- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (207 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (342 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (320 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (115 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (57 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (77 opinii)
Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie
Na kładce łączącej al. Zwycięstwa oraz ul. Łużycką i Sportową w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.
Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.
Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.
Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.
Osłony przeciwporażeniowe do wymiany
Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.
Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum
Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.
Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.
Oferta MTM tańsza niż szacunki
Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Będą konieczne zamknięcia torów
Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.
- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.
Opinie (60) 5 zablokowanych
-
2020-06-03 10:21
Trwałość to powinien być priorytet tego projektu !! 30 lat!!!!!!
- 11 1
-
2020-06-03 10:20
kiedy jakiekolwiek inwestycje i remonty na północy Gdyni?
- 10 1
-
2020-06-03 10:16
powinno być więcej kładek, wiaduktów i tuneli
naziemne to przeżytek, w przyszłości i tak będziemy je likwidować
- 8 10
-
2020-06-03 10:12
Gwarancja na 64 miesiące...
W Gdańsku była konieczna wymiana po 44 latach, widać tutaj liczy się trwałość ;-)
- 15 4
-
2020-06-03 10:11
to nie jest kładka dla pieszych
to jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Powinna zostać przedłużona tak, by była kładką nie tylko nad torami, ale także nad jezdniami ulicy Łużyckiej. Czekam na innowacyjny projekt zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza, wraz z połączeniem pieszo-rowerowym do Placu Kaszubskiego. Tylko w ten sposób mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni zyskali by wygodne połączenie ze śródmieściem, a korki na estakadzie Kwiatkowskiego uległy by znaczącej redukcji. Liczę na wyobraźnię prezydenta Szczurka i wiceprezydenta Łucyka oraz podchwycenie tego pomysłu przez mieszkańców całej Gdyni Północ.
- 16 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.