- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (14 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 3 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (46 opinii)
- 4 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (31 opinii)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (123 opinie)
- 6 Lewica chce walczyć o krótszy tydzień pracy (159 opinii)
Budimex złożył najtańszą ofertę na budowę Kolei Metropolitalnej - 716 mln zł
Najkorzystniejszą cenowo ofertę budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ale i tak droższą o ok. 30 mln zł od szacunków inwestora, złożyło konsorcjum firm Budimex i Ferovial. Pod koniec 2014 r. do Trójmiasta przyjadą pierwsze składy, które obsłużą nową linię.
Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Budimex i Ferovial. Zaproponowało, że zbuduje linię za kwotę ok. 716,10 mln zł. Najwyższa w przetargu oferta opiewała na ok. 1 mld 174 mln zł i zaproponowała ją inna hiszpańska spółka - FCC Construction.
Przypomnijmy, że zamówienie przeprowadzono w formule przetargu ograniczonego. Pierwszy etap zakończył się w połowie grudnia wyborem 16 firm, które spełniały kryteria ustalone przez firmę PKM. Wtedy firmy otrzymały zaproszenia do składania ofert cenowych. Pierwotnie ich otwarcie miało nastąpić 14 lutego, ale z uwagi na niemal 700 pytań od potencjalnych wykonawców, otwarcie ofert odsunięto właśnie do 28 lutego.
Teraz firma PKM zbada oferty firm i konsorcjów. W ciągu kilku dni poznamy wyniki trwającej od lata procedury przetargowej. O wyborze najkorzystniejszej propozycji decyduje najniższa cena.
Dotąd zakładano, że budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma kosztować ok. 760 mln zł (netto), z czego ponad 500 mln zł pochodzić będzie z unijnego dofinansowania.
Nowa linia połączy Gdańsk Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy. Zepnie się też z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Oddanie do użytku całej nowej linii PKM planowane jest w połowie 2015 roku.
Przejedź rowerem nasypem, po którym pobiegnie PKM.
Tak ćwiczyli antyterroryści z pomorskiej policji w budynkach przeznaczonych do wyburzenia pod PKM.
- Przewidujemy, że w drugiej połowie roku zaczną się przetargi na zakup taboru. Spodziewamy się, że pierwsze dwa składy dotrą do nas pod koniec 2014 r. Kolejne składy dojadą do nas w połowie 2015 r. - zapewnia Eugeniusz Manikowski.
Właścicielem pojazdów będzie Województwo Pomorskie. Docelowo pojazdy zostaną jednak przekazane przewoźnikowi - wybranemu w postępowaniu o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Może to być choćby spółka SKM, bądź Przewozy Regionalne.
Film promocyjny PKM.
Według prognoz ponad 50 proc. tzw. "pracy eksploatacyjnej" na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej będzie się odbywać poza odcinkiem z Wrzeszcza do Rębiechowa. Na pewno w celu zapewnienia dogodnego dojazdu do szkół i miejsc pracy w Trójmieście pociągi z Kartuz i Kościerzyny powinny kursować nie rzadziej niż co godzinę.
Kosztorys inwestorski: 687 965 258,04 zł.
1. FCC Constrution - 1 174 517 246,72 zł;
2. Budimex (lider) i Ferovial (partner) - 716 136 838,06 zł;
3. Astaldi SPA - 836 060 829,67 zł;
4. Aldesa - 796 623 618,50 zł;
5. Metrstat AS 999 999 999,06 zł;
6. Doraco (lider) i Ferocco Gotowski, Pol-dróg 943 264 036,54 zł;
7. Bilfinger Infrastuctures SA (lider) - 1 046 801 002,09 zł;
8. Salini Polska - 994 900 191,81 zł;
9. Mostostal Warszawa - 789 233 652,70 zł.
Miejsca
Opinie (178) 9 zablokowanych
-
2013-02-28 14:49
przetarg wygrała NAJTAŃSZA oferta,
witamy w Polsce. A nie powinno być tak że wygrywa najlepsza?
- 2 0
-
2013-02-28 14:42
Pisałem już wcześniej, że wygra Budimex Bubel!
- 2 0
-
2013-02-28 14:24
Jak zwykle
Najtańszy projekt a potem problemy,tu się peron kruszy tam się tory wyginają,windy nie działają albo oświetlenia brak...
- 4 0
-
2013-02-28 14:19
Budimex
Dachy będą cieknąć!
- 5 1
-
2013-02-28 13:33
Zamiast Fikakowo - wolalbys Wielki Kac! (1)
- 5 2
-
2013-02-28 14:19
gdyby chociaż fikakowo znajdowało się blisko stacji... Wielki Kack powinien pozostać, historyczna nazwa...
- 5 1
-
2013-02-28 14:15
Wybierają najtańsze a potem się dziwią
To Polska właśnie.
- 2 0
-
2013-02-28 14:12
3miasto długo czeka na rozbudowę SKM
Czy będzie tor pojedyńczy czy dwa tory na całej trasie ? Szkoda, że spalinowa trakcja, nie elektryczna, aby było jednolicie z SKM.
Kolejna sprawa - osobne PKM oznacza osobną 'czapke'
dystekcji, czyli posady dla...- 3 1
-
2013-02-28 14:11
...
ha ha ha , to juz wieczorynka ?
- 1 1
-
2013-02-28 14:02
najtaniej to nie najlepiej
ciekawe kiedy ogłoszą upadłość, a jak wybudują to strach tym jeżdzić, pewnie kolejne tyle wydadzą na poprawki, tory latem się pokrzywią jak na Ujeścisku, a po zimie tory sie roztopią jak asfalt na drogach.
- 5 1
-
2013-02-28 14:00
Jeżeli firma wybuduje tanio i zgodnie z przyjętymi standardami nie ma żadnego problemu. Wpisy o szkodliwości wyboru wg najniższej ceny prawdopodobnie pochodzą od przedstawicieli firm budowlanych nastawionych na maksymalny zysk. Wszyscy narzekamy, iż koszty budowy autostrad na Zachodzie są niższe niż w Polsce, a w przypadku naszych inwestycji mamy problem z wyborem wykonawcy wg najniższej cen. Rozwiązaniem jest (po części) pilnowanie bieżące jakości wykonywanych prac. W końcu wykonawca za określone pieniądze zgodził się wykonać usługę. Jeżeli uważa, iż za te pieniądze nie może ich wykonać powinien zrezygnować.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.