• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biegiem z tramwaju na autobus przy Akademii Muzycznej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Teoretycznie motorniczowie powinni czekać do dwóch minut na pasażerów autobusów. Kierowcy autobusów mają natomiast obowiązek czekać nawet trzy minuty na pasażerów tramwajów. W rzeczywistości odjazdy nie są ze sobą zsynchronizowane.


Remont trasy tramwajowej na Przeróbkę daje w kość pasażerom komunikacji miejskiej. Odjazdy tramwajów i autobusów w rejonie Akademii Muzycznej są ze sobą niezsynchronizowane, a zdesperowani pasażerowie biegają po jezdni między pędzącymi autami.



W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem. W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem.
Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego. Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego.

Jak oceniasz przesiadki tramwaj-autobus przy Akademii Muzycznej?

Rozpoczęty pod koniec czerwca remont torowiska tramwajowego na Przeróbkę, wraz z jego wymianą na Moście Siennickim, zmusił pasażerów komunikacji miejskiej do przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej zobacz na mapie Gdańska. O ile oznakowanie drogi przejścia między tramwajami i autobusami zastępczymi oraz uruchomienie tramwajów wahadłowych ze Śródmieścia w rejon ul. Łąkowej należy uznać za bardzo dobre rozwiązania, to już synchronizacja odjazdów zdecydowanie kuleje.

- Kierowcy opuszczają przystanki, mimo że widzą tłumy ludzi, zmierzające w ich kierunku z tramwajów. Ostatnio, kierowca poczekał na zaledwie trzy osoby, które biegły sprintem z tramwaju, a reszcie pasażerów zamknął drzwi przed nosem. Następny autobus był wypchany po brzegi, gdyż skorzystali z niego pasażerowie następnych tramwajów - skarży się nasz czytelnik, pan Korneliusz.

W podobnym tonie wypowiadają się także inni nasi czytelnicy, którzy alarmują także o niebezpieczeństwie potrącenia pieszych w tym miejscu:

- Poza godzinami szczytu sytuacja robi się bardzo niebezpieczna. Ludzie, wiedząc, że kierowcy autobusów niekoniecznie zaczekają, aż pasażerowie tramwaju pokonają przejście podziemne, biegną prosto przez ulicę, po której pędzą, niczym po autostradzie, samochody ze Śródmieścia - alarmuje pan Marcin.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja z przesiadkami i rzeczywiście - trudno nie przyznać czytelnikom racji. Wielu kierowców zupełnie nie patrzy na to, jak wygląda sytuacja na sąsiednim przystanku tramwajowym i odjeżdża według swojego rozkładu. Zdarzają się też sytuacje, że motorniczy opuszcza przystanek nim podjedzie autobus z Przeróbki czy Stogów.

- Dla tramwajów linii 3, 8 i 9 obowiązuje zasada wydłużenia oczekiwania do maksymalnie dwóch minut po rozkładowym odjeździe, o ile autobus linii T3, T8 lub T9, dojeżdżający od strony Przeróbki do miejsca przesiadki, jest w zasięgu wzroku motorniczego. Z kolei kierowcy autobusów T3, T8, T9 oraz 111 w kierunku Przeróbki/Stogów mają obowiązek oczekiwać na pasażerów tramwajów do trzech minut względem rozkładowego odjazdu, o ile tramwaj jest w zasięgu wzroku kierowcy - Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów wyjaśnia, jak powinien wyglądać system przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej.

W sytuacji, gdy dochodzi do złamania zasad oczekiwania kierowców i motorniczych, ZTM Gdańsk może naliczyć karę w wysokości 100 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy tj. 115 zł. Opłata ta obowiązuje przewoźników przy każdym stwierdzonym uchybieniu w zakresie skomunikowania tramwaj-autobus.

- W rejon Akademii Muzycznej wysyłamy i nadal będziemy wysyłać również naszych pracowników Centrali Ruchu, którzy na miejscu mają za zadanie dyscyplinować przewoźników, aby ci czekali na pasażerów - zapowiada Zomkowski.

Niektórzy pasażerowie decydują się przebiegać przez jezdnię, aby zdążyć na autobus.

Miejsca

Opinie (178)

  • T8 na Stogi jeździ co 5-7 minut! (3)

    Jeżdżę na Stogi kilka razy w tygodniu. Czy pasażerowie nie mogą uwzględnić tego, że jest remont drogi i będą jechać te 5 minut dłużej, przejść spokojnie na przystanek i poczekać 3 minuty na kolejny autobus? 5 minut to nie koniec świata!

    • 30 12

    • (2)

      Przejedź się i zobacz jak to wygląda. Dojazd z Przeróbki czy Stogów na np Zaspę zajmuje nie 5min więcej tylko trwa dwa razy tyle co wcześniej.

      • 8 7

      • pewnie bo (1)

        jak czekasz na następną linię 8 no to tak.
        Ciężko się przesiąść na dworcu w inny tramwaj? Wsiadasz przy AkademiI w obojętnie co i przesiadasz się na inny tramwaj na zaspę przy dworcu. Takie to skomplikowane jest? I nie gadaj , że jedziesz na bilecie za 3 zeta. Bilet za 3,6 jest na godzinę a 0,60 pln to nie majątek - zresztą pewnie dojeżdżasz codziennie to masz miesięczny. Po drugie jak ci nie pasują przesiadki przy akademii to jedz 111 i tyle. Ludzie dwa razy dłużej..... CHYBA PRZEZ CHEŁM JEDZIESZ.

        • 9 8

        • tak, jeżdżę za 3 zeta, mam prawo I MAM PRAWO ŻĄDAĆ normalności w komunikacji!

          pyskata jędza

          • 5 4

  • ujeścisko (3)

    Tak samo jest na Havla. Jadąc 118 z pętli żeby przesiąść się do tramwaju nr 6 czy autobusu 162 w stronę Wrzeszcza trzeba biec przez ulicę na czerwonym świetle. Kto robi te beznadziejne rozkłady?

    • 17 6

    • ja.

      • 1 1

    • tAK A 6

      JEŹDZI RAZ NA GODZINE. przecież linia 6 jeździ co 10 minut więc jak nie zdążysz czekasz max 10 minut to raz , adwa masz jeszcze linie 11 też do wrzeszcza. A jak się naprawdę spieszysz to możesz wsiąść w obojętnie jaką linie i się przesiąść przy dworcu w 9 czy 12 . Tramwaje jeżdżą co chwile.

      • 6 2

    • 2/6/7 ->> 162

      Za każdym razem gdy wracam, 162 odjeżdża jak tramwaj na pętle zajeżdża, czy nie może poczekać tych 3 minut? Jedzie przecież już na przystanek końcowy, niech autobusy na tej pętli mają krótki 3 minutowy postój. Jak to się uda, to przynajmniej odciąży się linie 154. Na przystanku Ptasia jest sajgon, w sumie to się nie dziwie został tylko jeden autobus, a tam dużo osób wsiada i wysiada, bo 256 to bardzo rzadko jeździ.

      Kiedyś to się lepiej jeździło, co prawda szło się na Platynową ale jeden po drugim (zapełnione) odjeżdżały 154, 213, 254 i 275, w międzyszczycie było trochę luźniej i też była super częstotliwość a po otwarciu tej pętli wszystko się pogorszyło i na dodatek czas dojazdu do Dworca też się wydłużył!!! To juz 154 jadący w Korku na Trakcie potrafi być szybciej niż 6 z pętli. No taka prawda. Spieprzyli trasę tego tramwaju po całości...

      • 1 0

  • Ja żonie kupiłem samochód (3)

    nie pozwolę jej na dwie przesiadki w komunikacji miejskiej - raz przy Akademii Muzyczne a drugi raz na dworcu. Trudno, że wydałem dużo kasy, ale przynajmniej jedzie teraz samochodem bezpośrednio. Czas moi drodzy, tego nigdy nie odzyskamy i warto za to wykładać grube pieniądze.

    Mogę się założyć, że z powodu fatalnego rozwiązania komunikacyjnego wiele osób z Przeróbki i Stogów postąpi tak samo. Gdy już wsiądzie do aut, nie wróci do komunikacji miejskiej (po remoncie) - no chyba, że paliwa w Polsce zabraknie.

    • 10 19

    • Matko, ja od 6 lat dwa razy się przesiadam ,aby dojechać do Łostowic i jakoś nie umieram , a tu paniusia może zemrzeć .Żenada .

      • 11 5

    • fatalna komunikacja

      autobus co 5-7 minut i tramwaj co 4-6 minut - rzeczywiście fatalna

      • 10 3

    • Kto wie,

      może faktycznie mieszkańcy Stogów i Przeróbki zdobędą w tej sytuacji samochody, z tym, że niekoniecznie drogą kupna.

      • 4 1

  • To Gdańsk właśniei kochamy go za zwłaszcza za komunikację miejska

    i tyle.

    • 8 3

  • bezmózgowcy (2)

    W tej firmie pracuja i decyduja bezmózgowcy! Nie mozna bylo troche pomyslec aby sutobus T8 puscic od dworca głównego? Paranoja debili !

    • 18 9

    • a co zrobić

      z ludźmi zatrudnionymi?? wysłać na 1,5 roku urlopu czy jak wg ciebie?
      I skąd wziąć tyle autobusów zastępczych?

      • 6 1

    • Jakby zaczęły jeżdzić koło dworca co 5-7minut, zawracać przy Zieleniaku, to by zatkały całe centrum.

      Poszukaj mózgu u siebie. I wyobraźni też.

      • 12 0

  • zatrudnienie PO znajomosci

    To potem takie efekty. To się tyczy każdego szczebla

    • 6 4

  • (1)

    Niech te nieroby z ZTM przejada sie tą trasą. Wysiądą z tramwaju, przejdą przez tunel i zobaczą odjeżdżający autobus.
    Wcześniej dojazd do pracy zajmował mi 40minut, teraz 2x tyle.

    • 24 5

    • Jedziesz przez Orunię?

      • 2 3

  • Gdzie jest klimatyzacja w komunikacji miejskiej? (1)

    • 14 5

    • Na dachu.

      • 4 0

  • Postawić tam patrol policji i będzie branie...

    • 7 1

  • (1)

    Dlaczego wracając wieczorem z pracy nie mogę dojechać na Przeróbkę T9 tylko muszę zasuwać po ciemku od Elektromontażu? I czemu w ciągu dnia T9 jeździ z tak małą częstotliwością?

    • 21 3

    • Może mało ludzi jeździ?

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane