- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (169 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (138 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (809 opinii)
- 4 Napad na bank miał być żartem (114 opinii)
- 5 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (78 opinii)
- 6 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (108 opinii)
Blisko 1 mln zł za wizję odbudowy linii kolejowej i nowej stacji PKM Karczemki
6 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Mała rewolucja na PKM. Pociągi przez Kokoszki i do Gdańska Głównego
Za pół roku poznamy dwa warianty odbudowy 1,5 km fragmentu linii kolejowej 234 na odcinku Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki , która stanie się częścią alternatywnej trasy dla pociągów kursujących między Trójmiastem a Kaszubami na czas elektryfikacji głównego szlaku. Koncepcja obejmie także budowę nowego przystanku PKM Karczemki . Koszt dokumentacji to 978 tys. zł.
Po stronie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest natomiast zaprojektowanie (a może też i budowa) fragmentu linii 234 na odcinku Kokoszki - Gdańsk Kiełpinek. Pierwszy krok w tej sprawie został właśnie wykonany. Pomorscy kolejarze wybrali właśnie wykonawcę dwuwariantowej koncepcji odtworzenia liczącego ok. 1,5 km odcinka toru.
Będzie to konsorcjum firm Infra Centrum Doradztwa z Warszawy i EnviRail z Wrocławia. Mimo że ich oferta (978 tys. zł) była najkorzystniejsza spośród trzech złożonych, to i tak okazała się o blisko 400 tys. zł za wysoka względem kwoty, jaką chciał przeznaczyć zamawiający (598,6 tys. zł). Jednak KM zdecydowała się ją wybrać.
- Samorząd Województwa Pomorskiego i Miasto Gdańsk zgodziły się na zwiększenie wspólnego finansowania przygotowania koncepcji, dzięki czemu możliwe było rozstrzygnięcie tego przetargu - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Po podpisaniu umowy wykonawcy będą mieli pół roku na opracowanie dwóch koncepcji obejmujących budowę toru wraz z całą niezbędną infrastrukturą kolejową oraz obiektami inżynieryjnymi (przejście pod torami, wiadukt drogowy).
Dodatkowo dokumentacja zawierać ma koncepcję budowy jednego jednokrawędziowego peronu Gdańsk Karczemki, nawiązującego wyglądem do charakterystycznych, czerwonych wiat pozostałych przystanków PKM. A do tego dwa warianty drogi dojazdowej wraz z parkingiem oraz chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
Koncepcja ma zawierać możliwość etapowania inwestycji, co może oznaczać, że przystanek PKM Karczemki powstanie później.
Alternatywna trasa kolejowa ma być gotowa w 2021 roku. Wówczas będzie mogła zacząć się elektryfikacja newralgicznego fragmentu linii 201 i PKM i Kaszuby nie zostaną odcięte od Trójmiasta.
Obecnie trwa opracowywanie projektu elektryfikacji linii PKM i budowy przystanku PKM Firoga . Ma on być gotowy na początku przyszłego roku. Natomiast po w całości zelektryfikowanych liniach 201 i PKM pociągi mają pojechać w 2023 roku.
Opinie (157)
-
2019-05-06 10:49
Kokoszki i Karczemki czekają na cywilizację!
bo póki co, to łatwiej po tej stronie samolotem dolecieć z Krakowa, niż dojechać z Wrzeszcza czy Głównego
- 22 1
-
2019-05-06 10:47
Zeby mi za moje wizje zapłacili choć z 20 tyś:)
- 9 0
-
2019-05-06 10:35
PKM do Pruszcza Gdańskiego
- 20 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.