• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • Za głoszenie takich pomysłów kretyńskich powinno się karać gorzej jak za głoszenie nazistowskich, lub rasistowskich poglądów (1)

    Zamiast przystosować tunel do osób niepełnosprawnych , dać np ruchome schody, to utrudnia się życie kierowcom i tramwajom kosztem bezpiecześtwa leniwych pieszych, który będą akurat chcieli tam przejsc. Skoro ruch samochodowy tam jest taki jest, to utrudnianie go jeszcze debilnym przejściem to sabotaż miasta. Ja jak widze co w tym kraju sie dzieje, to mam czasem ochote atomówke zrzucić na sejm, albo zrobić z niego wielką komore gazową

    • 10 8

    • leniwych dobrze powiedziane, a potem dlaczego jest tylu spasionych ludzi ktorym nie chce sie chodzic

      • 3 2

  • Na co wydaje się nasze wspólne pieniądze z budżetu tego miasta??? Na kolejne koncepcje i kolejne i kolejne. A ja podrzucę Wam moja koncepcję za darmo, po to by zaoszczędzić czasu i kasy na przyszłość zamknijmy w ogóle do wyboru ruch pieszy a może ruch kołowy w tym lub kolejnym miejscu. Nie po to budowano 50 lat temu przejścia podziemne by było szybciej i dla pieszych i dla kierowców, by było bezpieczniej i ekonomiczniej. Ale przecież coś trzeba robić by sper.... by potem dojść do kolejnych wniosków ze wcześniej było jednak lepiej.

    • 7 6

  • Zróbcie porządny podjazd dla wózków, niepełnosprawnych i rowerów i żadne przejście naziemne nie będzie potrzebne. Pod dworcem likwidujecie podziemny, a na Toruńskiej dopiero naziemny na rzecz podziemnego. Gdzie tu logika?

    • 10 10

  • (2)

    Do wszystkich narzekających trolli: wsadźcie cztery litery w komunikację miejską to korków nie będzie.

    • 11 9

    • do tego co cztery w tramwaja wsadził a co z tymi co jada z małym dzieckiem od lekarza np do zukowa badz koscierzyny i nie ma połaczenia tramwajowego tam zawieziesz taczką??

      • 0 2

    • Jak wejdziemy wszyscy do komunikacji

      to będzie jak za PRLu. Igły nie wsadzisz. Jeździlem w latach 80/90 do szkoły. Wtedy było mało samochodów.

      • 3 1

  • Idiotyzm kretynizm !! Za malo korkow w Gdansku !? (3)

    Znów jakiś kretyn chce zabłysnąć!
    Już jest tunel i wystarczy!
    Nie wiem ze takich kretynów z takimi idiotycznymi pomysłami nie przeganiaja z ratusza raz na zawsze!

    • 58 31

    • (1)

      Uwierz mi, że samochód nie jest najważniejszy jak ci się wydaje...
      Jeżeli byłeś gdziekolwiek poza swoimi mazurami to byś o tym wiedział...

      • 7 3

      • Na Mazurach nie ma przejść podziemnych i jemu się wydaje, że to takie nowoczesne rozwiązanie.

        • 4 1

    • Janusz uspokój się

      przejedź się po innych miastach, takiego syfu jak u nas pod dworcem nie ma nigdzie, no może w Warszawie

      • 3 0

  • najpierw tunel (1)

    ok...ale najpierw tunel pod Motławą na wysokości wałowej....

    • 10 1

    • jestem za

      • 2 0

  • przejscie podzieli jeszcze przystanek tramwajowy

    i teraz będzie bieganie w poprzek przejścia za tramwajami?

    • 11 3

  • Zły pomysł (1)

    Już nawet nie chodzi o te korki, choć i tak ilekroć przejeżdżam przez ceterum, stoję w korku, to teraz nie wiem co będzie :)
    Uważam, że o będzie więcej wypadków, bo ludziom na czerwonym będzie się chciało "przelecieć" by zdążyć na tramwaj.

    • 11 6

    • Będzie tyle wypadków, jak na każdym innym przejściu w podobnym miejscu... na Hucisku ile jest wypadków dziennie?

      Prawdziwym problemem tego przejścia nie jest ruch samochodowy, ale ruch pieszy i przemieszczenie się po przystankach tramwajowych. Zaprezentowana koncepcja jest zła, bo trudno byłoby tak zaplanować przystanki, żeby wybrane linie zatrzymywały sie w odpowiedniej części przystanku. Dodatkowo, wszystkie kierunki przemieszczania się pieszych po przejściu oraz między częściami przystanków kolidują... nie mówiąc o tym, ze wyspy dla pieszych i rowerzystów na tym dość długim przejściu sa za małe, a np rowerzyści będą blokowali pieszych wysiadających / idących na przystanek.... Dlatego myślę,ze optymalne byłoby takie przejście na drugim końcu przystanku (względem tunelu) i zsynchronizowane z nowymi światłami

      • 1 0

  • brak wyobrażni=głupota urzedników (1)

    Zyjemy w czasach gdzie urzednicy sa mocno ograniczeni, a maja nie ograniczone możliwości forsowania swych szalenczych pomysłow , zapomnieli jak to dzieci , dorosli pedzac na skrzyzowaniu na tramwaj wpadaja pod auto albo tramwaj , mało było takich dramatów , wystarczy tylko dbac o schodnie zimą zeby było bezpiecznie , tunele sa bezkolizyjne IIIII i tez moga byc czyste tylko trzeba chciec

    • 15 6

    • Znasz statystyki wypadków to z okolic Huciska?...

      • 0 0

  • glaby

    jak Wy czytacie w ogole bez zrozumienia
    bedzie koncepcja
    nie znaczy bedzie projekt czy realizacja

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane