- 1 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (108 opinii)
- 2 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (619 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (49 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (125 opinii)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (38 opinii)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (511 opinii)
Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa
Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.
Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.
- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.
Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej , bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.
Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga , połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.
Opinie (199) 10 zablokowanych
-
2010-11-24 18:10
na świecie (bogatrzym od nas) przez LAS prowadzi się rekreacyjne ścieżki rowerowe a nie estakady! na razie brakuje nam zwykłych
w mieście Gdynia ścieżek rowerowych tak np. Wiczlino, Kacze Buki, Kacki, Środniescie, Redłowo - nie mają prawie w ogóle ścieżek rowerowych!
- 7 1
-
2010-11-24 18:29
BRAK POLACZENIA OBLUZE GRABOWEK O WIELE BARDZIEJ PRZYDALA BY SIE ESTAKADA OD WISNIEWSKIEGO DO HUTNICZEJ
Obluze ma polaczenie z centrum Gdyni estakada mozna przejechac od przystanku autobusowego ramieniem pieknym odcinkiem asfaltowym i to z obu stron estakady do stacji benzynowej a stamtad jest piekna droga wisniewskiego az do Gdyni.NIE MA NATOMIASTO PRZEJAZDU Z WISNIEWSKIEGO DO HUTNICZEJ NAD TORAMI KOLEJOWYMI TAM ESTAKADA ROWEROWA PRZYDALA BY SIE JAKO PIORYTET TO SA FAKTYCZNE POTRZEBY ROWERZYSTOW TAKA PRAWDA,albo zrobic chociaz przejscie przejazd dolem po torach niestrzezony przejazd z zachowaniemostroznosci ale legalne przejscie dla rowerzystow ludzi na hutnicza,o to powinna walczyc KAMPANIA ROWEROWA I KOMANDOR ROWEROWY MIASTO NIE ZNA FAKTYCZNYCH POTRZEB ROWERZYSTOW!!!!SKAD PAN SCZUREK MA 87%TO JA NIE WIEM ALE NAPEWNO NIEZNA TYCH TERENOW Z PERSPEKTYWY ROWERZYSTY,TAK SAMO TUNEL LUB ESTAKADA NAD TORAMI CHYLONIA -PUCKA OGROMNE KORKI GDYNIA TORAMI PODZIELONA GETTO SZLABANY SA NON STOP ZAMKNIETE W TYM REJONIE I NI E ZMIENIA SIE NIC,po co sciezka rowerowa na ulicy puckiej bardziej przydala by sie na ul.plkdabka pogorze gorne tam mieszka ogromna ilosc ludzi groda byla by wykorzystana i tak wszyscy jedza do centrum nie na chylonie nie ten kierunek PANIE prezydencie hee albo dokonczyc droge rowerowa z obluza estakada do oksywia klo kauflandu ludzie na zakupy by jedzili na rowerach TO SA PRAWDZIWE INWESTYCJE ROZSADNE PORZADANE PRZEZ LUDZI
- 12 0
-
2010-11-24 19:08
Kładka tylko dla rowerów?
czy dla pieszych też?
- 5 0
-
2010-11-24 19:20
No to fajnie że na Obłużu będzie tyle nowych ścieżek Da się już jeździć, a nie tylko po lesie
- 3 0
-
2010-11-24 19:50
Super!!
Dobrze ze takie drogi powstaja w trojmiescie.Super!!!
- 3 1
-
2010-11-24 19:59
Kwiatkowski do tej pory był bez drogi dla rowerów i pieszych
Kwiatkowski do tej pory był bez drogi dla rowerów i pieszych (zwłaszcza odcinek Hutnicza Kwiatkowskiego). Może w końcu będzie to miało sens.
- 4 0
-
2010-11-24 20:24
ESTAKADA ROWEROWA NA KREDYT (1)
Może by tak ustalić jakieś priorytety nowej infrastruktury dla Gdyni ! Czy ta estakada rowerowa powstanie w ramach bardzo dużego kredytu, jaki niedawno Gdynia zaciągnęła ? Czy to aby na tyle ważka i niezbędna w tym miejscu rzecz ? Nie ma pilniejszych ?
- 3 0
-
2010-11-25 13:45
nie na kredyt
znaczna część kosztów jest współfinansowana ze środków europejskich.
pozdrawiam- 1 0
-
2010-11-24 20:27
CIĄGŁOŚĆ I CEL TRAS ROWEROWYCH
A dokąd ma prowadzić owa estakada rowerowa? Jest już w Gdyni sporo odcinków ścieżki rowerowej, które znienacka się kończą. Proponuję jednak zachować ciągłość.
POZDRAWIAM.- 2 0
-
2010-11-24 20:36
po I-sze strategia (4)
Najpierw ustalic, gdzie w I-ej kolejnosci budować sciezki, a pózniej działać. I to ostro działać, nie pierd......
Najwazniejsze w tej chwili są 3 równoważne połaczenia:
1. Wisniewskiego - Hutnicza - Morska
(tam nie ma nic, a potrzeba jest przeogromna)
2. Gdynia (Skwer Kosciuszki) - Sopot (Kamienny Potok)
(i to wzdłuz brzegu morskiego)
3. Wiczlino - Chwarzno - Witomino - Centrum
Dopiero na 4 pozycji mozna wstawic ścieżkę Unruga - Wiśniewskiego, póki co da się jeżdzić poboczem, chodnikiwm wiaduktów i starą Marchlewskiego (obecnie Wiśniewskiego)- 5 2
-
2010-11-24 21:26
zgodziłbym się z Tobą
"po I-sze strategia" tylko sęk w tym, że przed strategią jest jeszcze jak wszędzie POLITYKA:)))
A ta rządzi się czynnikami, do których zwykli śmiertelnicy nie mamy dostępu możemy tylko domniemywać, przypuszczać, analizować,....- 2 1
-
2010-11-25 13:52
nie pierd..., działamy (1)
Plan rozwoju komunikacji rowerowej będzie za chwilę konsultowany ze środowiskami rowerzystów. Nie chciałem tego robić wcześniej, by nie być posądzany o kreowanie "kiełbasy wyborczej". Co do Pańskich priorytetów to:
ad. 1. trasa wzdłuż Morskiej będzie w pełni możliwa do realizacji po ustaleniu dokładnego planowanego przebiegu światłowodu niezbędnego dla projektu TRISTAR (inteligentny system zarządzania ruchem). Na etapie projektu technicznego staramy się również rozwiązać jeden z kluczowych problemów dla rowerzystów jakim jest dworzec gł. PKP. Skomunikowanie Hutniczej z Morską będzie możliwe dzięki realizacji trasy rowerowej wzdłuż Puckiej i Chylońskiej, a docelowo również ul. Kartuskiej. Pierwsza z nich ma zapewnione dofinansowanie ze środków UE i w ciągu najbliższego roku powinna zacząć się materializować.
ad. 2. Ze względów środowiskowych jest to najtrudniejsza trasa, ale pracujemy nad 2-ma wariantami jej przebiegu. Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
ad.3. Projekt modernizacji i rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zawiera trasę rowerową o nawierzchni bitumicznej i szerokości 2 metrów. Na całość realizacji drogi i trasy rowerowej przyjdzie nam poczekać ładnych kilka lat, bo inwestycja podzielona jest na 3 etapy.
W razie chęci poznania konkretów proszę o kontakt- 1 0
-
2010-12-05 11:52
brawo
. Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
prosimy o szczegóły- 0 0
-
2010-11-25 14:04
japan72
Ad. 2
Zgoda, ale nie wzdłuż brzegu morskiego.
Dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Haffnera i dalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. O Klifie Redłowskiem nie wspomnę. Zresztą to Rezerwat Prawem Chroniony. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni.
Pozdrawiam- 1 0
-
2010-11-24 20:50
Bezstronny ma rację
ale tak jak wczesnie napisałem:
Priorytety też sa wazne, a nie że zbudujemy Estakade z Obłuża bo: BĘDZIE SIĘ FAJNIE PREZENTOWAĆ PRZY ZAGRANICZNYCH TURYSTACH Z PROMU I TAKIE TAM.......Przedmiotowa scieżka winna być budowana dopiero w 4 kolejności.
Są inne ważniejsze, gdzie obecnie WOGÓLE NIE MA mozliwości jakiejkolwiek komunikacji rowerowej- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.