• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont torowisk we Wrzeszczu i Strzyży

Maciej Naskręt
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Ruszył przetarg na przebudowę ok. 2,8 km torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Prace rozpoczną się wiosną 2011 r. i potrwają do końca lata.



Co cię najbardziej cieszy w tym remoncie?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła w piątek przetarg na przebudowę dwóch odcinków linii tramwajowej. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Wyłoniony w przetargu wykonawca przebuduje ok. 2,8-kilometrowy odcinek linii tramwajowej i wymieni asfalt na gumę na przejeździe na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.

Bezpieczniej będzie również na obu przystankach tuż przed Centrum Handlowym "Manhattan", bowiem inwestor zaplanował tam gruntowną przebudowę peronów tramwajowych, które przesunięte zostaną przed budynek "Dolarowca". Pojawią się tam m.in. barierki odgradzające pieszych od alei.

- Początek prac planowany jest na przełomie marca i kwietnia 2011 r. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie przebudowy, ale już po czterech miesiącach musi zostać przywrócony ruch tramwajowy na tych odcinkach. - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Termin składania ofert do przetargu upływa 15 lutego 2011 r.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • uuuu

    to bedzie dramat...

    • 3 1

  • Polska dziwny kraj (20)

    Dlaczego w Polsce wszędzie muszą być barierki, bo ludzie chodzą gdzie chcą?
    Dlaczego wszędzie muszą być słupki, bo ludzie bez nic parkują gdzie chcą?
    Dlaczego Polacy bez płotów, siatek słupów murów itp. nie potrafią się zachować?

    Dlaczego na zachodzie tego nie ma?

    • 90 35

    • dziwny kraj

      tak ukształtowana jest nasza świadomość obywatelska. ogrodzenia - bo zładzieje. słupki - bo dla polaka podwójna ciągła na jezdni NIE ISTNIEJE. na zachód nie pojadę, jestem za stary.

      • 1 0

    • (1)

      Bo na zachodzie nie ma przejsc dla pieszych przez glówna arterię komunikacyjna metropolii

      • 0 2

      • A co, tunel pod główną i rumun z akordeonem?

        • 1 0

    • Może dlatego (8)

      że ludzie na zachodzie mają już tak wyprane mózgi, że sami bez nakazów i zakazów są jak psy na łańcuchu.

      • 5 11

      • Ludzie (7)

        dla których narysowana na ulicy kreska jawi się jako niemozliwa do przejścia straszna przeszkoda. A to tylko kreska. I to namalowana przez takich samych ludzi jak ci którzy nie mają jej przekraczać.

        • 2 6

        • Ludzie na zachodzie są (4)

          jak ta pchła w słoiku. Normalnie bez problemu potrafiła z niego wyskoczyć. Potem połozono wieczko. Pchła skakała i sie obijała. W końcu uznała, że nie da sie wyjść. Wieczko zdjęto, a pchła mimo, że wieczka jnie było już tak była nuaczona, że nie podjęła nawet próby wyjścia na wolność. A Polacy jeszcze podejmują choć coraz słabiej. Smutne by było gdyby stali się tacy jak ludzie na zachodzie. Ale sie stają.

          • 3 10

          • Moja perspektywa (2)

            Kto prędzej przejdzie na czerwonym świetle - bogacz czy biedak?

            oczywiście, że bogacz. (poparte badaniem)
            Bzdury wypisujecie. Mowa jest o barierkach uniemożliwiających przypadkowe wpadnięcie z przystanku na ulicę. Samochody jadą 80km/h mijając na centymetry czekających na tramwaj. Zobaczcie jak się jeździ w Berlinie. Co drugi pojazd to rower, żaden pajac ich nie wyzywa za samo istnienie, ludzie przekraczają skrzyżowania w poprzek, na czerwonym, jeżdżą rowerami bez oświetlenia i po blantach i jakoś ten kraj nie upada.
            Ja tam czekam na emeryturę, jak mohery wymrą, a ich dzieci będą jakąś nieważną sektą, jak ludzie ze wsi będą bardziej świetli i liberalni, znikną kompleksy, zmniejszy się przestępczość, a ludzie będą w stanie się do siebie uśmiechnąć na ulicy.
            Ludzie piszący ciągle "zaraz ukradną", "pewnie złodziej", "to nie wyjdzie" piszą tak, bo takie jest ich doświadczenie życiowe, czyli sami ukradli, nie wyszło im w życiu. Mam nadzieję, że pomoc socjalna pomoże chociaż ich dzieciom odbić się od tej niby rzeczywistości. Ludzie nienawistni sami są ofiarami nienawiści, trzeba przerwać to fatalne zjawisko. Pomóżmy im, żebyśmy mogli sami być szczęśliwi.
            Życzę wszystkiego dobrego ludziom, których mój post bulwersuje i mam nadzieję, że będzie tylko lepiej.

            • 14 5

            • podobają ci się uśmiechy na zachodzie? (1)

              to do widzenia.

              • 1 10

              • nie, podobają mi się tylko smutne ryje jak twój.

                • 2 0

          • Rozumiem

            że minusy oznaczają brak zrozumienia. Bo chyba nie to, że marzycie by być takimi pchłami? Choć wnosząc z tego za czym tęsknicie i o czym piszecie
            to już jesteście.

            • 0 3

        • Czyś ty chłopie przypadkiem z Grecji nie pochodzisz? (1)

          Tam kwitnie podobne myślenie i patrz do czego doprowadziło to ich gospodarkę!

          • 11 2

          • Nasza gospodarka

            jest już dawno w takim stanie. Jeśli nie gorszym. O ile w ogóle jeszcze jest nasza.

            • 6 6

    • Pożądny Człowiek a za kierownicą... (1)

      ... kierownicą siedzi bydło. Nie zwolini kiedy widzi kałużę tylko musi w tym czasie przyspieszyć abyś został ochlapany. Dostawa do sklepów odbywa się z chodnika. Tym sposobem łamane są płyty chodnikowe a przy okazji i te słuki bo im przeszkadzają. Po tygodniu nowe chodniki wyglądają jak stare, itd.

      • 1 1

      • oYo

        nie chciałbym przechodzić obok kałuży jak jedziesz samochodem. Wszyscy to bydło????????????????????????????????????????????????????????????????????
        Nie uwsteczniaj nas swoimi postami.

        • 0 0

    • Dlaczego Polacy muszą ciągle na wszystko narzekać? (1)

      Tak, to o tobie cieciu.

      • 15 9

      • nie uogólniaj trollu

        • 3 1

    • nie wsadzaj zachodu do jednego worka. W różnych miastach jest różnie

      W Londynie jest bardzo dużo barierek między chodnikami a jezdnią.
      W wielu innych miastach brytyjskich i niemieckich także. W Skandynawii jest wiele elementów uspokajania ruchu samochodowego i tam się zwykle barierki likwiduje.

      W innych się uspakaja ruch i zwiększa zasięg stref pieszo rowerowych.
      Na tym portalu wielu się mądruje o "oczywistej" potrzebie budowy przejścia podziemnego dla pieszych.

      Warto rozważyć inne opcje, by miasto było bardziej przyjazne dla ludzi, a nie koniecznie i nie głównie dla samochodów.

      pozdrawiam kumatych

      • 6 1

    • polska choroba to

      wyznaczanie pasków zieleni przy przejściach dla pieszych tak aby pieszy szedł i później skręcił pod kątem prostym bo jest"trawnik" lub między chodnikiem a ulicą.nikt o nie nie dba, najeżdżane samochodami rozdeptane klepiska.takich wynalazków w innych krajach już nie robią.by nie wspomnieć że przejścia podziemne i ściany wykłada się kaflami a nie maluje...

      • 0 3

    • Dla mnie my Polacy bez płotów potrafimy się zachować. Ty twierdzisz że nie potrafimy. Pewnie Ty to co innego i uważasz że w przeciwieństwie do Polaków potrafisz się zachować -a jakiej jesteś narodowości?

      • 2 8

    • na zachodzie nie ma?

      to na dwóch różnych zachodach byliśmy

      • 20 8

  • "strzyża" czy jak to się pisze.. większość ludzi nie wie wgl co ta nazwa oznacza i gdzie to jest..

    • 2 1

  • a co z przejściem podziemnym przy manhatanie

    • 0 1

  • POstęp (3)

    Mamy XXI wiek i pojawią się barierki odgradzające hehe. A te torowiska to kiedy ostatni raz były remontowane?

    • 56 21

    • (1)

      swoją drogą- mamy dwukierunkowe tramwaje- nie można by remontować najpierw jednej strony torów, a potem drugiej?

      • 11 4

      • ...jesteście naiwniacy. To nie są remonty. To jest budowa nowego torowiska i nowej sieci, nowych przystanków od podstaw. Wystarczy popatrzeć jak to robią. PKP mogłaby pozazdrościć im takiego wykonawstwa torów. To wydaje mi się że to są ostanie odcinki nie odbudowane na tej trasie.

        • 4 0

    • Mieszkam w tej okolicy od ponad 30 lat i nie pamiętam, aby kiedykolwiek tory były tam remontowane. Owszem był remont we Wrzeszczu ale kawałek za Galerią w stronę Wojska Polskiego się skończył.

      • 6 0

  • Może najpierw niech sie zakończy (4)

    remont torowiska Brzeźno - Nowy Port, tam się nic nie dzieje.

    • 19 5

    • (3)

      Dokładnie - ponad miesiąc temu zamknęli tory, zdjęli barierki z przystanków, rozstawili palety z materiałami na pętli w Brzeźnie, i... nic. Od tego czasu kompletnie nic się nie zmieniło.
      A ludzie biegają na drugi koniec dzielnicy, żeby wydostać się z dzielnicy...

      • 5 4

      • jak by to było daleko (2)

        Wykonawca ma czas do wiosny a jak się z tego nie wywiąże to dopiero wtedy będą powody by lamentować.

        • 1 0

        • (1)

          Skąd te wieści - z tego, co słyszałem, wykonawca ma czas do jesieni?

          • 0 1

          • Na jesieni ma się skończyć remont w Nowym Porcie, w Brzeźnie już na wiosnę.

            • 0 0

  • A j asie pytam co z przejsciem podziemnym? (14)

    mialo powstać tam przy okazji budowy CH Manhatan. Potem odłożono na później bo brak kasy i kryzys. No ale teraz wygląda na to, że sprawa umarła i będzie prowizorka. trzeba wyegzekwować od inwestora galerii handlowej dokończenie tej inwestycji.

    • 125 16

    • hałas

      Ja słyszałem, że mieszkańcy się sprzeciwili, bo przejścia podziemne wzmagają ruch samochodów, a co za tym idzie hałas...

      • 0 0

    • utrudnianie życia pieszym (8)

      dlaczego pod ziemią ma być akurat przejcie dla pieszych??? tunelem który po kilku miesiącach będzie brudny i śmierdzący a przy każdym deszczu zalany....
      taki jesteś mądry, niech zrobią tunel dla samochodów!!!!!!!
      na całym świecie ludzie chodzą po normalnych przejściach a nie jakimiś syfiastymi tunelami, w których tylko czubki siedzą i smród, a w polsce dodatkowo skarpety i gacie po złotówce będą wisieć

      • 38 7

      • nie zgadzam się (4)

        jakby zamknęli grunwaldzką dla samochodów, to miasto by umarło

        • 6 18

        • (3)

          naucz się czytać!
          w poście powyżej jest mowa o zostawieniu pieszym przejścia na powierzchni i budowie tunelu dla samochodów w tym miejscu. za takim rozwiązaniem przemawia też aktualny ostatnio argument pod tytułem zima i odśnieżanie chodników, schodów, przejść, dróg itd itp

          • 6 7

          • to ty się naucz czytać palancie (2)

            Jak sobie wyobrażasz budowę tego twojego tunelu, bez wstrzymania ruchu na tym odcinku grunwaldzkiej dla samochodów?

            • 4 11

            • (1)

              No tak - tradycyjne wyzywanie się od palantów zamiast merytorycznej dyskusji.
              Może zamiast obrzucać się wzajemnie obelgami podalibyście jakieś konkretne argumenty za, wg was, lepszym rozwiązaniem?
              Dla tego skrzyżowania jest możliwych kilka opcji, a każda ma swoje za i przeciw.
              A z utrudnieniami w ruchu to już tak jest, że w czasie remontów trzeba się niestety przemęczyć. Nie pamiętacie już co było jak przebudowywali skrzyżowanie przy galerii bałtyckiej?

              • 9 0

              • Słuchaj

                to skrzyżowanie to jest węzeł życia, nie da rady tam zrobić sensownego objazdu, jak się zamknie ten przejazd to całe miasto, ba całe trójmiasto stanie w korku - będą stać od gdyni, przez sopot do wrzeszcza...
                Przejście podziemne dla pieszych to było by dobre rozwiązanie - upłynniło by to nieco ruch drogowy, a ludzie mieli by gdzie się schować w razie deszczu.
                Znając życie nic takiego tam nie powstanie, zatem barierki to jedyne na co można tam liczyć.

                • 1 6

      • bzdura

        A tunel pod Dworcem Głównym jest brudny? Jest ok. Jedyne "ale" to te stragany - tu się zgadzam

        • 0 8

      • Przestań już człowieku z tymi (1)

        tunelami dla samochodów. To nawet nie nudne. To po prostu głupie jest.l

        • 3 11

        • dokładnie

          Tunel dla samochodów to ma sens pod spacerowym/rekreacyjnym terenem (jak Mociak), gdzie na większej przestrzeni samochody są niepożądane.

          Okolice Manhattanu owszem są uczęszczane przez wiele osób, dlatego przejście trzeba usprawnić, ale to nie jest miejsce na "spacerniaki". Zresztą jakby miało wyglądać podziemne skrzyżowanie tam?! Pomyślcie o bezpieczeństwie

          • 2 8

    • (2)

      Bo Adamowicz nie umie nic oprócz świateł.

      • 5 6

      • Niestety nawet tego nie umie :/ (1)

        dość powiedzieć: Tristar

        • 7 2

        • a wiesz że kamery systemu tristar

          świetnie nadają się do ..inwigilacji
          wystarczy tylko zmienić oprogramowanie i zamiast śledzić ruch to bedzie śledzić konkretny samochod... tak tak tylko jak zlamiesz prawo ale kto mi to zagwarantuje...???

          • 2 1

    • A ja myślałem, że z przebudową przystanku przy Manhattanie czekają dlatego, że mają być one przeniesione na wysokość Zatoki i wreszcie wybudowane przejścia podziemne. Przynajmniej cały czas tak się nazywało. Ale jak widać, w dobie gdy w Krakowie, Warszawie, Łodzi buduje się podziemne korytarze dla kolei i tramwajów, w Gdańsku przez 15 lat nie można wybudować przejścia podziemnego (pewnie, że lepiej auta chować pod ziemię a nie pieszych, ale taka inwestycja, znając gdańskie realia, to byłby science fiction.
      Skoro kupcy z Manhattanu nie wywiązali się z budowy, to dziwię się, czemu miasto nie negocjowało współudziału budowy przejścia z firmą HINES, która stawia kontrowersyjne wieżowce obok, a po drugiej stronie planuje biurowiec...

      • 16 7

  • a moze tak jak w Poznaniu ?

    tam moga stawac 2 tramwaje jednoczesnie, a nie jeden.. no i motorniczy nie jezdza 5 na godzine..

    • 0 0

  • Mam nadzieję, że chociaż zwiększą ilośc SKMek bo tłok w nich będzie nieziemski. ;/

    • 0 0

  • "... po 4 miesiącach ma być przywrócony ruch ..." (1)

    taaaa akurat w to uwierzę, tak samo jak było z przebudową błędnika. miało byc 6 miesięcy a były 3 lata :D Chyba trzeba piechota chodzić bo na ZKM nie ma co liczyć

    • 7 2

    • taaaa akurat w to uwierzę, tak samo jak miało być z remontem torowiska na Siedlce...

      ups... przecież remont na Siedlce skończył się w miarę planowo. Tak jak i wiele innych remontów torowisk w ostatnim czasie.

      PS. ZKM jest kiepskim przewoźnikiem ale co on ma do remontów zlecanych, planowanych i wykonywanych przez zupełnie inne instytucje i firmy?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane