- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (417 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (120 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (495 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (38 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (268 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Ponowny przetarg na kolejowy objazd na Kaszuby
W kwietniu ponownie ogłoszony zostanie przetarg na realizację tzw. bajpasu kartuskiego, który pozwoli utrzymać połączenie kolejowe Gdańska z Kartuzami podczas planowanej przebudowy linii z Gdyni do Maksymilianowa koło Bydgoszczy. Przetarg ogłoszony w 2019 r. został unieważniony, ponieważ najtańsza oferta przekroczyła o blisko 35 mln zł planowany budżet na tę inwestycję.
Zbyt drogie oferty
Będzie on stanowił alternatywę - przede wszystkim w ruchu towarowym - dla znacznie obciążonej linii kolejowej do Bydgoszczy (i dalej na południe Polski) przez Gdańsk - Tczew.
W grudniu otwarto oferty złożone w przetargu na projekt i realizację bajpasu kartuskiego. Wszystkie przekroczyły zakładany budżet 216,8 mln zł.
- Konsorcjum Roverpol 1 (Warszawa) i Roverpol 2 (Walencja, Hiszpania) - 250,3 mln zł (277,5 mln zł po rozszerzeniu o opcje dot. systemów sterowania i nadzoru ruchu)
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (Gdańsk) - 357,7 mln zł (360,7 mln zł po rozszerzeniu o opcje)
- Trakcja PRKiI (Warszawa) - 400,3 mln zł (413,8 mln zł po rozszerzeniu o opcje)
Przetarg unieważniony, ale realizacja niezagrożona
Dopiero w lutym ostatecznie podjęto decyzję o unieważnieniu całego postępowania i rozpisania go ponownie.
- W kwietniu planowane jest ponowne ogłoszenie przetargu dot. zaprojektowania i wykonania prac budowlanych na liniach kolejowych nr 234 Kokoszki - Stara Piła oraz linii nr 229 Stara Piła - Glincz, czyli tzw. bajpasu kartuskiego. Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni, a dojazd koleją do stolicy województwa będzie utrzymany - zapewnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kolejarze jednocześnie analizują zakres rzeczowy inwestycji, więc niewykluczone będą zmiany w zakresie całego przedsięwzięcia celem obniżenia kosztów.
Bajpas kartuski w 2022 r., linia do Maksymilianowa w 2025 r.
Niezależnie od działań PKP PLK w najbliższych miesiącach będzie ogłoszony przetarg na budowę połączenia Kokoszek z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek. Za realizację tego ok. 1,5-kilometrowego odcinka odpowiadać będzie miasto Gdańsk i PKM.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przetarg na realizację pierwszego etapu tzw. alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz - Trójmiasto będzie ogłoszony w marcu br. i obejmie odcinek Glincz - Kartuzy wraz z przebudową układu torowego w obrębie stacji w Kartuzach.
Jeżeli uda się dotrzymać zakładanego harmonogramu, tzw. bajpas kartuski powstanie w 2022 r. Odcinek Glincz - Kartuzy będzie gotowy rok później, zaś przebudowa pozostałej części szlaku do Maksymilianowa będzie realizowana w latach 2022-2025.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2020-02-22 00:25
Wielkie urabura
Się użalają nad jakąś ruiną stacji Kokoszki. Stara buda jakich pełno chociażby w Wałbrzychu czy Kłodzku typowo pruska architektura , te dachy takie trzyspadowe. Gdyby tak przejechać Pomorze wzdłuż i wszerz to tylko albo POniemieckie kamienice albo bloki z wielkiej płyty. Zero stylu architektonicznego np z Krakowa czy Lwowa. Cała Oliwa to jedno wielkie prusackie coś te klasztory , to wszystko.
- 8 16
-
2020-02-22 00:38
(2)
a pociagi Marszałek zamierza kupic?
Polregio nie ma czego puścić na pkmke po elektryfikacji. Kibel En57 nie był projektowany pod takie strome podjazdy.- 9 0
-
2020-02-22 04:41
(1)
Kupić drezyny o napędzie ręcznym.
- 2 0
-
2020-02-22 08:53
Moim zdaniem dobry pomysł na biznes. Wypożyczalnia drezyn.
- 2 0
-
2020-02-22 00:41
Elektryfikacja PKM a pociagów jiż teraz w Polregio z 30 brak...f... logic
- 7 0
-
2020-02-22 00:44
55 letni Kibel na PKM to będzie widok :) i fekalia wprost na tory hehehe
- 9 1
-
2020-02-22 00:50
W EN 57 wystarczy dospawać sztaby po bokach i przewinąć silnik. 55 latki ale dadzą rade na pkm.
- 5 1
-
2020-02-22 08:18
Gdynia, wspaniałe Polskie miasto!!!!! Brawo.
- 1 5
-
2020-02-22 09:19
Jestem zaniepokojony brakiem trolli pis a kolej to duża kasa.
Czyżby na synekurach pis brak było fachowców realnie potrafiących ocenić koszty inwestycji?a może przyznanie się do fali wzrostu cen ,,wszelakich,,jest kłopotpliwe dla propagandy mówiącej coś innego w TvPis.Poza tym przywracanie dziś dla grupki pasażerów z prowincji wysokokosztowych połączeń kolejowych to absurd ekonomiczny,na który wszyscy się składamy,ale po co?Uległa już kiedyś władza protestowi pasaż.z prowincji i okazało się że 90% to byli byli kolejarze i ich rodziny z prawie darmowymi zniżk na przej.koleją....
- 4 7
-
2020-02-22 09:33
Tylko transport szynowy ma sens przy połączeniu miasta z regionem (2)
Inwestycje drogowe to, jak widać, wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zresztą wiadomo to od dawna, dlatego Londyn, Monachium czy Zurych mają tak świetnie rozwiniętą sieć torową i połączenia
- 9 1
-
2020-02-22 10:23
Sama prawda.
- 2 1
-
2020-02-22 16:16
No nie wiem
Gdyby podsumować wszystko tj. koszt budowy linii kolejowej, taboru, elektryfikacji, koszt zasilania (cena prądu) to nie wiem ile linii byłoby biznesowo opłacalne...Jednak najkonomiczniejszy jest samochód z wielu powodów: wykorzystanie ekonomiczne (środek transportu na konkretną trasę drzwi w drzwi, środek prywatny czyli wszelkie koszty ponosi właściciel: utrzymanie, ubezpieczenie, benzyna ...
- 1 4
-
2020-02-22 12:10
PKM z Gdańska do Pruszcza przez Górny Taras
- 4 0
-
2020-02-22 12:10
SKM przedłużyć do Pruszcza od Gdańsk Śródmieście
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.