• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baterie i silniki z Mevo wystawione na sprzedaż

Krzysztof Koprowski
15 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym. Choć system Mevo nie działa już kilka lat, zdaniem OMGGS elementy wystawione na sprzedaż są w dobrym stanie technicznym.

Zdemontowane z rowerów Mevo baterie i silniki zostały wystawione na sprzedaż. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać te elementy odpowiednio po 220 i 480 zł netto za sztukę. Zdaniem stowarzyszenia sprzęt jest w dobrym stanie i nadaje się do ponownego wykorzystania.



Czy uda się znaleźć kupca na elementy z rowerów Mevo?

Na sprzedaż Obszar Metropolitalny wystawił dokładnie 1000 sztuk baterii i 1000 sztuk silników, które zostały zdemontowane z rowerów Mevo w ramach przekształcenia jednośladów na rowery tradycyjne (bez wspomagania elektrycznego).

Silniki i baterie były w użytku tylko przez kilka miesięcy - od kwietnia do października 2019 r., zaś potem trafiły do magazynów. Jednak zdaniem stowarzyszenia nadal nadają się do ponownego wykorzystania według pomysłu potencjalnego nabywcy (nabywców).

- Urządzenia były przechowywane w zamkniętych i ogrzewanych pomieszczeniach. W tym czasie baterie były ładowane, aby nie straciły swoich parametrów. Według analiz, jakie przeprowadził dla nas Instytut Maszyn Przepływowych, baterie są "zdrowe", a ich pojemność jest nadal większa niż wartość znamionowa. Co oznacza, że mogą być ponownie wykorzystanie np. jako elementy magazynów energii - mówi Alicja Mongird, rzecznik stowarzyszenia OMGGS.
  • Specyfikacja baterii wystawionych na sprzedaż.
  • Specyfikacja silników rowerowych wystawionych na sprzedaż.

Nietypowe rozwiązania zastosowane w bateriach



W specyfikacji silników czytamy, że posiadają widoczne oznaki korozji, ślady użytkowania (rysy) oraz zużyte zębatki. Ich moc znamionowa to 250 W, napięcie pracy 36 V, zaś maksymalny moment obrotowy 80 Nm.

W zakresie akumulatorów są to ogniwa litowo-jonowe o pojemności 375 Wh i napięciu pracy 36 V. Baterie posiadają nietypowy typ złącza oraz blokadę ładowania, która wymaga specjalnego oprogramowania. Stowarzyszenie nie oferuje jednak ładowarek ani oprogramowania na sprzedaż.

- Spółki NB Tricity oraz Nextbike Polska wbrew treści umowy nie przekazały licencji na oprogramowanie służące do zarządzania systemem rowerowym Mevo. Ładowarki nie były natomiast własnością OMGGS. Dla rzeczoznawców i analityków nie był to jednak problem. Potrafili oni te baterie obsłużyć i ocenili, że nie powinien to być problem dla potencjalnych nabywców - przekonuje rzecznik stowarzyszenia.

480 zł netto za silnik oraz 220 zł netto za baterię



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oczekuje, że uda się sprzedać każdy silnik za kwotę co najmniej 480 zł netto sztuka oraz baterię za kwotę 220 zł netto sztuka.

Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 24 czerwca, zaś do 17 czerwca, po wcześniejszym umówieniu, możliwe jest obejrzenie sprzętu bezpośrednio w siedzibie stowarzyszenia.

Miejsca

Opinie (223) 8 zablokowanych

  • Wal trojmniejski

    A co komornicy, prawnicy i cała reszta klity nie chce rowerów. Auta, domy nawet cudze żony to chętnie. Trojmniejski lobby to mafia. Złomu nikt nie chce więc porlal trójmiasto zajmuje się syfem. Układy, konekcje i przejęcia za złotówkę.

    • 2 0

  • Na baterie to jezdza samochodziki - w rowerach sa akumulatory, kiedy wy sie w koncu nauczycie ??

    • 0 0

  • Nie maja zadnych szans z hulajnogami tym bradziej ze wiekszosc jedzie na jednej w 2 osoby i wychodzi połowe taniej niz mevo!

    Ale wybory się zbliżają a to oznacza ze nie moze upadać kolejne mevo przed wyborami !Wiec obniza ceny które wczesniej podnieśli o 200% I bedą krzyczeć jacy to oni dobrzy dla mieszkanców są ,i zrobią dofinansowanie kolejnymi milionami z kasy mieszkanców dla tej firmy co wygrała.A potem po kolejnych wygranych wyborach znowu podniosą stawki bo juz znaczenia dla nich nie bedzie miało czy ktos z tego korzystac bedzie.To jak z podwyżkami biletami komunikacji miejskiem

    • 0 0

  • Złom - (1)

    Baterię po 2 zł za kilogram na złomie mogą sprzedać . Silniki nieco drożej . Generalnie wciskanie kitu

    • 2 0

    • Trafią na złom. Tylko trzeba wcisnąć kit: próbowaliśmy korzystnie sprzedać ale chętnych nie było. Za komuny w mniejszych aferach wyroki były wieloletnie a niektórzy nawet dostali czapę. Teraz to nie państwowe, to niczyje.

      • 0 0

  • Mevio złom

    To był złom od samego poczatku i powinien byc sprzedany na kg max 30 zł rower.Silniki w cenie złomu.Niech Ratusz nie stara się robic biznesu na złomie juz jeden zrobili kupili te rowery.Biznes zycia brawo Gdańsk.Nie mamy pieniędzy a juz wyrzucamy je w błoto.

    • 3 0

  • MEVO

    ...ile nas podatników kosztował ten "eksperyment"....dodam że finansowany od początku do końca przez podatników...."eksperyment" który przegrał z kretesem z prywatnym właścicielem hulajnóg...to potwierdza że nasze pieniądze systematycznie wyrzucane są w błoto przez wątpliwej reputacji państwowych urzędników...(gdyby policzyć ile kasy poszlo w błoto nie jednen chwycił by się za głowę)

    • 0 0

  • Szara strefa wiadomo kogo

    Elektryki to inna architektura dróg a nie to co robią niedouki kaszubskie

    • 1 0

  • A czemu

    Nie sprzedają całości? Szybciej to by można sprzedać

    • 2 0

  • Frajerów szukają

    Szukają frajerów

    • 2 0

  • Zabierzcie jeszcze w pi*du te stojaki i tablice

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane