• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta ruszy lada dzień

Michał Brancewicz
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Węzeł ChwaszczynoMapka - miejsce połączenia się Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jest już prawie gotowy. W najbliższych dniach w tym miejscu rozpoczną się też prac związane z budową OM i będą postępować w kierunku Żukowa. Budowa nowej obwodnicy potrwa do wiosny 2025 roku.



Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Większa część węzła Chwaszczyno powstała w ramach będącej na ukończeniu Trasy Kaszubskiej. To w niego wepnie się Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, której budowa ruszy lada moment.

- Prace rozpoczną się w najbliższych dniach obok węzła Chwaszczyno, na połączeniu z trasą S6, i będą przesuwać się w kierunku południowym, w stronę węzła Żukowo - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
To Budimex jest odpowiedzialny za wybudowanie jednej z dwóch części Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Chodzi o odcinek o długości 16,3 km.

OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:

  • dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
  • rezerwa pod trzeci pas
  • węzeł drogowy "Miszewo"
  • część węzła drogowego "Chwaszczyno"
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
  • 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
  • estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy

  • Węzeł Chwaszczyno. W miejscu, gdzie urywają się jezdnie (po lewej stronie zdjęcia), zacznie powstawać Obwodnica Metropolitalna.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na część Trasy Kaszubskiej prowadząca w kierunku Lęborka.
  • Węzeł Chwaszczyno. Widok na Trasę Kaszubską w kierunku węzła Wielki Kack.
  • Niektóre elementy węzła Chwaszczyno będą dobudowywane już w ramach budowy Obwodnicy MEtropolitalnej.

Obwodnica Metropolitalna: zrobić jak najwięcej przez zimą



- Roboty przygotowawcze w zakresie rozbiórki budynków, wycinki drzew oraz pierwszych robót ziemnych rozpoczną się już w październiku - zapowiadał niedawno Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu firmy Budimex. - W tej chwili trwają prace archeologiczne, rozpoznanie saperskie i prace zapewniające ochronę środowiska. W listopadzie rozpoczniemy pierwsze roboty geotechniczne, związane z posadowieniem obiektów inżynierskich. Chcemy zrealizować jak największy zakres prac jeszcze przed zimą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie, prace przy budowie OM powinny zakończyć się w marcu 2025 roku.

Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
  • budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km

Postępowanie o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało podzielono na trzy pododcinki, objęte osobnymi wnioskami.

Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Nowa Kielnieńska najwcześniej za kilka lat



Warto dodać, że z węzła Chwaszczyno wyprowadzona została także jezdnia, która w przyszłości ma się połączyć z tzw. ul. Nową Kielnieńską. Jednak ta ulica zacznie powstawać nie wcześniej niż za kilka lat.

Opinie (155) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    Najgorsze, że to nie uratuje korków w Żukowie, obstawiam ,że w 50%.

    • 16 20

    • (4)

      Zapewne wiesz że razem z OMT będzie budowana obwodnica Żukowa? Czy jeszcze nie?

      • 8 1

      • I co ona zmieni? (3)

        Ta obwodnica? Niewiele, będzie tylko połączenie do K20 w Glinczu. Do 211 nie będzie. Czyli tylko część ruchu się przeniesie.

        • 1 8

        • (2)

          to zawsze część ruchu. Poza tym jadący z Kartuz do Gdyni będą mogli i zresztą już mogą ominąć Żukowo jadac przez Przodkowo . Potem będą mogli wjechać na odwodnicę metropolitalną na węźle Miszewo. Jedynei osoby jadące z Gdańska do kartuz niebędą mogli skorzystać z obwodnicy .

          • 1 0

          • Przez Przodkowo

            Oczywiście można ale dobra droga jest tylko do Grzybna.

            • 0 0

          • jadący z Kartuz do Gdyni

            tych trzech Kaszubów po prostu objedzie inną drogą

            • 0 2

  • jedyny sens tranzytowy tej trasy widzę, jeśli na obwodnicy trójmiasta powstanie ograniczenie do 80km/h (5)

    jak na drodze pół-śródmiejskiej. To wtedy niezależnie od nadkładanych kilometrów wszystkie nawigacje mądrali turystyczno-handlowo-przedstawicielskich będą kierować ich na OMT.

    • 25 72

    • Na OT ma być zakaz ruchu tranzytowego ciężarówek (3)

      Założenia są takie, że cały ruch tranzytowy ma być kierowany na OMT i tak projektowane i zbudowane są węzły łączące OT z OMT.

      • 7 3

      • Skąd takie (2)

        "mądrości" czerpiesz? A do portu w Gdyni jak mają się dostać ciężarówki - drogą powietrzną nad OT? xD

        • 5 0

        • (1)

          Od węzła Wielki Kack do estakady Kwiatkowskiego.

          • 0 1

          • Odcinek od Wielkiego Kacka

            do zjazdu na Estakadę to przecież też obwodnica Trójmiasta. Zresztą docelowo powstać ma Droga Czerwona do portu, która zacznie się na końcu obecnej S6 w Chylonii, więc ciężarówki i tak będą jeździły obecną OT. Metropolitarna odciążyć może jedynie fragment OT, ale nikt nie będzie nadrabiał drogi bez potrzeby.

            • 0 1

    • 20km przy 80kmh to 15min
      30km przy 120kmh to 15min

      żaden zysk

      • 10 2

  • Brawo miasto Gdansk za przespanie budowy nowej Kielnienskiej (2)

    Brawo pani prezydent

    • 24 11

    • Dokładnie (1)

      Już dawno mogły być zrobione plany, uzgodnienia, decyzje środowiskowe itd. Teraz ruszałaby budowa. A tak to jak zwykle za kilka lat.

      • 4 1

      • Olcia

        I tak na mnie zagłosujecie, bo mnie kochacie. Drogie gdańszczanki i drodzy gdańszczanie :*

        • 3 0

  • Ile się czeka na te zazwolenia? (2)

    • 11 1

    • do marca 2023

      do marca 2023

      • 0 0

    • około roku

      • 0 1

  • Wiosna 2025 ???

    To są jakieś żarty. trzy lata opóźnienia na starcie. Realny termin 2028

    • 0 3

  • (2)

    A z zapowiedzi trollów lewackich, czyli po, 2050, psl, lewica, zieloni, itp. miała obwodnica nie powstać, zresztą tak jak i przejście wodne przez Mierzeję Wiślaną, a już niebawem CPK, czy odbudowa Pałacu Saskiego. Takich głupich ludzi na lewicy nie brakuje, tak jak to powiedziała, i słusznie o swoich wyborcach Dulkiewicz.

    • 15 29

    • (1)

      cieszysz się z przekopu za 2mld zł który cały czas nie spełnia oczekiwań? a miał kosztować 400mln zł albo nic bo tyle miało być bursztynu Żenada pisoska (bez w)

      • 5 4

      • przekop kosztowal 2mld i zostanie z nami na lata. tak jak gdynia ktora w latach 30 tez byla komentowana przez media jako niepotrzebna inwestycja

        a 2,5mld zl na preparaty covidowe ktore obecnie leza w magazynach a ktore musza byc zuzyte do konca roku inaczej musza zostac zutylizowane juz ci nie szkoda?

        • 2 1

  • To szaleństwo trwa, za 5 lat będzie potrzeba obwodnica metropolitalna nr 2, 5-ty i 6-ty pas obwodnicy Trójmiasta oraz ekspresówki Żukowo - Gdańsk oraz Chwaszczyno - Oliwa. Trójmiejski Park Krajobrazowy zostanie zrównany pod parking a żwir pójdzie na budowę autostrady Gdańsk - CPK. Zabraknie tylko ropy naftowej na asfalt.

    • 9 54

  • (2)

    Jakoś trudno mi w to uwierzyć, chyba nie za mojego życia to nastąpi. To co widać na korkownicy trójmiejskiej to masakra

    • 7 3

    • a co ci ta droga zmieni? (1)

      to ponad 20km objazd.

      • 2 0

      • Zmieni, gdyz Tiry zostaną wyrzucone na metropolitalną.

        • 2 1

  • No to Chwaszczyno... (2)

    zaorane...

    Nie powinno być takim węzłem, OMT jeśli faktycznie ma służyć tranzytowi, powinna z Kaszubską łączyć się gdzieś w okolicach Szemudu.
    Ogólnie, współczuję Dąbrowie i Chwaszczynu takiego sąsiedztwa...

    • 20 33

    • niekoniecznie (1)

      Jestem mieszkańcem Chwaszczyna; kupowałem nieruchomość przeszło 6 lat temu i już wtedy sprawdzałem dostępne plany tych dróg. Z mojego punktu widzenia, jeśli w planach nic nie pozmieniają, dla miejscowości ta nowa trasa będzie ulgą, a nie udręką. Węzły są tak zaplanowane, że kierowcom nie będzie się opłacało jechać przez Chwaszczyno (chodzi o starą 20tkę i rondo). Podkreślam, że jeśli nic nie pozmieniają. Dla mnie jako mieszkańca dojazd do zwyczajowych stałych lokalizacji w Gdyni będzie bardziej upierdliwy (brak jest planowanego wjazdu na metropolitalną z samego Chwaszczyna), ale rozumiem, że dzięki temu będzie ogólnie mniejszy ruch na starej trasie i przez miejscowość w ogóle. Sam mocno kibicuję tej inwestycji!

      • 18 1

      • Obwodnice slychac w centrum Pruszcza

        Te miejscowosci sa blizej planowanych przelotowek.

        • 2 2

  • (2)

    Super że coś się dzieje. Szkoda, że nie będzie standardowo robionych 6-7 pasów(po 3 w każdą stronę i awaryjny). No ale nie można mieć wszystkiego. Niech budują!
    Oby udało się do tego 2026. zdążyć

    • 21 9

    • Na metropolitalnej będzie rezerwa na trzeci pas od środka. tak więc w razie potrzeby będzie go można szybko wybudować bez konieczności przebudowy wiaduktów i węzłów.

      • 3 0

    • Masz racje powinni od razu budować po trzy pasy jeżeli ta droga ma się nazywać obwodnicą.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane