• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

Maciej Naskręt
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Od kilku dni tramwaje zwalniają na ul. Siennickiej w Gdańsku do 5 km/h. Powód? Na skutek wysokich temperatur odkształciły się ułożone w zeszłym roku tory. Wygląda to na błąd projektowy.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku trwa przebudowa linii tramwajowej. Prace toczą się na odcinku między ul. Elbląską a ul. Wosia Budzysza. W sumie wymienianych jest ok. 2,5 km toru. Do grudnia 2014 r. udało się wymienić lwią część torowiska, dzięki czemu tramwaje wróciły na trasę z centrum do pętli Przeróbka.

Przez pół roku wydawało się, że torowisko zostało ułożone wzorowo, ale po ostatnich gorących dniach tory zaczęły się wyginać. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Po wygięciu się szyn tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h.

Z naszych ustaleń wynika, że to efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie jest widoczne także na torze w kierunku Przeróbki.

Przypomnijmy, że inwestorem remontu torowiska są Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku. Zaawansowanie prac obecnie to ponad 70 proc.

W nocy z poniedziałku na wtorek zostanie wykonana naprawa doraźna odkształconych torów.

- Pozwoli ona na kontynuowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie. Nadal jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane. Termin i sposób naprawy docelowej torów jest obecnie konsultowany - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki GIK.



Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej.
Modernizowana 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce to przedsięwzięcie prowadzone w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku etap III c.

Inwestycja zapewnić ma nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn. Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Zmiany w ruchu na Długich Ogrodach

W związku z rozpoczęciem prac przy prawej jezdni ulicy Siennickiej od 10 czerwca od godziny 11 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Stary Dwór. Kierowcy będą poruszać się lewą jezdnią w kierunku do Elbląskiej - objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Głęboką i Wiesława - w załączeniu schemat organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Niech zobaczą jak kiedyś kładli tory .Na ul. Łąkowej przy podstawówce " 4" ,na "ulicy "dziura na dziurze a tory jak nowe !

    • 8 0

  • ..... a pamiętam jak prześmiewano sie - pytając :

    -- dlaczego tramwaj ZAKRĘCYWUJE ??? - odpowiedź : -- bo mu sie szyny WYGŁY - :D!

    • 5 1

  • Nie dla tramwajów! (1)

    Torowiska zabierają co najmniej dwa pasy ruchu! Przez to w Gdańsku są wiecznie korki!

    • 1 15

    • To się krawaciarzu przesiądź

      na tramwaj, albo rower. Są też autobusy z wydzielonymi pasami, ale tu się zgodzę, że mimo pasów kończą bieg przy Ak.Muz. nie wiadomo z jakiego powodu.

      • 2 0

  • buk

    jak pier.. na kaszubownia buduje to zawsze spierdzieli,papraki niech sobie w kartuzach buduja

    • 3 2

  • dlaczego jako Słowianie mamy gorzej niż Germanie? (1)

    wszystko nam gorzej wychodzi. Niemal wszystkie wskaźniki mamy gorsze. Im więcej komputerów, tym trudniej się kładzie tory/szyny. Dylatacje? A co z szynami kolejowymi, które nie mają szczelin?

    • 6 2

    • Słowianie?

      To tylko tereny słowiańskie, a ludzie to już inna nacja. Mieszańcy. Oczywiście nie w 100% ale... Przemaszerowali przez kraj Tatarzy, Szwedzi, Niemcy i Ruscy ze skośną czeredą. Oczywiście wszyscy oni mieli szczelnie zapięte rozporki, żeby nie wystąpiły "dylatacje". No i występuje dyletanctwo.

      • 5 1

  • komputery miały ułatwić życie...

    A co z nimi na Poczcie Polskiej? Ongiś nie było prądu, więc nie można było kupić ani znaczków pocztowych ani znaczka na bilet mies. autobusowy ZKM. Przed epoką komputerów oczywiście by sprzedali... A parę dni temu kupowałem parę znaczków i babeczka musiała wklepać masę znaków na kompie, a kiedy myślałem, że już koniec wpisywania i jednoczesnego liczenia, to wzięła klasyczny kalkulator i zaczęła liczyć albo sprawdzać... Koszmar komputerowy w wykonaniu Polaków! Dawniej trwałoby to minutę, teraz dwie. A komputeryzacja miliardy kosztowała...

    • 7 0

  • Fajny Redaktor, ale dlaczego, jak coś się skręca, wkręca, zakręca, odkręca, nakręca

    to relacjonuje Pan Maciej?

    • 7 1

  • w Niemczech podobno przetargu nie wygrywa najtańsza firma

    ale druga w kolejności. W narciarskich skokach odrzucane są dwie skrajne punktacje. Trzeba coś wymyślić, to przetargi będą lepiej wykonywane i może dogonimy Zachód w płacach już za 25 lat?

    • 7 1

  • Szanowny Panie Naskręt! (1)

    Proszę napisać (tak z pamięci) - a co my w Polsce zbudowaliśmy po pierwotnych kosztach i bez poprawek oraz ku zadowoleniu społeczeństwa? Przychodzi coś Panu do głowy?

    • 11 0

    • Komunizm!!!

      Absolutnie bez poprawek i refleksji...

      • 4 1

  • w stoczniach kiedyś na projekt szło sporo godzin

    potem sprawdzający dostawał 20% pokrycia czasowego i raczej dobrze sprawdzał, do tego była kreślarka i kontrola normalizacyjna. Teraz projektant/konstruktor kreśli w ACadzie, kreślarki nie ma i normalizatora a sprawdzenie jest iluzoryczne. Wszyscy się spieszą i zaniżają koszty. Nawet w tabliczkach nie wpisuje się nazwisk, jedynie inicjały i to także w Norwegii czy Niemczech...

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane