• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
11 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Strefa Tempo 30 ma spowodować, że kierowcy będą po ulicy Starowiejskiej jeździli wolniej niż do tej pory. Strefa Tempo 30 ma spowodować, że kierowcy będą po ulicy Starowiejskiej jeździli wolniej niż do tej pory.

Strefa Tempo 30 i sezonowe zlikwidowanie kilku miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej to jedyne trwałe zmiany w centrum Gdyni w ramach programu Civitas Dynamo. Urzędnicy tłumaczą, że projekt zakładał tylko próbne wyłączenia z ruchu i to zostało zrealizowane.



Czy zmiany zaproponowane przez Gdynię są wystarczające?

Przypomnijmy, że w unijnym programie Civitas Dynamo Gdynia zobowiązała się do ograniczeń w ruchu na jednej z trzech ulic: Starowiejskiej, Świętojańskiej i al. Jana Pawła II. Decyzję miały poprzedzić prowadzone przez kilka miesięcy badania, w których wypowiadali się mieszkańcy, a wyniki analizowali specjaliści z Politechniki Gdańskiej. W listopadzie 2014 roku odbyła się dyskusja podsumowująca z udziałem naukowców i zainteresowanych stron. Urzędnicy tłumaczyli, że dopiero w kolejnym roku zapadną konkretne decyzje.

Żadnych oficjalnych komunikatów nie było, co tylko uaktywniło zwolenników i przeciwników zmian spierających się zwłaszcza o kształt ul. Starowiejskiej. W międzyczasie zaprezentowano też wyniki dotyczące sytuacji parkingowej oraz obecności pieszych na wymienionych wcześniej trzech ulicach w centrum.

Bez rewolucji

Kto liczył na rewolucyjne ograniczenie ruchu kołowego w centrum Gdyni, może czuć się zawiedziony. Odetchnąć mogą za to protestujący przeciwko radykalnym zmianom w śródmieściu.

Wiadomo już bowiem, że ostatecznie w najbliższym czasie w w ruchu w śródmieściu zmieni się niewiele. Największą zmianą przeprowadzoną w ramach projektu Civitas Dynamo będzie wprowadzenie ograniczenia prędkości w postaci strefy Tempo 30 na ul. Starowiejskiej, która tym samym stanie się największym beneficjentem unijnego projektu. Malowanie nowego oznakowania zwracającego uwagę, że trzeba jechać w tym miejscu wolniej niż dotychczas, zaplanowano na kwiecień.

- Projekt Civitas Dynamo jest projektem badawczym i jako taki zakładał pilotażowe wyłączenie ruchu kołowego na wybranych ulicach w śródmieściu Gdyni. Założenia te zostały zrealizowane przez przeprowadzanie próbnych zamknięć ulic dla ruchu kołowego w czasie trwania projektu - tłumaczy posunięcia Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedynym ułatwieniem dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej pozostanie kontrapas na niecałej połowie długości ulicy. Jedynym ułatwieniem dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej pozostanie kontrapas na niecałej połowie długości ulicy.
Starowiejska została zamknięta na kilka godzin w jeden z lipcowych weekendów 2014 roku, a Świętojańska dwukrotnie w ramach święta ulicy.

Kontra ruch na bocznych ulicach

Urzędnicy dodają, że oprócz nowego oznakowania, na ul. Starowiejskiej pojawią się dwa parklety, czyli miejsca dla pieszych wyposażone w siedziska, zieleń oraz miejsca postojowe dla rowerów. Zabiorą kilka miejsc parkingowych. To już jednak projekt realizowany z pieniędzy budżetu obywatelskiego, na który wpadli przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Jego koszt to 56 tys. zł.

Nie będzie za to dopuszczony kontra ruch rowerowy. Rowerzyści pod prąd pojadą za to na ul. Zgody zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni, Abrahama - między 10 lutego i Starowiejską zobacz na mapie GdyniZygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni, które również obejmie strefa Tempo 30. Jego wprowadzenie urzędnicy zapowiadali już w sierpniu zeszłego roku. W ślad za tym podobne rozwiązania mogą zostać wprowadzone także na Dąbrowie, o co zabiegają radni dzielnicy.

Urzędnicy z ZDiZ przyznają, że przyszłe zmiany w organizacji ruchu uzależnione są od możliwości finansowania niezbędnych prac remontowych w przestrzeni ulic.

W mniej oficjalnych rozmowach można jednak usłyszeć, że opór środowisk przeciwko zmianom jest tak duży, że na radykalniejsze posunięcia związane chociażby z ograniczeniem miejsc parkingowych, nie ma w najbliższym czasie co liczyć.

Miejsca

Opinie (174)

  • A próg zwalniający co 3 metry będzie? (11)

    Jak nie to może chociaż ekrany dźwiękochłonne?
    Tylko pas dla rowerów?
    To za mało!

    • 94 23

    • (4)

      Chcieliście szczurkolandie to macie :D

      • 5 11

      • Juz nie przesadzaj ze Szczurkiem. (1)

        Napisz do niego e-mail w grzecznej formie ze swoja propozycja jak to zrobic aby bylo lepiej. Zaden boss nie ma czasu wysluchiwania pustych skarg. Trzeba przedstawic pomysly jak rozladowac problem. Wtedy na meetingach beda dyskutowac nad tym.....

        • 8 3

        • Ja pier....

          Przecież według Szczurka w ekodolinie nie śmierdzi... staruch już węchu nie ma...

          • 0 0

      • Horałacamp byłby lepszy? (1)

        • 8 1

        • A czy ktokolwiek może być gorszy niż to co jest teraz?

          • 2 7

    • Gdzie ty widzisz tam miejsce na ekrany dzwiekochlonne? (4)

      Przeciez to centrum miasta. Ten problem z hałasem istnieje w kazdym gesto zaludnionym miescie na calym swiecie. Co maja powiedziec mieszkancy wielkich swiatowych metropolii? Chcesz mieszkac w centrum to musisz placic czyms. Cierpliwoscia. Progi zwalniajace tzw. "speed bumpsy" troche pomoga ale wtedy zrobi sie potezny korek na ulicy ktory zatamuje rozladowanie ruchu ulicznego w godzinach szczytowych kiedy ludzie jada i wracaja z pracy. Zastanow sie nad konsekwencjami tego. Ja nigdzie nie widzialem ani ekranow ani progow w zadnym miescie gdziekolwiek bywalem. One sa tylko tam gdzie sa osady rezydencjalne zlozone z domkow jedno/dwurodzinnych oraz budynkow wielopietrowych poniewaz bawia sie tam dzieci. A dzieci jak to dzieci sa nieposluszne i stale wbiegaja na ulice. Tyle moge powiedziec......

      • 2 12

      • Do tych co mnie krytykuja... (1)

        Jak wy malo wiecie..... Dziecmi jestescie jeszcze..... Smutne.....

        • 1 1

        • napisałeś mętnie, dlatego zebrałes minusy

          skoro tego nie zrozumiałeś
          to sam mało wiesz,
          i uważaj z ta patronyzacją bo człowiek się uczy całe życie

          • 1 0

      • Dzieci jak to dzieci, mają rodziców prawda ?
        Progi zwalniające to najbardziej chory pomysł jaki udało się wymyślić dla poprawy bezpieczeństwa !

        • 3 4

      • Niektórzy nie rozpoznadzą sarkazmu nawet jakby ich udrzyl po twarzy

        • 9 2

    • Tempo 30? Nie trzeba

      I tak po tym starym bruku szybciej nie jechać

      • 8 1

  • U nas NIE WOLNO malowac kontrapasow dla rowerzystow, BO TO NIEBEZPIECZNE. (1)

    Sciaganie na sile wzorcow drogowych z europy zachodniej do naszych polskich miast, w ktorych kierowcy nie maja w sobie wrodzonej wrecz zachodniej kultury uspokojnej jazdy, jest przedwczesne, wrecz NIEBEZPIECZNE.
    Zauwazcie, ze tam gdzie stosuje sie udogodnienia dla rowerzystow, czy pieszych, kierowcy pojazdow jezdza z predkoscia maksymalna 30km/h.
    I to jest najwazniejsza roznica ze wszystkich, ktore moglbym przytaczac, gwarantujaca bezpieczenstwo wszystkim uzytkownikom pasa drogowego.

    Kolejna sprawa to brak budowy jakichkolwiek parkingow wielopoziomowych lub podziemnych wielkoformatowych, wokol scislego centrum miasta.
    Jak mozna myslec o przeksztalcaniu ulic w deptaki (uwazam ze to sluszne, ale przedwczesne myslenie), nie dajac kierowcom-mieszkancom i kierowcom-przyjezdnym w zamian miejsc do zaparkowania pojazdow na obrzezach scislego cemtrum miasta. To idiotyczne.
    Sam jestem wielkim zwolennikiem przeksztalcenia sporej czesci uliczek w centrum miasta (Abrahama, Starowiejska, Zygmunta Augusta, i kilku innych) w spowolnione i nowoczesne ciagi pieszo-jezdne, z mocno ograniczona iloscia miejsc do parkowania w porze dziennej, ale najpierw trzeba mieszkancom dac szanse wstawienia aut na pobliskie i bezpieczne parkingi.
    Wskazane by nawet bylo, by byly mniejsze i wystepowaly gesciej, znaczy blizej...

    I wreszcie trzecia sprawa to temat rozbudowy, a nie zawezania glownych arterii komunikacyjnych, jak Slaska, Wladyslawa IV, czy Jana z Kolna, etc...
    Tworzac ciagi pieszo-jezdne i deptaki na centralnych ulicach miasta, nie wolno rownoczesnie zawezac drog o znaczeniu magistralnym. To glupota.
    Nalezy je wrecz rozbudowywac. Inaczej korki pozostana w Gdyni juz na zawsze. Ulice Wladyslawa IV, przecinajaca Starowiejska ( typowy ciag pieszo-jezdny) trzeba bedzie wreszcie wykonac w formie bezkolizyjnego skrzyzowania z jezdniami 2x2, w kazda ze stron.
    Ulicy Wladyslawa IV przy obecnym ksztalcie miasta niestety zlikwidowac sie juz nie da. Ona jest i bedzie magistrala ulica miasta, przecinajaca centrum na pol zwlaszcza przy przeznaczeniu pozostalych sasiednich ulic na ruch uspokojony. Istnieje jednak z wyjscie awaryjne, bardzo przyszlosciowe, ktore wplyneloby bardzo pozytywnie na rozwoj miasta i ktore pozwoliloby wyjsc z tej sytuacji w chwale i z glowa wysoko podniesiona do gory. I warto drzwi do tego wyjscia wreszcie otworzyc........To budowa tunelu, pod obecna ulica Wladyslawa IV.
    Prezydent Szczurek powinien sie wreszcie odwazyc podjac meska i sluszna decycje o budowie tunelu, od Pilsudskiego az do Weglowej. Bylaby to najmadrzejsza i najrozsadniesza decyzja w powojennej historii miasta.
    A nad nim Wladyslawa IV, laczaca wszystkie skrzyzowania, jak obecnie, ale jednak inaczej........

    • 2 3

    • 30km/h!!???

      Z taką prędkością mogę pchać samochód, a nie nim jechać... to właśnie powoduje korki....

      • 0 0

  • Ja pier....

    To może zacznijmy pchać samochód przez miasto... przecież to jest żałosne... banda idiotów...

    • 0 0

  • Civitas Dymano traci impet (2)

    To pocieszająca wiadomość.

    • 15 8

    • w końcu Ci stanął, przyznaj się

      • 0 0

    • Odezwał się potrójny pedał samochodowy po raz kolejny !

      • 2 4

  • Ścieżka rowerowa na Starowiejskiej (2)

    Nie wiem po co ta ścieżka jest skoro rowerzyści i tak jadą tam środkiem ulicy zamiast ścieżką.

    • 23 5

    • jednokierunkowy pas rowerowy

      mówi Ci to coś? Chyba jednak nie.

      • 0 0

    • Masz pojęcie o przepisach dla rowerzystów kretynie i twoich 11 klakierów ?

      Na Starowiejskiej po tym pasie można jechać tylko w stronę dworca, w drugą stronę po prawej stronie.

      Dzisiaj jakiś idiota na rowerze (bo tacy są naiwniaku tak jak wśród kierowców) jechał tym kontrapasem po 3 Maja w nie tą stronę, czyli od Starowiejskiej do Obrońców Wybrzeża. Tu w tę stronę jeździ się normalnie, przy prawym krawężniku.

      • 1 2

  • głupawa sonda (1)

    sugerująca z góry politycznie poprawne odpowiedzi. Nie obejmuje zagadnienia utrudniania i tak już zepsutego ruchu drogowego przez oszołomskie lobby.

    • 47 8

    • sami sobie psujecie ruch

      wczoraj jakiś kretyn pocisnął w Gdańsku rondem pod prąd, potem chodnikiem - bo się zamkniętej drogi nie chciało objeżdżać...

      • 0 0

  • Umieszczenie kontrapasa jak na zdjeciu (25)

    to proszenie sie o wypadek. Kierowca samochodu cofajac (wlaczajac sie do ruchu) ma male szanse na zauwazenie rowerzysty, zwlaszcza, ze rowerzysci zazwyczaj poruszaja sie w miare szybko (20-30 km/h).

    • 135 17

    • 84 durni dało ci plusa. Miejsc gdzie rowerzyści mogą oberwać od włączających (1)

      się tyłem aut (i nie tylko rowerzyści, ale wbrew pozorom także auta) jest całe mnóstwo. Szkoda, że nie można tu jak na fb wklejać zdjęć czy linków do "street view" bo wkleił bym ci ich całe mnóstwo - parkingów gdzie samochody stają prostopadle do jezdni wraz z przykładami zaparkowanych dostawczaków, z przyciemnionymi szybami bocznymi lub ich braku, itp. które zasłaniają widok cofającym się kierowcom jak i tym którzy zbliżają się do nich.
      Nie dziwi mnie duża liczba wypadków między kierowcami po takich opiniach - opiniach słabych kierowców bez wyobraźni.

      • 5 1

      • zapominasz o jednym

        jak koleś wyjedzie autem przed auto to komentarze brzmią "jak jeździsz, kretynie?". Jak koleś wyjedzie przed rowerzystę - "należało się pedalarzowi". Podwójna moralność...

        • 0 0

    • Przeczytaj przepisy ruchu drogowego. Włączając się do ruchu, patrz wyjeżdżając z parkingu, kierowca musi zachować ostrożność. (7)

      To jest podstawa, której uczą kursantów w szkołach jazdy. Jeśli tego nie rozumiesz lub nie umiesz wykonać, to oddaj prawko, bo stanowisz zagrożenie na drodze.

      • 10 27

      • ja pierdziele (5)

        teoria teorią, a życie życiem... to Ty się zastanów, bo wg mnie te zmiany mogą spowodować niebezpieczne sytuacje. Kontrapas to jakieś nieporozumienie.

        • 21 6

        • kto ci dał prawo jazdy? (3)

          ty jesteś nieporozumieniem.
          To że wyjeżdżasz z parkingu tyłem i nie patrzysz czy ktoś jedzie to Twój problem, wjedziesz w jakiegoś rowerzystę i będziesz musiał sobie lakierować samochód i płacić za leczenie... Twój wybór.

          • 7 16

          • No i jakże nie przyznać ci racji. (2)

            W tym czasie duszyczka rowerzysty będzie sobie radośnie siedziała na chmurce, w błogim poczuciu słuszności swoich racji.

            • 11 1

            • (1)

              Tak się składa, że kierowcy w Polsce zabijają ok. sześciokrotnie więcej samych siebie i swoich pasażerów, niż rowerzystów.

              • 4 6

              • to prawda, to piesi najwięcej zabijają siebie

                i rowerzyści też są sprawcami własnej śmierci,
                czasem nawet śmierci pieszego,

                dla niedowiarków coroczne raporty policji dostępne na stronach komendy głównej

                • 0 0

        • Człowieku, wyjeżdżając z każdego parkingu, czy z kontrapasem czy bez, należy się rozglądnąć i włączyć bezpiecznie do ruchu.

          Jeśli tak będziesz robił, a rowerzyści też będą się zachowywać odpowiedzialnie i zgodnie z przepisami, to do żadnych niebezpiecznych sytuacji nie powinno dochodzić.
          Ps. Jeśli ty przepisy ruchu drogowego oraz dobrą praktykę jazdy nazywasz teorią, to się zastanawiam, jakim ty jesteś kierowcą/rowerzystą?

          • 3 3

      • Ty mozesz oddac mozg

        Jest chyba zupelnie nieuzywany.

        • 5 3

    • pierdzielenie (1)

      Pracuje tam i jeżdżę co dzień. Nie mam żadnych problemów z zauważeniem rowerzysty

      • 1 3

      • A jakim samochodem jeździsz ?

        jeśli w miarę wysokim / dostawczy etc../ to przy wyjeździe z miejsca parkowania nie zasłaniają Tobie widoczności samochody parkujące z obu stron.

        • 2 0

    • czy jest jakiś internauta, który zanim wypowie się na temat sposobu jazdy rowerzysty (8)

      sam wsiądzie na rower i sprawdzi swoje tezy?

      W Kopenhadze średnia prędkość rowerzysty miejskiego to niecałe 18 km/h, w Gdyni podobnie, chyba że momentami z górki.

      Rowerzyści jeżdżący po mieście po jezdni są bardziej rozważni niż przeciętni kierowcy.

      • 11 49

      • Znajdz definicje sredniej predkosci, (6)

        nastepnie przeczytaj ze zrozumieniem, a potem zamilcz ze wstydu. Dla ulatwienia dodam, ze srednia predkosc uwzglednia czas postoju np. na swiatlach lub zwolnienie prawie 'do zera' ze wzgledu na rozne sytuacje drogowe.
        Co moze oznaczac, ze predkosc maksymalna moze wynosic np. 60 km/h (z gorki), a chwilowa np. 40 km/h akurat na tym nieszczesnym kontrapasie.

        • 16 5

        • (3)

          40 po tych kamlotach?Facet zejdź na ziemię te kamienie powodują takie wibracje że jazda 20 km/h na rowerze nawet z amortyzacją wprawia go w masakryczne wibracje masz wrażenie że zaraz odpadną ci koła proponuję samemu sprawdzić jak się jedzie po tym bruku na rowerze a potem pleść dyrdymały o tym jakie to prędkości rowerzyści tam osiągają

          • 11 8

          • (1)

            Chyba nigdy nie jechałeś na fullu, ja na takiej drodze jadę jak na każdej innej, racje ma autor tego wątku.

            • 4 3

            • ilu ludzi jeździ na fullu w mieście dziwny człowieku?Widziałeś kiedyś rower miejski z pełną amortyzacją?

              • 0 3

          • trzeba byc twardym, a nie mientkim

            pewnie ci w lateksach tyle nie moga jechac :)

            • 9 5

        • zanim rowerzysta miejski się rozpędzi do prędkości powyżej 30 km/h

          będzie musiał zwalniać przed każdym kolejnym skrzyżowaniem ub stawać na światłach.

          Pisanie o prędkości rowerzysty na Starowiejskiej rzędu 30 km/h lub więcej jest przejawem zaawansowanej samochodozy lub antyrowerozy.

          • 2 2

        • naprawdę mi ciebie żal, żuczku...

          • 0 4

      • Częściej tez kopią w zdeżaki jak im się coś nie podoba.

        Niedawno był i film i artykuł..

        • 10 3

    • Dobra praktyka jest taka,

      że przy pasie rowerowym jeśli są miejsca parkingowe to tylko równolegle. Niestety to tylko teoria.

      • 8 0

    • (2)

      Kierowca samochodu cofając ma psi obowiązek zauważenia rowerzysty, pieszego, spacerującej kury a nawet innego samochodu.

      • 13 37

      • oszalałeś człowieku? zastanów się co ty mówisz?

        po prostu jak się uspokoisz to przemyśl jeszcze raz to co napisałeś

        • 7 4

      • i twojej d... zapewne

        • 7 12

  • (8)

    NIE dla rowerów na ulicach!

    • 112 50

    • cp januszu, boisz sie innych uczestnikow ruchu? (2)

      przeszkadzaja ci jak jedziesz swoim nastoletnim samochodem do biedry czy co? Powiniene tez czasem pojezdzic rowerem, piwny brzuch by sie zmniejszyl ci

      • 10 10

      • od roweru akurat nic ci się nie zmniejszy (1)

        to bajka dla naiwnych

        • 1 3

        • lepsza minimalna ilość ruchu na rowerze, na świeżym powietrzu, choćby 10-15km niż siedzenie przed TV czy kompem. a jak się po wertepach jeździ to i bebzon wytrzęsie. Tylko uwaga na uda - chwila nie uwagi i 60cm jak nic, a potem ciężko jakieś jeansy kupić

          • 1 1

    • Mam się pytać ciebie (...) o łaskę do życia ? Zadrość cię zżera że w korkach (1)

      szybciej pojedzie się rowerem (...) ?

      • 5 6

      • prowokacja czy rowerowy inwalida?

        • 3 7

    • z rowerkami do lasu (1)

      • 16 13

      • Do lasku spadaj ty głupia lasko !!!

        • 6 6

    • całe szczęście nie Ty decydujesz

      można jeździć rowerem po ulicach z dopuszczalną prędkością

      • 12 16

  • (1)

    Jedno jest pewne - wiecej na nich nie zaglosuje.

    Sprawiaja, ze Gdynia jest coraz bardziej zacofana.

    • 13 2

    • a ja zagłosuję

      • 0 0

  • brak woli politycznej i wyobraźni (9)

    powoduje, że w Gdyni jakość życia będzie ulegać stopniowej degradacji, a konflikty między kierowcami o miejsca do parkowania lub na jezdni będą kontynuowane lub coraz większe.

    Żeby mieszkańcy poczuli zmiany na lepsze, warto zdecydowanie poprawić jakość nawierzchni by była przyjazna mieszkańcom a nie parkującym i jeżdżącym w wielu przypadkach na trywialnie małe odległości kierowcom.

    Zmarnowana szansa może się pojawić w przyszłości, na razie zamiast postępu mamy dryf strategiczny zarządu miasta bojącego się grupki osób mających wyobraźnię ograniczoną do pola widzenia dostępnego zza szyby samochodu.

    • 63 32

    • juz ulega degradacji (5)

      nie buduje sie parkingow przy centrum
      nie rozbudowuje sie drog wokol centrum
      nie tworzy sie przyjaznych stref pieszych
      wciaz oddaje sie miejskie grunty coraz to nowszym spadkobiercom, zwlaszcza tym z bardzo zamierzchlych czasow, np sprzed wojny
      nie wdraza sie nowych systemow komunikacyjnych (w tym polnocnej czesci PKM)
      nie konczy sie starych inwestycji drogowych (Rozowa, Chwarznienska, Kwiatkowskiego)
      itd, itd.

      • 17 2

      • budowa parkingów przy centrum zwiększa korki na dojazdach do niego (3)

        dlaczego takich prostych jak cep tez wielu internautów i zarządców miasta w ogóle nie kuma?

        jazda samochodem do pracy zabija wyobraźnię

        • 2 6

        • (2)

          Jazda rowerem do pracy upośledza intelektualnie.

          • 3 3

          • na temat degradacji psychoruchowej dzieci dowożonej do szkół i przedszkoli (1)

            samochodami rodziców jest sporo literatury fachowej.

            Twoja wypowiedź zdaje się potwierdzać te wyniki.

            Kompleksy antyrowerowe dają się leczyć.

            Straty czasu na poszukiwanie miejsca do parkowania są nie do odrobienia - a do nich prowadzi decyzja odłożenia zmiany charakteru Starowiejskiej na później.

            Uzależnienie od samochodów odbije się rykoszetem na jakości życia w całej Gdyni

            • 2 2

            • co innego dzieci do szkoły a co innego siebie do pracy

              nie mieszaj dwóch róznych rzeczy

              • 0 0

      • Parkingi w centrum sa, tylko puste, bo jednoczesnie urzednicy przymykaja oko na parkowanie na chodnikach.
        Chodniki zawalone, parkingi puste.
        Wystarczyloby wziac sie za parkowanie na chodnikach.

        Z pozostala czescia sie zgodze.

        • 8 5

    • (1)

      Jasne, i nie jest istotne co na ten temat myślą mieszkańcy bo biedaki sami nie wiedzą czego chcą, a my "chcemy ich dobra". Ręce precz od dobra mieszkańców społeczniku jeden niespełniony!

      • 6 5

      • Zle to rozumiecie. Sprawa i zmiany dotycza wszystkich.

        I wcale tutaj nie chodzi o eliminacje, albo zwiekszenie ruchu.
        Rzecz dotyczy pogodzenia potrzeb wszystkich.
        Ruch czesciowo ograniczyc, ale pobudowac porzadne parkingi dookola centrum.
        Ruch w ulicach zawezic, aby dac pozostalym odetchnac na chodnikach - zrobic miejsce na lawki, zdroje, etc....przywrocic wyglad ulicom.
        Wladsylawa IV poszerzyc, aby dac mozliwosc sprawnego przejazdu przez centrum w obu kierunkach - po co to kluczenie uliczkami. Tam ruch powinien byc, ale uspokojony.

        Ps. Co niektorym krzykaczom to widze ze artykuly sie pomylily. Artykul prawie wcale nie dotyczy problematyki rowerowej, ale to na jej temat sa tutaj glownie prowadzone dysputy. Czytajcie artykuly ze zrozumieniem, prosze.

        • 2 1

    • Z góry założyłeś, że pieszy = mieszkaniec, a kierowca to przybysz wyłącznie z innego miasta (gminy) :)

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane