• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie

rb
3 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo

Na kładce łączącej al. ZwycięstwaMapka oraz ul. Łużycką i SportowąMapka w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.



Pomysł wybudowania nadziemnego przejścia nad torami i Drogą Gdyńską powstał jeszcze za czasów prezydent Franciszki Cegielskiej.Został zrealizowany w pełni w 2009 roku.

Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.

Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.

Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.


Osłony przeciwporażeniowe do wymiany



Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.

Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum

  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
  • Kładka nad torami w Redłowie została otwarta w 2009 roku.
  • Osłony przeciwporażeniowe na kładce nad torami w Redłowie wymagają wymiany.
Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.

Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.

Oferta MTM tańsza niż szacunki



Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.

Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską. Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską.
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będą konieczne zamknięcia torów



Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.

- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.
rb

Opinie (60) 5 zablokowanych

  • Trwałość to powinien być priorytet tego projektu !! 30 lat!!!!!!

    • 11 1

  • kiedy jakiekolwiek inwestycje i remonty na północy Gdyni?

    • 10 1

  • powinno być więcej kładek, wiaduktów i tuneli

    naziemne to przeżytek, w przyszłości i tak będziemy je likwidować

    • 8 10

  • Gwarancja na 64 miesiące...

    W Gdańsku była konieczna wymiana po 44 latach, widać tutaj liczy się trwałość ;-)

    • 15 4

  • to nie jest kładka dla pieszych

    to jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Powinna zostać przedłużona tak, by była kładką nie tylko nad torami, ale także nad jezdniami ulicy Łużyckiej. Czekam na innowacyjny projekt zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza, wraz z połączeniem pieszo-rowerowym do Placu Kaszubskiego. Tylko w ten sposób mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni zyskali by wygodne połączenie ze śródmieściem, a korki na estakadzie Kwiatkowskiego uległy by znaczącej redukcji. Liczę na wyobraźnię prezydenta Szczurka i wiceprezydenta Łucyka oraz podchwycenie tego pomysłu przez mieszkańców całej Gdyni Północ.

    • 16 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane