• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • od dawien dawna wiadomo

    że wszędzie gdzie wbije się łopatę w ziemię w Gdańsku zawsze będą jakieś ruiny.

    • 2 0

  • Nie dziwne jak pracuje paru ludzi polowa sie drapie po pupie a o 15 wieje wiatr na budowie.

    • 1 0

  • Jak zwykle!!!!!!!! (3)

    W prywatnej firmie osoby które nie są w stanie przewidywać i nadzorować projektu .nie pełnia funkij decyzyjnych!!!!!!
    Ponadto ponoszą konsekwencje!!!!A manager(prezydent)odpowiada za to,ponieważ(musi wiedzieć kto z jego podwładnych jest w stanie to zrobić )
    Mam wrażenie że kierowcy są dyskryminowani!!! (opłata drogowa w paliwie)Może niech piesi
    (którzy niecącą chodzić tunelem,rowerzyści którzy chcą ścieżek rowerowych)z własnych składek OC opłacają te inwestycje!!!!!

    • 14 2

    • akcyza na paliwo nie wystarcza na pokrycie kosztów generowanych przez nadmiar samochodów (1)

      • 0 0

      • jaki nadmiar samochodów? czyli co, reglamentacja? nie moge miec samochodu, albo jezdzic nim tylko

        jeden dzien w tygodniu? wez komuszku znikaj, zajmij sie czytaniem pism jarosława

        • 0 0

    • Minusa to chyba odpowiedzialny z opóżnienia dał:)

      • 1 1

  • Szkoda słów na to (4)

    Głupota ludzka nie zna granic. Po co to przejście jak jest tunel? Nie rozumiem PO CO? Zamiast ułatwiać ruch i zmniejszać korki to władze jeszcze go powiększają ,brawo! A do tego budowa tego bezsensownego przejścia się przesuwa , tragedia . To powinno być jak już zrobione w trymiga

    • 35 3

    • usprawnienie ruchu pieszych, rowerzystów i osób chcących dotrzeć do przystanków tramwajowych (3)

      to także ułatwienie ruchu. Ruch w mieście to nie tylko ruch samochodów prywatnych. Potrafisz to ogarnąć wyobraźnią? Jeśli nie, tylko współczuć.

      • 2 5

      • tak sobie tłumacz, rzeczywiscie usprawnienie jak cholera, kawalek za tym przejsciem i tak wszystko stoi w korkach

        super pomysl bulwo

        • 1 0

      • Jakie "usprawnienie" jak będą musieli stać na światłach? (1)

        Usprawnienie jest wtedy, gdy żyje się lepiej, a tu będzie się żyło gorzej

        • 4 3

        • od czasu do czasu będą mieli zielone

          to wystarczy,

          • 0 1

  • Na takie przejscia moga sobie pozwolić miasta (16)

    Ktore mają drogi omijajace centrum. U nas co prada centrum można ominać przez Chwaszyno i Straszyn bo innej drogi nie ma. Ale czy o to chodzi?

    • 159 33

    • Dokładnie o to chodzi (11)

      Żebyś zastanowił się 10 razy czy na prawdę musisz pchać się samochodem do centrum. Dziwi mnie że jeszcze tego kierowcy nie robią, ale może lubią stać w korkach i blokować autobusy.

      • 13 41

      • tak musze sie pchac do centrum. np. musze jechac autem do zusu, dostarczyc jakies bzdurne dokumenty

        mimo, ze jest niby wszystko online, to i tak musze tam jechac i dostarczyc papiery.
        tak musze jechac do skarbówki, mimo ze niby wszystko jest online

        mam jechac komunikacją miejska? to niech połowa ludzi, którzy jezdzi autami, tak samo zrobi. już widzę jak radosnie mknie czerwony autobus nr 154, albo jak tramwaj nr 6 sie wysypuje na chelmie

        widziales kiedys siatke polaczen w gdansku? wszystko sie pcha do centrum. linie laczace dzielnice w kierunkach polnoc-poludnie to jakis mini procent. wez teraz sobie sprawdz jak mieszkasz na olszynce i pracujesz na osowej. powodzenia z jazda komunikacja. albo wez jedz komunikacja z gorek zachodnich do centrum, przez jakies dolne miasto

        • 2 0

      • To mniej więcej taki tok myślenia: (9)

        Żeby schudnać trzeba zacząć kupować ubrania o 3 rozmiary za małe ;-). Bo tak. na prawdę to tylko punktualna, tania i komfortowa komunikacja miejska może rozwiazać problem. Ale u nas wciąż socjalizm pełną gębą: władze wolą posługiwać się kijem, nie marchewką.

        • 27 8

        • (1)

          Socjalizm to byłaby właśnie punktualna, tania i komfortowa komunikacja miejska. Niestety, póki co mamy kapitalizm i mamy, co mamy.

          • 0 4

          • obecnie komunikacja miejska jest bardziej komfortowa i rozległa niż za komuny

            więc nie pisz głupot

            • 0 0

        • żeby przestać tyć trzeba uznać, że warto priorytetowo traktować aktywne formy mobilności w centrum miasta (2)

          takie jak spacer pieszy lub jazda rowerem. Uzależnienie od samochodu zaczyna się już w momencie uznania, że dla bezpieczeństwa dziecka trzeba je podwieźć samochodem pod budynek szkolny. W ten sposób liczba dzieci cierpiących na nadwagę i otyłość w naszym kraju rośnie najszybciej w Europie. Warto ten trend zahamować i odwrócić w naszym pięknym mieście Gdańsku

          • 6 12

          • Dzieci tyją bo jedzą patożarcie od Maty (1)

            weź już tego nie zrzucaj wszystkiego na samochody. Zwężenie ulic spowoduje tylko wzrost korków, i ewentualnie szybsze wychodzenie z domu do szkoły, ale jeśli ktoś wozi dzieci samochodem to dalej będzie woził samochodem, a jeśli nie samochodem to komunikacją miejską, więc tego ruchu wcale nie będzie dużo więcej.

            Natomiast korki będą większe, więc i większe będzie zanieczyszczenie powietrza, a na Pomorzu już teraz jest więcej nowotworów niż na Śląsku.

            • 3 3

            • typowy przejaw braku wyobraźni

              w mieście sensownie kształtującym swoją infrastrukturę drogową wiele dzieci dociera do szkoły pieszo, rowerem lub na hulajnodze. Wożenie dzieci samochodem to forma zabierania im normalnego dzieciństwa: pozbawianie ich możliwości nawiązywania spontanicznych relacji z rówieśnikami w czasie drogi do szkoły i ze szkoły.

              • 2 4

        • Władze nie liczą się z mieszkańcami. (3)

          • 20 6

          • wielu użytkowników samochodów nie liczy się z potrzebami innych mieszkańców (2)

            źródłem największych uciążliwości kierowców jest nadmiar liczby mieszkańców nie wyobrażających sobie możliwości poruszania się po mieście inaczej niż samochodem.

            • 8 22

            • Bełkot (1)

              • 17 2

              • przypuszczalnie zrozumienie zdania podwójnie złożonego to dla ciebie wyzwanie

                tylko współczuć

                • 1 4

    • problem trojmiasta to polozenie, z jednej strony morze, z drugiej wzgorza morenowe

      ale i tak beda podawac przyklady miast, ktore maja scisle centrum, od którego miasto sie rozrasta we wszystkich kierunkach

      • 1 1

    • Jest taki tunel pod Martwą Wisłą, warto się za poznać z tematem

      • 2 2

    • Jak jesteś dzbanem to nie wiesz jak ominąć centrum. (1)

      Ja nie pamiętam kiedy ostatni raz jechałem przez Hucisko, a cały dzień jeżdżę po mieście od klienta do klienta.

      • 7 21

      • Może na haju jeździsz i nie wiesz gdzie jesteś.

        • 11 4

  • same eksponaty historyczne znajdują (3)

    Stogi, Slowackiego, windy na Armii Krajowej, Okopowa,
    ale podwyżki dla Pani Oli i kolegów - mimo, że część z nich to eksponaty historyczne załatwiono ekspresowo.

    • 79 5

    • (2)

      Podwyżki urzędnikom samorządowym przyznał PiS, więc to do nich z pretensjami.

      • 2 1

      • pis to pis tamto...a za peło to kradli...i tak jedni i drudzy się spuszczają nad tematem.

        przystanki slimfit, rydwany, szkolenia z darcia japy, deklaracja przyjecia uchodzcow, a równoczesnie pomysł na segregację z uwagi na szczepionki. tak właśnie się urabia i**otów

        • 0 0

      • PiS dał zielone światło do podwyżek, z czego radni i prezydentowa chętnie skorzystali.

        • 1 2

  • Wszystko dla "komfortu" pasażerów, którego nawet nie zauważą (6)

    A co z komfortem kierowców?

    • 118 26

    • (1)

      Zawsze mogą przesiąść siędo komunikacji ;) dosyć kształtowania przestrzeni pod kierowców!

      • 5 6

      • tak oczywiście. wsiadasz do tramwaju na pętli łostowice świetokrzyska i już nabity po sufit

        taki tramwaj rusza z pętli i do centrum się turla jak furmanki przed wojną.

        całe szczęście że władze wojewodztwa uparly sie na pkm, bo inaczej byłby tramwaj na lotnisko i osowę, jadący chyba z 2 godziny

        • 1 0

    • kierowcy są najważniejszym źródłem dyskomfortu innych kierowców (3)

      jak jadę rowerem, to mi kierowcy nie przeszkadzają. Jak wsiadam do samochodu to bardzo często mam problem z nadmierną liczbą samochodów zatrzymujących się przede mną w kolejce do zmiany świateł. Dlatego jadąc do centrum wybieram tramwaj lub rower.

      • 10 9

      • tramwaj hahaha, dobrze że Wrocław bije rekordy tramwajowe, bo inaczej Gdańsk miałby w końcu w czymś

        pierwsze miejsce

        • 0 0

      • Sam właśnie przyznałeś, że największym problemem są światła (1)

        a im więcej przejść naziemnych, tym więcej świateł, tym więcej frustracji związanej ze staniem na tych światłach

        • 13 4

        • tak może twierdzić tylko osoba patologicznie przyspawana mentalnie do fotela samochodu

          problem stwarza długość kolejki do zmiany świateł, czyli względny nadmiar samochodów a nie same światła. Gdyby na skrzyżowaniu ulicy Hucisko z ul. 3 Maja było rondo (a ulica Nowe Ogrody miała tylko jeden pas jazdy) to nadmiar samochodów również powodowałby korki.

          • 3 8

  • :d (6)

    Jeżdżę tamtędy co jakiś czas. Efekt prac zerowy, praktycznie stoją w miejscu. Pomijam już fakt, że to przejście jest tam niepotrzebne...

    • 162 19

    • Jak tam jezdzisz samochodem (4)

      to nie dziwota ze przejscie jest ci zbedne,tak jak dla mnie ta nawrotka z sygnalizacja 50 m dalej

      • 8 10

      • (3)

        Potrzebne niektórym pieszym :) kolejne światła, generują korki, opóźnienia dla autobusów oraz pojazdów szynowych

        • 13 5

        • głównym źródłem tych problemów jest nadmiar samochodów (2)

          kiedy wreszcie to zrozumiesz?

          • 0 2

          • kiedy zrozumiesz, że mozna jezdzic komunikacja miejska, która jeździ

            kiedy zrozumiesz, że ludzie wolą auta, zamiast wycieczki tramwajem po 30 minut?
            kiedy zrozumiesz, że przejscie ma napędzac klientów galerii i kunsztu...a kunsztu nie ma

            • 1 0

          • A kiedy Ty wreszcie zrozumiesz, jaka jest przyczyna nadmiaru samochodów?

            Ano taka, że zbiorkom w Gdańsku jest niewydolny i niefunkcjonalny. Dotyczy to zwłaszcza rozrastających się dzielnic peryferyjnych, które będą coraz gęściej zamieszkałe. Taki trynd, rozumiesz?

            • 0 0

    • jest potrzebne, żeby forum miała więcej klientów. tylko w tym celu buduje sie to przejscie

      • 0 0

  • Mamy czasy na racjonalne wydawanie pieniędzy.

    Dlatego zadaję proste pytanie. Po co w ogóle to naziemne przejście, skoro w tym miejscu mamy wygodne i całkowicie bezpieczne przejście podziemne. Macie środki to zainstalujcie tam ruchome schody - jeden zestaw od strony Bramy Wyżynnej oraz po jednym zestawie na każdy z przystanków. Jeżeli to was przerasta to się pozwalniajcie i nie róbcie szopek a na wasze miejsce przyjdą inni, z większą wyobraźnią.

    • 5 0

  • Dobry pomysł (3)

    Niech miasto zrobi piejścia dla pierwszy co 100m na pewno miasto nie będzie auto nie będą stać w korkach.

    • 34 9

    • naprawdę nie stać cię na mądrzejszy wpis? (2)

      • 3 7

      • (1)

        Przecież Michał nie skłamał. Po zrobieniu tego przejścia przy Locie, nastepne jest 150m dalej, a kolejne po 80 m przy Żaku. O ile to przy Żaku rozumiem - po drugiej stronie wielkiego skrzyżowania, o tyle dwa obok siebie - nonsens. Mam nadzieję, że zlikwidują jedno.

        • 4 2

        • im bliższe przejścia tym łatwiej je zsynchronizować. Po to między innymi powstał tristar i działa

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane