• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie tunel łączący Wrzeszcz z Zaspą

Michał Brancewicz
19 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie tunelu drogowego we Wrzeszczu
  • Dzisiaj jedna nitka ul. Nad Stawem łączy się z drugą i nie dochodzi do nasypu. W przyszłości zostanie do niego dociągnięta i powstanie tam tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych.
  • W tym miejscu od strony Zaspy ul. Nad Stawem przejdzie do ul. Hynka.

Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace przy budowie połączenia ulic Nad Stawem we Wrzeszczu i Hynka na Zaspie. Głównym ich elementem będzie tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska. Zacznie on powstawać jednak dopiero w 2018 roku. Kosztami wartej blisko 17 mln zł netto inwestycji podzieli się miasto i spółka, która wybudowała Galerię Metropolia.



Czy takie połączenie Wrzeszcza z Zaspą jest potrzebne?

Każdy deweloper, który decyduje się na budowę w centrum miasta, musi liczyć się z tym, że zostanie zobligowany do wyłożenia środków na przebudowę okolicznego układu drogowego.

Czytaj także: W latach 2009-2013 deweloperzy wydali na drogi w Gdańsku 92 mln zł

Nie inaczej było w przypadku Galerii Metropolia, która powstała przy ul. Kilińskiego we Wrzeszczu. Gdy ponad trzy lata temu ruszała jej budowa, wiadomo było, że deweloper - spółka CH Hevelius powiązana z Przedsiębiorstwem Budowlanym Górski - przebuduje i rozbuduje ulice Nad Stawem zobacz na mapie GdańskaKilińskiego zobacz na mapie Gdańska.

Tak też się stało, chociaż ostatecznie to miasto zdobyło większość środków na to przedsięwzięcie. Zaoszczędzone w ten sposób środki inwestor miał przeznaczyć na kolejny etap prac, czyli przedłużenie ul. Nad Stawem do ul. Hynka przez tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaczęła ubiegać się o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla tej inwestycji. Ma ona ruszyć wiosną przyszłego roku.

- ZRID powinniśmy otrzymać w pierwszym kwartale 2017. Na ten rok mam jednak zaplanowane jedynie dociągnięcie ul. Nad Stawem po obu stronach al. Żołnierzy Wyklętych, sam tunel będzie realizowany później - mówi Włodzimierz Bartosiewcz, szef DRMG.
Według szacunków całość przedsięwzięcia pochłonie 16,9 mln zł netto. Kto pokryje te koszty?

- Inwestycja będzie finansowana przez spółkę CH Hevelius oraz z budżetu miasta. Trwają jeszcze rozmowy z innymi potencjalnymi inwestorami - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W jakich proporcjach? Tego na razie nie wiadomo. Nie jest natomiast wykluczone, że dołożą się do tego także deweloperzy, którzy budują mieszkania po stronie ul. Hynka. Chodzi tu m.in. o firmy Euro Styl (buduje osiedle Impuls) oraz Budimex Nieruchomości, który zagospodaruje części byłego pasa startowego na Zaspie.

Miejsca

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • Gdańsk potęgą (5)

    mamy swoje 5 minut!
    Dzień w dzien nowe inwestycje i rozmach jak w stolicy

    • 66 19

    • u nas też się dzieje! szczur na remont dróg w 2017 przeznaczył 10 milionów!!! (3)

      • 11 2

      • A na PR 12! (2)

        • 11 3

        • Na PR poszło ponad 20 mln

          • 5 0

        • Ty swoim PRem przebijasz każdego

          • 2 6

    • tia, 20 lat nic się nie działo, teraz zaczęło trochę i ludzie zaczynają piszczeć jak dzieci...

      • 11 19

  • tunel to by się przydał przy Hynka w części bliżej Przymorza (1)

    • 12 2

    • Chodzi o napędzenie klientów do galerii a nie ułatwienia komunikacyjne dla ogółu.

      • 2 2

  • Brawo.

    Po prostu super.A weżcie dla przykładu wyjechać z centrum Szadułek,lub z pętli autobusowej 118,gdy tam powstało wielkie skupowisko ludzkie - szok.

    • 2 5

  • Wiadomo jakie proporcje.

    Miastu znowu uda sie wysupłać więcej pieniędzy a deweloperowi wyznaczy się nowe zadanie do realizacji którego nie dojdzie.

    • 4 1

  • a kiedy powstanie tunel łaczący to z tamtym?

    bo ja bym chciał spokojnie przejechać przez moje miasto.

    • 5 0

  • Tunel? Dla samochodów? Bez sensu

    Tunele powinny być dla pieszych!

    • 5 7

  • Nowe Centrum Handlowe się nie "kręcie"

    Tylko dlaczego Miasto ma rozbudowywać dojazd do prywatnego centrum, które powstało w miejscu, gdzie ze względu na XIX/XX zabudowę i ulice nie powinno powstać.

    Jaki widać, w Gdańsku wszystko jest już wyremontowane i zrobione w drogownictwie.

    • 13 2

  • po co komu ten tunel!???!?!?!?!?!?!?!

    Czarny dwór cały czas w korku stoi, kościuszki w korku, są ważniejsze inwestycje niż dojazd do beznadziejnej galerii

    • 22 3

  • Cytat z artykułu (1)

    "Każdy deweloper, który decyduje się na budowę w centrum miasta, musi liczyć się z tym, że zostanie zobligowany do wyłożenia środków na przebudowę okolicznego układu drogowego"
    Chciało by się dodać coś o mieszkaniu dla....

    • 20 8

    • taaaaa

      widać to zwłaszcza na zaspie. cały były pas zabudowali, a nawet chodnika tam porządnego nie ma. Do pasów rowerowych też pewnie się nie dołożyli. Miasto samo robiło

      • 3 2

  • W tunelu to powinna byc droga zielona!! Tak miasta namawia do komunikacji miejskiej ? (4)

    wydajając kolejne miliony na drogi dla kierowców?

    • 2 9

    • Oczywiście - tak dla Drogi Zielonej i Czerwonej (3)

      A tak przy okazji - ile milionów wydaliśmy już na tę garstkę rowerowych zapaleńców? Ile milionów wydaliśmy na te modne rowerowe inwestycje, które nigdy się nie zwrócą, a będą tylko skarbonką bez dna, bo przecież trzeba to będzie utrzymywać?

      • 4 1

      • Policzmy: (1)

        Tunel pod martwą wisłą to koszt 1.3mld zł. ( nie twierdze ze nie potrzebny)
        Za to można wybudować ok. 10tys km dróg rowerowych.

        Obecnie mamy w Gdańsku 117km dróg rowerowych, a to tylko sam tunel?

        Nawet biorąc pod uwagę udział w ruchu(5%/40%) utrzymanie kierowcy przez miasto jest znacznie droższe niż utrzymanie rowerzysty.

        • 1 5

        • Tunel pod Martwą Wisłą

          Był i jest bardzo potrzebny, podobnie jak estakada do ul. Słowackiego.
          Wg mnie, to dwie najważniejsze inwestycje drogowe w mieście, w ciągu ostatnich 20 lat.

          Drogi rowerowe traktowałbym obecnie jako standard +, który powinien być uwzględniany przy budowie dróg miejskich i nie robił z tego szumu.

          • 4 0

      • jestes głupi czy tylko udajesz wypisujac te bzdury?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane