• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
GDDKiA chce wnioskować do GITD, by kamery odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na obwodnicy Trójmiasta. GDDKiA chce wnioskować do GITD, by kamery odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na obwodnicy Trójmiasta.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w najbliższych dniach zwróci się z oficjalnym wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Trójmiasta. Zanim jednak nad ekspresówką pojawią się pierwsze maszty z kamerami... mogą minąć nawet 2 lata.



Czy odcinkowy pomiar prędkości poprawi bezpieczeństwo na obwodnicy?

Na początku grudnia informowaliśmy o analizie, jaką prowadzi gdański oddział GDDKiA w celu poprawy bezpieczeństwa na obwodnicy. Pomysł zakłada ograniczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości na gdańskim odcinku ze 120 km/h do 100 km/h, podobnie jak ma to miejsce na gdyńskim odcinku trasy S6.

Drogowcy do idei ograniczania prędkości od samego początku podchodzili z dystansem. Teraz idą krok dalej i chcą, by na obwodnicy pojawił się system odcinkowego pomiaru prędkości (OPP).

Podobne pomysły pojawiały się już wcześniej. Gdy w 2016 roku CANARD (jednostka wydzielona z Inspekcji Transportu Drogowego do obsługi m.in. odcinkowych pomiarów prędkości) kończył instalację niemal 30 urządzeń OPP, drogowcy chcieli, by takie same urządzenia pojawiły się na trójmiejskiej ekspresówce, która już wtedy uchodziła za jedną z najbardziej niebezpiecznych i obleganych tras w kraju. Wówczas nie starczyło na to pieniędzy.


Teraz jednak sytuacja się zmieniła. We wtorek w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju została podpisana umowa na unijne dofinansowanie realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Dofinansowanie ze środków UE wyniesie aż 137,7 mln zł.

Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.

I prawdopodobnie właśnie z tej puli mogłyby pochodzić środki na sfinansowanie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy.

- Nie jesteśmy przekonani czy ograniczenie prędkości jest właściwym rozwiązaniem, bo jak pokazuje praktyka, jeśli kierowcy przestrzegają obecnych przepisów, to zagrożenia na drodze nie ma. Najbardziej niebezpieczni są tzw. ekstremalni kierowcy, którzy znacznie przekraczają prędkość i np. wjeżdżają w tworzący się korek - mówił we wtorek na antenie Radia Gdańsk Bartłomiej Banach, naczelnik wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w gdańskim oddziale GDDKiA.
Przyczyny zdarzeń od początku stycznia do końca listopada 2018 r.
przyczyny wg rodzaju winyliczba zdarzeńliczba wypadkówliczba zabitychliczba rannychliczba kolizji
ogółem82643156783
z winy kierujących74338 - 52705
gwałtowne hamowanie2 - - - 2
inne przyczyny211 - 220
niedostosowanie prędkości do warunków ruchu25614 - 19242
nieprawidłowe cofanie1 - - - 1
nieprawidłowe omijanie9 - - - 9
nieprawidłowe skręcanie31 - 12
Jak zdradził, GDDKiA jako zarządca obwodnicy w najbliższych dniach zwróci się z wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż na obwodnicy odcinkowego pomiaru prędkości. To ma być pierwszy tego typu formalny wniosek w tej sprawie, co w praktyce oznacza otwarcie - dodajmy długiej - drogi do instalacji urządzeń.

- Bezpieczeństwo jest ważniejsze od mandatów, jakie pewnie pojawiłyby się w początkowym okresie funkcjonowania systemu. Uruchomienie kamer nie jest takie proste i pewnie trochę potrwa, co widać choćby po ul. Słowackiego w Gdańsku, gdzie system już jest, ale wciąż nie udało się go uruchomić. Mamy nadzieję, że GITD uda się nam przekonać.
Jak informuje CANARD instalacje nowych urządzeń w nowych lokalizacjach powinny rozpocząć się w III kwartale 2020 r. Posadowienie nowych urządzeń w istniejących lokalizacjach rozpocznie się natomiast w III kwartale 2021 r.

Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy na Hel. W tym przypadku inicjatorem był jednak Samorząd Województwa Pomorskiego, który go zaprojektował i zbudował, a następnie przekazał do eksploatacji Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego.

Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018
201620172018
wypadki445743
wypadki ze skutkiem śmiertelnym - 31
zabici - 31
ranni567556
kolizje600688783
zdarzenia drogowe644745826

Opinie (562) ponad 10 zablokowanych

  • A podatnicy płacą

    • 0 2

  • Patrzą tylko jak nabić kasę w kieszenie bo przecież o to chodzi w tym kraju!!!

    • 2 0

  • Paranoja nie długo najlepiej na piechotę będzie lepiej się przemieszczać

    • 3 0

  • Kierowcy do nauki (23)

    Zwłaszcza cwaniaczki w firmowych autach. Jazda na zderzaku po 160 albo i lepiej i wymuszenia. Człowiek jak jedzie 120 to chcąc nie chcąc musi wciskać mocniej gaz aby płynnie jechać, bo prawy cały zapchany przez ciężarówki i tych co 60 jadą. Więc brak pasa dla tych co nie chcą się ślimaczyć ale co chwila muszą schodzić na wolny prawy, bo macho jedzie. Ten pomysł z ograniczeniem ok ale również ustanowić minimalną prędkość na obwodowej tak aby maliniaki nie blokowały pasa prawego, a co teraz jest na porządku dziennym. Jak się boją to niech miastem jadą. Piszę oczywiście o normalnych warunkach. Jak mokro i ślisko oczywiście powinno działać dostosowanie do warunków.

    • 39 2

    • ale jak jedziesz 120 po lewym to wcale nie musisz zjeżdżać - niech trąbi

      • 1 1

    • Boli cudze firmowe ? (2)

      • 0 12

      • Buahahahahahaha

        Oj, boli firmowe, boli. Ale nie mnie.
        Potem taki Pan Śrubka wzywa psy do każdej najmniejszej ryski i czeka choćby i sześć godzin, bo pracodawca wali w d*psko równo, hi hi.

        • 0 0

      • Boli ale nie cudze

        tylko chamówa na drodze i brak szacunku do sprzętu firmowego, bo nie mój to ładuje ile wlezie.

        • 8 0

    • (2)

      Tylko gamonie drogowi piszą że prawy pas jest cały zapchany. Ja tego nie widzę. Naucz się jeździć leniwcu i zmieniać bezpiecznie pasy, nie jesteś sam na drodze. Ktoś jedzie szybciej to masz obowiązek go puścić a nie blokować pas do wyprzadzania. Stresuje cie zmiana pasu to przerzuc sie na komunikacje miejską albo cisnij prawym prędkością dostosowaną do twoich umiejętności

      • 0 7

      • Jak nie widzisz to potrzebujesz lepszych okularów, kmiocie.

        • 0 0

      • Jak ktoś z dozwoloną prędkością 100 lub 120 wyprzedza tych na prawym (który na obwodnicy jest pełny więc może tak wyprzedzać długo) to nie ma obowiązku zjeżdżać bo Tobie się spieszy i chcesz łamać przepisy. Liczyłeś ile czasu zaoszczędzisz grzejąc jak wariat?

        • 6 0

    • A propos do nauki to trochę skromności życzę (15)

      Warto by zrobić sobie powtórkę z przepisów drogowych bo na Obwodnicy jako drodze ekspresowej obowiązuje już prędkość minimalna - 40km/h. Dodatkowo kierowca zobligowany jest jechać na tyle szybko na ile pozwala sytuacja na drodze. Więc przepisy w tym zakresie są ok. Pamiętaj, że ty też możesz kiedyś popełnić błąd na drodze... Wspomnij na powiedzenie "Póty dzban wodę nosi póki mu się ucho nie urwie".

      • 2 5

      • Tu nie o (11)

        skromność idzie tylko o normalną jazdę dostosowaną do warunków. Jak ktoś się nie czuje niech nie wjeżdża na ekspresową tylko miastem jedzie. Na to samo wyjdzie i nie stwarza zagrożenia. Życzę więcej logiki,

        • 5 1

        • Nie doczytałeś chyba (10)

          Napisałem: "Dodatkowo kierowca zobligowany jest jechać na tyle szybko na ile pozwala sytuacja na drodze". Jak ktoś się nie czuje to oczywiście, że nie powinien wjeżdżać na espresówkę. Ale nie mówi mi, że ten co chce jechać 100km/h ale jeśli sytuacja będzie tego wymagała 60km/h - się nie czuje. Kodeks narzuca kierowcy dostosowanie prędkości. Zmienne znaki na zachodzie bywa, że obniżają prędkość do 50km/h na autostradzie gdy trzeba. PS: Zamiast życzyć logiki czytaj ze zrozumieniem

          • 1 3

          • (5)

            "Dodatkowo kierowca zobligowany jest jechać na tyle szybko na ile pozwala sytuacja na drodze". - podaj paragraf PoRD, który do tego "obliguje'

            • 0 0

            • Art.19 pkt.2 (4)

              "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością nie utrudniającą jazdy innym kierowcom".

              • 0 0

              • (3)

                I gdzie tu jest napisane, że ma to być "możliwie szybko"? Nigdzie. Nie ma nakazanej prędkości minimalnej. Jeżeli ktoś jedzie 110,100, 90, nawet mniej - ma takie prawo.

                Jest za to wszędzie jakaś dozwolona prędkości maksymalna, której przekraczanie to nie mój problem.

                • 3 1

              • (2)

                Jeżeli dozwolone jest 90 i warunki atmosferyczne pozwalają jechać 90 a jedziesz np. 60 to możesz narazić się na zarzut utrudniania jazdy innym kierowcom (art.19 pkt.2).

                • 2 1

              • (1)

                Marna szansa - 60 km/h to nadal normalna jazda. Obstawiam, że mało który policjant się z Tobą zgodzi, a żaden sąd takiego zarzutu "nie przyklepie" :)

                Kluczowe sformułowanie: "utrudnianie jazdy", nie "utrudnianie jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością lub szybszej".

                • 2 1

              • Pewnie życiowo patrząc szansa marna ale nie byłbym taki pewnien:

                Kluczowe sformułowanie mnie wg mnie "z prędkością nie utrudniającą jazdy innym kierowcom" - trzeba patrzeć na całość wymowy przepisu. A jak policjant będzie miał zły dzień albo będzie nacisk na zwiększenie przychodów to możesz się załapać. Rozumiem, że skoro piszesz o sądzie to nie przyjmiesz mandatu. Również tam, jak w życiu, może być różnie.

                • 0 0

          • I z tym się mogę (3)

            zgodzić. Zupełnie odrębną sprawą jest to, że nasza obwodnica powinna być już przebudowana i po jednym pasie z każdej ze stron dołożone. Powstało wiele osiedli w trójmieście a przepustowość tej drogi zaczyna być problemem. Pozdrawiam

            • 6 2

            • dołożyć pas to nie problem, gorzej z poszerzeniem wiaduktów...

              • 5 0

            • Dziękuję i również pozdrawiam (1)

              Szerokiej i bezpiecznej drogi!

              • 3 0

              • Dziękuję

                I Tobie i wszystkim użytkownikom dróg tego samego życzę:)

                • 3 0

      • (2)

        Podaj proszę, gdzie w PoRD jest określona minimalna prędkości na drodze ekspresowej. Czekam.

        • 2 1

        • (1)

          Informacje w internecie są niejednoznaczne, można znaleźć zapisy "Po autostradach i drogach ekspresowych można się poruszać tylko pojazdami mogącymi rozwinąć minimalną prędkość 40 km/h na równej, poziomej jezdni".

          W aktualnych PoRD nie znalazłem prędkości minimalnej dla drogi ekspresowej, więc chyba słusznie sugerujesz że obecnie nie jest to określone. PoRD mówią, że należy jechać z prędkością nie utrudniającą jazdy innym kierowcom (Art.19 pkt2). Z drugiej strony mamy ograniczenia prędkości i zapisy o jej dostosowaniu do warunków na jezdni.

          • 0 0

          • Dokładnie - "mogącymi rozwinąć", nie "muszącymi utrzymać". Nie ma czegoś takiego, jak nakazana prędkość minimalna, a "utrudnianie jazdy" to termin mocno dyskusyjny - jazda, nawet dużo wolniej, niż maksymalna dozwolona prędkość, to nadal jazda.

            Oczywiście pewnych rzeczy się nie robi, sam ostatnio heblowałem ze 110 do 60, bo kierowca przede mną na prawym pasie ustawiał nawigację... A lewym leciał "szybko, ale bezpiecznie" ze 180...

            • 3 1

  • Drogi budować a nie ludzi wkur......

    • 3 0

  • Katastrofa z tymi kamerami strata kasy

    • 4 2

  • ALe te liczby W tabelkach sie nie zgadzaja -- "Ogulem" nie zgadza sie ze szczeguowymi danymi (1)

    • 0 2

    • Kup autokorektę!

      • 1 0

  • Jeszcze buspas zróbcie (66)

    Wszędzie inwigilacja i ograniczenie precz z komuna

    • 290 517

    • (31)

      I bardzo dobrze, 90% ludzi nie nadaje się do tego żeby mieli wolność bo robią totalne głupstwa

      • 106 34

      • (21)

        Piane biją ci którzy mają za uszami. Przepisowych kierowców to nawet nie interesuje czy zamontują czy też nie. Są ludzie szanujący przepisy i życie innych i na 120 jadą 120 albo 110 a nie 150 albo 180. Jednostki jeżdżące szybko i niebezpiecznie same się eliminują po czasie, gorzej jak zabierają na tamten świat przypadkowych ludzi :( Powinni na każdym jednym skrzyżowaniu zrobić monitoring przejazdu na czerwonym i wysyłać listem pozdrowienia.

        • 70 17

        • #preczzautamiztrojmiejskiejobwodnicy

          Komoletne ograniczenie dlatego wlasnie w tym kraju mozna dymac ludzi wzglednie myslacych ze mysla. Niexh igranicza do 80 i co 5 km automat z herbata i kawa na srodku najlepiej zeby nie robic zbyt duzych kosztow a jedynie przychod bo orzeciez na tym ma to polegac :)

          Lepszy pomysl sie pojawil :) po co te auta zaglosujny calyn 3miastem zeby obwodbice zmoderbizowac na trakt 3miejski ze sciezkami dla rowerow i dorozej np :)
          Akcja
          #preczzautamiztrojmiejskiejobwodnicy

          • 0 1

        • (19)

          Tak to jest, jak "łyka" się każdą opinię bezrefleksyjnie. Szybko nie musi oznaczać "niebezpiecznie". Kierowca jadący 130 na ograniczeniu do 110, ale nie "skaczący po pasach" jest mniej niebezpieczny od "sieroty" na pustej Obwodnicy, ciągnący się lewym pasem 70km/h i zmieniający pasy bez kierunkowskazu.

          • 26 46

          • (8)

            tylko ze taka sierota z przyczepa zdarzy się raz na jakis czas a kretyni szybko jeżdżących jest pełno. Jak słyszę "Szybko nie musi oznaczać "niebezpiecznie"" to są teorie ludzi przez których później są korki na obwodnicy spowodowane wypadkami.

            • 37 8

            • (7)

              Hmm to dziwne zawsze jeżdżę szybciej a wypadku nie miałem- dziwne 50 tyś kilometrów rocznie i cały czas od 12 lat bez wypadku- bardzo dziwne bo nie zgadza się z twoją teorią.

              • 12 35

              • i czego to dowodzi ? a ilu jest kierujących ? staystyka się kłania do pierwszego razu

                • 1 0

              • I oby tak zostało (1)

                Ja słyszałem o pasażerze samochodu, który jechał 200/h i przeżył wypadek bo nie zapiął pasów- wyleciał przez szybę i nie spotkał nic na drodze swojego lotu. Czy to oznacza, że nie lepiej ich nie zapinać?

                • 8 1

              • Legenda miejska, tak jak to, że w Polsce jest broń energetyczna :)

                • 3 0

              • Pewnego dnia możesz zakończyć swój żywot i już wiecej nie napiszesz takiego komentarza. Nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego. Choćby pieszego który przechodzi przez obwodnicę. Wystraszysz się, zahamujesz, rąbniesz w filar mostu i papa żegnamy nastepnego który twierdził, że szybko nie znaczy niebezpiecznie. A ci jeżdżący 70 -120 dojadą do swojego celu i nadal będą żyć. Do przepisowej jazdy trzeba po prostu dorosnąć.

                • 9 3

              • No bo jakbyś miał, to byś leżał na cmentarzu, a nie pierniczył na forum. Kwestia czasu, kozaczku.

                • 13 4

              • re (1)

                bo mądrzejsi ustępują ci

                • 16 5

              • w punkt

                tak dokłądnie jest, mądrzejszy ustępuje głupiemu

                • 15 3

          • (4)

            Albo od sieroty co włącza się do ruchu na obwodnicy z prędkością 50km/h nie wykorzystując pasa do rozpędzania.

            Statystyki prowadzą, a nie potrafią wyciągnąć wniosku, ze nie jest to główna przyczyna kolizji!

            • 25 16

            • bo jak jedzie sierota to trzeba jej pomóc i wpuścić, czego nie rozumiesz ?

              jak masz ciśnienie to jedź na autostradę do Niemiec i będziesz się bała mandatu za 300 EUR co ?

              • 1 2

            • (2)

              Główną (lub w ostatnich latach, drugą w kolejności) przyczyną kolizji jest od lat nadmierna prędkość. Sprawdź! Nie zaklinaj rzeczywistości!

              • 33 14

              • on ma dysonans poznawczy, to się leczy psychiatrycznie (1)

                nie wytłumaczysz choremu, któy żyje w zaprzeczeniu,
                jego cały domek z kart, który uważa za życie, by runął

                • 14 2

              • nawet sie nie chce czytac twojego komentarza, jakas paplanina

                • 2 3

          • Idiotą jesteś. Włącz się do ruchu, jak Ci zap*** 160 na ograniczeniu 100. Żebyś Sk*** wpadł w poślizg i zginął. Jednostki chore psychicznie należy eleminować

            • 4 3

          • Przekraczając prędkość musisz liczyć się z tym (1)

            Że jakiś mniej doświadczony kierowca lub tzw. Dzban widząc w lusterku, że jesteś dość daleko, zmieni pas na lewy. Przy dużej prędkości kwestią sekund jest, że będziesz na jego zderzaku. Brak wyobraźni to duży problem na drodze

            • 9 2

            • Tyle że ten "dzban" jak to ująłeś, może zakładać że jedziesz mniej więcej z dopuszczalną prędkością a nie 220/h... I widzi daleko auto, to wjeżdża...
              Uwierz, nie mam tendencji ani chęci zajeżdzać ludziom drogi ale jak w przeciagu paru sekund pokonuje odległość kilkuset metrów, to mi nie wmówi że to było 30km/h różnicy...

              • 6 0

          • (1)

            Jadąc dwa razy wolniej dajesz wszystkim dwa razy więcej czasu na reakcję, panie "szybki, ale bezpieczny". Statystyki wypadków są nieubłagane - najczęstszą przyczyną wypadków jest umiłowanie wysokiej prędkości i wstręt do naciskania hamulca, a najpoważniejsze w skutkach są kolizje przy dużych prędkościach.

            • 32 5

            • zgadza się, badania ruchu i symulacje pokazują, że płynność ma większe znaczenie i wpływ na średnią prędkość

              ale co tam naukowcy,
              janusz ma w mózgu jedną sprężynkę tylko podłączoną do pedału gazu,
              nie wytłumaczysz sierotce mariolce

              • 15 4

      • (2)

        Pierwsze działanie za dwa lata hahahahahahahaha
        I dalej nie trzeba czytać :)

        • 6 0

        • (1)

          Albo 2 wypadki śmiertelne. Słowackiego też śrutowanie robili po tym jak kilka osób zginęło. Chociaż faktycznie uspokoili się tam dopiero po montażu pomiaru prędkości. Gdańsk, tam jest GDDKiA, to jednak betony.

          • 1 1

          • Śrutowanie było niepotrzebne

            Na Słowackiego stoi 70, nawet jadąc 90 nie da się wylecieć na żadnym z łuków. Trzeba zapiep**ać zdrowo powyżej setki, a fizyczna eliminacja zapiep**ających zdrowo powyżej setki na takim odcinku jest korzystna dla społeczeństwa.

            • 0 2

      • w demokracji to owe 90% ma głos

        • 2 0

      • (3)

        Zabraniam tobie publicznych wypowiedzi bi są glupie

        • 26 50

        • a co ze ścieżką rowerową? (2)

          my rowerzyści żądamy pełnego i nie ograniczonego dostępu do obwodnicy!!!

          • 17 16

          • i co z elektrycznymi hulajnogami (1)

            wszędzie je maja a u nas nie

            • 11 2

            • polaki zasuwaki

              tylko niewolnik się spieszy, bo strach go pędzi,
              człowiek wolny, hrabia, płynie dostojnie ziewając na tratujący się tłum szczurów

              • 32 2

      • dla mnie jestes niebezpieczny wiec powinienes być w klatce, ok? bo piszesz totatlne głupstwa

        • 11 26

    • jakby się naród nadawał do wolności i demokarcji nie trzeba by było wprowadzać podobnych środków (2)

      a tak banda nieskoordynowanych tumanów może trochę popuści pampersy jak trzeba będzie zapłacić kilkaset złotych

      • 51 10

      • ale to właśnie ów naród, demokratycznie wprowadził sobie i tej bardziej kumatej części, ograniczenia o których piszesz

        • 2 0

      • "tragedii wspólnego pastwiska" i to tyle co mam do powiedzenia o wolności :)

        • 3 0

    • co z pomiarem na słowackiego? ktoś za to poniósł odpowiedzialność? (3)

      • 14 6

      • Na trojmiasto.pl pisali, że ma działać na Euro 2012 (2)

        • 12 1

        • (1)

          Kłamiesz, albo podaj tytuł artykułu!

          • 1 3

          • puknij się

            • 0 0

    • (4)

      Słychać bełkot redukcji do absurdu i kwik oderwanych od pedału gazu. :)

      • 12 4

      • (3)

        Do „Skodziarza”- A potem taka skoda 50 km/h- bo im wolniej tym bezpieczniej ....

        • 6 12

        • Bo tak jest, tym wolniej, tym bezpieczniej. (1)

          Wjedź w drzewo przy prędkości 10 i 100 km/h, to się przekonasz. Albo sprawdź obrazki w internecie.

          • 10 7

          • Idąc tym tokiem rozumowania powinieneś chodzić pieszo.

            Raz idąc wpadłem (przez jedną dziewczynę po drugiej stronie ulicy) na drzewo i nic mi się nie stało. To znaczy trochę głowa bolała. Następnym razem zostanę w domu i będę siedział na fotelu (tylko broń Boże bujanym). Polecam.

            • 4 3

        • Dalej bełkot redukcji do absurdu - na ekspresówce jadę sobie 100-110 spokojnie i wystarczy. Także daj sobie siana, bo się kompromitujesz :)

          • 5 4

    • Mario o o o! (5)

      Ty komune to opowiadan babci znasz a drzesz ryja o komunie jakbys conajmniej jeden dzien przezyl w niej. Za komuny byla wolnosc to,teraz sa same zakazy.

      • 27 6

      • (4)

        Jakbyś dostał kilka razy pałą za bycie poza domem po zmroku to byś inaczej śpiewał...

        • 11 16

        • w Polsce nigdy nie było komuny (1)

          wracaj do książek

          • 5 1

          • Masz rację, była pełna demokracja między 44 a 89.
            Niech zgadnę, nikt tak naprawdę nie wprowadził prawdziwego komunizmu, bo gdyby tak było, to by był tam raj...

            • 1 3

        • byle kogo milicja nie pałowała. (1)

          trzeba było na to zasłużyć. Taki Bolek nie zasłużył bo ani razu w swoim życiu jak to sam mówił nie dostał pałą czy z liścia . Ten to miał znajomości!!!

          • 6 4

          • jak majątek znikąd na żoliborzu, granie w filmach dla dzieci

            szemrane powiązania

            • 7 0

    • Znaczy się od uruchomienia systemu Tristar zwiększyły się korki i liczba wypadków .... (1)

      • 3 3

      • A liczba samochodów to co?

        • 5 1

    • I progi zwalniające co 500m (1)

      • 16 7

      • Słaby troll jest słaby

        Mistrz

        • 3 0

    • (1)

      jako kierowca znasz prawo o uchu drogowym. jak się nie podoba nie musisz jeździć samochodami. to są przywileje i obowiązki

      • 12 1

      • bo on żąda

        i on się domaga, żeby mu dać, zapewnić, zrobić,
        bo on żąda

        • 8 0

    • (4)

      Strasznie się awanturujecie o te 20 km/h z ciekawości policzyłem róznica przejazdu calej dlugosci obwodnicy - od autostrady do gdynii miedzy 120 a 100 to 3 minuty i 52 sekundy. Tyle dziennie byście tracili gdyby wprowadzono ograniczenie do 100 na całej długosci.(Nie uwzgledniam tego, ze dozwolone w Gdynii juz jest ograniczenie do 100).
      Nie rozumiecie tego, ze wiecej tracicimy w korku przez to ze wiekszosc z NAS(kierowców) nie przestrzega nawet tych 120 km/h bo nie ma bata...

      • 36 1

      • (2)

        W teorii... rzadko udaje się przejechać płynnie ta trasę :(

        • 4 1

        • (1)

          Bo zamiast prawy pas 90-100, a lewy 110-120 jest prawy do 90 (przez ciągłe włączanie się i hamowania), a lewy to chaos zajeżdżania drogi ciśnięcia gazuuuuu

          • 14 2

          • zabronić dołączania się, zlikwidować zjazdy i wjazdy na obwodnicę

            połączyć dwa końce obwodnicy w tor
            i niech się ścigają Janusze

            • 8 1

      • d**ilowi tego w żaden sposób nie przetlumaczysz

        • 14 1

    • (2)

      Buspas i autobusy, to jest jakiś absurd i rekord idiotyzmu, że na tak uczęszczanej trasie jak obwodnica nie kursują autobusy.

      • 5 9

      • o, specjalista zabrał głos na podrzędnym forum o charakterze tabloidu

        wierzymy ci wszyscy o najjaśniejszy

        • 3 0

      • kursują so najmniej 2 linie.

        • 9 0

    • Typowe działanie na odczepnego

      • 3 8

    • Jak ludziom wolność nie wychodzi to trzeba ich za ryj prowadzić.

      • 26 5

  • Szukacie winnych tam, gdzie ich nie ma.

    A fakt jest taki, że większe zagrożenie stwarza mi lebiega jadąca po południu w dobrych warunkach 60 km/h niż "młody gniewny" jadący 100 km/h wicej. Jazda z prędkością mniejszą jak dla ciężarówek powinna tu być zabroniona, chyba że warunki drogowe by szybciej nie pozwalały. Jak masz dozwolone 120 to nie jedziesz kuchwa 60 i nie blokujesz całego ruchu za sobą jak jakas umysłowa ameba! Wyprzedzanie takich kreatur niesie ze soba wieksze zagrozenie niż jazda z dużą prędkością ale bezkolizyjnie. Meh...

    • 8 4

  • w korku też będzie to działać? (13)

    Przecież obwodnica codziennie jest zapchana, zamiast inwestować miliony w kamery to może zrobić coś aby 25 /30 dni w miesiącu nie było korka na wysokości Matarni....

    • 203 30

    • obwodnica to jest tylko zwykła jezdnia dwupasmowa, a nie tor wyścigowy

      za chwilę będzie to droga między osiedlami
      jak się nie podoba to proszę jeżdzić innymi drogami
      rozum i myślenie, albo na odwrót jak komu wygodniej

      • 1 0

    • Nie rozumiesz (3)

      Korki są tam dlatego, bo podludzie przekraczają prędkość i się rozwalają. Jak będzie pomiar odcinkowy, to jest szansa, że podludzie skończą przekraczać prędkość, skończą się rozwalać i skończą się korki.

      • 19 14

      • Idąc tym tokiem rozumowania tramwaje powinny jeździć max 10km/h to nie będzie awarii, wykolejeń, wypadków i korków na całej linii.

        • 1 0

      • Nadludziu widać że typowy Janusz jesteś

        • 5 2

      • ale nie rozwalają się ci co pędzą, tylko ci co się patrzą co to za auto stoi na poboczu zatrzymane, a tacy zazwyczaj jezdza po 50-60 :)

        • 15 6

    • Korek się tworzy bo jeżdżą jak c...y (1)

      • 25 7

      • Cwaniacy

        • 1 0

    • 3 pas od Matarni do Owczarni !!!!! (3)

      Bo kto zrobił zjazd z Słowackiego na zakręcie .... to idiota

      • 0 10

      • idiota to ten co nie zrobił pasa rozbiegowego ze zjazdu z obwodnicy na słłowackiego w stronę lukoila

        a miejsce jest , tylko zajęte przez piękny trawniczek

        • 1 1

      • Ale kiedy nie ma kolizji korki też są

        A to dlatego, że z praktycznie 4 pasów robią się dwa. Z czterech, bo oprócz dwóch "normalnych" są dwa "boczne", tzn. jeden ciągnący się wzdłuż głównej jezdni od węzła Karczemki i drugi, od ul. Słowackiego. Najpierw te dwa pasy łączą się w jeden, co już i tak powoduje spore zagęszczenie aut, a za chwilę ten połączony włącza się w prawy pas jezdni głównej.

        • 5 0

      • Dobry postulat!

        Od dziś niech budują tylko proste drogi i proste łącznice. Ile zagrożeń odpadnie!

        • 6 2

    • tak

      dokaldnie tak

      • 2 0

    • bo ludzie głupieją jak jadą dwoma pasami i nagle jest trzeci :)

      • 20 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane