• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety w komórce: ruszają od stycznia, od dziś można ściągnąć aplikację

28 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo. Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo.

Można już bezpłatnie ściągnąć program, który od początku nowego roku pozwoli na kasowanie w telefonach komórkowych jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych.



Czy będziesz korzystać z elektronicznego biletu?

Bilety telefoniczne kosztują tyle samo, ile bilety papierowe, czyli 2,5 zł za przejazd linią zwykłą i 3,5 zł za podróż linią zwykłą, pospieszną lub nocną. Dla osób uprawnionych oferowane będą także bilety w wersji ulgowej. Na podstawie nowego biletu metropolitalnego pasażerowie będą mogli zrealizować jeden przejazd autobusem, trolejbusem lub tramwajem ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni lub MZK Wejherowo.

Podobne bilety dostępne są m.in. w Poznaniu, Lublinie, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie oraz w aglomeracji śląskiej.

Jak rozpocząć korzystanie z usługi zakupu biletów przez telefon komórkowy?

W celu aktywacji usługi należy:

Pierwszy sposób

1. zarejestrować się bezpłatnie w systemie na stronie www.mobilet.pl,
2. pobrać na telefon aplikację umożliwiającą kasowanie biletów,
3. zasilić konto pre-paid lub uruchomić polecenie zapłaty. W przypadku konta pre-paid pieniądze za skasowane bilety ściągane będą tak jak za rozmowy w telefonach na kartę. Wybierając polecenie zapłaty - bezpośrednio z rachunku bankowego użytkownika.

Drugi sposób

1. wysłać SMS o treści "mobilet rej" pod numer 7037,
2. zainstalować w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację,
3. skasować według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Jak skasować bilet?

Aby skasować bilet należy:

otworzyć aplikację systemu moBILET,



wybrać środek transportu,



wybrać odpowiedni bilet metropolitalny,



gdzie: LZ (linia zwykła), LP (linia pospieszna, nocna), N(bilet normalny), U(bilet ulgowy)


wprowadzić numer linii,



skasować wybrany bilet.



Klient otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach):

Bilet telefoniczny należy skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej. Można go też skasować dla osoby (osób) towarzyszącej.

Jak wygląda kontrola biletów?

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia.

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • kosmiczny i skomplikowany projekt, który nie spełni swojej roli - jak to w Gdańsku

    • 3 0

  • co to za totalna bzdura????? (3)

    czemu nie ma systemu konkurencyjnego, który jest o niebo prostszy i dla wszystkich (na wszystkie telefony)?

    co to za przekret?

    kto kreci na tym lody????

    • 8 4

    • ciekawa jest ilośc osób, które twierdza, że bedą zawsze korzystać... czy to pracownicy tej firmy, bo obiektywnie system jest kompletnie do bani

      • 1 0

    • Trójmiasto samo skazuje sie na bycie prowincja - zamiast ułatwiac utrudniaja, tak jak z tymi biletami metropolitarnymi

      • 0 1

    • jesteś Polakiem,
      nie pytaj,
      korzystaj :-)

      • 3 2

  • najlepsze są proste pomysły - SMS

    ZTM by mogło się w końcu łaskawie dogadać z operatorami gsm i by było nareszcie po ludzku, wysylamy sms (już nawet mogłbym placic te 50gr wiecej za bilet taką drogą).
    - uniwersalne rozwiązanie działające na każdej komórce bez wezględu na system
    - wiele szybsze rozwiązanie niż babrać się z logowaniem, obsługą aplikacji,...
    - nie jest wymagany zaden dostep do Internetu, za który trzeba dodatkowo płacić.

    • 3 0

  • Juz widze

    jak na mrozie ludzie stoja na przystanku i wklepluja numer linii w komoreczke zmarznietymi paluchami :)

    Ten system to powstal chyba na zamowienie koncernow telefonii komorkowej, czysty zarobek! Transmisja danych tania nie jest.

    • 4 0

  • Nie ma czekania.. (2)

    Witam
    Powiem tak.... nie będzie akcji w stylu poczekam na wciśnięcie TAK jak wejdą "kanary" Aplikacja będzie się blokować po paru sekundach gdy nic nie będziemy naciskać itp. Potem czas oczekiwanie do 1minuty na ponowne włączenie.

    Wiem bo aplikację mam od 2 tyg.

    • 0 1

    • (1)

      Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię

      • 0 0

      • na infolinię :)))

        już widzę tych naiwnych szamoczących się z komórką z ktorej po kilkunastu sekundach (albo wcześniej bo system się zaburzył) znika ekran aplikacji :P

        • 0 0

  • prawda o tej aplikacji

    prawda jest taka ze ona bedzie dzialac raz na 15-tu pasazerów
    i bedzie miala renoma zarobek.

    • 2 0

  • skasować wybrany bilet? (5)

    palec na przycisku zatwierdzającym TAK, siedze w nocnym i czekam az pojawiaja sie na ktoryms z przystankow. Jesli nie, wysiadam i wybieram anuluj, jesli widze ze juz czekaja klikam TAK i kupuje. (w nocnym moglem wsiasc przystanek przed kontrola, zanim wyciagniesz komorke, odpalisz aplikacje, wybierzesz bilet i wpiszesz ktora linia dojedzie juz do drugiego przystanku na którym czekają, także wytłumaczenie jest)

    • 5 2

    • a Polak mysli jak tu oszukać ;/ (3)

      jak bedziecie oszukiwac to dalej złomami będziemy jeździć :)

      • 5 2

      • nie oszukać (2)

        tylko program musi być idiotoodporny :)

        • 2 1

        • i jest! (1)

          Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię

          • 1 1

          • prawda jest taka ze ona bedzie dzialac raz na 15-tu pasazerów

            i bedzie miala renoma zarobek.

            • 0 0

    • haha

      Powiem tylko tak, masz ok 10 sek na wybranie kup bilet po tym czasie aplikacja się blokuje na prawie minutę, by tacy jak Ty nie kombinowali i kradli...

      • 3 0

  • (1)

    Jedziesz autobusem i nagle niech telefon się rozładuję. Wchodzi kanar i bileciki. Niezręczna sytuacja nawet jeśli potem miałbym pokazać bilet po otrzymaniu mandatu w biurze obsługi klienta przy wyjaśnianiu sprawy. Strata czasu...

    • 3 1

    • i jeszcze go pobija

      doliczyc koszty rehabilitacji zlamanej reki.

      • 1 0

  • Teraz to tylko czekać na informacje o tym, że kierwcy zaprzestają sprzedaży biletów

    A co tam, nocnymi się będzie jeździć na gapę, ZTM i tak nie potrafi windykować swoich należności.

    • 2 0

  • (1)

    jeno żeby tej elektryki nie było

    • 28 3

    • ???

      a gdzie w ankiecie opcja:

      nie chodze na smyczy

      ???

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane