• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijskie drewno układane pod kładką na Ołowiankę

Michał Stąporek
3 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.
  • Po okryciu drewnianą okładziną, stalowe kierownice chroniące konstrukcję kładki na Ołowiankę zyskują na urodzie.

Stojące w nurcie Motławy kierownice, które mają ochraniać kładkę na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, są już w połowie obłożone brazylijskim drewnem massaranduba.



Jest twarde, trwałe, a przede wszystkim znacznie ładniejsze niż stal, z której wykonano kierownice wbite w dno Motławy na wysokości kładki na Ołowiankę. Mowa o deskach z brazylijskiego drzewa massaranduba, które właśnie pokrywają tę wodną konstrukcję. Jest ona niezbędna, gdyż wytycza tor wodny na Motławie i ochrania konstrukcję zwodzonej kładki. Już co najmniej raz dzięki kierownicom jednostka białej floty nie uderzyła w kładkę.

Kierownice, choć niezbędne dla bezpieczeństwa żeglugi, nie są zbyt estetyczne. Mieszkańcy Gdańska zwrócili na to uwagę kilka miesięcy temu, gdy konstrukcja stanęła w nurcie Motławy. Konstruktywna krytyka spotkała się ze zrozumieniem gdańskich urzędników, którzy zdecydowali się częściowo ukryć kierownice pod drewnianą okładziną.

Deski układają pracownicy firmy Hydro-Rem z Gdańska. Roboty polegają na montażu stalowych elementów, do których przytwierdzane są drewniane legary, na których następnie montowana jest okładzina z drewna. Deski wykonane z drzewa massaranduba cechują się wysoką trwałością i naturalną odpornością na biodegradację. Specjaliści zakładają, że - przy odpowiedniej konserwacji - okładzina z massaranduby powinna posłużyć 30-50 lat.

Koszt położenia drewnianej okładziny wynosi ok. 300 tys. zł. Koszt budowy kładki zamknął się w kwocie ok. 8 mln zł.

Tłumy ludzi korzystają z kładki na Ołowiankę.

Opinie (129) ponad 10 zablokowanych

  • Te bariery / kierownice pasują wół do karety

    • 8 3

  • droższych nie było?!

    Było? To było brać!!

    • 9 5

  • Brazylijskie drewno układane pod kładką na Ołowiankę

    Tymczasem drewno wielu innych narodowści nie może się doczekać na wypłatę w Lechii!

    • 10 1

  • Zużyte opony tańsze i praktyczniejsze>>> A że brzydkie.. No cóż.. Można by w środku umieścić flagi lub godła

    , ale jak to mówią: ZAPŁACIMY.. za podwójną stawkę ale zapłacimy...

    • 9 5

  • Będzie w co miała walić Żegluga Gdańska.

    • 18 1

  • A...

    A wytrzyma Danutę?

    • 38 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane