Fakty i opinie

17 nowych przejść dla pieszych i nowe buspasy w Gdańsku

Koncepcja budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym jest już gotowa.
Koncepcja budowy naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym jest już gotowa. fot. mat. prasowe

17 nowych przejść dla pieszych oraz nowe buspasy mają wkrótce usprawnić poruszanie się po głównych arteriach w Gdańsku. Zyskać mają piesi i pasażerowie komunikacji. Urzędnicy i inżynierowie ruchu zapewniają, że płynność ruchu nie pogorszy się, a kierowcy nie odczują negatywnych skutków.



Jak oceniasz działania miasta w zakresie buspasów i nowych przejść?

pozytywnie, to krok w dobrą stronę 36%
neutralnie, trzeba poczekać na efekty 15%
negatywnie, zmiany odbędą się kosztem kierowców i zwiększą korki 49%
zakończona Łącznie głosów: 3286
O planach budowy kolejnych buspasów i naziemnych przejść dla pieszych władze Gdańska poinformowały we wtorek na konferencji prasowej. Z dziennikarzami spotkał się Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska i Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Nowe buspasy i przejścia dla pieszych to element Gdańskiego Pakietu Dostępności w zakresie dostosowania infrastruktury miejskiej do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Piotr Grzelak. - Łącznie powstanie 17 nowych przejść dla pieszych w 14 lokalizacjach. 10 z nich ma już zapewnione finansowanie. W tym roku powstaną dwa nowe buspasy: na Schuberta (Suchanino) i na Trakcie św. Wojciecha (od posesji 451 do 389 w kierunku centrum). W planach mamy kolejne.
Powstający buspas na Schuberta.
Powstający buspas na Schuberta. fot. Maciej Korolczuk / Trojmiasto.pl
O planach drogowców informowaliśmy na początku lutego.

Dziś trwają prace nad wytyczeniem buspasów na:



- Każdy, kto jeździ autobusem na tym odcinku, zdaje sobie sprawę, jak poprawi to jego komfort podróży i skróci czas podróży od kilku do nawet kilkunastu minut - przekonuje Tomasz Wawrzonek.

Kolejne buspasy w Oliwie, na Chełmie i Przymorzu



Kolejne miejsca, w których mogą powstać pasy przeznaczone dla komunikacji miejskiej to:

  1. al. Grunwaldzka zobacz na mapie Gdańska na odcinku od Bażyńskiego do Wojska Polskiego,
  2. wydłużenie pasa do skrętu w prawo w ciągu ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska przed skrzyżowaniem z Wilanowską,
  3. buspas na al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Kołobrzeską a ul. Hynka.


Drogowcy chcą też przyspieszyć autobusy mniejszymi, "miękkimi" działaniami. Wśród nich jest m.in. otwieranie zatok autobusowych, by opuszczający ją autobus nie musiał czekać na włączenie się do ruchu, lecz płynnie ruszyć na wprost.

Planowane nowe naziemne przejścia dla pieszych w Gdańsku.
Planowane nowe naziemne przejścia dla pieszych w Gdańsku. mat. prasowe

Przejścia dla pieszych w Gdańsku: 17 nowych



Wkrótce poprawę poruszania się po mieście odczują nie tylko pasażerowie komunikacji miejskiej, ale też piesi i osoby z ograniczeniami ruchowymi, w tym osoby niepełnosprawne. Miasto przygotowuje się do budowy lub już buduje 17 nowych przejść.

- Kończą się prace nad projektem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej zobacz na mapie Gdańska. Na przełomie roku będziemy gotowi do realizacji tej inwestycji - zapowiada Piotr Grzelak. - Chcemy kontynuować budowę przejść na Podwalu Przedmiejskim, gotowa jest już koncepcja przejścia przy Dworcu Głównym i co ważne - mamy dla niej zapewnione finansowanie, bo to element budowy węzłów przesiadkowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Przejście dla pieszych przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska PKP i nie tylko



Przejście w tym miejscu ma mieć 8 m szerokości, a obok niego przebiegać będzie droga dla rowerów o szerokości 2 m. Powstanie nowa sygnalizacja świetlna, o 25 metrów wydłużone też zostaną perony tramwajowe. Przed budynkiem wyznaczone zostaną też miejsca postojowe kiss & ride (bardzo krótki postój) i zatoki taxi.

Jeszcze w tym roku ma być gotowe przejście przy Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska na Grunwaldzkiej. W kolejnych latach pojawią się też "zebry" przy ETC na Zaspie zobacz na mapie Gdańska, na ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska na Przymorzu, między Pomorską a Piastowską. Miasto chce też odtworzyć przejście na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska przy Teatrze Miniatura.

- Warto pamiętać, że budowa przejścia to nie tylko wylanie farby i ustawienie czterech znaków drogowych. To wiąże się z postawieniem masztów z sygnalizacją świetlną, budową sieci podziemnych czy korekty geometrii skrzyżowań - zastrzega Tomasz Wawrzonek.

Kierowcy nie muszą obawiać się przejść dla pieszych



Zmiany mają dotyczyć głównie najważniejszych arterii w mieście. Od dawna budzi to obawy kierowców, którzy boją się spowolnienia ruchu.

- Już od 2010 r. prowadzimy w Gdańsku Program Uspokojenia Ruchu, który ma wymierne skutki w malejącej liczbie wypadków ze skutkiem śmiertelnym - zastrzega Piotr Grzelak. - Mimo wprowadzania skrzyżowań równorzędnych czy stref "tempo 30", nasze działania nie wpływają na większe korki czy zmniejszenie średnich prędkości. Jedno nie przeczy drugiemu i nasze działania wcale nie ograniczają płynności ruchu - podkreśla wiceprezydent Gdańska.
Dodajmy, że wszystkie nowe przejścia dla pieszych zostaną włączone do systemu Tristar.

Opinie (569) ponad 20 zablokowanych

  • przez przejście przy dworcu będą jeszcze większe korki. (60)

    • 547 272

    • No kierowcy - psioczyć:) (11)

      • 74 46

      • (10)

        Ale chlebek to chciałbyś mieć świeży. A on też w tym samym korku stoi. Żyjemy w takich czasach, że samochody to nie tylko zło konieczne. Większe korki, to też utrudnienia przejazdu dla karetek.

        • 17 24

        • Przecież (8)

          karetki mogą jeździć buspasem

          • 14 5

          • Nie będzie większych korków (7)

            Kto twierdzi, że będą jest po prostu d**ilEM....

            Przecież i tak stoisz na hucisku albo przed zieleniakiem baranie jeden z drugim....

            Korki są przez skrzyżowania i nadmiar samochodów.
            Na grunwaldzkiej jest pełno przejść dla pieszych i działająca sygnalizacja 24/7, a o 3 w nocy korków nie ma - niezrozumiała dla Was zależność barany, prawda?

            • 21 26

            • ale zjazd na Jana z Kolna i Rajską też będzie zablokowany

              więc będą większe korki

              • 3 3

            • Heh (1)

              Widać że nie jeździsz samochodem. Korkuje się przez duży ruch.. Ale dlatego że kierowcy nie ruszają jeden za drugim w ciągu kilku ułamku sekundy, tylko po dłuższej chwili bo siedzi jeden z drugim w telefonie albo myśli o ch*j wie czym bo przecież nuda w korku. I w ten sposób na światłach potęgują się korki

              • 8 3

              • czyli jednak wina kierowców, a nie samych świateł ;)

                • 6 0

            • Coz, moze ty tam stoisz, ja plynnie objezdzam.

              • 1 3

            • Przejścia są dla obiektów komercyjnych.

              Popatrzcie na mapki i zastanówcie sie ile z przejść mają zrobic bo sa potrzebne a ile powstanie bo komercyjni właściciele naciskają w ten czy inny sposób. W dodatku przejścia owszem nawet w takich lokalizacjach ale... czy w tym konkretnym miejscu? Najpierw zabudowuje się byle jak i kto ma kase to buduje a potem dopiero dokładają przejścia aby mieć więcej klientów. Przykładem skrzyżowanie Kołobrzeskiej z Chłopską. Na Kołobrzeskiej ile mamy przejść i w jakich miejscach? A pamietacie gdzie były zlikwidowane? Głwne ciągi komunikacyjne powinny byc puszczone w tunelu jak w Sopocie albo przejścia podziemne. Nie da sie inaczej. Oddechem dla dzielnic mieszkaniowych zaś są niedziele bez handlu. Wtedy jest spokojniej z ruchem. Tak naprawdę najwięcej problemów komunikacyjnych jest wokół hipermarketów i tym podobnych obiektów.

              • 3 2

            • Brednie

              Jak trafisz na czerwoną falę to stoisz bez sensu mimo że jest pusta droga

              • 3 1

            • Pomyśl

              Im więcej przejść, tym więcej stoimy i auta wydalają więcej spalin... nazywasz kogoś de*ilem sam nim będąc

              • 0 0

        • Nie jem glutenu

          • 6 0

    • Miasto dla pieszych! (7)

      Kierowcy z okolicznych wsi - pruszcz, Elbląg, nowy dwór niech postoją

      • 88 45

      • Wieś (1)

        jest w Tobie, skoro nawet nie umiesz napisać tych miejscowości rozpoczynając dużą literą. Obym Ciebie nie zobaczył nigdy w żadnym samochodzie.

        • 14 7

        • Wiochy nie zasluguja na wielka litere.

          • 1 8

      • Ale wiesz (4)

        Mieszkańcy Gdańska też mają samochody. Dorośniesz, skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też kupisz...

        • 15 5

        • (1)

          A może nie będzie musiał, bo zamieszka w mieście i podjedzie 3 przystanki komunikacją. a zaoszczędzone pieniądze wyda na przyjemności, a nie na stanie w korkach.

          • 8 8

          • Podjedzie 3 przystanki a kolejne 3 będzie musiał pokonać pieszo

            Bo tramwaj się znowu zepsuł. Zaoszczędzonych pieniędzy nie będzie bo wszystko odda Warszawiakowi - właścicielowi mieszkania

            • 5 2

        • niech jada kom (1)

          a moze zamiast jezdzic samochodami pojada autobusem lub tram :)

          • 1 0

          • Nie, bo to syf.

            • 4 1

    • etam. największe korki są na obwodnicy gdzie przecież jest najwięcej przejść ;) (16)

      • 118 10

      • w sedno (9)

        bo korki nie są powodowane przez przejścia, tylko przez kierowców

        • 88 12

        • korki nie są powodowane przez przejscia, tylko przez nadmiar samochodów (8)

          a ściślej nadmiar skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości (do 3-5 km), które można pokonywać na wiele innych sposobów. Szkoda tylko, że wielu mieszkańców (celowo nie piszę: kierowców) nawet po paczkę papierosów na rogu ulicy chciałoby podjechać samochodem, Problemem są oczywiście także nadopiekuńczy rodzice dowożący swoje pociechy do szkół na małe odległości. Całe szczęście są stopniowo coraz szerzej wdrażane akcje typu "rowerowy maj" i nowe pokolenie nie jest tak uzależnione od samochodów jak kiedyś. Szkoda tylko, że w tym pokoleniu wielu już się uzależniło od smartfonów.

          • 69 19

          • Czas to pieniądz (2)

            Obecnie tylko emeryci i uczniowie/studenci mają czas łazić na piechotę. Reszta aby ogarnąć pracę i dom ma wyliczoną każdą minutę

            • 22 22

            • wiec stanie w korkach (1)

              jest szybsze?

              • 10 8

              • Ależ oczywiście że jest

                Przy przesiadce do samochodu martwiłem się tym, że przez korki mój czas dojazdu do pracy się wydłuży. Tymczasem mimo korków zmalał mniej więcej dwukrotnie.

                • 9 3

          • albo

            przez rowerzystów co tunele do przejazdu rowerowego blokują z połową miasta włącznie.

            • 2 3

          • Jakie zje**ne gadanie (1)

            Żyjemy jeszcze w czasie kapitalizmu i jak ktoś chce to może mieć samochód dla każdego członka rodziny. To nie jest wina za dużej liczby samochodów tylko Za małej ilości dróg i pasów, złych rozwiązań drogowych i braku komunikacji miejskiej, bo to co mamy nadaje się do kursowania max 4 przystanki. Dalej masz Za duże ryzyko że nie dojedziesz

            • 1 4

            • to nie jest kwestia winy czy braku winy

              to jest stwierdzenie faktu: korki powoduje nadmiar samochodów, a nie niedobór rozwoju sieci drogowej i tzw. skrzyżowań "bezkolizyjnych" . Nadmiar samochodów wiąże się także z nadmiarem skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości, w tym nadmiar skłonności do podwożenia dzieci do szkół, żłobków i przedszkoli na te małe odległości. Powiększanie liczby pasów etc. niczego nie poprawiło jeśli chodzi o korki: próbowali w USA do lat 60-tych, próbowali w Rosji od lat 90-tych, próbowali w Chinach i nic z tego nie wychodziło. Coraz więcej wydatków na infrastrukturę drogową i coraz więcej czasu traconego w megakorkach.

              • 2 1

          • Alternatywa?

            Na krótkim odcinku z mojego mieszkania na Siedlcach do uczelni na Orunii mam w weekend 5-10 minut samochodem lub 30-60 minut komunikacją. Faktycznie, alternatywa, psia mać.

            • 6 0

          • Korki są powodowane przez przejścia i źle rozplanowane miasto... przejscia dla bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu powinny być w tunelach...

            • 0 0

      • Korki na obwodnicy są przez pieszych (5)

        Bo na ulicach są przejścia dla pieszych spowalniające przejazd, więc zbyt wielu kierowców przenosi się na obwodnicę, na której się nie mieszczą.

        Gdyby nie było przejść w centrum miasta, obwodnica byłaby luźniejsza

        • 10 68

        • hahaha

          głupich nie sieją

          • 40 7

        • O rany, co za czop:)))

          • 27 5

        • Skanalizować pieszych!

          • 12 4

        • a jaki jest wpływ zorzy polarnej na rozwój kolarstwa wśród górników?

          taki sam!

          • 15 1

        • A może po prostu dwa pasy to za mało w 2019 ?

          • 0 0

    • Ooo płacz mi blachosmrodzie o płacz!

      • 32 16

    • Korki są gdy kierowcy widząc z dala czerwone światło zostawiają gigantyczne odstępy od poprzedzających aut. (11)

      Taki korek ciągnie się o wiele dalej i blokuje pobliskie skrzyżowania. Widać to właśnie przy dworcu gdy przy Hucisku odstępy między autami to 10 metrów. Wtedy przy Zieleniaku jest blokada.

      • 21 47

      • (1)

        Korki są, bo kierowcy widząc światło zielone stoją zamiast jechać. Dopiero jak auto przed nimi ruszy leniwie wrzucają jedynkę. Dlatego w Polsce na zielonym się stoi, a na czerwonym jedzie.
        W Turcji na skrzyżowaniach są liczniki i jak wskakuje zielone, to wszyscy ruszają. Kto się zagapi ma problem :)

        • 39 10

        • Takie liczniki są np w Toruniu i Szczecinie, tylko do Trójmiasta nie mogą trafic bo tu są głupie władze

          • 1 0

      • (1)

        korki są bo ludzie zamiast 50 km/h jadą np. 70 km/h i potem dziwią się, że pod sygnalizator w jednostce czasu podjeżdża więcej pojazdów.

        • 11 22

        • Przy jezdzie 50 to samo, to po prostu nie dostowana sygnalizacja z dawnych lat ?

          • 0 0

      • Ale brednie (3)

        Korki są z dwóch powodów. Nie ruszania ze świateł natychmiast i naraz kilka pojazdów, oraz blokowania skrzyżowań poprzez wjazd bez możliwości zjazdu

        • 30 5

        • to jedź na obwodnicę

          • 1 12

        • dlaczego wymyślasz własne teorie wyssane z palca?

          zademonstruj dowód profesorze

          • 0 12

        • Korki sa przez durne swiatla i skrzyzowania.

          • 1 0

      • agresywny styl jazdy powoduje stłuczki ("zderzenia tylne")

        stłuczki i inne kolizje powodują megakorki. W Polsce brakuje promocji defensywnego stylu jazdy. Niecierpliwcom się wydaje, że ostra jazda w stylu "wyprzedzę wszystko co się rusza by zdążyć się zatrzymać na najbliższym czerwonym świetle jako pierwszy" jest sposobem na redukcję korków.

        • 14 4

      • Myśl.

        Ale taki odstęp daje sprawniejszy ruch ze świateł, nie ma sensu stać jeden bs drugim i po ruszeniu znowu hamować.

        • 7 0

      • Ale dzięki temu sprawniej ruszają na światłach... a nie nagle start i nie wiadomo czemu stop po sekundzie

        • 0 0

    • Kupujcie więcej samochodów i wyprowadzajcie się na wieś (2)

      wtedy korki na pewno będą mniejsze

      • 44 13

      • mieszkajmy wszyscy w centrum (1)

        mieszkajmy wszyscy w centrum tak, żeby nikt nie mieszkał na obrzeżach a broń boże na wsi. Ale wtedy przenosimy do miasta fabryki, centra przeładunkowe... co tam, wszystko do miasta, pola, kury i krowy! Niech wszyscy i wszystko będzie na kupie wówczas będzie mniej aut. Prawda, ze idealnie?
        Tylko wtedy koniecznie dla ludzi, którzy jednak zdecydują się zamieszkać poza miastem szlabany, zakazy wjazdu i kary. Koniecznie kary! Niech nie przyjeżdżają słoje a już broń boże autem!

        No ludzie. Zastanówcie się trochę co piszecie...

        • 5 4

        • zdolność do szukania kompromisu nie jest chyba Twoją najmocniejszą stroną

          ironia szyta bardzo grubymi nićmi.

          • 0 0

    • Proponuję przejścia jednokierunkowe (1)

      przy Dworcu PKP Gdańsk Głowny. Jedno dla przyjeżdżających, i odpowiednio dla odjeżdżających. Kiedyś, przy mniejszym ruchu pojazdów, likwidowano przejścia, uzasadniając to względami bezpieczeństwa, teraz przy wielkokrotnie zwiększonym ruchu kołowym, wciskajś kit, że będzię bezpieczniej. Oni mają niby badania, i to wieloletnie, a mieszkańcy ze swoją wieloletnią praktyką, są w błedzię. Moja propozycja. Zmniejszyć o połowę liczbęvwszelkiej maści urzędników, będzie o połowe mniej durnych decyzji, z panem "javohl" Grzelakiem na czele.

      • 25 17

      • bezpieczeństwo nie jest jedynym kryterium przy podejmowaniu decyzji i zmianie kształtu infrastruktury miejskiej

        komfort pieszych i niepełnosprawnych ma też swoją rolę do odegrania.

        • 6 5

    • I dużo ofiar śmiertelnych wśród pieszych niestety.

      • 4 6

    • (2)

      Korki są przez samochody!

      • 3 1

      • (1)

        Przez ludzi, co im sie marzy przechodzenie.

        • 0 2

        • tia, zwłaszcza na obwodnicy i dojazdach do niej

          • 0 0

    • Jest tam tunel

      I po to ktoś go wymyślił aby zmniejszyć korki i usprawnić ruch, dziś idziemy w drugą stronę... udając że coś poprawiamy.

      • 0 0

  • Moim zdaniem przejsc dla pieszych jest zdecydowanie (8)

    Za mało A jestem kierowcą moi drodzy i kochani, więc proszę wdrożyć to w życie i powinno być lepiej choć stan dróg wcale nie jest lepszy.

    • 156 241

    • (2)

      Dobrze ze to tylko twoje zdanie

      • 26 17

      • (1)

        Moje też

        • 10 15

        • przecież napisał, że tylko twoje

          • 2 1

    • Zamknij się już i**oto

      • 11 11

    • za mała część miasta objęta jest strefami uspokojonego ruchu (2)

      i strefami zamieszkania. W tych ostatnich przejścia dla pieszych są niepotrzebne - piesi mogą się czuć bezpiecznie wszędzie tam, gdzie ruch jest zredukowany i uspokojony. Warto poznać pojęcie ulicy rowerowej lub ulicy parkingowo-rowerowej, gdzie samochód jest gościem a kierowca musi jechać tak, by nikomu nie zaklócać toru chodzenia lub jazdy rowerem

      • 10 9

      • każde nowe przejście powinno być również przejazdem rowerowym (1)

        nawet jeżeli nie ma ścieżek po obu stronach

        • 4 3

        • w strefie zamieszkania , na ulicy rowerowej lub rowerowo parkingowej

          nie ma potrzeby tworzenia ani przejść dla pieszych ani przejazdów dla rowerów. W mieście powinno być dużo takich stref, w których wszyscy się czują bezpiecznie, bez konieczności instalowania znaków, oznaczeń poziomych ani innych takich cudów.

          • 5 1

    • Mądrego to dobrze poczytać. Szerokości!

      • 1 1

  • dlaczego na zaludnionym południu Gdańska nie powstają buspasy i drogi dla rowerów?? (13)

    • 248 48

    • Bo to jest koniec swiata (7)

      Przecież widzieliście, co kupujecie od dewelopera

      • 43 26

      • kto wydaje hurtowo pozwolenia na budowę i ile za to bierze? (3)

        • 19 9

        • A daj cwaniaczku podstawę do odmowy wydania pozwolenia na budowę na prywatnym gruncie. (2)

          • 20 3

          • Odpowiedni plan przestrzenny (1)

            i będzie podstawa (póki co taki twór istnieje).

            • 7 6

            • W pasie nadmorskim protestowali, gruntów

              w centrum jak na lekarstwo. RODosy bali się wywalić to powstało GD Południe. Ziemia rolna kupowana w starych czasach po 1 zł za m2. Była tak tania, że można było odrolnić bez łapówki....

              • 8 1

      • (2)

        a w ryło ty chciał ??? przynajmniej mieszkamy "u siebie" a nie u mamy jak ty pacanie

        • 3 7

        • trolu bezrobotny

          nie rozmieszaj tu

          • 1 1

        • U siebie, sloju to jestes w Braniewie..

          • 3 0

    • będą powstawać

      cierpliwości, nie wszystko da się zbudować na raz, podwykonawców też jest ograniczona ilość

      • 4 12

    • bo developerzy nie chcą za to płacić.

      • 16 2

    • Na malomiejskiej ? (1)

      To główna arteria od 45r asfalt 2 razy robili

      • 4 1

      • A pod asfaltem kostka brukowa na dodatek..

        • 4 0

    • Bo tam nie ma dróg.

      • 0 0

  • Chętnie bym się przesiadł na komunikację miejską, (7)

    niestety nie mogę sobie pozwolić na granie w rosyjska ruletkę ze zbiorkomem i liczenie na dzień bez awarii.

    • 296 49

    • Nie przesiadaj się .

      • 13 3

    • Przejścia naziemne (3)

      Jak zrobią przejście przy dworcu i Forum to tramwaj z Błędnika do Okopowej będzie jechał 15 minut

      • 38 3

      • Dokładnie (1)

        Uj mnie obchodzą kierowcy, ale przejazdy tramwajem. Co chwilę muszą się zatrzymywać! Już teraz od dworca do lotu, nawet w godzinach szczytu jedzie się dłużej niż samochodem

        • 31 2

        • Kiedyś zstąpi mesjasz i da priorytet dla tramwajów. Zaprawdę powiadam.

          • 6 1

      • I co sie wtedy stanie ?

        • 0 1

    • (1)

      To tak samo jak i auto ma awarie

      • 3 17

      • 20 lat do Wrzeszcza jadę samochodem

        Raz mi padł akumulator w zimie. JAK by tak się komunikacja psuła to gdańszczanie by szefa na rękach nosili.

        • 16 4

  • robienie buspasow na 2 dwupasmowych jezdniach? powodzenia "mądrale" (11)

    juz widze te korki na Wyklętych..

    • 329 93

    • Korki nie zależą od ilości pasów (4)

      Zależą od przepustowości skrzyżowań, jak są przejezdne, mają dobrze ustawione światła sygnalizacyjne oraz odpowiednie pasy prawo/lewoskrętu, to nie ma większego znaczenia czy droga która do nich prowadzi ma jeden pas czy dziesięć

      Martwi mnie, że wymyślają buspasy w bardzo dziwnych miejscach, zupełnie jakby nie mieli pojęcia czy coś będzie po nich jeździć. Po co buspas na odcinku Hynka - Kołobrzeska, gdzie jeździ tylko jedna linia 227, kursująca nie częściej niż co 15 minut?

      • 63 13

      • czyli nie ma to najmniejszego sensu (1)

        poniewaz jedyne dobrze ustawione swiatla w Gdansku znajduja sie na Kartuska/Nowolipie, ale jakby nie bylo prowadza tam z 3 stron wlasnie 2 pasy

        ciekawe czy te wspaniale pomysly skoncza jak slynny juz buspas na Dmowskiego ;)))

        • 30 4

        • Jeżeli tak sądzisz to znaczy,ze nie jesteś pieszym.Żeby się przesiąść z autobusu jadącego z Jasienia na ten w kierunku Chełmu to nie dość,że trzeba pokonać kilkaset metrów to jeszcze trzy razy stać na światłach.

          • 14 10

      • znów profesor Wikipedii dał wykład (1)

        ile klas podstawówki skończyłeś wełniana istoto?

        • 2 8

        • 17

          • 1 0

    • Autobus nie będzie stał w korku. (1)

      A jak książe musi karetą to postoi.

      • 18 30

      • Ta, rydwanem od razu

        • 25 5

    • Buspas na Wyklętych to kretynizm

      Nie wiem czemu miasto upiera się w stworzeniu tam buspasa. Obecnie korki tam są olbrzymie, a światła źle skonfigurowane.

      Wystarczy codziennie zobaczyć jak tam wygląda:

      - lewy pas zawalony aż do zjazdu na Piecki-Migowo. Pustoszeje dopiero tuż przed rondem

      - prawy pas zawsze zawalony

      - alternatywna "stara Słowackiego" zakorkowana nawet za sklep Livio w ostatnich dniach

      Niech tylko spadnie trochę deszczu lub coś się rozwali na obwodnicy, to Wyklętych jest zakorkowana od Galerii Bałtyckiej.

      Dodanie buspasa, ok. Ale jednocześnie należałoby także zapewnić płynny obecny ruch, bo autobusy i tak w większości przypadków zjeżdżają na Brętowo lub będą dalej sobie stały w korku do zjazdu na Piecki-Migowo.

      • 35 9

    • (2)

      Korki są ok. Może zniechęci to w końcu osoby przyjeżdżające z osiedli podmiejskich własnym auten!

      • 8 22

      • bo jest g*wniana komunikacja miejska!! (1)

        Brakuje linii ekspresowych, która jeździ na długich szybkich odcinkach
        Np kokoszki, matarnia, wrzeszcz, a nie matarnia - wrzeszcz i 50 przystanków.

        Jak szybko dojechać do gdańska głównego komunikacją miejską z osiedli za obwodnicą??
        Autem jestem w 15 min, komunikacją ponad godzinę!

        • 14 2

        • No bo nie masz buspasow

          • 1 2

  • Z jednej strony przejścia dla pieszych, a z drugiej strony parking kubaturowy w centrum historycznym.. Nie rozumiem (4)

    Żeby nie było, popieram przejścia naziemne, ale za ch.... nie mogę zrozumieć jak można sprowadzać ruch do historycznego centrum Gdańska budując tam parking kubaturowy.

    • 176 27

    • Gdy nie wiadomo o co chodzi...

      • 3 0

    • Ależ odpowiedź jest banalnie prosta

      Ten parking kubaturowy co budują przy urzędzie wojewódzkim to po prostu parking dla pracujących tam urzędników, wybudowany za publiczne pieniądze.

      • 18 0

    • so true..

      • 1 1

    • Niedługo bedzie tam nowa inwestycja mieszkaniowa, o której nikt nie mówi

      ale prace nad projektem trwają już od roku (między Toruńską a Żabim Krukiem)

      • 2 1

  • Przejścia dla pieszych, czemu nie. (6)

    Dodatkowe przejścia dla pieszych to całkiem dobry pomysł.
    Natomiast buspas na Słowackiego/Żołnierzy Wyklętych?
    To po ta trasa była rozbudowywana za grube pieniądze, żeby kierowcy mogli płynniej pokonywać tę trasę, aby teraz ponownie ograniczyć przepustowość? Ten pomysł słaby.

    • 213 71

    • płynnie? codziennie się tam stoi przecież

      • 16 5

    • spójrz na przepustowość z innego niż tradycyjny punkt widzenia (1)

      buspas zwiększa przepustowość dla ludzi, choć zmniejsza przepustowość dla pojazdów wiozących tylko jednego człowieka - kierowcę. Tylko w co piątym samochodzie jedzie więcej niż jeden człowiek.

      • 23 21

      • Jak będzie buspas to,chociaż jako kierowcy nie przychodzi ci do głowy,że pasażer autobusu nie będzie musiał wychodzić na wcześniejszy kurs aby zdążyć na pociąg,czy autobus do innej dzielnicy, lub innego miasta.

        • 6 16

    • Każde przejście powinno być budowane z przejazdem rowerowym

      bez względu czy jest infrastruktura, czy nie.

      • 6 12

    • I co, mogą płynnie ją pokonywac?

      No to jak już wiemy ze budowanie dróg za grube miliony pod samochody nie działa to budujmy pod autobusy, myślę że się uda. W wielu krajach lepiej zarządzanych niż nasz się udało.

      • 6 1

    • Na tej ulicy jedyne światła to bym zrobił dopiero na niedźwiadniku!!!! A od galerii do ronda "della sella" . Przejscia podziemne a przy starej słowackiego 3pas do włączających się do ruchu. Proste . I była by to mała arteria która w szybki sposób pozwala dojechać do obwodnicy i dalej. .. a po drodze jest chyba z 4 skrzyżowania?... w dodatku ten bus pas to jakieś wolne żarty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 4 4

  • (6)

    Widać jak stary ten plan, skoro jeszcze jest Cinema City.

    • 116 8

    • oj, baaardzo stary

      tego kina nie ma może od roku, a jest to rozpoznawalny punkt na mapie nadal, więc czemu mieli tego tak nie oznaczyć?

      • 4 9

    • Yyyyy (1)

      Inżynierowie? To jakieś dzieciaki po studiach z pracą po znajomości?

      Powstanie nowych przejść naziemnych a w tym wypadku świateł które są niejednokrotnie w odległości kilkuset metrów jak w przypadku m.in "Lotu " nie pogorszy sytaucj kierowców ? Światła i duża liczba skrzyżowań obok siebie brak rond ( bez świateł) potęgują korki ...

      Dla przeciwników aut ... skoro jesteście przeciwni samochodom i zapewne popieracie m.in. zwiększenie czasu pobierania opłat za parkowanie oraz zwiększenie o 30gr stawki /h . Zapytam się was tak : To w jakim celu miasto pozwala betonować wiezowcami miasto ? Biurowce ? Logiczne że będą ludzie korzystać z samochodów. Nikt nie weźmie roweru aby jechać 20-39km do pracy na 7-8 rano ... albo korzystać z nieudolnej komunikacji która stoi w korkach . A sprawa buspasów- w tym wypadku przydałaby się rozbudowa dróg- poszerzenie jezdni i wyznaczenie bus pasów a nie zabieranie jednego z dwóch pasów na ruchliwej ulicy . ... To się mija z celem . Pozdrawiam

      • 6 2

      • Właśnie ktoś poprawia sytuację "nieudolnej komunikacji"

        za pomocą buspasów. A jak już będziesz stał w korku dużej niż trwa jazda rowerem lub autobusem, jestem pewien, że zmienisz środek transportu.

        • 1 0

    • A co tam teraz jest ???

      • 1 0

    • Urbanistyka

      Nie znasz się chłopie na planach zagospodarowania i prawa własności to się nie mądrz. Tak może się nawet nazywać ii przez 5 lat, a plan sobie leży, poza tym jest to szkic orientacyjny dla czytelnika, by jarzył miejsce. Ot, co. OMG...

      • 1 0

    • A co sie zmieniło oprócz tego ze nie ma tam cinema city

      • 0 0

  • O, jak to miasto bardzo zamierza wtopić z przejściem naziemnym przy GG. (5)

    Oczywiście powinno ono powstać już dawno. Autostradę przydworcową też dawno powinni byli zakopać. Widzę jednak, że nasi bezmyślni urzędnicy chcą przejście zrobić tam, gdzie jest zupełnie niepotrzebne. Przy Elżbietańskiej? Ludzie, przecież pasażerowie wychodzą z dworca. Z SKM. Tam jest najwięcej ludzi, tam są przystanki miejskie. Nikt nie będzie nadkładał 400m, żeby wsiąść do tramwaju. Myślałem, że chcą zrobić to porządnie, ale widzę że Gierek i Adamowicz w mózgach planistów wiecznie żywi.

    • 141 31

    • Niekoniecznie, Przy Elżbietańskiej też będzie dobre.

      • 4 13

    • Co do SKM to nie ma znaczenia (2)

      Teraz nie da się przejść z poziomiu peronu na Podwale Grodzkie, tunel jest nieunikniony

      Przejście można zrobić tylko na końcach (czyli Elżbietańska i Hotel Scandic) przystanku tramwajowego, dlatego na wprost Heweliusza raczej odpada. Elżbietańska nie koliduje ze schodami przystanku tramwajowego, więc wybrali ten koniec.

      • 8 2

      • Dlaczego tylko na końcach (1)

        W projekcie "spolecznym" naziemne przejście dla pieszych było vis a vis wyjścia z dworca

        • 3 1

        • Ale nie można rozciąć na pół przystanku tramwajowego

          Bo tramwaj będzie tarasował przejście

          • 2 0

    • To miejsce jest" idealne"

      zwłaszcza dla osób starych i niepełnosprawnych,którzy muszą się przesiąść z tramwaju na autobus i odwrotnie.

      • 6 4

  • (25)

    zarąbis.. wykurzyć wszystkie auta z miasta, niech gdansk stanie się znów miastem ludzi bez auta, jak miało to miejsce jeszcze 10 lat temu

    • 95 135

    • Nie ogarniasz życia, (5)

      Żeby zmniejszyć ruch w mieście, trzeba zbudować drogi poza (czego nie ma), żeby zwiększyć popyt na transport miejski, ten transport musi być choć mniej niedorzeczny (czego też w tym mieście nie ujrzysz)

      • 27 11

      • (1)

        drogi poza są.

        • 6 14

        • Nie ma

          • 5 3

      • Czo ? :D (1)

        Nie rozumiem co chciałeś wyrazić :)

        • 5 10

        • ja też nie

          • 3 5

      • po stworzeniu nowych buspasów transport miejski będzie nieco mniej niedorzeczny

        czyli zmiana na plus

        • 1 5

    • Niektórym się wydaje, że im więcej hałasu kierowców tym jest bardziej miejsko (10)

      A gdyby jak najwięcej osób polegało na innych środkach transportu (rower, hulajnogi elektryczne, podwożenie się wzajemne przez rodziny i znajomych, tramwaje, autobusy, SKM)

      A kierowcy powodują też wiele kłopotu - trzeba im budować i często remontować drogi, tworzyć miejsca parkingowe) To są nie tylko koszty, ale też utrata cennej przestrzeni, którą można na coś innego przeznaczyć.

      • 24 18

      • Popieram (7)

        Popieram

        • 9 11

        • (6)

          A ja nie.

          • 9 12

          • to już twój problem (5)

            a raczej problem twojej wyobraźni. Współczuję.

            • 7 12

            • (4)

              To raczej problem twojego braku wiedzy na temat tego jak w Gdańsku działają - a raczej nie działają - autobusy i tramwaje. Trudno wymagać od ludzi żeby jeździli tymi środkami transportu gdy one albo nie jeżdżą, albo jeżdżą jak chcą. A kolega Lisicki na stołku prezesa GAiT ma się dobrze.

              • 20 7

              • Po Gdańsku zwykle jeżdżę rowerem lub rowerem branym do SKM (3)

                samochodem, tramwajem i autobusem także zdarza mi się jeździć. Nie zarzucaj więc mi braku wyobraźni ani wiedzy.

                • 4 4

              • (2)

                Oczywiście że będę ci zarzucał, bo bredzisz od rzeczy. Mam przypomnieć co się działo z komunikacją w piątek po bożym ciele? Jak to stał się cud i piątek okazał się być sobotą? I mam przypomnieć tłumaczenia typu "uprzedzaliśmy"? Bo jak wiadomo - takie uprzedzenie zmienia ludziom godziny pracy i magicznie zmniejsza zapotrzebowanie na transport. Więc jak ci się jedynie "zdarza" jeździć zbiorkomem, to może jednak lepiej nic nie pisz - bo wiesz niewiele, widziałeś jeszcze mniej.

                • 7 4

              • Ja nie jezdze komunikacją

                A wiedzialam, ze piatek w sobote sie przemieni.
                Cos musiales przespac kotku

                • 4 3

              • "Jak to stał się cud i piątek okazał się być sobotą?"

                powinieneś mniej pić

                • 2 3

      • Np. twoja głowa

        Też marnuje cenną przestrzeń, bo przecież pusta.

        • 2 3

      • Kierowcy płacą za te remonty.

        • 1 0

    • Jaka powstała alternatywna droga z Wrzeszcza na Orunię (3)

      50 lat żadnej zmiany. No może tylko taka że 50 lat temu tramwaj na Orunię jechał. Budynioland to porażka drogowa i komunikacyjną.

      • 16 7

      • zauważ tworzony wiadukt przy Zaroślaku (1)

        sprawdź rozkłady jazdy pociągów regionalnych i liczbę połączeń Wrzeszcz - Orunia. Wystarczy wygooglać.

        • 5 13

        • I ile czasu mozna zaoszczedzic jadac pociagiem.

          Myslec ludzie.

          • 3 2

      • A jeszcze 210 był

        Kiedyś z Oruni do Wrzeszcza można było jeszcze dojechać autobusem 210. Niestety za czasów wiceprezydenta Lisieckiego zmieniono trasę i puszczono nasz autobusik przez Morenę!!! Ukochana dzielnica władz miasta: PKM, tramwaje, cała masa autobusów łączących chyba wszystkie dzielnice Gdańska z Moreną... no i powstające ciągle nowe połączenia.

        • 7 3

    • co

      Że niby ludzie 10 lat temu nie mieli w Gdańsku samochodów?

      • 14 0

    • 10 lat temu?

      Chyba cię bozia opuściła...

      • 4 2

    • Tak i wykurzyć też wszystkie autobusy i tramwaje ! a może i też kolejki SKM niech ludzie wrócą do tego jak było kiedyś tylko na osiołku i nogami nic więcej gratuluję mózgu !!!!

      • 1 2

    • no właśnie, cofajmy się w rozwoju, najlepiej do średniowiecza. tak dobrze nam to wychodzi od paru lat.. :)

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.