• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą tęczowe taksówki w Gdańsku. 27 proc.: nie wsiądę

Michał Sielski
12 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (1380)
Część kierowców wprost przyznała, że nie zgadzają się na oklejenie auta, bo boją się jego zniszczenia i o swoje zdrowie. Część kierowców wprost przyznała, że nie zgadzają się na oklejenie auta, bo boją się jego zniszczenia i o swoje zdrowie.

Część taksówek sieci Freenow w Gdańsku zostanie oklejona w tęczowe flagi - symbol społeczności LGBT+. 27 proc. respondentów twierdzi, że do takich pojazdów nie wsiądzie, 42 proc. taksówkarzy nie zgodziło się na oklejenie, ale firma przekonuje, że takie działania są w Polsce bardzo potrzebne.



Wsiadł(a)byś do tak oklejonej taksówki?

Pomysł oklejenia taksówek tęczowymi flagami to efekt współpracy Freenow ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza. Na kilkudziesięciu taksówkach w różnych miastach w Polsce - m.in. w Gdańsku, Warszawie, Białymstoku, Zielonej Górze czy Kielcach - pojawią się niebawem tęczowe flagi i odnośnik do strony z materiałami edukacyjnymi współtworzonymi ze stowarzyszeniem. Takie zmiany zajdą tylko na samochodach kierowców, którzy się na to zgodzili. Nie wszyscy podeszli bowiem do pomysłu entuzjastycznie.



Przed ogłoszeniem tej decyzji Freenow przeprowadziło bowiem badania zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów. Przepytano 2,3 tys. osób. Znamy ich wyniki:





Freenow: zmiany należy zaczynać od siebie



- Wartości, jakie wyznaje nasza marka, takie jak inkluzywność i tolerancja, są niezmienne - kierujemy się nimi od początku naszej działalności. W tym roku nasze wsparcie Miesiąca Dumy jest motywowane przekonaniem, że zmiany należy zaczynać od siebie. Wyniki ankiet, które przeprowadziliśmy wśród naszych użytkowników, nie miały nigdy na celu zmiany naszego podejścia, a dowiedzenie się, jakie działania odpowiedzialne społecznie powinniśmy podejmować, aby były skuteczne. Wierzymy, że z roku na rok odsetek osób wspierających społeczność LGBT+ w Polsce będzie się zwiększał, tak samo jak liczba marek, które będą podejmowały działania przeciwdziałające homofobii w Polsce - mówi Izabela Skonieczna, szefowa marketingu Freenow w Polsce.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (1380)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane