• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brzeźno oblężone przez turystów. Radni: lekiem nowe parkingi zamiast strefy opłat

Maciej Korolczuk
14 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie przy plażach. Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie nie trzeba płacić za parkowanie przy plażach.

Radni Brzeźna poprosili władze miasta o przeznaczenie dwóch dużych działek w dzielnicy na dodatkowe parkingi. Ma to ograniczyć zalew aut, pozostawianych na ulicach przez turystów. Nowe miejsca postojowe miałyby powstać przy al. HalleraMapka w okolicy dawnego ośrodka MON oraz na działce przy klubie Corpus GymMapka. Miasto do pomysłu odnosi się sceptycznie.



Jak poradzić sobie z wakacyjnym nadmiarem aut w pasie nadmorskim?

Brzeźno to ostatnia dzielnica w pasie nadmorskim w Gdańsku, gdzie można (z wyjątkiem prywatnych parkingów) zaparkować samochód bez opłat.

Płacić trzeba w Jelitkowie (tylko w wakacje), na Przymorzu, na Zaspie i na Stogach. Brzeźno na opłaty zgodzić się nie chce, mimo że problem z parkowaniem z każdym rokiem narasta.

Warto dodać, że miesięczna opłata dla mieszkańców w SPP to tylko 10 zł.

Dla porównania pierwsza godzina postoju kosztuje obecnie 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda kolejna - 3,90 zł.

  • Jeden z parkingów miałby powstać w parku Reagana przy al. Hallera.
  • Drugi z parkingów zdaniem radnych dzielnicy mógłby powstać przy klubie Corpus Gym.
  • Obecnie auta parkują tam na dziko.
  • Zaparkowanie w Brzeźnie w trakcie wakacji jest coraz trudniejsze.

Radni dzielnicy: chcemy ucywilizować parkowanie w Brzeźnie



Zdaniem radnych Brzeźna jedyny sposób, by ucywilizować parkowanie samochodów w ich dzielnicy, to budowa nowych parkingów. Pierwszy miałby powstać przy al. HalleraMapka na terenie przylegającym do dawnego ośrodka MON. Drugi parking miałby powstać np. w formule partnerstwa publiczno-prywatnego na działce przy klubie Corpus Gym.Mapka

Dwa pomysły na sporny teren w pasie nadmorskim



- Chcemy zwrócić się do miasta, by na miejskich terenach przy Hallera i Krasickiego powstały dwa parkingi, które dadzą możliwość zaparkowania samochodu w normalnych warunkach - mówi Jarosław Gudzowski z Zarządu Dzielnicy Brzeźno. - Faktem jest, że problem z parkowaniem w naszej dzielnicy narasta. Każdy skrawek jest zastawiony przez samochody turystów, bo wiadomo - każdy chce podjechać jak najbliżej plaży. Dopóki więc nie znajdziemy jakiegoś systemowego rozwiązania, chcielibyśmy, by miasto przy współpracy z radą dzielnicy umożliwiło kierowcom parkowanie w tych miejscach.
Takim systemowym rozwiązaniem jest Strefa Płatnego Parkowania. W Brzeźnie obowiązuje ona od kilku lat, ale tylko teoretycznie (bez poboru opłat). Miasto ustawi tam parkomaty i uruchomi płatności tylko na wyraźny wniosek mieszkańców. A ci na SPP nie chcą się zgodzić. Dlaczego?

- Kilka lat temu mieliśmy w Brzeźnie tzw. aferę parkingową z prywatną firmą, która pobierała opłaty za postój wzdłuż al. Hallera. Sprawa nie była chyba zbyt dobrze przemyślana przez urzędników i zakończyła się w sądzie. Mieszkańcy są teraz przeciwni wprowadzaniu opłat. Zdania w tej kwestii są mocno podzielone - dodaje Gudzowski.
Drewniane kołki i taśma to obecnie sposób na kierowców próbujących pozostawić swoje auto bez opłat na pętli tramwajowej. Drewniane kołki i taśma to obecnie sposób na kierowców próbujących pozostawić swoje auto bez opłat na pętli tramwajowej.

Efekt odwrotny od zamierzonego?



Gdy pytamy, czy nowe duże parkingi nie przyniosą odwrotnego skutku i nie zachęcą do przyjazdu do Brzeźna jeszcze większej liczby kierowców, przewodniczący zarządu rady dzielnicy kręci głową.

Tłumaczy, że turyści w Brzeźnie i tak będą, a nowe parkingi to nie zachęta, a stworzenie możliwości do parkowania w bardziej cywilizowanych warunkach.

- Strefa Płatnego Parkowania nie rozwiąże problemu, bo nie obowiązuje w weekendy, a to właśnie soboty i niedziele są najgorsze. Parkingi dałyby nam oddech do czasu stworzenia systemowego rozwiązania, np. udostępnienia parkingów przy stadionie w Letnicy i dowożenia turystów na plażę sezonową linią meleksową czy autobusową - tłumaczy Gudzowski.
Inny z radnych Brzeźna, Mateusz Błażewicz, uważa, że parkingi są potrzebne, ale z miejskim operatorem - tak jak ma to miejsce np. w Jelitkowie czy przy ul. Czarny Dwór, gdzie opłaty za parkowanie pobiera Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

- W Brzeźnie brakuje parkingów, dlatego jestem za tym, by powstały. Ale pod warunkiem, że to miasto będzie ich operatorem - uważa Błażewicz. - Co do strefy płatnego parkowania, to tu jesteśmy zgodni - ona problemu nie rozwiąże, bo kierowcy będą szukać darmowych miejsc na podwórkach i wewnętrznych uliczkach. Niektóre wspólnoty zamykają wjazdy szlabanami, ale w Brzeźnie jest sporo małych wspólnot, których nie stać na poniesienie takich kosztów.

Wideo archiwalne



Miasto: Tak dla parkingów, ale nie wszędzie i pod pewnymi warunkami



Jak do pomysłu radnych dzielnicy odnoszą się władze Gdańska? Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska, tłumaczy, że tworzenie parkingów w sercu kurortu nie jest najlepszym pomysłem.

- Jesteśmy otwarci na dialog z mieszkańcami i radnymi Brzeźna. Parking przy Hallera jest przewidziany w ograniczonym zakresie w procedowanym obecnie planie. Jego utworzenie jednak powinno nastąpić komplementarnie do strefy płatnego parkowania. W innym wypadku kierowcy będą szukać bezpłatnych miejsc w terenie mieszkaniowym. Tworzenie natomiast miejsc postojowych na działce przy Krasickiego, która leży w samym centrum dzielnicy, nie jest najlepszym rozwiązaniem. Myśląc o misji, jaka zapewne przyświeca zarówno mieszkańcom, jak i nam, czyli odtworzenie w Brzeźnie funkcji kurortowej, należy bardziej rozważyć w tym miejscu powstanie kawiarni i restauracji. Cel, na jakim zależy mieszkańcom, a więc ograniczenie nieuporządkowanego parkowania, trudno będzie osiągnąć bez reglamentowanego parkowania w postaci strefy. Jej wdrożenie jednak w pełni uzależniamy od woli mieszkańców - podkreśla wiceprezydent Gdańska.

Miejsca

Opinie (448) 10 zablokowanych

  • Czytam artykuł i widzę takiego kwiata:

    "przeznaczenie dwóch dużych działek w dzielnicy na dodatkowe parkingi" "Ma to ograniczyć zalew aut". Słodki Boże, widzisz i nie grzmisz. Od kiedy to większe spodnie rozwiązują problem otyłości? Który my mamy rok, że ktoś wierzy w takie rzeczy?

    • 2 1

  • (3)

    Bzdura, tak długo jak podróżowanie komunikacją będzie kosztować dokładnie tyle ile jazda samochodem to nic się nie zmieni :)

    Bilet metropolitalny za 49zł m-c dla posiadacza dowodu rejestracyjnego i jego rodziny i/lub mieszkańców trójmiasta i gmin ościennych!

    Chętnie bym dojeżdżał do 3miasta komunikacją ale wymagałoby to parkingu przy PKM na obrzeżach i biletu za psi grosz. Bo w tej chwili jak dojadę nawet do parkingu i jakimś cudem znajdę wolne miejsce to dojazd do centrum kosztuje mnie mniej niż dodatkowy bilet...

    • 8 4

    • Jak doliczysz koszty parkowania to samochód jest droższy. (1)

      • 0 2

      • Nie jest droższy :) w tym jest problem!

        • 2 0

    • zgadza sie komunikacja w miescie jest drozsza od jazdy autem i słabo rozwinieta trzeba to zmienic

      a nie betonować tereny zielone

      • 0 2

  • rozbudować komunikacje miejską (33)

    niestety coraz więcej osób przyjeżdża na plażę samochodem. Zrobienie drogich parkingów nie rozwiąże całkowicie problemu. Mieszkam przy Orłowskiej i jak jest ładna pogoda, to nikt nie jedzie na parkingi (gdzie mus zapłacić) ale wjeżdża na Orlowską, Wejhera tam szuka miejsca. Spółdzielnia na części osiedla zrobiła już wjazd zamykany szlabanem, trochę to pomaga, ale stają samochodami wzdłuż samej Orłowskiej, wjeżdżają na trawniki. Gdzie jest Straż Miejska i Policja ???
    Zrobić duże parkingi piętrowe ok. 1,5 km od plaży - dalej na piechotę + zwiększyć ilość kursów do Jelitkowa, Brzeźna i część osób przyjedzie tramwajem. Przy samej plaży nie powinno być wyznaczonych dużo miejsc do parkowania, bo ludzie nauczyliby sie albo zostawić samochód na dalszy parkingu, albo jechać tramwajem.

    • 32 7

    • i tak niedługo (11)

      będzie wielki beton do samego morze. będą apartamentowce, hotele. Cały pas do 1-1,5 km od plaży będzie nastawimy na obsługę turystów. Problemu parkowania nie będzie, bo nie będzie parkingów, albo zrobią podziemne, drogie. Będzie na wzór kurortów na morzem śródziemnym. Mało będzie stałych mieszkańców, większość mieszkań będzie pod wynajem.
      Generalnie Gdańsk morze zyskać na ociepleniu klimatu. Niemcy, Norwegowie, Anglicy nie wytrzymają temperatur po 40-45 stopni we Włoszech, Hiszpanii, Francji i zjadą masowo do Międzyzdrojów, Kołobrzegu, Gdańska.
      To może już być za powiedzmy 10-15 lat. To wcale nie jest daleka perspektywa czasowa.

      • 1 1

      • Jak jeszcze wpuszczą ruch Zieloną Drogą (1)

        będziemy mieli autostradę przy samym morzu. I tysiące Polaków stojących w korku aby zjechać pod hotele lub na plaże. Wtedy dopiero będzie się działo. Teraz ruch jest spowolniony przez ulice dojazdowe, więc nie jest najgorzej

        • 0 0

        • Przecież własnie Zielona Droga ma być ułatwieniem dla hotelarzy (łatwy dojazd turystów) i dla developerów (wzrost cen mieszkań nadmorskich z łatwym i szybkim dojazdem)

          • 0 0

      • powinni pomyśleć o poszerzeni plaż

        jeśli miałoby być więcej turystów to trzeba by poszerzyć nasz plaże, albo piętrowo będą się rozkładać

        • 0 0

      • chyba do tego zmierzamy (4)

        dlatego ceny mieszkań blisko morza są wysokie, a gdzieś dalej powolutku zaczynają spadać. Tylko czy nasze plaże pomieszczą wszystkich chętnych do leniuchowania na piasku

        • 3 0

        • Juz niedługo będziemy

          Wyspami Kanaryjskimi Północy. Tylko znów na tym zaroi garstka "przedsiębiorczych", a normalni ludzie tylko będą musieli na tych wszystkich turystów pracować i ich obsługiwać

          • 0 0

        • "leniuchowania na piasku" (2)

          Tylko że w Trójmieście przez jedną trzecią sezonu leje, przez jedną trzecią sezonu p.ździ, a przez pozostałą część sezonu leje i p.ździ jednocześnie. Ja nie mam wyboru, ja tu mieszkam, ale serio dziwię się turyście "plażowemu", który wybiera takie miejsce na urlop.

          • 3 0

          • a ja uwielbiam nasz Bałtyk (1)

            nie ma gigantycznych upałów, słońca jest akurat, aby się opalić, odpocząć, dużo jodu w powietrzu, czego nie ma nad innymi morzami w takiej ilości. I przez większość czasu brak tłumów na plaży. Ja lubię nawet zimą przejść się po plaży, pooddychać, popatrzeć, pomyśleć, poczytać książkę

            • 0 0

            • też lubię nasze morze

              byłam na plażach w wielu krajach i klimat naszych polskich plaż jest niesamowity. Jedynie jakby mniej było ataków sinic, ale to już sprawa zasolenia naszego morza. Ale rodzaj piasku, brak skał, dużych kamieni, o które można sobie skaleczyć nogę, czy wręcz brak żwiru (są takie miejsca na świecie) to coś cudownego.

              • 0 0

      • z jednej strony dobrze

        a z drugiej nie. Każdy turysta coś kupi, zostawi trochę forsy, tworzy miejsca pracy, ludzie mają za co żyć. Z drugiej każdy turysta śmieci, jest głośny, itp. Najgorsi są chyba ci młodzi z Anglii i Norwegii - zero kultury, a piwsko żłopią,że aż trudno uwierzyć

        • 1 0

      • już się powolutku tak dzieje (1)

        Niemcy mają własne kurorty, ale ceny w nich są bardzo wysokie. Już nawet nie mówię o Baden Baden, czy Wisbaden, ale także o tych mniej popularnych. Dla nich polskie ceny to jak za darmo. Dlatego przed pandemią było ich bardzo dużo na polskim wybrzeży. Byłem kiedyś w Kołobrzegu, to widać ze wszystko pod Niemców - szyldy, obsługa językowa, cenniki w hotelach. Nawet dancingi z niemiecką muzyką ;-)

        • 2 0

        • po niemiecku

          zgadza się, wchodząc do hotelu w Kołobrzegu witają cię po niemiecku. dopiero jak się okazuje, że jesteś Polakiem, to przypominają sobie, że znają i nasz język

          • 0 0

    • za czyje pieniądze te piętrowe parkingi puste przez 10 miesięcy w roku? (15)

      Poszerz wyobraźnię szanowny przedpiśco. Tylko promocja korzystania z rowerów, strzeżone darmowe parkingi rowerowe za ułamek nakładów potrzebnych do budowy miejsc do parkowania samochodów, strzeżone systemy boksów do pozostawienia wyposażenia plażowego oraz odpowiednia promocja tych rozwiązań wpłyną na rzeczywiście potrzebną zmianę zachowań komunikacyjnych mieszkańców i przyjezdnych przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów. W okresie pandemii żadna poprawa funkcjonującej przecież komunikacji miejskiej nie rozwiąże problemu nadmiaru skłonności do korzystania z samochodów. Samochody przy plaży pasują jak świni siodło.

      • 4 4

      • w Krakowie się udało (4)

        w Krakowie były wiecznie problemy z parkowaniem w centrum miasta. Jakoś udało się to tak zorganizować, ze teraz jest tam luz, nie można parkować, trzeba zostawić samochód dalej, a jak już chcesz podjechać bliżej, to wyrzucasz kogoś i jedziesz parkować dalej. Blisko starówki są parkingi płatne nawet 15 zł za godzinę, 50-60 zł za dzień i jak kogoś stać to korzysta. U nas też można by przy plaży parkingi zrobić w sezonie bardzo drogie i chcą niech wjeżdżają, miasto zarobi.

        • 0 2

        • i policzmy (1)

          parking 60 zł, coś do żąrcia 50 zł, 2 piwa (bezalkoholowe) - 24 zl, 2 x cola - 20 zł i mamy prawie dwie stówki za przyjemność plażowania

          • 1 1

          • życie

            • 0 0

        • A teraz biegusiem sprawdzamy jak wyglądają rozwiązania P+R w Krakowie

          I porównujemy z sytuacją w Trójmieście

          • 1 0

        • ale to inne miasto

          na spacer po Krakowie nie idziesz mając parawan, 5 ręczników, kosz plażowy wypchany po brzegi, grabki, wiaderka, koło ratunkowe i inne dmuchane akcesoria. W Krakowie idziesz ubrany elegancko, sportowo i sobie chodzisz, patrzysz, zwiedzasz.

          • 4 0

      • za pieniądze zarobione na holowaniu baranów, sezon dwa i będzie na ratę

        • 0 0

      • dlatego dalej od morza, aby nie stały puste (4)

        Odległość 1,5 km to akurat Żabianka, Przymorze. Zaspa. Na codzień mogłyby tam parkować samochody mieszkańców, jednocześnie rozluźniając tereny przy blokach, W sezonie dodatkowo plażowicze. Nie byłoby to głupie rozwiązanie.

        • 2 1

        • Taki parking stoi przy Jana z Kolna (2)

          I jest wiecznie PUSTY

          • 1 2

          • Parking przy Jana z Kolna (1)

            To jest uniwersalny wytrych aktywistów miejskich, który podobno rozwiązuje wszystkie problemy z parkowaniem w Gdańsku.

            • 3 0

            • Dokladnie.Kto na jana z Kolna ma parkowac /Turysci co ida na starowke?

              Kretyni w takim miejscu postawili i sie dziwia ,ze aut tam nie ma.Postawcie taki parking na petli w Brzeznie...moze byc podziemny...zobaczymy czy beda wolne miejsca..ale pewnie jakis kumpel juz tam chce galerie handlowa postawic co nie?Grzelaki,Bielawskie i cala bando?

              • 3 0

        • a czy ktoś wie

          jak wyglądają obecnie parking przy Ergo Arenie i stadionie ? czy w czasie sezonu korzystają z nich plażowicze?

          • 0 0

      • (3)

        W okresie pandemii tym bardziej widać, że osobisty samochód jest jedynym bezpiecznym, pewnym i punktualnym środkiem komunikacji.

        • 3 2

        • nieprawda (1)

          pewniejszym i zdrowszym środkiem komunikacji jest choćby rower w wielu odmianach. Rower cargo wspomagany elektrycznie może przewieźć także dzieci, nie tylko ojca lub matkę z dużych odległości. Wyobraźnię ograniczoną widokiem szyby samochodu można poszerzyć, tylko trzeba chcieć.

          • 1 5

          • Dzieci można układać w rowerze cargo warstwami, to zwiększa efektywność wykorzystania tego środka transportu!

            • 4 0

        • w czasie pandemii

          była zamknięta plaża, więc problem sam się rozwiązywał

          • 0 2

    • Polski Janusz (2)

      I na piechotę? To poniżej godności, zamach na wolność i demokrację...

      • 5 7

      • on nie potrzebuje parkingu (1)

        mieszka w Sheratonie, boy hotelowy codziennie go wynosi na plaże i donosi piwko. Tak to sobie wyobrażam ;-))))

        • 0 1

        • jest nawet lepiej

          prawdziwy polski Janusz mieszka w Sheratonie w jednym pokoju, a w drugim mieszka jego kapelusz

          • 1 0

    • następny teoretyk

      zwiększyć ilość kursów? - przecież jeździ co parę minut i miejsc nie brakuje
      parking 1,5 km od plaży - jest przy stadionie i stoi pusty

      • 0 2

    • Polak jakby mógł

      toby parkował na molo w Brzeźnie. A co ja nie mogę, mnie nie wolno, są zakazy ...

      • 1 2

  • Co za mózgi (8)

    Przecież więcej parkingów to więcej aut...

    • 159 107

    • (2)

      Nie będzie drogi to i aut zabraknie.

      • 2 5

      • . (1)

        Paliwo po 20 PLN za litr
        OC 20000 na rok
        to nie sarkazm.

        • 2 0

        • Mokry sen aktywistów miejskich ale jakoś nie chce nadejść.

          • 0 0

    • więcej aut (3)

      a więcej aut to więcej turystów, więcej kasy dla miasta.

      • 18 14

      • Z czego będzie ta kasa dla miasta? Z płatnych parkingów? (2)

        • 7 6

        • też (1)

          • 3 3

          • moze tvn odda :)

            i sie zrzuci

            • 5 6

    • wakacje nad "zatoką" zimno, drogo, syf w bałtyku, a wiara lgnie jak muchy do ...

      • 18 4

  • chcemy oplat (13)

    Trzeba postawić parkometry dla turystów, a dla mieszkańców Brzeźna wydać karty bezpłatnego parkowania z numerem rejestracji auta. Musi być więcej kontroli straży miejskiej i trzeba egzekwować te opłaty. To jest nienormalne że jako mieszkaniec nie mogę zaparkować pod własnym domem!

    • 16 6

    • Nienormalne?

      To jest cyrk gdański !

      • 0 0

    • a jak mam kilka samochoów (6)

      i mam mieszkanie na Brzeźnie i sobie przyjeżdżam do niego raz jednym raz drugim, a mój syn jeszcze innym - to na który samochód mam dostać wjazdówkę ?

      • 3 5

      • wynajmij garaż, kup miejsce parkingowe :D mieszkanie w wielkiej płycie nie przychodzi w komplecie z miejscem parkingowym.

        • 1 0

      • ? (3)

        Mieszkam w bloku przy plaży gdzie mam parkować? Auto do piwnicy chować czy jak ?

        • 2 1

        • no, no (2)

          a mało warszawiaków kupuje sobie mieszkania w Gdańsku i wpadają od czasu do czasu. i z taką kartą to wtedy problem - na jaki samochód miałaby być wystawiona

          • 0 2

          • Tylko a mieszkańców

            • 1 0

          • .

            Chyba tam gdzie jesteś zameldowany i odprowadzane są podatki do US jak inaczej zweryfikować czy rzeczywiście tam mieszkasz?

            • 3 0

      • Po jednym... na łeb Pozdro

        • 0 0

    • Nie ma czegoś takiego jak karty bezpłatnego parkowania (1)

      Jako mieszkaniec możesz kupić abonament ok 180zl na rok. Na jedno mieszkanie można kupić dwa (łącznie 360 zł) jeśli ma się dwa auta.

      • 1 1

      • 100 zł na rok

        normalnie furmanka kasy, stać tylko tych co w lotto 6 trafili

        • 1 1

    • ty za darmo, a inni niech płacą ?

      ulica jest twoją własnością?
      ogródek może wykupiłeś, ale ulica jest własnością miasta i utrzymywana m.in. z moich podatków

      • 5 1

    • Dlaczego? Możesz sobie zaparkować przed własnym domem, ale nie na ulicy

      • 2 1

    • Pod domem mozesz stawac za free jak masz tam swoj teren

      A jak nie możesz wykupić kartę za 10 zł na miesiąc

      • 8 0

  • Kolejka elektryczna do Nowego Portu

    Poprzez uruchomienie kolejki elektrycznej z Gdańska do Nowego Portu znacznie zmniejszyło by ilości samochodów które jadą z Gdańska na plażę, lecz miasto zamiast uruchomić tą linię gada dyrdymały o rozwiązywaniu problemów parkingowych i komunikacyjnych.

    • 2 0

  • na zaspie spokój

    sami swoi, kultura i porządek
    Oczywiście poza tym że pisowce przerobili granice dzielnicy i przypisali sobie czesc zaspy jako brzeźno wiadomo po co ? (ciiii, nikt nic nie wie i w komunie sie nie wyda)

    • 1 1

  • Płatne strefy! (6)

    Zróbcie w końcu z całego Brzeźna płatną strefę parkowania jak we Wrzeszczu! Na prawdę, z pocałowaniem ręki wezmę abonament mieszkańca bo cena niewielka, a może w końcu będę mógł zaparkować pod własnym blokiem po powrocie z pracy! O 15 już cały parking jest zajęty przez auta z Wejherowa, Warszawy, Krakowa itp.

    • 10 8

    • Wez sobie mozg opadatkuj. (4)

      I nie podszywaj sie pod mieszkanca.Masz tyle wspolnego z mieszkancem Brzezna co Urzad miasta z dobrem mieszkancow.Wypad.

      • 4 6

      • Na prawdę nie obchodzą mnie opinie biedaka xD (3)

        Jeśli Cię nie stać na malutki abonamencik to sprzedaj auto i po problemie. Ja jestem gotów zapłacić żeby nie mieć problemów z parkowaniem. Skoro jesteś nierobem bez pracy i masz czas żeby koczować na parkingu czekając na miejsce to gratuluję, ale nie wszyscy są tak "obrotni".

        • 6 4

        • Sam jestes nierobem i jeszcze pewnie na miejskim etacie. (2)

          Tak nawet 50 dych miesiecznie to kasa dla mnie wazna moge przez 3 dni jezdzic po miescie.Zadna urzednicza swinia zarabiajaca po 10 tys tego nie zrozumie bo sama parkuje na tylach urzedu za darmo.

          • 2 4

          • (1)

            Co to jest 50 zł w dzisiejszych czasach?

            • 3 1

            • No właśnie

              Dla bezrobotnego nieroba to dużo bo sobie kilka winek za to strzeli

              • 2 0

    • Właśnie dlatego, że wprowadzono spp.

      Przedtem postój rozkładał się bardziej równomiernie.

      • 4 4

  • (1)

    Czasem z młodym bierzemy wykrywkę i dla fanu chodzimy po plaży, na 2 godziny: 15 zł i 160 kapsli po piwsku, a niby jest zakaz picia w miejscach publicznych...

    • 2 0

    • jesteś detektorysta! to karalne.

      • 0 1

  • Turyści muszą się nauczyć, że na plażę nie wjadą samochodem (2)

    Dziwne, że większość z nich gdy jest w Rzymie, Londynie lub innym wielkim i zatłoczonym mieście to z chęcią używa komunikacji miejskiej. U nas mogą rozkoszować się tramwajami, rowerami, autobusami lub jak ktoś chce zamówić taksówkę.

    • 11 7

    • Na plażę do Londynu jeździsz?

      Kozak.

      • 3 2

    • bo nasza komunikacja miejska trochę różni się od włoskiej czy angielskiej

      brudno, drogo, rzadko i niepunktualnie - coś pominąłem?

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane