• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa al. Sikorskiego: nic nie wiadomo

Michał Brancewicz
16 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jak na razie ul. Sikorskiego kończy się przy markecie Tesco i służy jako dojazd do niego. Jak na razie ul. Sikorskiego kończy się przy markecie Tesco i służy jako dojazd do niego.

ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na koncepcję przedłużenia al. gen. Sikorskiego na Chełmie w kierunku ul. Małomiejskiej na Oruni. Jej budowa to jednak pieśń (odległej) przyszłości.



Zamówienie dotyczy opracowania koncepcji programowo-przestrzennej nowej ulicy. Jednak szef ZDiZ w Gdańsku Mieczysław Kotłowski przyznaje, że ze względu na kryzys plan przedłużenia al. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska oddala się w czasie.

- Dlatego ogłosiliśmy przetarg na koncepcję, a nie na projekt budowlany, gdyż ten jest znacznie droższy i jest ważny jedynie przez trzy lata - mówi.

Mimo to ogłoszono przetarg, który zaowocuje powstaniem co najmniej dwóch koncepcji (jednej z uwzględnieniem torów tramwajowych w pasie drogowym i drugiej bez linii tramwajowej). Zleceniodawca rozważy także inne warianty, które pojawią się ewentualnie w trakcie prac projektowych.

Także i tutaj czeka przykra wiadomość. Dyrektor gdańskich drogowców szybko rozwiewa marzenia miłośników komunikacji tramwajowej.

- W dzisiejszych planach nie przewiduje się puszczenia tamtędy tramwaju - przyznaje Mieczysław Kotłowski. - Nie oznacza to jednak, że nie warto rozważyć koncepcji z takimi spadkami i profilami jezdni, które pozwoliłby w przyszłości na kursowanie tamtędy tramwajów.

Obecny Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej III przewiduje budowę trasy tramwaju od pętli Witosa w kierunku pętli na końcu ul. Nowej Łódzkiej. Stąd opcja tramwajowa w ciągu Sikorskiego jest mało prawdopodobna.

Al. Sikorskiego przebiega nieopodal powstałej ponad półtora roku temu pętli tramwajowej na gdańskim Chełmie. Dzięki puszczeniu jej znajdującym się za pętlą wąwozem powstałoby ciekawy i szybki skrót łączący Chełm z Orunią. Już teraz takie dojazdy istnieją, ale odbywają się krętymi i wąskimi drogami osiedlowymi.

Opinie (131) 1 zablokowana

  • al. Sikorskiego byłaby super zjazdem dla górnego Gd. i odciążyłaby trochę Trakt. (1)

    Wszystkie autobusy z górnego tarasu (154,275) miałyby węzeł przesiadkowy na Chełmie i koreczki na Trakcie trochę by zmalałyby

    • 4 1

    • To ja proponuję,aby w pobliżu pętli na Chełmie zrobić parking dla samochodów, jadących w kierunku centrum.Koreczków w ogóle by nie było.

      • 1 0

  • Nie droga tylko tramwaj

    Po co wydawać pieniądze na drogę, którą i tak korkoroby zatkają, kiedy można puścić tam tramwaj? Po przedłużeniu Sikorskiego nadal z Orunii Górnej będzie trudno dotrzeć do centrum. Prawda, że może trochę szybciej, bo może puszczą jakiś autobus na pętlę tramwajową w Chełmie, ale takowy też ma być na pętlę za Orunią Górną (na końcu Nowej Łodzkiej), więc to tylko dodatkowa możliwość dojazdu z przesiadką i korkami dla autobusu. Natomiast linia tramwajowa gwarantowałaby szybki dojazd. Skoro nie ma pieniędzy na wszystko, wybierzmy tramwaj! Na Orunii Górnej miasto i SM Południe budują dziesiątki nowych bloków. Przecież teraz nawet meneli stać na samochód, a przynajmniej na trabanta. Bez tramwaju nie będzie jak wyjechać!

    • 4 0

  • czy to potrzebne?

    Czy jest jakaś szczególna potrzeba przejazdu w tym miejscu? Wszak zrówna się z ziemią i zaleje asfaltem kolejny kawałek ziemi po to, by korki powstawały w innym miejscu. Rozumiem, że skrót pozwoliłby mieszkańscom Orunii szybciej dostać się do Śródmiescia. Tu jest jednak problem, bo i tak wszyscy się spotkają na jednym skrzyżowaniu. Zamiast jednego długiego korka na Trakcie Św. Wojciecha będą 2 mniejsze równoległe i zmniejszy się obszar ciszy i czystego powietrza w okolicy.

    • 3 4

  • pętla na Witosa - przesiadka

    mogłaby być węzłem i rozdzielać tramwaje na Łostowice i Orunię Górną. Ulica to nie problem - ile jest z Tesco do małomiejskiej? 50 kilometrów?! Nie z 50 metrów!
    ( no może ze 150) . Ale wybudowanie takiego krótkiego odcinka nie wydaje się z jakąś ogromną inwestycją i drogą. Tramwaj to już większy problem - musi pod Orunię Górną podjechać.

    • 1 1

  • ja

    Kryzys. Zawsze muszą się jakoś tłumaczyć

    • 5 0

  • potrzebne tramwaje

    koniecznie puście tramwaj, bo to jest sposób na rozłdowanie korków. A dzielnica południe bardzo się rozrasta!!!!

    • 7 0

  • (1)

    nie znam gorzej skomunikowanego miasta od gdańska

    • 6 1

    • pojedź do czelabińska - to niedaleko

      • 0 0

  • Pętla tramwajowa na Oruni (1)

    uważam że pętla na Oruni jest nie potrzebna, linia tramwajowa powinna być przedłużeniem ulicy Sikorskiego w kierunku ulicy Małomiejskiej (wyprowadzenie torowiska z pętli tramwajowej) potem linia powinna przebiegać wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej i Łódzka do góry, potem jak już były plany powinna ulica wrócić do pętli tramwajowej na Chełm... do tego ostatniego nie jestem przekonany uważam że docelowo powinna być nitka od Łódzkiej do Armii Krajowej (przystanek tramwajowy przy cmentarzu pewnie nie jednej osobie by się spodobał) nie lubię rozwiązań tym czasowych oszczędnych !! kiedy się ludziki nauczą że robi się raz porządnie i się nie poprawia - z perspektywy czasu i tak wychodzi to taniej ... a przecież to pieniążki z naszych podatków !!

    • 9 2

    • pomysł SUPER

      przystanek tramwajowy przy cmentarzu to super pomysł i takie rozwiązanie było by na lata a nie na chwile !!

      • 3 0

  • rozwiązanie co o nim myślicie ?? (1)

    pod adresem moja koncepcja ulicy i linii tramwajowej
    img268.imageshack.us/i/chemorunia.jpg
    czekam na opinie

    • 5 0

    • poprawny link

      img268.imageshack.us/i/chemorunia.jpg/

      pomysł dobry ale pewnie i tak zrobią źle !

      • 4 0

  • Tłamwaj sobie żydy złobią do siebie!Co tam nałód-dłodzy wybołcy są ważni PRZED

    wybołami!POtem niech tkwią w kołkach godzinami...Gdzie ta dawna 6-ka na Orunię?No gdzie,płezyDĘCIE???

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane