a ferrero ? na ich miejscu byłoby mi głupio, duza firma a taki błąd.Ale pewnie sprzedaz też wzrosnie, darmowy marketing we wszystkich mediach nawet na takim lokalnym Trójmiescie.

    • 0 0

  • Ciekawe czy stoi za tym prezydent Sopotu

    • 1 0

  • informacja podana tydzien po wszystkich innych mediach (2)

    czyzby sprawa zbyt ucichla i trzeba odgrzac "darmowe reklamowanie"?

    • 2 0

    • http://www.press.pl/newsy/pokaz.php?id=17620
      9 lutego, a pozniej przez 3 dni chyba we wszystkich mozliwych mediach, nawet w Gazecie. refleks.

      • 0 0

    • a tak poza tym, prosze pisac rzetelnie. w zadnym spocie nie pada nazwa strony maxiking.pl

      • 0 0

  • slodki paczek dla wszystkich

    http://www.female.pl/artykul/1806/PĄCZEK-DLA-CIEBIE a wlascicielom sopockiej strony gratuluje szczescia darmowa kampania w tv i prasie:)

    • 1 0

  • do sopockiej firma produkującej "figlarne wyroby marcepanowe w czekoladzie"

    tyle ma do 3miasta

    PS. powinno być "firmy" a nie "firma", ot literówka.

    • 1 0

  • a co do tego ma trojmiasto.pl i ogólnie Trójmiasto??

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane