• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na ul. Morskiej

Michał Sielski
16 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (95)
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.

Odciążony ma zostać odcinek ul. Morskiej najbardziej korkujący się latem - przed wjazdem na obwodnicę od strony Cisowej. Nie wiadomo jednak, kiedy dodatkowy pas dokładnie powstanie, bo koszt inwestycji będzie spory. Na razie nie ogłoszono jeszcze przetargu na dokumentację.







Czy powinno się wyznaczać buspasy na już istniejących pasach?

Buspasy w Trójmieście



Buspasy w Trójmieście bezsprzecznie wywołują sporo emocji. Z jednej strony mamy bowiem argumenty pasażerów, którzy narzekają na spóźnienia komunikacji publicznej poprzez korki, a z drugiej kierowców samochodów, którzy są przeciwni temu, żeby zabierać istniejące już pasy i zamieniać je w dostępne tylko dla komunikacji, taksówek i motocykli.

Salomonowym rozwiązaniem jest budowanie buspasów od nowa. Jest to też jednak - z oczywistych względów - znacznie droższe. Nie wszędzie da się to też zrobić.

Nowy buspas na ul. Morskiej? Miejsca nie brakuje



Korki przy ul. Morskiej w Cisowej przed wjazdem na obwodnicę to codzienność. Nasilają się zwłaszcza w sezonie letnim. Dlatego właśnie tam także przydałby się buspas.

- W tym przypadku jest dużo wolnej przestrzeni do realizacji samodzielnego, nowego buspasa, co znacznie mogłoby usprawnić ruch komunikacji publicznej na odcinku od ul. Sibeliusa do ul. Kcyńskiej, a nawet wjazdu na obwodnicę - mówi Marcin Bełbot, radny PiS z Gdyni.
Z prośbą o wyznaczenie tam buspasa zwrócił się więc do władz miasta.

Będzie buspas przed obwodnicą



Okazuje się, że takie rozwiązanie było analizowane przez Zarząd Dróg i Zieleni oraz Wydział Inwestycji gdyńskiego magistratu już w 2021 r. Przeprowadzono nawet wstępne konsultacje z Radą Dzielnicy Cisowa.

- Inwestycja wymaga otwarcia zatok przystankowych, zajęcia pasów zieleni i przesunięcia 16 słupów trakcyjnych. Znaczącym utrudnieniem technicznym jest kolizja z magistralą wodociągu PEWiK - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mimo to Wydział Inwestycji przygotował już wymagania dotyczące zadania budowlanego. Realizować będzie je ZDiZ. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie kiedy.

Opinie (95) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Dobrze że komunikacja w gdyni sprawna

    I kursów się nie ucina, a nie..

    • 0 0

  • Bardzo dobra wiadomość, przecież chodzi żeby jak najszybciej dotrzeć z A do B (10)

    A najlepiej i najszybciej jest sprawna komunikacja miejska. To jest przyszłość, nie samochodzik dla każdego studenta i pracownika sklepu

    • 20 71

    • Nie chodzi o najszybsze przemieszczanie się (1)

      Należy zrozumieć, że w transporcie chodzi o płynność, a nie szybkość. OK, ważne jest, aby nie była to prędkość pieszego, ale co mi szybkim autobusie, który jedzie raz na 3 godziny i jest zatłoczony? Wtedy wybiorę samochód. Za kilkanaście lat władze obudzą się z ręką w nocniku, bo centra miast będą wymarłe. Powodem będzie (już jest) fatalna komunikacja przy jednoczesnym wygonieniu z nich prywatnych środków transportu.

      • 2 0

      • Powodem wymierania miast jest to że nikt normalny nie chce tam mieszkać.

        • 0 0

    • Napraw pierwej służbę zdrowia, te dyskopatie kręgosłupa, a potem wtrącaj się, kto i czym ma się przemieszczać. (2)

      • 3 1

      • to jest po polsku? (1)

        oczywiscie ze bede sie wtracal, bo irytuja mnie złomy bidaków na chodnikach. Badz sobie biedny gdzie indziej

        • 0 4

        • Te niby nówki na ulicach też nie są wasze tylko leasingodawcy więc nie szpanuj tutaj "bogaczu" na kredyt.

          • 0 0

    • Wystarczy wprowadzić winiety za wjazd do miasta. (1)

      Brak naklejki, 5000zł. Koszt, 500zł msc.

      • 5 9

      • Oczywiście pracownicy UM będą z tej opłaty zwolnieni.

        • 7 0

    • Powinna być sprawna i tania - niestety nasza nie spełnia żadnego z tych warunków

      • 10 1

    • Wszystko fajnie utopijnie ale gdzie ta sprawna komunikacja miejska jak ścinamy kursy ze względu na koszty? ;)

      • 14 2

    • O to to. Pracownicy sklepow. Oni to najgorsi sa z tymi, fuj, samochodami.

      • 8 1

  • Wszyscy "mądrzy" komentatorzy nie zauważają jednego prostego faktu jakim jest układ komunikacyjny w Gdyni. Osią jest płn-płd i tak żeby dojechać np z Sopotu do Rumi musisz pchać się przez Gdynię innej możliwości-można górą przez Koleczkowo,Nowy Dwór Wejherowski ale to wydłuża czas- niema . Popatrzmy na Gdańsk np z Przejazdowa do Sopotu możesz miastem przez korki lub wskakujesz na obwodnicę, jest alternatywa.Gdynia "cierpi" przez swoje położenie między wzgórzami morenowymi i tyle.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    oderwany od pozostałych (14)

    wkurza mnie ta moda na buspasy robione takimi odcinkami! Co to ma być, przez kliometr jest buspas, potem zwężenie i go nie ma przez pół, potem znowu kilometr... Zachowajmy ciągłość to wtedy faktycznie autobusy przyspieszą. Takie dziobanie powoduje tylko problemy

    • 139 15

    • Takie rzeczy są normą w Gdyni

      Powoli po trochu

      • 0 0

    • znowu wydadzą 50 milionów żeby kilka pojazdów na godzinę mogło pojechać szybciej (3)

      w tym czasie reszta zmotoryzowanych mieszkańców nadal będzie gnił w korkach

      • 6 7

      • taka opinia ma sens jedynie wtedy, gdy się myśli o pojazdach (1)

        w mieście trzeba przede wszystkim myśleć o ludziach

        • 4 0

        • No tak, te pojazdy przecież puste jeżdżą.

          • 0 1

      • No tak

        Znowu pisiakom nie odpowiada

        • 3 6

    • A ja sie nie zgodze. Owszem, lepiej jesli jest zachowana ciaglosc. Ale jezeli zbudujemy buspas, ktory ma kilometr, ale na tym kilmetrze zawsze jest korek i autobus pokonuje go w 10 minut to budujac juz ten kilometr zyskujesz prawie 10 minut dla pasazerow. Buspas wrecz nie ma sensu poza miejscem, gdzie sie twoerzy korek.

      • 5 0

    • lepsze to niż wcale (1)

      • 1 3

      • w Gdyni od lat jest tylko...wcale

        • 1 1

    • (2)

      Człowieku nic nie przyspieszy ponieważ obowiązują je te same limity prędkości. Odcinek morskiej w Cisowej jedynie w lecie jest zakorkowany poza tym w tym roku będzie można sprawdzić o ile zmalał ruch po otwarciu trasy kaszubskiej która powinna dużą część ruchu odebrać. Jeszcze inna sprawa jest taka że w 2013 ten odcinek morskiej był kompleksowo remontowany były głębokie wykopy jezdnie praktycznie budowano od podstaw wtedy jakiś bałwan wymyślił sobie że zatoczki przystankowe trzeba zamknąć plackami trawnika. Najzabawniej to wygląda między przystankami zbożowa i dawne Tesco 150 m między przystankami i zamknięta zatoka wymuszająca tracenie czasu na objechanie trawnika i wjazd do następnej zatoki po 20 metrach. Co do przyspieszania to można przyspieszyć rozkłady jazdy skrócić czas przejazdu w pewnych godzinach

      • 3 10

      • Człowieku, jakie znaczenie mają limity prędkości przy średniej 10-15km/h? (1)

        Nie chodzi o to żeby autobus zasuwał nie wiadomo ile, a żeby się nie zatrzymywał między przystankami. To wystarczy żeby był 2x szybszy od samochodu.

        • 16 1

        • a gdzie się niby zatrzymuje indziej niż przystanki i światła widzisz na tych zdjęciach czubie korki które uniemożliwiają jazdę?OpóźnienIa w realizacji kursu są spowodowane jedynie przez pasażerów lub styl jazdy kierowcy gdzie ty biedaku ten trolejbus mający przystanek średnio co 300 m wygra z samochodem ja nawet rowerem cymbale szybciej dojadę na wzgórze maksymliana z tej cisowej niż ten biedny trajtek do dworca głównego żaden bus pas niczego nie zmieni

          • 4 4

    • po co buspas wzdłuz lini SKM? (1)

      • 5 3

      • Bo SKM na tym odcinku to parodia!

        Z Chyloni do Głównej jedzie 10 minut o ile się nie spóźni. To dla kogo ma być taka oferta? Nawet jeśli bym mieszkał blisko dworca to i tak do SKM będę szedł co najmniej 5 minut dłużej niż na przystanek autobusowy. W centrum jeszcze gorzej bo dworzec jest na skraju centrum no i z 10 minut robi mi się minimum 20 czyli to samo co autobus. Do tego autobusy są częstsze i bardziej niezawodne bo jak się jeden zepsuje to nie stoi cała linia jak na SKM.

        • 4 1

    • Nie płacz

      Szczurek jest za PO, ten bus pas powstanie tak szybko jak tramwaj z moreny do wrzeszcza

      • 3 4

  • Super plan - większa ilość bus pasów i coraz większe ograniczenie transportu publicznego.

    Tylko UM Gdynia mógłby wpaść na taki cudowny plan. Wszystko, aby utrudnić życie mieszkańcom miasta.

    • 0 0

  • W tytule zrobią buspas nie zabiorą pasa, sukces władz i sukces propagandowy

    • 0 0

  • Już dawno powinny powstać na całej dĺugości ulicy. Komu są potrzebne tak szerokie trawniki wzdłuż Morskiej?

    • 0 2

  • Dobry pomysł

    Przecież na większości tego odcinka i tak jest wolny pas, więc niewykorzystanie go pod budowę to głupota. Owszem, gdzieniegdzie trzeba trawnik zniwelować, ale to będzie bez szkody dla kierowców. Nie rozumiem skąd taki atak na buspasy? Ja akurat widzę ich ogromną rolę. A jak komuś gul skacze, że trajtek go wyprzedza, zapraszamy

    • 0 2

  • Jakoś przed remontem o tym nie pomyśleli,... Ale łatwo się wydaje cudzą kasę....

    • 2 0

  • Ja mam puszke farby po remoncie

    kuchni. Jak trzeba, moge domalowac pas. No co, wodoodporna, najwyzej jak deszcz zmyje to sie poprawi za dodatkowa kase...jak ten pierwszy kawalek na Witominie przed Polna. Mysle ze to inweatycja na miare Gdyni.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane