- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (719 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (140 opinii)
Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze
Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.
Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.
Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.
W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.
Na pełnych obrotach
- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.
Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.
- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami
To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.
Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.
Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni
Miejsca
Opinie (102)
-
2017-10-26 08:11
Ale pi***enie tęgich głów.
- 16 1
-
2017-10-26 08:13
"Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle"
Brzmi jak tekst Wielkiego Elektronika (szacun ś.p. Henryku) z Podróży Pana Kleksa- 25 1
-
2017-10-26 08:21
Lisicki won!
Stawiane byle jak ,niebieskie tło nie czytelne zbyt małe napisy ,wiele ale to wiele zastrzeżeń do tego bubla! I my to finansujemy a króliki się dzielą naszą kasą byśmy my się wkurzali !
- 14 3
-
2017-10-26 08:58
(1)
nie dość że nic na tych wyświetlaczach nie widać to jeszcze podają błędne informacje - co to w ogóle za firma? - czy to nie ci od tristara?
- 21 0
-
2017-10-26 19:35
tablica Wrzeszcz PKP
Sprobujcie przeczytac godziny odjazdów na tej tablicy zwłaszcza gdy świeci słonce.
Kogoś Bóg opuścił montując to g*wno.
8 lat jezdziłam autobusami w Trójmieście, rok temu kupiłam auto. Wniosek jest taki, że żałuję iż tak późno nabyłam samochód. NIgdy więcej !!! zamrożonego autobusu tudzież latem sauny, śmierdzących ludzi, raz w miesiącu choroby, wrednych kierowców, wiecznego spózniania się do pracy itp.itd. Tak naprawdę autobusami jezdza tylko emeryci, dzieci i ludzie, których nie stać na auto. Ludziom skazanym na te pseudo-komunikację po prostu współczuję.- 1 0
-
2017-10-26 09:00
To rzadko dziala
Ja mam wrażenie, że ten system wciąż jest w remoncie. Zawsze czekajac na jakiś autobus pod dworcem głównym w godzinach szczytu widzę, że autobus będzie za 3 minuty. I tak przez 10 minut. Potem znika ten kurs i pojawia się informacja że za minut 8 . I czekam 45 minut chociaż w tym czasie powinny dojechać 4 kursy. A potem 4 autobusy co minutę odjada a później znow godzina posuchy.
- 28 2
-
2017-10-26 09:17
Przeciez te tablice nigdy nie dzialaly prawidlowo
- 17 1
-
2017-10-26 09:19
Czy wy nas macie za idiotów typu #dojna zmiana?
"kazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle."
- 9 4
-
2017-10-26 09:25
Może jeszcze naprawią wskazania tablic drogowych Tristar?
One zbierają dane chyba z godzinnym opóźnieniem. Prawie codziennie przejeżdżam obok wyświetlacza na górze ul. Słowackiego przy wjeździe do Złotej Karczmy i albo nie działa (opcja najczęstsza) albo pokazuje coś, co było trzy godziny temu (np. "Chylonia 12 min", a tu po władowaniu się na obwodnicę standardowy korek od Matarni do Osowej).
- 11 2
-
2017-10-26 09:30
mogą pojawiać się błędne dane!!!!
choć raz przyznano się.
- 6 1
-
2017-10-26 09:38
Przecież to od samego początku nie funkcjonowało poprawnie, pojawia się że autobus już stoi na przystanku a go jeszcze nie ma na poprzednim ... Albo najlepsze autobusy duchy, za które nikt nie odpowiada
- 15 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.