• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa al. Sikorskiego: nic nie wiadomo

Michał Brancewicz
16 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jak na razie ul. Sikorskiego kończy się przy markecie Tesco i służy jako dojazd do niego. Jak na razie ul. Sikorskiego kończy się przy markecie Tesco i służy jako dojazd do niego.

ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na koncepcję przedłużenia al. gen. Sikorskiego na Chełmie w kierunku ul. Małomiejskiej na Oruni. Jej budowa to jednak pieśń (odległej) przyszłości.



Zamówienie dotyczy opracowania koncepcji programowo-przestrzennej nowej ulicy. Jednak szef ZDiZ w Gdańsku Mieczysław Kotłowski przyznaje, że ze względu na kryzys plan przedłużenia al. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska oddala się w czasie.

- Dlatego ogłosiliśmy przetarg na koncepcję, a nie na projekt budowlany, gdyż ten jest znacznie droższy i jest ważny jedynie przez trzy lata - mówi.

Mimo to ogłoszono przetarg, który zaowocuje powstaniem co najmniej dwóch koncepcji (jednej z uwzględnieniem torów tramwajowych w pasie drogowym i drugiej bez linii tramwajowej). Zleceniodawca rozważy także inne warianty, które pojawią się ewentualnie w trakcie prac projektowych.

Także i tutaj czeka przykra wiadomość. Dyrektor gdańskich drogowców szybko rozwiewa marzenia miłośników komunikacji tramwajowej.

- W dzisiejszych planach nie przewiduje się puszczenia tamtędy tramwaju - przyznaje Mieczysław Kotłowski. - Nie oznacza to jednak, że nie warto rozważyć koncepcji z takimi spadkami i profilami jezdni, które pozwoliłby w przyszłości na kursowanie tamtędy tramwajów.

Obecny Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej III przewiduje budowę trasy tramwaju od pętli Witosa w kierunku pętli na końcu ul. Nowej Łódzkiej. Stąd opcja tramwajowa w ciągu Sikorskiego jest mało prawdopodobna.

Al. Sikorskiego przebiega nieopodal powstałej ponad półtora roku temu pętli tramwajowej na gdańskim Chełmie. Dzięki puszczeniu jej znajdującym się za pętlą wąwozem powstałoby ciekawy i szybki skrót łączący Chełm z Orunią. Już teraz takie dojazdy istnieją, ale odbywają się krętymi i wąskimi drogami osiedlowymi.

Opinie (131) 1 zablokowana

  • (9)

    Super! Będzie OK!

    • 28 15

    • A Słowackiego i Spacerowa ? (1)

      Te pomyślik jest typu: Baju, baju, będziem w raju ( komunikacyjnym )

      • 10 1

      • Słowackiego jeszcze mogą dobrze zrobić - trza mieć nadzieję:)

        bo spacerową obwiesili sygnalizacjiami świetlnymi i zawsze bedzie sie tam stalo

        • 1 0

    • CZY NIKT NIE WIDZI STAJACEGO OD PONAD TYGODNIA NA CHODNIKU NA WYSOKOSCI URZEDU WOJEWÓDZKIEGO ROZWALONEGO GRATA????!!!!! (3)

      SZYBKOSC REAKCJI POLICJI JEST NAPRAWDE PORAZAJACA....ZE-NA-DA!!!

      • 1 1

      • plepleple (1)

        a co ma policja do czyjejś własności nie utrudnia i nie tamuje ruchu to wszystko ok

        • 1 0

        • Nie tamuje ruchu ?????????
          Ani przejsc ani przejechac rowerem....
          On stoi na calej szerokosci chodnika !!!!!!!!!!!!!!

          • 0 0

      • dzwoń na straż miejską oni lubią takie akcje

        odrazu przyjedzie kilka radiowozów (nie wiem czy tak na ich sie mówi) i zrobią akcję w stylu Chucka Norrisa. Każdy z nich sie będzie bił oto który pierwszy będzie mógł mandat postawić i założyć blokadę(wtedy grat już nie odjedzie).

        • 0 0

    • Niech najpierw posadzą drzewa i krzewy wzdłuż Sikorskiego,bo teraz uciążliwości spowodowane ruchem samochodowym są nie do wytrzymania.
      Od kilkudziesięciu lat było wiadomo,że będzie tam szosa,a więc nie wiem dlaczego nie zrobiono tego wczesniej.

      • 3 1

    • Kolejna obiecanka-cacanka

      Plany wizualizacje a gówno sie dzieje darowali by sobie te kity

      • 2 0

    • Super! Będzie OK!

      za dwadzieścia parę lat. Pomysły i projekty z lat 70 są nie zrealizowane. Najpierw pomniki dla świeczników, a potem ścieżki dla ludzi

      • 2 0

  • (12)

    Standard. Zróbmy sobie kolejną makietę, koncepcję, projekt, wizualizację a mieszkańcy niech sobie dalej tkwią w korkach. Przecież "wizerunek Gdańska jest dużo ważniejszy niż interes kilku tysięcy Gdańszczan tkwiących w korkach na waskich, bocznych ulicach".

    • 125 5

    • a co powiesz na temat losu ludzi robiących ci miejsce na jezdni (6)

      przez to, że decydują się na jazdę autobusem, tramwajem lub rowerem?

      Czy na prawdę sądzisz, że "miasto" ci będzie mogło zbudować drogi, które nie będą rano zakorkowane, nawet jak będą kilkupasmowe w obie strony?

      • 5 11

      • (1)

        Byłeś kiedyś na Orunie Górnej i widziałeś tamtejszą drogę dojazdową (celowo liczba pojedyncza)? I ilu ludzi możesz mi pokazać robiących mi miejsce na drodze z Orunii Górnej wybierajacych tramwaj? Bo wierz mi że sam chętnie przesiadłbym się do tramwaju gdybym miał taką możliwość.
        A tak pozatym to kto ma budować drogi jak nie "miasto"? Sam mam sobie budować?
        A swoim postem chciałem zwrócić uwagę na coś innego. Przejżyj sobie jakieś archiwalne artykuły na trojmaisto.pl dotyczace rozwoju naszego miasta. Wszędzie tylko plany, wizualizacje i marzenia. Żadne konkrety za tym nie idą. Z wyjatkiem może ECS które wydaje się być inwestycją nie do ruszenia (kosztem wielu innych potrzebnych w życiu codziennym).

        • 16 2

        • z nadzieją łatwiej się stoi w korkach

          • 3 0

      • ruda broda - jesteś utopistą (3)

        To może wprowadzić całkowity zakaz poruszania się przez prywatne samochody po gdańskich drogach?
        Bylibyśmy chyba pierwszym na świecie miastem, gdzie zdecydowano by się na takie rozwiązanie - bliskie wizjom Pawła A.
        A gdyby jeszcze autokary turystyczne dowoziły pasażerów tylko do granic administracyjnych Gdańska, gdzie musieliby się przesiąść do środków komunikacji miejskiej... I gdyby wszelakie VIP-y, których regularne przejazdy najskuteczniej blokują dojazdówki, zechciały dać dobry przykład i przesiadły się np. w Rębiechowie na rowery (z peletonem cyklistów-borowików za sobą)....
        A jeszcze jakby to kochane miasto zapewniało mieszkańcom miejsce pracy, nauki, opieki przedszkolnej itp. w dzielnicy ich zamieszkania... to bylibyśmy faktycznie rajem na ziemi i moglibyśmy zgodnie głosić hasełko ze strony Urzędu Miasta "Gdańsk - tu się żyje".

        • 9 4

        • nie jestem utopistą (2)

          jestem realistą - domagam się niemożliwego :)

          tylko dziwie się, że portal publikuje teksty które reprezentują punkt widzenia ludzi mających trudności ze zrozumieniem prostego faktu, że poszerzanie/rozbudowywanie ulic nie rozwiąże problemów komunikacyjnych miasta (korków etc.).

          To że "miasto" buduje drogi rowerowe wcale nie znaczy, że realizuje działania zgodne z dobrymi praktykami polityki rowerowej, które sprawdzone zostały w wielu innych miastach (nie tylko tzw. "zachodu").

          Nie wciskaj mi kitu, że chcę zabronić jazdy samochodem. Zmiana zachowań i poglądów ludzi nie wynika ze stosowania przymusu, tylko z proponowania alternatywnych środków poruszania się po mieście i wiarygodnej perswazji, w której próbuję uczestniczyć pisząc posty w tym portalu.

          rozumiem, że masz problem z akceptacją rzeczywistości takiej, jaka jest i przyczyn swoich porażek w punktualnym docieraniu do celów w mieście szukasz poza swoim postępowaniem - podczas gdy twoje postępowanie jest częścią twojego problemu.

          Na weekend proponuję ci przejażdżkę rowerem - to pomaga na więcej problemów niż sądzisz.

          • 0 5

          • pedały zamiast mózgu? (1)

            kup mieszkanie, znajdź żonę, będziecie mieli dzieci - wtedy nam wszystkim pokażesz jak będziesz pięknie wozić ich rowerem do pracy, szkoły, szpitala itp. itd. Jeżeli nie to dalej śmigaj sobie na rowerku, tylko nie zabieraj głosu w tematach o których nie masz zielonego pojęcia.

            • 4 1

            • akurat o trzy rowery w domu łatwiej, niż

              o trzy samochody. I miejsca też mniej zajmują, więc nie wiem, dlaczego piszesz komentarz z tezą, że żonę i dzieci to trzeba zawieźć wszędzie samochodem?

              Do szpitala jeździ się rzadko i można wziąć taksówkę.
              Do szkoły dziecko może podejść, najczęściej szkoła jest na osiedlu, przynajmniej my na starych, dobrze zaprojektowanych osiedlach tak mamy.

              I żeby nie było, mam i rower i samochód. Korzystam z jednego i drugiego, według potrzeb.

              • 1 1

    • jeśli nie zrobisz koncepcji, droga nigdy nie powstanie (1)

      To jest normalna procedura projektowa. I to realizowana we właściwym czasie, biorąc pod uwagę dość odległy termin realizacji. Zamiast narzekania, proponuję coś bardziej konstruktywnego.

      (nie, nie jestem urzędnikiem)

      • 2 8

      • inteligencie nie widzisz ze wszystko co wladze potrafia w tym miescie zrobic

        to wizje??
        wszystko zaczyna sie i konczy na wizjach, wiec nie pier...l tutaj o konktruktywnosci

        • 4 1

    • A wystarczyło aby jeszcze ze 2 Tesca wybudowano w kierunku Oruni (2)

      i niepotrzebne bylyby plany, uzgodnienia, koncepcje itd. Droga w ciagu 2ch tygodni by powstala.

      • 7 0

      • (1)

        Trochę wulgarnie ale w pełni popieram ;)

        • 0 0

        • wulgarnie? znasz znaczenie tego wyrazu?

          celnie, trafnie, ew. dosadnie, to pasuje do tego wpisu.

          • 1 0

  • Potrzebny jest tramwaj na Orunię Górną! (5)

    Kto jest odpowiedzialny za projekt iż nową Sikorskiego nie miałby jeździć tramwaj?

    • 64 10

    • Ja (4)

      • 2 3

      • (1)

        Pan??

        • 1 1

        • Nie, Pani

          • 0 1

      • to ja... (1)

        to ja się pytam kto...

        • 2 0

        • Był!

          • 0 0

  • Nowa Orunia była, jest i będzie komunikacyjną wyspą niestety. (4)

    Kiedyś to im nawet latem część autobusów zabierali.

    • 55 1

    • Głosujcie bo Wrocław nas wyprzedził

      http://www.torformuly1.pl/

      • 1 4

    • Nowa Orunia, badz Orunia Górna (2)

      to nie ORUNIA !!
      To jest dzielnica POŁUDNIE.

      • 1 3

      • (1)

        jak to nie? Orunia Górna to Orunia... Południe to dzielnica Południe

        • 0 0

        • Mylisz się

          Orunia Górna należy do Dzielnicy Chełm i Południe proponuje spojrzeć na mapę podziału na Dzielnice

          • 0 0

  • Super! (1)

    Już się cieszę. Do 2050 zdążą!!!

    • 70 1

    • :)

      tylko czy my zdążymy to zobaczyć ???:)

      • 6 0

  • Hej! (3)

    A może tak byście zrobili coś z piszczącymi tramwajami na pętli na Chełmie!!
    Przecież to jakieś nieporozumienie jest!!

    • 35 4

    • Pan Kotłowski z ZDiZ odpowiada za piszczące tramwaje :)

      I teraz już wiadomo dlaczego nie jest zwolennikiem nowych linii tramwajowych skoro jego firma nie potrafi odpowiednio infrastruktury tramwajowej konserwowac.

      • 3 0

    • i z godzinami pracy kiosku z biletami na pętli... to też jest jakieś nieporozumienie! i z tym, że nie można wjechać wózkiem z dzieckiem aby kupić bilet, bo nie ma podjazdu do tegoż kiosku tylko 3 super schody.... na nowej super pętli!

      • 4 0

    • Nie tylko piszczą na pętli.U mnie słychać pisk i z pętli i z zakrętu pod wiaduktem (skrzyżowanie Sikorskiego z Armii Krajowej).
      Może zaczniemy wysyłać listy (pojedynczo) do Adamowicza.
      Te tramwaje to złom.Ogólnie są bardzo głośne.

      • 1 1

  • Co on pier... jaki kryzys (5)

    kryzys oczywiście jest winny... kryzysu nie ma w Polsce (z tego co wiem), więc nie wiem czemu niby miałby być winny - tym bardziej, że za rok już się skończy spowolnienie, a inwestować nalezy wbrew koniunkturze (bo wtedy się najbardziej opłaca).

    • 37 4

    • jest kryzys..widać pracujesz w bilbiotece...albo przedszkolu... (3)

      jest kryzys..widać pracujesz w bilbiotece...albo przedszkolu...proponuje rozejżeć się na przemysł ciężki a nie warzywniaki i sklepiki osiedlowe...

      • 1 7

      • kryzysu nie ma - jest spowolnienie, a to cos zupelnie innego

        to, ze Ty masz osobiste uczucie kryzysu, nie znaczy, ze w Polsce jest kryzys.

        • 6 1

      • nasz przemysł ciężki przeżywa kryzys od 1989 roku, czyli od kiedy nikt nie głosi już, że jesteśmy czwartą potęgą gospodarczą na świecie :)
        Przypomnij może, jakie to sukcesy odnosiła ta gałąź gospodarki przed obecną recesją?

        • 3 0

      • to my mamy przemysł ciężki?

        kryzysu nie ma w Gdańsku, to jest po prostu kolejna wymówka :/

        • 2 0

    • Kryzys jest - wczoraj w Stonce kupiłem 4 a nie 5 VIPów w puszce

      • 2 0

  • Dziś oszczędzicie jutro stracicie (1)

    Urzędnicy oszczędzają na wszystkim, myślą że jak teraz wygra koncepcja bez tramwaju to oszczędności będą spore ale nikt z nich nie zauważył że potrzebna jest sprawna komunikacja miejska a obecne tam drogi jak i planowane szybko się zakorkują.
    Najgorsze we wszystkim jest to że potem nie będzie gruntów na torowisko tramwajowe ani na dodatkowe pasy drogowe.

    Cóż urzędników to nie interesuję jeżeli nie mieszkają w danym rejonie miasta.

    • 38 1

    • Oszczędności wcale nie będą spore. Wystarczy zostawić między jezdniami kawałek trawnika, a jak za kilka lat będą pieniądze ułożyć tory tramwajowe. Ale znając urzędników to w swojej niemierzonej mądrości uznają, że nie warto zostawiać wolnego miejsca pod tory i za kilka lat będzie problem.

      • 3 0

  • Przekręt z GPKM III - wg badań tramwaj na Orunię Górną bardziej bjest potrzebny niż na Łostowickiej (5)

    • 33 8

    • Wyniki wykazały że większe potoki pasażerskie będą na Orunię Górną niż na Nowej Łódzkiej.

      Jeżeli okaże się, że wg projektu tramwaj na Orunię jest nie potrzebny to oznaczać będzie przekręt w gruntach.

      • 7 1

    • jest potrzebny (1)

      i tu, i tu. ale preferuje się rozwiązania połowiczne, które już w momencie zakończenia inwestycji przestają wystarczać :(

      • 4 0

      • oczywiście że tramwaj na Orunię Górna przez Sikorskiego jest potrzebny

        Nowa Łodzka biegnie bokiem daleko od blokowisk dlatego też dziwię się ze nie wybrano wariantu Nowej Sikorskiego na Orunie Gorną

        • 4 0

    • (1)

      przecież na Łostowickiej nie będzie tramwaju... no chyba, że masz na myśli Łostowice, do których też nie dojedzie, bo pętla będzie raczej na Oruni Górnej (zakończenie Nowej Łódzkiej). W każdym razie Orunia Górna już się prawie nie rozwinie (bo nie ma gdzie), a Łostowice jednak tak

      • 4 0

      • No nie mów,że pętla na Łódzkiej będzie na Oruni górnej, to tak jakbyś powiedział , że pętla na Kartuskiej jest na Chełmie :)

        • 2 2

  • no niestety, ale z próżnego to i salomon nie naleje:-) (5)

    PO co wam kolejne "inwestycje" mili budyniarze, co?
    przez 10 lat wybudowaliście 7 km nowych dróg i 2 km torów tramwajowych
    to teraz czas na obcinanie kuPOnów:-) jarmarczne wożonko w języku esperanto:-)

    • 27 20

    • (1)

      Ile km nowych dróg i torów tramwajowych wybudował Sopot?

      • 4 0

      • odwrotnie do ilości tuneli przebitych przez budyniowo

        • 1 4

    • Nie kumam tego gościa... (1)

      Czy jest jakiś news, który by cię zadowolił?

      • 2 0

      • jak był mały

        to stary mu do wanny właził i kazał szukać potwora -dlatego teraz jest nieszczęśliwy

        • 1 0

    • A policzyłes na minus te drogi, które Gdańsk likwiduje?

      Mistrostwo Świata w wykonaniu Gdańska to pomysł likwidacji (!) Słowackiego za lotniskiem (ponad 2 km na MINUS). Kto wczoraj tam jechał mógł się przekonać jak potzrebny jest przepustowy wyjazd z Gdańska w tamtą stronę.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane