• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze

Patryk Szczerba
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.





Czy planując podróż sugerujesz się tablicami SIP?

Błędne dane do niedzieli

Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.

Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.

W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.

Na pełnych obrotach

- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.

Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.

- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami

To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.

Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.

Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni

Miejsca

Opinie (102)

  • Ale pi***enie tęgich głów.

    • 16 1

  • "Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle"

    Brzmi jak tekst Wielkiego Elektronika (szacun ś.p. Henryku) z Podróży Pana Kleksa

    • 25 1

  • Lisicki won!

    Stawiane byle jak ,niebieskie tło nie czytelne zbyt małe napisy ,wiele ale to wiele zastrzeżeń do tego bubla! I my to finansujemy a króliki się dzielą naszą kasą byśmy my się wkurzali !

    • 14 3

  • (1)

    nie dość że nic na tych wyświetlaczach nie widać to jeszcze podają błędne informacje - co to w ogóle za firma? - czy to nie ci od tristara?

    • 21 0

    • tablica Wrzeszcz PKP

      Sprobujcie przeczytac godziny odjazdów na tej tablicy zwłaszcza gdy świeci słonce.
      Kogoś Bóg opuścił montując to g*wno.
      8 lat jezdziłam autobusami w Trójmieście, rok temu kupiłam auto. Wniosek jest taki, że żałuję iż tak późno nabyłam samochód. NIgdy więcej !!! zamrożonego autobusu tudzież latem sauny, śmierdzących ludzi, raz w miesiącu choroby, wrednych kierowców, wiecznego spózniania się do pracy itp.itd. Tak naprawdę autobusami jezdza tylko emeryci, dzieci i ludzie, których nie stać na auto. Ludziom skazanym na te pseudo-komunikację po prostu współczuję.

      • 1 0

  • To rzadko dziala

    Ja mam wrażenie, że ten system wciąż jest w remoncie. Zawsze czekajac na jakiś autobus pod dworcem głównym w godzinach szczytu widzę, że autobus będzie za 3 minuty. I tak przez 10 minut. Potem znika ten kurs i pojawia się informacja że za minut 8 . I czekam 45 minut chociaż w tym czasie powinny dojechać 4 kursy. A potem 4 autobusy co minutę odjada a później znow godzina posuchy.

    • 28 2

  • Przeciez te tablice nigdy nie dzialaly prawidlowo

    • 17 1

  • Czy wy nas macie za idiotów typu #dojna zmiana?

    "kazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle."

    • 9 4

  • Może jeszcze naprawią wskazania tablic drogowych Tristar?

    One zbierają dane chyba z godzinnym opóźnieniem. Prawie codziennie przejeżdżam obok wyświetlacza na górze ul. Słowackiego przy wjeździe do Złotej Karczmy i albo nie działa (opcja najczęstsza) albo pokazuje coś, co było trzy godziny temu (np. "Chylonia 12 min", a tu po władowaniu się na obwodnicę standardowy korek od Matarni do Osowej).

    • 11 2

  • mogą pojawiać się błędne dane!!!!

    choć raz przyznano się.

    • 6 1

  • Przecież to od samego początku nie funkcjonowało poprawnie, pojawia się że autobus już stoi na przystanku a go jeszcze nie ma na poprzednim ... Albo najlepsze autobusy duchy, za które nikt nie odpowiada

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane