- 1 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (45 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (45 opinii)
- 3 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (91 opinii)
- 4 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (127 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (102 opinie)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (61 opinii)
Większość nowych gdańskich biletomatów... jest zepsuta
Choć pierwsze z nowych biletomatów stanęły w Gdańsku wiosną, to wciąż większość z nich nie działa. Spośród 30 urządzeń przez 5 miesięcy zdołano uruchomić zaledwie 10. Pozostałe nadal są nieczynne, bo wykryto w nich "błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej".
Błąd znany, termin naprawy jeszcze nie
- Cały czas trwa faza testów. Właśnie w tej fazie testu wyszedł m.in. błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej i wstrzymanie uruchomienia kolejnych urządzeń było efektem tego właśnie błędu oprogramowania. Błąd ten nie został wykryty przez producenta automatów i ich oprogramowania, słowacką firmę Emtest, dlatego prowadzi ona obecnie intensywne prace zmierzające do jego usunięcia - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego, który kupił automaty.
Jak mówi, Słowacy nie są w stanie oszacować, kiedy błąd zostanie usunięty, a pozostałe automaty uruchomione.
- Na początku września br. odbyliśmy spotkanie z Mennicą, w którym uczestniczyli również przedstawiciele słowackiej firmy i Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Dotyczyło ono uruchomienia kolejnych automatów biletowych. Nie możemy uruchamiać automatów z błędami, aby nasi pasażerowie nie zostali poszkodowani - podkreśla Gołąb.
Miasto nie traci, a pasażerowie?
Mennica podjęła decyzję, by wszelkie prace związane z uruchomieniem całego systemu sprzedaży biletów w 30 automatach prowadzić równolegle. Dlaczego? Jak wyjaśnia rzecznik ZTM - po to, "by na żadnym etapie nie powodować zbędnych opóźnień".
- Z tego powodu automaty fizycznie zostały zainstalowane w wyznaczonych lokalizacjach o wiele wcześniej, niż nastąpiło ukończenie prac nad aplikacją sprzedażową. Opóźnienie w uruchomieniu aplikacji sprzedażowej nie generuje żadnych strat finansowych po stronie miasta Gdańska - zapewnia Gołąb.
Aktualnie działa tylko 10 z 30 nowych biletomatów: przy al. Rzeczypospolitej - przystanek tramwajowy "Startowa"; Al. Wojska Polskiego - w pobliżu przystanku tramwajowego "Zamenhofa"; ul. Jagiellońska - przystanek autobusowy "Jagiellońska"; ul. Wita Stwosza - przystanek tramwajowy "Strzyża PKM"; ul. Chłopska/ul. Obrońców Wybrzeża - przystanek tramwajowy "Bora Komorowskiego"; al. Hallera - przystanek tramwajowy "Wczasy"; al. Hallera - przystanek tramwajowy "Mickiewicza"; ul. Pomorska/ul. Subisława - przystanek tramwajowy "Subisława"; ul. Dworska/al. Hallera - przystanek autobusowy "Dworska"; ul. Hynka - przy zejściu z peronu, w pobliżu przystanku autobusowego "Zaspa SKM".
Na uruchomienie 20 pozostałych musimy jeszcze poczekać. Do tej pory bilety ZTM można kupić w 50 biletomatach firmy Avista, a także - bilety jednorazowe - w 20 biletomatach SKM, które usytuowane są m.in. na dworcach kolejowych i stacjach PKM.
Opinie (203) 3 zablokowane
-
2017-09-25 07:18
(2)
a to ciekawostka, urządzenia te same, oprogramowanie to samo a nie działa
- 16 0
-
2017-09-25 10:15
pewnie nie są te same
i dlatego jest kłopot.
- 0 0
-
2017-09-27 21:18
w każdym inne oprogamowanie
więc niekompatybilne
- 0 0
-
2017-09-25 07:19
Po cholerę komu te biletomaty (4)
wystarczyłaby jedna sprawna aplikacja w telefonie, jakoś w innych miastach potrafią, trójmiasto jak zwykle sto lat za murzynami
- 14 5
-
2017-09-25 07:27
przecież jest aplikacja w telefonie (1)
- 1 0
-
2017-09-25 08:40
Nawet trzy do wyboru
- 1 0
-
2017-09-25 07:32
No ale przecież Gdańsk ma najeprzego na świecie prezydenta. (1)
Geniusza wszech czasów, mistrza nad mistrzami, wielkiego demokratę i intelektualistę.
- 7 0
-
2017-09-25 08:24
Ty uwazaj jak otwierasz lodowke.....bo w srodku tam tez juz na ciebie czeka budyn,
- 1 2
-
2017-09-25 07:28
Ale nagrody roczne w ztm już pewnie kalkulują.
- 16 1
-
2017-09-25 07:31
Wszystko fajnie
Ale automaty zostały zakupione w postępowaniu przetargowym, w którym na bank był zapis o gwarancji. Teraz pytania, czy ten termin leci już od tych 5 miesięcy, czy automaty zostały odebrane??? Jeżeli tak, to miasto jednajkk ponosi koszty finansowe tej awarii...
- 11 0
-
2017-09-25 07:33
A to ciekawe
Jak to jest, że 10 działa prawidłowo, a 20 nie.... w tamtych miejscach jakieś inne cieki wodne są ???
Nie mogą wgrać tego samego softu ??:p- 17 0
-
2017-09-25 07:42
Standard jak cała najgorsza i najdroższa komunikacja w Polsce
- 7 1
-
2017-09-25 07:46
Bilet łowiony na wędkę (3)
Polecam również przetestować zachowanie automatów przy obfitych deszczach - aktualne, jak np. ten przy przystankach na Wrzeszcz PKP, przy co bardziej obfitych deszczach gromadzi wodę z opadów w podajniku biletów... efekt jest taki, że wyławiamy zakupiony, papierowy bilet z koryta wody !!! Ostatnią taką sytuację miałam w zeszłym tygodniu. Żenada, poniżej krytyki. Biletu nie dało się za nic skasować..
- 16 0
-
2017-09-25 07:51
(1)
to bilet z biletomatu zkm trzeba jeszcze kasować? łał...
to po co te biletomaty taniej byłoby sprzedawać bilety w kioskach...- 0 2
-
2017-09-25 17:49
no trzeba, zawsze kupuję na zapas, a np. w automatach SKM nie da się na zapas, nie ma takiej opcji, właśnie przez odejście od potrzeby kasowania
(dlatego kupuję bilety SKM w automatach ZTM)
tylko te bilety powinny być z grubszego kartonu, jak w Wawie, a nie z papieru toaletowego jak u nas
i nie powinny stać niezadaszone i wystawione na słońce uniemożliwiające odczyt monitora- 3 0
-
2017-09-25 07:56
Miałem tę samą sytuację. :) Te biletomaty to jakiś żart
- 3 0
-
2017-09-25 07:46
A nie mogli zamówić u poprzedniego który już od wielu lat funkcjonuje i automaty działają..... jakoś.... . KTOŚ rozumiem musiał otrzymać kopertę by kupił ten szajs za nieswoje.pieniadze. brawo.
- 9 0
-
2017-09-25 07:47
mi (1)
ostatnio wchlonal kasiore i nie oddal nic ani kasy ani biltu ani reszty
- 7 0
-
2017-09-25 09:39
mi też
Drukował strasznie wolno, non stop wypisując komunikat: "Automat zajęty". Bilety co prawda wypluł ale reszty już nie. Oczywiście złożyłem reklamację. Nowe automaty omijam szerokim łukiem.
- 0 0
-
2017-09-25 07:48
Kolejny wałek zakupowy szmelcu? Szkoda że parkometry działają zawsze i wszędzie a awarie usuwane są natychmiastowo!
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.