• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biała flota ma zniknąć sprzed Zielonej Bramy

Maciej Korolczuk
14 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rejsy statkiem na Wyspę Sobieszewską
Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce. Wiosną jednostki cumujące dotychczas przy Zielonej Bramie będą musiały znaleźć sobie nowe miejsce.

Cumująca od lat przy Zielonej Bramie i Wyspie Spichrzów Żegluga Gdańska musi znaleźć nowe miejsce dla swoich statków. To efekt piątkowego spotkania z władzami miasta, które na zmianę lokalizacji dały czas do wiosny przyszłego roku. - To straszliwy cios, to dla nas być albo nie być - mówi Jerzy Latała, właściciel białej floty ŻG.



Gdzie powinny cumować turystyczne statki?

O decyzji władz miasta właściciele statków cumujących przy nabrzeżu przy Zielonej Bramie dowiedzieli się w piątek rano. Wiceprezydent Gdańska Alan Aleksandrowicz poinformował, że wiosną biała flota musi zniknąć sprzed Wyspy Spichrzów.

W pobliżu nowych hoteli i restauracji powstaje kładka dla pieszych, a statki z jednej strony ograniczają widok na nowe budynki, z drugiej - zdaniem władz miasta - przyczyniają się do degradacji znajdującego się już teraz w złym stanie technicznym Długiego Pobrzeża.

- To było pierwsze z cyklu spotkań, jakie zaplanowaliśmy w sprawie koniecznego remontu Długiego Pobrzeża. Sygnalizujemy, że stan nabrzeża wymaga gruntownego remontu lub wręcz przebudowy od Bramy Zielonej do Targu Rybnego. Kluczowe, i na to będziemy kłaść szczególny nacisk, jest bezpieczeństwo użytkowników nabrzeża, zarówno od strony lądu, jak i wody. W razie konieczności poszukiwać będziemy alternatywnych lokalizacji obsługujących przewoźników i organizatorów rejsów turystycznych - wyjaśnia Alan Aleksandrowicz.

Żegluga Gdańska: Nabrzeże jest w dobrym stanie



- Nie mogę zgodzić się z takim uzasadnieniem - nie ukrywa Jerzy Latała, właściciel Żeglugi Gdańskiej. - Nabrzeże, przystosowane do cumowania naszych statków, jest w dobrym stanie. To 120-metrowy odcinek dopuszczony do ruchu pasażerskiego. Źle wygląda odcinek nabrzeża spacerowego, gdzie niedawno doszło do zapadnięcia chodnika. Na co ruch jednostek nie miał jednak żadnego wpływu. Jestem zrozpaczony, bo Żegluga była w tym miejscu od zawsze, na stałe wpisała się w krajobraz turystycznego Gdańska. Tym bardziej jest to dla mnie niezrozumiałe, że przecież niedawno podpisaliśmy 20-letnią umowę na dzierżawę. Faktury płacimy w terminie, nie daliśmy żadnego argumentu miastu, by nas tak traktowało.


Przewoźnicy mają czas do 20 kwietnia, by znaleźć swoim statkom nowe miejsce. Dotyczy to Żeglugi Gdańskiej i "Czarnej Perły" stylizowanej na dawny piracki żaglowiec. Miasto nie wskazało ich nowej lokalizacji, prawdopodobnie jednostki będą cumować w pobliżu mostu Wapienniczego.

Ekspertyza rozstrzygnie wątpliwości?



Jak mówi Latała, pod koniec stycznia powinny być znane wyniki ekspertyzy, jaką zlecił naukowcom z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Ma ona ocenić, jakie jednostki mogą bezpiecznie poruszać się po Motławie.

- Dajmy się wypowiedzieć fachowcom w tej dziedzinie. Chcę dyskutować na argumenty, a nie na wyobrażenia. Chcemy być obecni w Gdańsku. I będziemy. Ale jeszcze nie wiem jak - dodaje właściciel ŻG.

Tramwaje wodne w Gdańsku

Opinie (718) ponad 100 zablokowanych

  • Idąc tym tokiem myślenia ... (1)

    .... przenieśmy budynki z wyspy spichrzów bo idąc od strony Motławy zasłaniają starówkę i statki .

    • 61 0

    • Idąc Szafarnią.

      • 3 0

  • Politycy uważajcie (2)

    Jak mówił Pan Walmart ze każdy klient może zwolnić właściciela firmy wydając swoje pieniądze gdzie indziej , tak my wkurzeni Gdanszczanie możemy oddać swoje głosy na kogos innego w wyborach

    • 61 0

    • Tylko że wkurzeni są nie Gdańszczanie, a mniejszościowa grupka pisowskich trolli.

      • 3 21

    • Większość jest w mafii

      I zawsze profity wygrają

      • 17 0

  • Ludzie, przecież sami zagłosowaliście na kontynuację testamentu Adamowicza. Wspólczuliście lejącej łzy Dulkiewicz i wdowie w czerni oraz politykującemu bratu. Przykro mi to stwierdzić ale logika i fakty są nieubłagane, za głupotę się płaci.

    • 60 5

  • GD (1)

    To jest ciekawe podpisując umowę na tak długi czas czyli 20 lat jak czytamy w artykule to nikt nie wpadł na pomysł żeby zrobić wszelkie ekspertyzy odnośnie nabrzeża?

    • 36 0

    • Bo to nie kwestia nabrzeża tylko hotelów na wyspie

      Chcą mieć widok na deptak o budynki a nie na statki

      • 12 0

  • Hotelarze zapłacili

    Mieszkańcy stracą dostęp do żeglugi.
    Powinni zlikwidować marinę zarządzaną przez mosir bo idzie na to dużo z podatków a realnie nikt z Gdańska nie korzysta z mariny. Chcą tam utrzymywać miejsca na jachty milionerów niech robią to komercyjnie a nie za podatki.

    • 58 2

  • Teraz już rozumiem po co tej babie jest ochrona.

    • 49 2

  • Nie będą krypy blokowały deweloperskiej kladki

    Brawo dla figurantów miejskich.

    • 39 1

  • Wreszcie będzie można spokojnie łowić ryby.

    • 3 18

  • Ankieta niemalże murem za statkami (1)

    Ale to nie o głos ludzi chodzi, liczą się układy, deweloperzy i prywatny interes

    • 91 3

    • Tak jak było ze śmieciami

      Władze miasta mają głosy mieszkańców w czterech literach.
      Testament zobowiązuje.

      • 20 1

  • Czad odsunąć kogoś od władzy (1)

    Wszystko dla mafii rządzi niepodzielnie.
    Czas odsunąć kogoś od władzy

    • 55 0

    • Nie udało się, 45% wystarczyło by wybrać układ mafijny i znów PiS rządzi, niestety. Doprowadzą Polskę gospodarczo i administracyjnie do ruiny i dopiero zobaczymy powolne wstawanie z kolan, jak komunistyczni mocodawcy z pisu trafią do piachu albo za kratki.

      • 3 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane