- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (98 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 10:06
Zapłacę za parkowanie ("...a także postój w strefie płatnego parkowania.")?
Czyli jak przyjadę do miasta o 8 po czym przesiadam się na transport miejski/idę na spacer/na plażę etc, po czym odjeżdżam o 19 to też muszę zapłacić? Przecież to jakiś bezsens!
- 18 3
-
2018-06-10 10:08
Dobrze obecnie wiesniaki i słoiki truja spalinami nawet jak maja 200 metrów podjechac
- 5 16
-
2018-06-10 10:08
To jest nic innego, jak nowy sposób na dojenie obywateli... Niby ta opłata przekona zwykłego Kowalskiego, którego roczny dochód wynosi 36k zł do kupienia używanej Tesli za 200k zł? Pozwólcie najpierw, żeby ludzie się bogacili, a sami wybiorą elektryki...
- 24 5
-
2018-06-10 10:11
Ii
Polsku wsioch nie umie chodzić tak jest przyspawany do blaszanego co kucyka
- 6 6
-
2018-06-10 10:12
A moze by tak wzorem Berlina? (2)
Stawka uzależniona od normy euro?4, 5,6.....
- 10 7
-
2018-06-10 10:24
W Polsce wszyscy mają euro 4 wnajlepszym wypadku (1)
- 5 3
-
2018-06-10 18:59
No popatrz, ja mam euro 6.
- 2 0
-
2018-06-10 10:15
ja proponuje zeby wjazd dotyczyl mieszkancow gmin osciennych ktorzy robia tu korki swoimi passatami. Przed wjazdem do Gdanska np ze strony Chwaszczyna czy Kokoszek - bramka za passata hahahah
- 11 5
-
2018-06-10 10:15
(2)
Brawo przygłupy z u. Wiejskiej.
Wzorem nierobów z Brukseli wymyślajcie dalej coraz to nowsze sposoby na dojenie społeczeństwa .
W końcu mam nadzieję ,że ludzie pogonią tą socjalistyczną hołotę z ich pałaców .
Najpierw użytkownik samochodu spalinowego latami płaci wszelkiego rodzaju podatki , za które ta banda oszołomów zbudowała drogi , mosty czy chodniki a następnie zakazuje się tym ludziom korzystanie z tego za co zapłacili , bez kolejnych opłat .
Co jeszcze ekomatoły i pasożyty z ław sejmowych wymyślą aby nabić sobie kabzę naszymi pieniędzmi ?
Chyba tylko skrajny idiota wierzy w to ,że tutaj chodzi o dobro obywateli .
Wystarczy skończyć kilka klas podstawówki aby wiedzieć ,że największym trucicielem naszej planety wcale nie są samochody tylko statki .
Ale tam takie debilne pseudo ekologiczne pomysły skończyłyby się katastrofą ekonomiczną.- 23 5
-
2018-06-10 10:25
wsadz se rure wydechowa w usta przygłupie szybko zmądrzejesz :) (1)
- 0 12
-
2018-06-10 10:29
Wsadź lepiej sobie łeb w d*pę i zobacz czy pasuje
Ty nigdy już nie zmądrzejesz .- 9 0
-
2018-06-10 10:21
(2)
Piepszenie o ekologi.wlewam do diesla olej roslinny i fura staje sie eko . W dobie takiego postepu wystarczy zmienic sklad ropy aby sie lepiej spalala. W piecach do ogrzewania mieszkan ta sama ropa jest nieszkodliwa ? Pokazcie prawde o akumulatorach z samochodow elektrycznych . Pokazcie skladowiska tych akumulatorow w niemczech i francji . Czas utylizacji to 60 lat. I gdzie tu ekologia.
- 15 3
-
2018-06-10 10:29
(1)
Do starego diesla wlejesz roślinny, w nowych to zabójstwo silnika. Poza tym nie możesz jeździć na roślinnym, bo nie jest obłożony akcyzą i opłata paliwowa :)
- 2 1
-
2018-06-10 10:42
A prad jest ?
- 3 0
-
2018-06-10 10:22
bzdura gaz ziemny a lpg? (2)
dlaczego nie moga z instakacja lpg?i co z przewoznikami takimi jak taxi?
- 2 3
-
2018-06-10 10:36
Bo jak w kazdej chwili mogą wjechać również na zwykłej benzynie? (1)
- 0 0
-
2018-06-10 13:06
A niby na cng to nie mogą? Wiesz, że to nadal jest silnik spalinowy z dołożonym tylko zasilaniem gazowym? Różnice są tylko w butlach (cholernie ciężkie i walcowe) i przewodach (wysokociśnieniowe) reszta instalki cng-lpg jest bardzo podobna.
- 2 0
-
2018-06-10 10:24
Panie uchowaj nas od tych eko oszołomów
Mam nadzieje że Spoldzielnia Mieszkaniowa w ramach równości i partnerstwa stron również wprowadzi opłaty za wjazd, parkowanie na terenach sm. Zwłaszcza dla prezydenckich klakierow i radnych którzy takie prawo w miescie uchwalą.
- 11 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.