• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd projektowy powodem odkształcenia torów tramwajowych

Maciej Naskręt
8 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Od kilku dni tramwaje zwalniają na ul. Siennickiej w Gdańsku do 5 km/h. Powód? Na skutek wysokich temperatur odkształciły się ułożone w zeszłym roku tory. Wygląda to na błąd projektowy.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od roku w ciągu ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańskaul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku trwa przebudowa linii tramwajowej. Prace toczą się na odcinku między ul. Elbląską a ul. Wosia Budzysza. W sumie wymienianych jest ok. 2,5 km toru. Do grudnia 2014 r. udało się wymienić lwią część torowiska, dzięki czemu tramwaje wróciły na trasę z centrum do pętli Przeróbka.

Przez pół roku wydawało się, że torowisko zostało ułożone wzorowo, ale po ostatnich gorących dniach tory zaczęły się wyginać. Usterka pojawiła się za przystankiem Głęboka w kierunku centrum, w miejscu, gdzie kończy się wspólny pas dla tramwajów i autobusów. Po wygięciu się szyn tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h.

Z naszych ustaleń wynika, że to efekt niezastosowania dylatacji między torowiskiem z tłuczniem a torowiskiem osadzonym w betonie. Co gorsza, podobne odkształcenie jest widoczne także na torze w kierunku Przeróbki.

Przypomnijmy, że inwestorem remontu torowiska są Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast jest firma Budimex, która dostanie za swoją pracę 65,606 mln zł. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku. Zaawansowanie prac obecnie to ponad 70 proc.

W nocy z poniedziałku na wtorek zostanie wykonana naprawa doraźna odkształconych torów.

- Pozwoli ona na kontynuowanie komunikacji tramwajowej w tym rejonie. Nadal jest to plac budowy i prace nie zostały tam odebrane. Termin i sposób naprawy docelowej torów jest obecnie konsultowany - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik spółki GIK.



Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Siennickiej.
Modernizowana 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce to przedsięwzięcie prowadzone w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku etap III c.

Inwestycja zapewnić ma nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn. Na remontowanym odcinku wykonano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest (jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku) przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstał przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który został poszerzony.

Zmiany w ruchu na Długich Ogrodach

W związku z rozpoczęciem prac przy prawej jezdni ulicy Siennickiej od 10 czerwca od godziny 11 nastąpi zmiana w organizacji ruchu na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Stary Dwór. Kierowcy będą poruszać się lewą jezdnią w kierunku do Elbląskiej - objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Głęboką i Wiesława - w załączeniu schemat organizacji ruchu. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Budowa torowiska na Morenę.

    W ubiegłym tygodniu widziałem jak za ubijarkę pobocza torowiska robił starszy gostek z ekipy skacząc po usypanym piasku?! Mam nadzieję że firma załatwiła mu odpowiednie obuwie.

    • 7 0

  • zly stop szyn (3)

    To musi być zly stop szyn bo teraz szyny sie robi ze stopu który jest odpowiednio wytrzymaly na temperatury. Na takiej CMK gdze nie ma dylatacji to jeszcze nigdy tory się nie wygięły.

    • 2 4

    • Nigdy nie widziałeś torowiska na CMK chłopczyku

      • 1 1

    • tory kolejowe są teraz spawane

      bez dylatacji?

      • 1 0

    • jeśli dobrano szyny z gorszego/tanszego stopu

      to powinien sprawą zająć się prokurator, bo albo na etapie kosztorysowania zeszli z ceną planując gorszy stop, ale tu powinien zaprotestować projektant, albo na rysunkach wszystko jest OK, lecz zaopatrzeniowiec kupił tańsze szyny a różnicę wziął do kieszeni sam albo z szefem.

      • 4 0

  • Po prostu......

    szyny się wygły i tyle ;) może z gumy albo z czegoś podobnego i tyle ;)

    • 3 1

  • nowe tory

    torowisko nam sie wydluzylo,dyr
    Lisicki w ZKM sytuacje opanuje

    • 6 1

  • kocham moje miasto. (1)

    przecież wiadome było że zrobią remont torowiska na odwal... kto by tam się przejmował tą trasą ważne że na Łostowice, czy też Wrzeszcz się dobrze jedzie..
    taka dzielnica jak Przeróbka, Stogi dla tego miasta nie ma znaczenia, robią ten remont tylko po to żebyśmy sie odczepili.. po kosztach i jak najdłużej, nie jedna poprawka ich pewnie czeka.

    • 11 2

    • Tak, po złości projektant z Szadółek ci zabrał dylatację... LoL.

      • 3 0

  • tak tylko u nas (2)

    Tak to jest jak sie szybko robi byle by tramwaj puścić ludziom kazać biegac po wykopach a tramwaja jeździć miedz wywrotkami spychaczami a jak w tym miejscu czegos nie polorzyli to na pewno dalej tez nie ma tam powinien ktos orla wywalić i kasę od nich ciagnac plac budowy to nie miejsce dla ludzi i tramwaji

    • 1 1

    • (1)

      Tylko u nas? Tak samo tory wyginają się w New Jersey, Rzymie, Melbourne itd.

      • 1 1

      • Ale nie jeżdżą po placu budowy

        • 2 0

  • Ten widok symbolizuje uczciwość "procesów inwestycyjnych" w naszym kochanym mieście.

    To taka "alegoria" :))

    • 5 1

  • To byłoby może nawet śmieszne,. gdyby w tym zjeb.a.n.y.m kraju (2)

    można byłoby chociaż spokojnie pracować i zarobić na utrzymanie.
    Polska niestety jest prostytutką zachodnich państw. Szef tego bajzlu ma dobr.ą fuchę w Brukseli.

    • 12 4

    • (1)

      Kulturka, zią!

      • 1 3

      • I tak delikatnie o tych skur...ch się wyraził.

        • 4 0

  • mieszkańcy Dolnego Miasta,Przeróbki i Stogów

    zawsze byli i będą mieszkańcami trzeciej kategorii w oczach urzędasów.

    • 9 1

  • PRZERÓBKA ? W tej dzielnicy było straszno ,teraz będzie śmieszno .

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane