• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta ruszy lada dzień

Michał Brancewicz
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Węzeł ChwaszczynoMapka - miejsce połączenia się Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jest już prawie gotowy. W najbliższych dniach w tym miejscu rozpoczną się też prac związane z budową OM i będą postępować w kierunku Żukowa. Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Większa część węzła Chwaszczyno powstała w ramach będącej na ukończeniu Trasy Kaszubskiej. To w niego wepnie się Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której budowa ruszy lada moment.

- Prace rozpoczną się w najbliższych dniach obok węzła Chwaszczyno, na połączeniu z trasą S6, i będą przesuwać się w kierunku południowym, w stronę węzła Żukowo - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
To Budimex jest odpowiedzialny za wybudowanie jednej z dwóch części Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Chodzi o odcinek o długości 16,3 km.

OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
  • rezerwa pod trzeci pas
  • węzeł drogowy "Miszewo"
  • część węzła drogowego "Chwaszczyno"
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
  • 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
  • estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy

  • Węzeł Chwaszczyno. W miejscu, gdzie urywają się jezdnie (po lewej stronie zdjęcia), zacznie powstawać Obwodnica Metropolitalna.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na część Trasy Kaszubskiej prowadząca w kierunku Lęborka.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na Trasę Kaszubską w kierunku węzła Wielki Kack.
  • Niektóre elementy węzła Chwaszczyno będą dobudowywane już w ramach budowy Obwodnicy MEtropolitalnej.

Obwodnica Metropolitalna: zrobić jak najwięcej przez zimą



- Roboty przygotowawcze w zakresie rozbiórki budynków, wycinki drzew oraz pierwszych robót ziemnych rozpoczną się już w październiku - zapowiadał niedawno Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu firmy Budimex. - W tej chwili trwają prace archeologiczne, rozpoznanie saperskie i prace zapewniające ochronę środowiska. W listopadzie rozpoczniemy pierwsze roboty geotechniczne, związane z posadowieniem obiektów inżynierskich. Chcemy zrealizować jak największy zakres prac jeszcze przed zimą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, prace przy budowie OM powinny zakończyć się w marcu 2025 roku.

Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
  • budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km

Postępowanie o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało podzielono na trzy pododcinki, objęte osobnymi wnioskami.

Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Nowa Kielnieńska najwcześniej za kilka lat



Warto dodać, że z węzła Chwaszczyno wyprowadzona została także jezdnia, która w przyszłości ma się połączyć z tzw. ul. Nową Kielnieńską. Jednak ta ulica zacznie powstawać nie wcześniej niż za kilka lat.

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • (14)

    Wszystko super a spacerowa nadal 1 pasmowa, wiaduktów na ak brak.

    • 256 38

    • Ja tam będę jeździł (1)

      Od wiosny 2035

      • 4 6

      • PO = polaczenie S7 i S6..

        PiS = wezel Chwaszczyno.... i jeszcze ujadacie?!

        • 2 3

    • Orze jak może

      Albo 500+, 13 i 14 emerytura dopłaty tu i tam i brak perspektyw albo inwestycje.
      Trzeba wybierać.
      Niektórzy nie potrafią robić tego dobrze.

      • 2 1

    • Problem Spacerowej jest gdzie indziej... (2)

      Jeżdżę na motocyklu i widzę jak na górze (rano), jest ciasno - zderzak w zderzak, a od zjazdu na Borodzieja, jeżdżą "sierotki", 50 km/h, trzymając 50 do 100 m dystansu między autami. Ja wiem, że jeżdżenie to trudna rzecz a myślenie jeszcze trudniejsza. Te zatory same się nie generują...

      • 19 28

      • To nie sierotki

        To pseudoekodrajwerzy. Zaoszczędzą 5ml paliwa - a korek wstecz wyleje się na ulice poprzedzające. Na baranów nie ma rady

        • 5 5

      • Motocykl?

        Aaaa! To ty jesteś ten co zap@#%$*#la codziennie rano, na zabój, między samochodami? Tak na oko 120km/h?
        Dziwisz się, że ludzie zwalniają

        • 8 3

    • drogi nie mają pasm

      Są jezdnie i pasy ruchu. Obecnie ul. Spacerowa ma jedną jezdnię i dwa pasy ruchu.

      • 2 0

    • dwa pasy Spacerowej nic nie dadzą (2)

      problemem jej węzeł na obwodnicy ze światłami i seria świateł w Oliwie

      • 32 11

      • w Oliwie wyciąć park i zrobić estakadę w przekroju 2x3.

        światła znikną i mieszkańcy zad*pi będą mieli wygodny dojazd dla swoich golfów 3, a jak kolega pożyczy to 4 (taka aktualizacja o generację).

        • 7 11

      • Jeśli poprowadzisz ją pod pachołkiem i dalej Zieloną Drogą, będzie miało to sens. Oczywiście obecny odcinek do Oliwy równiez zostaje.

        • 7 6

    • Można wierzyć w moce nadprzyrodzone (2)

      i można wierzyć w wiadukty na AK. Mniej więcej ta sama kategoria.

      • 13 4

      • Wiadukt na AK zwłaszcza w stronę Korkownicy (1)

        Ma racje bytu, dalej już żadnych świateł nie ma i do obwodnicy wolna droga. A jak jest obecnie popołudniami od strony Chełmu, to chyba każdy wie

        • 18 2

        • Ale jak to?

          Przejście dla pieszych nad tunelem jest potężną niegospodarnością, a wydanie kilkudziesięciu milionów na wiadukt wzdłuż istniejącej drogi jest niezbędne?

          • 3 3

    • prędzej tam ścieżke rowerową wybudują niż poszerzą do 2 pasów

      • 33 3

  • Brawo, brawo, brawo.

    • 1 0

  • Kiedy odcinek do Spacerowej? coś wiadomo?

    • 0 1

  • Dobra rada.

    Zamiast zaczynać drugie zadanie dla małorolnych gdzieś w polu niech skończą najpierw pierwszą dla dojeżdżających do pracy w dużych miastach. Nie ma co się napalać na robotę, jak szczerbaty na suchary bo nic dobrego z tego nie wyjdzie.

    • 1 2

  • Jak dla mnie to jest wyrzucanie kasy w błoto (1)

    Degradacja środowiska i pomoc w dalszym rozlewaniu się miasta.

    • 0 5

    • miasto się rozlało już wcześniej, nie czekało na przyszło obwodnicę

      a powodem były potrzeby mieszkaniowe kolejnych pokoleń, brak mieszkań a teraz jeszcze astronomiczne ceny na dolnym tarasie.

      Śmieszne są te lamenty że "miasto się rozlewa" a gdzie ludzie młodzi mają mieszkać? dokwaterowywać się do babci i dziadka w starej kamienicy Wrzeszcza, czy zostać z rodzicami w M3 w bloku na Przymorzu?

      • 1 0

  • Ciężar aglomeracji przesuwa się na zachód (3)

    Już teraz gierkowskie osiedla dolnego tarasu to trochę takie "miasto starców," życie wraz z młodzieżą i rodzinami przesuwa się na Ujeściska, Banina i Kowale itp. Powstanie Trasy Kaszubskiej i za kilka lat jej południowej części zwanej niesłusznie Obwodnicą "Metropolii" przyśpieszy i nasili ten proces. Obwodnica stanie się "starą obwodnicą" i będzie pełniła - już pełni - funkcję centralnej arterii Aglomeracji. To dobrze. Miasta, aglomeracje które nie rosną, nie rozwijają się, nie zaludniają odpadają z globalnej gry o pieniądze i dobrobyt. Za dekadę trzeba będzie podjąć poważny namysł nad kształtem administracyjnym naszej aglomeracji - obecny stan 8 miast (Gdańsk, Gdynia, Wejherowo, Rumia, Sopot, Pruszcz, Reda, Żukowo) i ileś tam gmin wiejskich (co najmniej: Pruszcz, Kolbudy, Żukowo, Szemud, Wejherowo, Kosakowo, Puck) = łącznie 14 samorządów plus samorządy powiatowe przestaje być racjonalny z punktu widzenia efektywnego zarządzania.

    • 4 2

    • Obwodnica trójmiasta pełni i będzie pełniła rolę trasy tranzytowej , była budowana dla samochodów ciężarowych obsługujących (1)

      Porty w Gdańsku i Gdyni . Obwodnica trójmiasta to łącznik z autostradą A1 , obsługującą transport ciężarowy Porty z i do portów w Gdańsku i Gdyni , łącznik resztą Polski .

      • 0 0

      • no właśnie już tak nie jest!

        W latach 70tych faktycznie projektowano obwodnicę jako obwodnicę dla ruchu raczej towarowego i w realiach lat 70 tych przebiegała daleko za miastem. Dzisiaj, 50 lat później, w realiach obecnych obwodnica z każdym rokiem staje się aleją wewnątrz miejską - nawet tak się oficjalnie nazywa - Aleja króla Kazimierza Jagiellończyka. Dojazd do portu gdańskiego realizuje teraz obwodnica południowa, a ruch do portu w Gdyni nie stanowi żadnej dominanty na ZOT. za wyjątkiem wakacji, absolutną większość ruchu stanowią na niej samochody osobowe, lokalne rejestracje, kto po niej jeździ ten wie!

        • 2 0

    • nigdy nie byly racjonalne

      A bedzie tylko gorzej.
      Przykladem jest Gdynia, gdzie dzielnice i 200k ludzi zrzuca sie na urzednicza wioske potiomkinowska w "centrum".

      • 1 0

  • Kiedy konkretnie będzie przejezdna trasa kaszubska? (4)

    • 23 3

    • lada tydzień

      • 0 0

    • fragmentami już jest (2)

      Odbiory trwają.

      Przy okazji widać bieda oszczędności i skutki braku wiaduktu nad torami w Luzinie

      • 3 1

      • (1)

        Gdzie S6 a gdzie tory? Wiadukt w BPolu wystarczy

        • 1 0

        • Chodzi o dojazd do S6 w Luzinie

          od strony obecnej DK6. Tam mieszka mnóstwo ludzi, okolica się rozbudowuje, a kierowcy muszą stać na przejeździe kolejowym w centrum Luzina, bo nikt nie wpadł na pomysł, aby przy okazji zbudować tam wiadukt. Inne gminy aktywnie działają w kierunku rozbudowy i modernizacji dróg dojazdowych do Trasy Kaszubskiej, a Luzino śpi.

          • 3 1

  • Brawo! (16)

    To doskonała wiadomość i świetna inwestycja dla mieszkańców Trójmiasta. Nawet jeśli nie będą na co dzień korzystali to uspokoi się ruch na naszej korkownicy. I wtedy trzeba by ją przebudować na 3 pasy

    • 242 31

    • tak czy siak planowana jest rozbudowa obwodnicy do 3 pasów w każdą stronę (5)

      • 4 13

      • (3)

        Więcej pasów nie oznacza mniejszych korków. zawsze nadchodzi zwężenie. zobacz jak bardzo nie potrafimy sie poruszać po dwu jezdniowej autostradzie. Wyobraź sobie co się będzie działo na potrójnej.

        będziesz stał jak stałeś, tylko zamiast za sąsiadem to obok.

        • 7 11

        • No właśnie... (1)

          ...chodzi o to żeby zwężeń nie było!!! Tylko cały czas 3 pasy.

          • 2 2

          • i to koniecznie z pasem awaryjnym. dziś mamy niby 2x2 ale bez pasa awaryjnego. Gdyby chociaż on był, to różnica byłaby odczuwalna. Rozbudowa do 2x3 będzie napewno z dodatkowym pasem awaryjnym, więc różnica będzie gigantyczna.

            • 3 1

        • Oznacza

          Ostatnio mieliśmy okazję przetestować zwężenie na Dąbrowie do jednego pasa. Zgodnie z twoją logiką powinien wystarczyć...

          • 7 3

      • Nic nie jest planowane

        Może kiedyś, co oznacza min za 15 lat

        • 1 1

    • bardzo słabe rozwiązanie "obwodnicy Żukowa" (2)

      Kupa kasy a połączenia z Kaszubami nadal nie będzie.
      Chyba że wójt dobuduje brakujące kawałki z południa i północy...

      • 13 5

      • Tymczasowy łącznik powiatowy pomiędzy DK20 i DW211 jest już opracowywany w rejonie Babiego Dołu.
        Na samo przedłużenie obwodnicy Żukowa po estakadzie nad Radunią i torami kolejowymi nie ma co liczyć w najbliższym czasie choć koncepcja jest opracowana.

        • 0 0

      • A Kościerzyna, Łubiana, Wieżyca to nie Kaszuby

        • 1 1

    • na pewno nie (4)

      tranzyt raczej niewielki a układ drogi dla niego słaby. Między miastami zbyt duże nadkładanie drogi.

      To drenaż dla suburbiów i aktywacja następnych terenów dla deweloperki.
      Już widzę plakaty: "Tylko 20 minut od centum"...

      • 34 9

      • pojadą na około

        Wystarczy spojrzeć na google jak dzisiaj sporo ludzi jadąc obwodnicą od strony Gdyni nadrabia drogi jadąc potem obwodnicą południową chcąc się dostać do centrum, w rejon portu, Brzeźna a nawet Zaspy i Przymorza. Jednym to nie będzie pasować, a innym tak. Jak zwykle.

        • 0 0

      • (2)

        Wolę nadłożyć drogę niż stać godzinę w korku bo to mniejsze spalanie i szybciej czasowo.

        • 15 5

        • Optymalny wariant byłby wówczas, gdyby najpierw wybudowano OPAT, a następnie Trasę Lęborską od Żukowa do Lęborka. Wówczas pojazdy z PL omijałyby i tzw. małe i duże 3miasto. Ale nic straconego. Jeszcze można wybudować rzeczony odcinek, nawet łącząc go z Szemudem, tudzież Bożympolem. Wszak obwodnica Żukowa pojawi się niebawem.

          • 2 3

        • tylko najpierw dojedz

          do tego "skrotu"...

          • 6 1

    • Niby jak? Kto i po co będzie tyle nadrabiał drogi (1)

      • 20 23

      • Ja będę! Już dziś jadąc do Warszawy, nadkładam drogi przez A1 i A2 oszczędzając czas a zatem ekologicznie jadę. Bo jadę a nie tkwię w korkach.

        • 9 4

  • Tragedia (6)

    Dla właścicieli tych kilku ładnych domów stojących zaraz na początku budowy OMT to musi być tragedia. Odszkodowanie pewnie dostaną grubo poniżej cen rynkowych i muszą porzucić dobytek i zaczynać gdzieś indziej.

    • 33 7

    • Nie jest tak źle (2)

      Dobra kasa to jest, płacą za wszystko. Każdą kostkę brukową, krzaczek, okna, drzwi płoty, bramy. A to wszystko można zabrać ze sobą.

      • 4 3

      • Nie wiesz co mówisz...raz że płacą wg g*wnianych stawek, to wszystko co jest trwałe związane z budynkiem lub podłożem zostaje. Nawet słupki ogrodzeniowe siatka..kostka wszystko musiałem zostawić Szemud trasa Kadzubska

        • 2 0

      • No i? Co zazdrościsz im? Bo ja wcale....

        • 0 0

    • Przy budowie Trasy Kaszubskiej

      też wyburzono dużo nowych okazałych domów, zwłaszcza w gminie Szemud i nikt jakoś głośno nie płakał, więc wyszli chyba na plus z odszkodowaniami

      • 2 2

    • Ogolnie mnie to ciekawi .. (1)

      Jakie sa procedury w takim wypadku.

      • 1 0

      • Ustawa o wywłaszczeniu w szczególnych przypadkach.

        • 3 0

  • Straszna wiadomość

    Kolejna droga szybkiego ruchu zwiększy ruch samochodowy w mieście (tak, zwiększy, bo ogólnie samochodów przybędzie) i zniszczy tereny zielone wokół miasta. Hałas, smród, trujące spaliny zamiast przyrody. Powinniśmy stawiać na transport szynowy.

    • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane