• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • No spowolni się ruch samochodowy ale

    Patrząc na czas przejazdu tramwaju pomiędzy krikolandem a forum to jest śmieszne, równie dobrze można iść pieszo. Dopiero tramwaje będą stały w korkach . Masakra Pani prezydentka o czym ona myśli ? Bo napewno nie o Gdańsku

    • 16 3

  • (1)

    Autobusy i tramwaje będą miały jeszcze większe opóźnienia

    • 17 3

    • Przeczuwam z komentarz zatroskanego kierowcy

      A teraz napisz jak troszczysz się o ekologię i dlatego w centrum nie może być świateł, żebyś szybciej przejechał.

      • 2 1

  • i te wiaty na przystankach

    • 6 0

  • Ruch tramwajowy i

    Samochodowy schować pod ziemię a na powierzchni zrobic plac z ławkami..drzewami

    • 9 1

  • Remont dworca zakończy się w 20....

    Szybciej zbudowano ......

    • 3 0

  • A to sie wq.. zdenerwuje ten co zapłacił 20 tysi za wynajem kibli i tych 5m2 w tunelu podziemnym...

    • 7 0

  • Czy każdy i**otyczny pomysł to dulkiewicz ? Czy naprawdę trzeba rezygnować z tuneli ?

    • 11 2

  • Poczytajcie artykuły o walce ze spalinami szczególnie diesli. (5)

    Chodzi o tlenki azotu. Zmiany w polskim prawie mają eliminować diesle szczególnie te starsze a decyzje mają być podejmowane przez władze lokalne. Jest tam zapis o konieczności upłynnienia ruchu. Chodzi o to by pojazdy nie stały w korkach emitując zanieczyszczenia. W Gdańsku jest akurat odwrotnie. Robi się wszystko, aby samochody stały godzinami w korkach zanieczyszczając powietrze, krążyły dłużej po mieście szukając objazdów i miejsc postojowych. Kupuje się autobusy z silnikami diesla starej generacji. Tak to nasze miasto dba o swoich mieszkańców.

    • 20 4

    • (2)

      W ciągu 10 lat dla kierowców za pieniądze mieszkańców zbudowano: Havla, poszerzoną Łostowicką, Trasę Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą, AK do obwodnicy, tunel pod Forum Gdańsk oraz w trakcie budowy są szersze wiadukty przy Urzędzie Wojewódzkim i Nowa Bulońska. I co? I nadal się korkuje, bo śmierdziele z aut nie mogą ruszyć swojego tyłka. I nie mów o opłacie paliwowej, bo ta nie dotyczy dróg gminnych.

      • 4 2

      • mieszkańcy i kierowcy to jedno

        • 1 0

      • wymieniłeś pieknie kilka odcinków dróg

        tylko mi powiedz czy mam z Oruni do Wrzeszcza jechać tunelem pod martwą Wisłą czy przez Hawla?

        • 3 1

    • (1)

      Nawet budowa 2 poziomowych 4 pasmowych drog nie uplynni ruchu tylko go zwiekszy, dzialania maja zniechecic do jazdy samochodem przez centrum i bardz dobrze, bedzie mniej spalin.

      • 5 2

      • Dokładnie na odwrót.

        • 0 1

  • Powtórzę BRAWO

    Optymalne rozwiązanie na dziś. Czekamy ??? na jutro.

    • 4 7

  • Kto forsuje tak głupie pomysły? (1)

    Kto będzie miał na sumieniu te ofiary na przejściu?????

    • 12 6

    • Dziwna to troska o ofiary w przyszlosci, podczas gdy wiekszosc samochodow zap...la po ulicach jakby jutra nie bylo i dobrze ze choc czerwone swiatlo zatrxymuje na chwile to szalenstwo

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane