• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa Słowackiego ruszy już w marcu?

Maciej Naskręt
19 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Hynka w Gdańsku. Tu skończy się najdłuższy, ponadtrzykilometrowy wrzeszczańsko-zaspiański odcinek Trasy Słowackiego. Ul. Hynka w Gdańsku. Tu skończy się najdłuższy, ponadtrzykilometrowy wrzeszczańsko-zaspiański odcinek Trasy Słowackiego.

Jest zgoda wojewody na budowę Trasy Słowackiego przez Wrzeszcz i Zaspę. Prace mogą ruszyć już za dwa miesiące.



Który odcinek Trasy Słowackiego będzie dla ciebie najważniejszy?

Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ma już w ręku decyzję wojewody na budowę środkowego i najważniejszego fragmentu Trasy Słowackiego między ul. Potokową zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. To ostatni niezbędny dokument do rozpoczęcia tej inwestycji.

Wojewoda prowadzi też postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na rozbudowę do dwóch jezdni "lotniskowego" odcinka ul. Słowackiego, czyli między obwodnicą a portem lotniczym w Rębiechowie. Decyzja o pozwoleniu na budowę powinna być wydana na przełomie stycznia i lutego.

- Budowa obu odcinków rozpocznie się wiosną tego roku. Wstępne kwalifikacje do tych zadań mamy już za sobą. W styczniu i lutym otwieramy koperty z ofertami w drugim etapie przetargu właśnie dla tych dwóch zadań - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Na początku stycznia GIK zakończył też pierwszą fazę procedury przetargowej dla kolejnych odcinków Trasy Słowackiego: między al. Hallera i ul. Marynarki Polskiej, oraz między węzłem ul. Marynarki Polskiej i węzłem Ku Ujściu (na tym odcinku powstanie tunel pod Martwą Wisłą). W tym przypadku wykonawcy czekają na dokumentację, by móc wycenić prace.

Kolejny raz prezentujemy przebieg Trasy Słowackiego z Portu Lotniczego w Rębiechowie do Portu Morskiego.



Plan budowy Trasy Słowackiego

Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.

Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada nad ul. Grunwaldzką i wiadukt nad torami kolejowymi.

Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, wiadukt nad torami kolejowymi.

Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (203) ponad 10 zablokowanych

  • Z kaszub do gdańska (7)

    A co z odcinkiem z Banina do lotniska, według prezentacji jest tam przewidziana tylko jakaś wąska nitka ( innego koloru niż drogi) przecież to proste rozwiązanie zaradziło by na te koszmarne korki na rondzie turbinowym.

    • 8 2

    • Droga (6)

      Pankracy, wszystko w swoim czasie, jak sądzę. Droga docelowo będzie, ale nie samą Słowackiego Gdańsk jeździ.

      • 1 2

      • (5)

        A na jakiej podstawie Sebastianie tak sądzisz?

        • 0 1

        • Droga (4)

          Bynajmniej nie na podstawie jakichkolwiek oficjalnych informacji. Ale rondo na wysokości ul. Spadochroniarzy będzie rychtyk tak umiejscowione, aby można było w przyszłości (w przyszłości, nie za rok, nie za dwa, pewnie i nie za dziesięć lat) poprowadzić miedzą kontynuację dwupasmówki w kierunku Banina i Miszewa. Będzie za tym lobbować powiat kartuski, może i inne, bo taka droga pozwoliła by lotnisku sprawniej obsłużyć rejon na zachód od Gdańska. Oczywiście to tylko gdybanie, ale logiczne gdybanie :) Jak jednak napisałem, są w okolicy pilniejsze działania (OPAT, remont Traktu Św. Wojciecha, Nowa Świętokrzyska, Nowa Bulońska, Nowa Chmielna, Nowa Wałowa, a może i Nowa Żuławska aż do Pruszcza ;)) W ogóle wszystko nowe ;)

          • 1 1

          • droga (3)

            Taaa tylko ze tam jest góra 2 km do Banina i można by za jednym razem to zrobić. A tam jeździ naprawdę sporo osób nie tylko z w/w Banina ale też z Żukowa od strony Kokoszek jest kicha. Jak robili nowatorów to ładne 5 km nowego asfaltu lali i po co- żeby zepsuć wszystko zwężeniem zaraz za rondem.
            Czyli reasumując-wiem Sebastianie że jest w Gdańsku sporo do zrobienia ale wyobraż sobie taka sytuacje że postanowili robić Trakt zainwestowali w to kupę kasy, narobili rozgłosu i... zostawili gdzieś pośrodku jakieś zwężenie które wszystko niweczy. Takim właśnie zwężeniem jest babol w postaci ronda turbinowego, zwężenia Budowlanych oraz braku połączenia z Baninem od strony lotniska. Więc dziwi mnie fakt że nikt za jednym razem nie chce tego naprawić.

            • 2 1

            • Droga (2)

              A to Trakt tak właśnie nie wygląda (z bolesnymi przewężeniami i odcinkami nie-wiadomo-ile-w-sumie-pasowymi)? ;) Będę trochę złośliwy i napiszę, że w sumie, to dlaczego spodziewasz się, że Gdańsk ma płacić za dodatkową drogę do Banina? Ani to tranzytówka, ani nie skraca drogi, a jej użytkownicy płaca podatki gdzie indziej ;) A odsunąwszy na bok złośliwości, to może taka droga mogła by powstać jako droga wojewódzka (np. jako docelowa kontynuacja DW211)? Lobbować trzeba u wójta i wojewody, panowie Kaszubi. ;)

              • 1 1

              • (1)

                Sebastianie, z całym szacunkiem - czy wiesz o jakiej drodze piszesz?
                Ta droga "skracała" o 6 km dojazd do lotniska a o 2 km dojazd do Gdańska z Kościerzyny, Kartuz, Bytowa i innych miejscowości na Kaszubach. Kontynuacja 211 bez połączenia?! - może chodziło Ci o drogę 1901 G (Miszewo - Rębiechowo), która jest drogą powiatową?
                Kontuacją DW211 jest DK7, która notabene kilka lat temu kończyła się na Słowackiego na wysokości terminala.

                • 1 1

              • Droga

                Dass, ale ja właśnie o tym piszę co do joty, po prostu wydaje mi się, że odcinek o którym mówisz, leży na terenie gminy Gdańsk,i jeżeli miasto (gmina) go nie wybuduje, to pozostaje opcja jako droga wojewódzka (kończąca się na rondzie przy lotnisku) z przebiegiem częściowo wspólnym z DK20. Czyli dokładnie to, o czym piszesz. Ale nie wiem, czy w ZDM i ZDW ktokolwiek wpadł już na ten pomysł :)

                • 0 0

  • jak zaczna budowe - to ja - oglaszam - otwieram szampana z biedronki!

    dobra, tak czy siak go otworze, z radosci tudzież smutku :)

    • 2 1

  • Budowa Słowackiego ruszy już w marcu?

    NAJWAZNIEJSZY JEST TEN ZNAK ZAPYTANIA NA KOŃCU, TO ON DAJE MOŻLIWOŚĆ URZĘDASOM ZAMAWIANIA TAKICH ARTYKUŁÓW U DZIENNIKARZY I TŁUMACZENIA SIĄ ZA DWA MIESIĄCE ŻE MIELI COŚ INNEGO NA MYŚLI...

    • 1 1

  • nie Rzeczpospolitej tylko Rzeczypospolitej!!!

    ta pierwsza to gazeta ;P

    • 3 1

  • nic tylko płakac panowie

    dopiero chyba ani e juz i tak nie zdazycie przed euro2012 bedzie zenujący spektakl korkow a mieszkancy sie beda wkur...ć!!!

    • 4 1

  • gratuluje inwestycji w czasie euro2012

    po prostu super juz widze te zarąbiste korki we wrzeszczu...

    • 3 1

  • plany

    "mamy plany budowy dróg, plany budowy dróg, powtarzam jeszcze raz - plany budowy dróg" Dlaczego w polsce wszystko kończy sie tylko na planowaniu ?

    • 3 1

  • SPROSTOWANIE !!!!!!!!!!

    Okres budowy 2011-2013 na papierze . Rzeczywistosc to chyba 2011 - 2130 taki maly blad ha ha ha !!!!!!!!!!!

    • 4 2

  • Trzeba być oszołomem żeby wierzyć, że

    Nowa Słowackiego powstanie w ciągu najbliższych 5-10 lat.

    • 3 2

  • Jak zwykle za późno

    Wszystko w Gdańsku jest budowane za późno.
    Gdańszcanom gratulujemy prezydenta

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane