• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brakuje rozkładów jazdy na przystankach ZTM

Maciej Naskręt
21 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Ramka stalowa w wiacie przystankowej bez rozkładu jazdy.
  • Ramka stalowa w wiacie przystankowej bez stosownego rozkładu jazdy.
  • Słupek przystankowy bez zamontowanego rozkładu jazdy.

Nasz czytelnik przekonuje, że ZTM nie dba o plansze z rozkładami na gdańskich przystankach i podaje przykłady konkretnych przystanków. Organizator przewozu zapewnia, że brakujące rozkłady jazdy uzupełni, podkreśla też, że winni są wandale.



Czy korzystasz z rozkładów jazdy na przystankach?

Czytelny i łatwy do znalezienia rozkład jazdy na przystanku to wciąż podstawa dla pasażerów komunikacji miejskiej. Nie zastąpią ich nawet najnowsze systemy elektronicznej informacji pasażerskiej. Problem w tym, że nie zawsze podstawową informację o kursowaniu tramwaju, czy autobusu można znaleźć na przystanku.

- Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, mimo zgłoszeń internetowych na swojej stronie, nie uzupełnia rozkładów jazdy. Rozkładów brakuje m.in. przed Dworcem PKP (dla linii N12 i N8), czy też na przystanku końcowym dla wysiadających pasażerów linii 100. Zdarza się, że ramka na rozkład jest, a planszy z rozkładem już nie ma, bywa też, że na przystanku stoi słupek bez rozkładu, a nawet bez numeru linii - wylicza nasz czytelnik Roman.
O to, dlaczego tak opieszale są montowane nowe rozkłady jazdy, zapytaliśmy przedstawicieli gdańskiego ZTM.

- Po otrzymaniu sygnału niezwłocznie sprawdziliśmy wskazane przystanki i tam, gdzie faktycznie stwierdziliśmy brak rozkładów, zostaną one uzupełnione. Jednak uwagi państwa czytelnika, dotyczące m.in. kilkutygodniowego oczekiwania na uzupełnienie rozkładu - najoględniej mówiąc - nie odpowiadają rzeczywistości, podobnie jak zarzuty dotyczące braku reakcji z naszej strony - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.
ZTM: uzupełniamy rozkłady niemal codziennie

Jak twierdzi ZTM, sygnały o zerwaniu rozkładu jazdy na danym przystanku wpływają do nich codziennie od pasażerów za pośrednictwem strony internetowej, konkretnie: zakładki pogotowie rozkładowe (w ciągu roku tą drogą średnio otrzymuje około 250 zgłoszeń) oraz telefonicznie i mailowo.

- Sygnały otrzymujemy także od kierowców i motorniczych. Każdy taki sygnał o zerwanym lub zniszczonym rozkładzie jazdy na przystanku - a stanowią one łatwy cel dla wandali, są często zrywane lub niszczone w taki sposób, że uniemożliwiają odczytanie treści rozkładu - jest od razu weryfikowany i rozkład uzupełniany jest na bieżąco - podkreśla Gołąb.
Jak dodaje, w samym tylko 2016 roku, od stycznia do dnia dzisiejszego, pracownicy Sekcji Informacji Przystankowej uzupełnili 700 zerwanych lub zniszczonych rozkładów jazdy na przystankach, za każdym razem - jak twierdzi - niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia.

Według ZTM zgłaszane ewentualne zerwania lub zniszczenia są uzupełniane niemal codziennie.

- Owszem, może się zdarzyć, że nikt nas nie powiadomi o tym, że na danym przystanku został zerwany rozkład, niemniej po otrzymaniu takiego zgłoszenia natychmiast reagujemy i zawieszamy nowy - twierdzi Gołąb.
Jak zgłaszać zniszczony/zerwany rozkład?
Telefonicznie - dzwoniąc do na nr (58) 309 13 23 bądź całodobowo do Centrali Ruchu ZTM (58) 309 13 22, mailowo na adres: ztm@ztm.gda.pl i za pośrednictwem strony internetowej.

Miejsca

Opinie (94) 1 zablokowana

  • (1)

    Z przystankami jest wiele problemów:
    - wiaty potrafią być dziurawe
    - nie ma składu, albo w ogóle cała ta tablica jest pomazana/zniszczona
    - nie ma tablicy z nazwa przystanku

    Nie mówiąc już o tym, że system informacji pasażerskiej w tramwajach od dawna warjuje - na ekranach wyświetlane są błędy, ekrany są złe wyskalowane lub w ogóle nic na nich nie ma!

    • 5 3

    • powyższe należy zgłosić do ZDiZ i ZKM

      • 2 0

  • (1)

    Jak zgłosze brak rozkładu to następnego dnia już jest. Artykuł mocno przesadzony :)

    • 0 0

    • nie koniecznie następnego ale sam zgłaszałem brak i zrobili dość szybko ku mojemu zdziwieniu.

      • 1 0

  • Skarga Romana jest nadmuchana widziałem wczoraj słupek linii 100 oznakowany i opisany.

    Bardziej trzeba kierować skargę do Zarządu Dróg i Zieleni który nie dba o stan wiat i właśnie związanym z tym przejrzystym odczytywaniem rozkładów jazdy. Często są pomazane graffiti, brak szyby. Tym nie zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego tyle wyjaśnił mi telefoniczny tamtejszy pracownik czasem żeby na coś narzekać trzeba coś więcej wiedzieć

    • 2 0

  • Aplikajce są rózne np. "zdążuś"

    I wiesz co i jak drogi Romanie.
    21 wiek a ten dalej w epoce kamienia łupanego..

    • 3 0

  • Na 100 niema tabliczki już rok

    • 0 3

  • absurd

    ZTM bajki gada na hakera pod wiatą ponad miesiąc nie ma planszy heh pa z ZTM nie

    • 2 3

  • do ZTM (2)

    kiedy pojawią się nowe biletomaty i kto będzie decydował o ich lokalizacji? już pół roku temu była o nich mowa a na razie brak jakichkolwiek informacji w tym temacie

    • 2 0

    • Pocałuj misia w du.e

      • 1 0

    • jak do ZTM...

      to czemu piszesz w opiniach?

      • 2 0

  • Powrót do dawnych lat (1)

    W Londynie ze względu na korki, jest napisane, autobus co 8-10 min. Tak kiedyś było też w Gdańsku, nie przyśpieszy go wiedziąc, że już powinien być :)

    • 6 0

    • Kiedys tak bylo dopoki Ztm nie powstal.

      • 5 1

  • ZTM ma wyrąbane w pasażerów oraz wyrąbane w połączeniach komunikacyjnych - sto lat za Gdynią, gdzie wszystkie dzielnice są połączone między sobą ( a nie przez Centrum jak jakiś PKS). Połączania ZTM - PKM to też jakiś joke

    • 1 8

  • Dziadostwo. Do roboty!!! Nieudacznicy

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane